https://tummennuskalvot.fi/

Paras musiikkivideo koskaan on...

Huikko

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
4.11.2016
Itse oli teini kun MTV:llä alkoi pyörimään musiikkivideoita.
Aluksi ne olivat ihan kamalaa katsottavaa, mutta aika nopeasti alkoi tulemaan laadukkaita ohjattujakin pätkiä nähtäväksi.

Itselläni jäi hyvin mieleen tämä:

...Toteutimme myös tuon transitissa soittamisen ja ajelimme ympäri Kotkaa akustisesti soittaen.
 
Teininä vaihto-oppilaana näin ensimmäiset musavideot. Tuolloin John "Cougar" Mellencampin biisi "Jack & Diane" paloi mieleen. Mellencampin näinkin 1983 Michiganin legendaarisessa Castle Farmsissa Heartin lämppärinä.

Ei ehkä paras, mutta koskettaa vieläkin. Osa omaa historiaa.
 
Olihan toi You Cant stop... aika cool silloin joskus. Sama meininki kuin Priestin Breaking the lawissa. Mutta kysymykseen että mikä on paras musavideo koskaan... multa ei irtoa nyt kyllä tähän yhtään mitään. Ei se ainakaan se palkintoja voittanut Peter Gabrielin Sledgehammer ole. Liian taiteellinen mun tajuntaan, eikä biisikään hetkauta. Mutta hei se duetto Kate Bushin kanssa... Don't give up tai jotain. Siinähän oli simppeli ja toimiva idea!

 
Tiedä onko tämä nyt sentään paras, mutta ainakin tämä on jotenkin aina uponnut meikäläiseen.

 
Minusta tämä on hauska
http://youtu.be/8UQK-UcRezE
Kun ajankohtaa miettii. Tämä on jotenkin syöpynyt mieleen, vaikka ei todellakaan ole ensimmäinen näkemäni musavideo :)
 
En tiedä onko tää absoluuttisesti paras mutta sellainen kuitenkin joka on jäänyt musiikkivideoiden kulta-ajalta pysyvästi mieleen.


Biisihän on mitä mainioin.  ;D
 
Tää on helppo. Olen henkeen ja vereen hevimies, mutta, tätä en vaan voi ilman liikutusta katsoa, aivan huikean vaikuttava tulkinta uransa loppusenteillä olleelta mestarilta, videokin osuu aivan naulan kantaan nykykuntoa ja menneisyyttä vaihdellen. Missäs on mun nenäliina... Aina kun luulee olevasi kuolematon tai muuten vaan harvinaisen kova kaveri, tämän kun katselee, rysähtää maan tasalle. Aika on armoton.

 
Kyllähän esikuvaa (Karpaasi on jätkä raju tms.) kunnioittaen tämämenee kalkkiviivoille?

 
Pekka Teen kanssa samoilla linjoilla. Käänteentekevä musavideo, muistan miten tuo vaikutti -80-luvun puolessavälin. Tuon jälkeen musavideot eivät olleet enää entisenlaisia.

 
Sivuutan tuon paras sanan ja höpisen hyvistä ja vaikutuksen tehneistä videoista. Minulle maistuu yleensä hyvin sellainen missä bändi soittaa studiossa "livenä". Pari esimerkkiä vanhoista viesteistäni. Coveri Lazysta:
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=3099.msg332047#msg332047

Toinen on ollut piilotettuna Countrysäikeeseen, Dylanin vanhoihin sanoituksiin pohjautuneesta levytyksestä:
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=4321.msg377413#msg377413

Tykkään noiden kummankin tunnelmasta ja kuvauksista  :)

Aikoinaan lähtemättömät jäljet jätti tietenkin ZZ Topin Gimme All Your Lovin' vuodelta 1983. Toimii edelleen  8)

Miettiessäni minkälaisia musavideoita tykkään katsoa, löysin muutaman pointin.
Kuvan olisi hyvä tukea musaa.
Positiivisuus ja hyväntuulisuus miellyttää aina.
Kyllähän sen musan täytyy olla sellaista jota jaksan kuunnella.
Nämä kaikki toteutuvat esim. tässä esimerkissä. Kiva idea vaikka loppua kohden jo väsähtää. Minusta musan veroinen video  ;D
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=4321.msg394856#msg394856
 
Jos unohdetaan se paras, niin muutamia videoita on mistä tulee aina hyvä mieli.

Tässä yksi:
 
^ Biisi on parasta Great Whitea. Miten mää muistelen että olisin joskus kauan sitten linkittänyt tämän saman kun tuRboman pohdiskeli mitä pistää korviinsa soimaan kun lähtee pihanurmea taltuttamaan. Taisi jopa tarttua tähän  :D
 
Aika vähän tunnen muita GW-faneja. Itse aloitin fanittamisen kun olivat 1989 Alice Cooperin lämppärinä jäähallissa ja se keikka oli todella hyvä.
 
Minulla tuollainen tuhti kitaravetoinen soundi puree "aina". Olisinkohan mää löytänyt GW:n heidän Zeppelin covereiden kautta tai sitten hieman aiemmin. Hyvää peruskamaa joka toimii.
 
Jos nyt ei "paras koskaan", mutta aika lähellä kuitenkin. Ainakin hyvälle mielelle tästä tulee. :)
 
Lainasin tässä kerran kirjastosta CD:n ihan vaan Verneri Pohjolan takia. Kakistelin levyn läpi, toisen ja kolmannenkin kerran. Hieman alkoi musiikillinen ajatus valkenemaan mutta ei meistä kavereita tullut. Sittemmin kaivelin taustatietoja että kyseessä onkin soundtrack luontodokumenttiin. Vernerin kanssa studiossa on ollut perkussionisti Mika Kallio. Tässä albumin nimibiisissä (joka klipissä on lyhennetty puoleen) VP:n trumpetti ei isossa roolissa ole mutta rumpalin kaikenlaiset välineet senkin edestä. Mutta video lupaa hyvää dokumentilta  :)

Verneri Pohjola & Mika Kallio : Animal image  (2018)

 
IC1970 sanoi:
Tää on helppo. Olen henkeen ja vereen hevimies, mutta, tätä en vaan voi ilman liikutusta katsoa, aivan huikean vaikuttava tulkinta uransa loppusenteillä olleelta mestarilta, videokin osuu aivan naulan kantaan nykykuntoa ja menneisyyttä vaihdellen. Missäs on mun nenäliina... Aina kun luulee olevasi kuolematon tai muuten vaan harvinaisen kova kaveri, tämän kun katselee, rysähtää maan tasalle. Aika on armoton.



Trent itse teki tästä aika kylmiä versioita. Tässä yksi niistä.