https://tummennuskalvot.fi/

Nokian Renkaiden testiblogit - kommentteja

ConD

Yleisvalvoja
Liittynyt
18.12.2013
Hei kaikille!

Autostadium ry. ja Nokian renkaat aloittavat täten yhteistyön, jossa merkittävimpänä ja näkyvimpänä osana on tarjota testikuljettajien tarinoita hieman erilaisista näkökulmista kuin autolehtien testit.

Tällä hetkellä Nokian renkaiden tarjoamilla kumeilla ajaa allekirjoittanut eli ConD sekä Makkis. Uusimpina tulokkaina kööriin liittyvät Penquin sekä MartyMcFly.

Jokaisen kirjoittelijan blogit ovat omia lukittuja viestejään. Kerätään keskustelut, ajatukset ja kyselyt blogien tiimoilta tähän ketjuun.

Stay tuned - Blogit ilmestyvät tänne piakkoin!
 
Mulle olis kanssa kelvannut uudet talvikumit. Nyt 3 talvea ajetut misukat eikä varaa ostaa uusia  :p
 
Sehän olisikin mielenkiintoinen skenaario jos eri valmistajat aloittaisivat markkinointisodankäynnin käyttökokemuksilla vaikka tällaisilla foorumeilla. Eli siis että täälläkin bloggaisi nokiaanit, micheliinit, contit jne. Toisi ainakin elävyyttä ja vaatisi ehkä oman nyrkkeilykehänkin koska makuasioista pitää aina kiistellä.
 
Olisi vaan kätevää kun about kaikille menee saman pulttijaon vanteet alle niin voi ottaa roadtrippejä ja vaihdella vauhdissa renkaat autoista toisiin.
 
ConD kirjoitti:

toistasataa kiloa per etuakseli,

Onko sulla joku Tyrrell P34 inkarnaatio Golfista, kun etuakseleitakin useita (joista jokaisella on toistasataa kiloa enemmän painoa...)
 
Tuliko tuohon Pokkus blogiin kuitenkin alkusysäys tältä foorumilta ja liittyen täällä bloggaukseen vai ihan huvin vuoksi ja urheilun kannalta?

Upea saada kuitenkin myös uuden mantereen näkemyksiä täkäläisittäin erikoisista renkaista erikoisen auton alla ja bloggauksia mielenkiinnolla odotellessa.
 
pokkus sanoi:
ConD voi asian vielä varmistaa, mutta näin itse ymmärsin asian menneen. ConD otti yhteyttä Nokian Renkaisiin tämän vuoden testiblogaajia ajatellen tänne AutoStadiumille. Jossain keskustelun lomassa tuli ilmi, että meillä on yhdistyksen jäsenistössä vahvistusta täällä Floridan päässäkin. Tähän Nokian Renkaat kommentoivat, että heillä on samantyylinen testiblogaaminen meneillään myös Amerikassa ja vihjasivat josko kiinnostusta löytyisi rengastestaajalle.
Jokseenkin juurikin näin... pokkus oli heti kärppänä paikalla.

Sisältääkö hommasi myös Lontoon murteella bloggausta paikalliselle palstalle tms?
 
Ilman oikolukua ekan Pokkus-blogin ensimmäinen luku guuglen läpi ajettuna  ;D

Again, this device my own blog beginnings with a small presentation, even if the tires are not quite yet been installed in the car. Let's just say at the outset that this blog is not tested Nokian Tyres' winter tires, but they zLine-summer tires because of weather conditions and due to be shot on location. In addition, you are aware that these tires are going to Finnish Nokian Tyres' offices, but they are delivered locally from America to me. No one AS member does not, therefore, because I lost the chance to win a renkaitaan a draw.

Well, then off to the tires. Rings, therefore, come to the Nokia product range zLine tire size 275/35/20 mounted on each corner. Tires will be installed in just präniköille rims and old wheels and tires fiddling storage. Earlier wheels were 19x9 and the size of these new sizes are 20x10. In previous work rings with Pirelli P-Zerot size 255/40/19. These tires I will try, therefore, to compare the new range of Nokia.
 
Miksi nämä blogit eivät näy etusivun uusimpien viestien joukossa?
Vai näkeekö jotenkin muuten kun niihin tulee uusia kirjoituksia? Ainakin lukemattomissa viesteissä näkyy, mistä nyt Pokkuksen blogin olemassa olon vasta huomasin.
 
Pitää omasta profiilista käydä lisäämässä "Nokian Renkaiden -testiblogit" alue seurattaviin. Muuten ne ei automaattisesti näy...
 
Olis kyllä parempi kun näkyisi ilman säätöjä, ei kai me keskenään täällä haluta vaan kommentoida?
 
Eskoop sanoi:
Mulla kyllä näky ihan automaattisesti, mitään ei asetuksista ole tarvinnu muuttaa. :rolleyes:

Oletuksena uudet alueet tulevat näkyviin etusivun viimeisimpien listassa, jos kyseinen käyttäjä ei ole tehnyt/säätänyt käyttäjäkohtaisia asetuksia. Näkyvät siis myös vieraille oikeuksien puitteissa kyllä. Jos kuitenkin käyttäjäkohtaiset asetukset on valittu, niin sitten nuo uudet alueet eivät nykyisellään tule automaattisesti näkyviin.

Muissa listoissa näkyy sitten oikeuksien puitteissa.
 
Ylipäätään koko blogien löytyminen vaatii ainakin minun aivoilla hakukenttään sanan blogi kirjoituksen, eli satunnaisen käyttäjän eksyminen on liki mahdotonta, tai ei liki, vaan mahdotonta.

Ehdotankin jotain asian eteen tekemistä, kukin lukee jos lukee, mutta maksajan silmin asia näkyy kaikille ken sivuille tulee. Voi olla vaikka banneri joka ohjaa noita lukemaan.
 
Makkis sanoi:
Ylipäätään koko blogien löytyminen vaatii ainakin minun aivoilla hakukenttään sanan blogi kirjoituksen, eli satunnaisen käyttäjän eksyminen on liki mahdotonta, tai ei liki, vaan mahdotonta.

Ehdotankin jotain asian eteen tekemistä, kukin lukee jos lukee, mutta maksajan silmin asia näkyy kaikille ken sivuille tulee. Voi olla vaikka banneri joka ohjaa noita lukemaan.

On tästä ollut puhetta aiemminkin ja ainakin näiden topicien nosto listalle automagic on agendalistalla.
 
pokkus sanoi:
Täytyy tosin todeta, että blogin aloitusajankohta on renkaille todella haasteellinen. zLine on täysverinen kesärengas ja soveltuu siten parhaiten lämpimiin ajo-olosuhteisiin. Täällä Floridassa on nyt ollut ensimmäiset kunnon pakkasaamut ja tänä aamuna olikin ensimmäistä kertaa lämpötila nollan tuntumassa. Näin alhaiset lämpötilat eivät toki kunnolla sovellu kesärenkaissa käytetylle kumiseokselle ja renkaiden parhaat ajo-ominaisuudet ja pito löytyvätkin kunhan lämpötila tästä hiukan nousee. Onneksi päivisin sentään lämpötila nousee selkeästi plussan puolella ja ensi viikoksi ollaankin taas luvattu ihan kesäkelejä :)

Täälläkin lämpötilat nollassa ja alla on vielä Y-nopeusluokan GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2, vaan hyvin se tuntuu vielä tässäkin kelissä pelaavan, vaikka ihan kesäpitoa ei olekaan. Jos viikonloppuna vaihtaisi.
 
Itellä NokianR 225/45X17 kitkat. Ikää reilut 4 vuotta ja ajettu 18 600. Huomasin myös Penguinin tapaan, että pito ei ole enää niin hyvä kuin uutena. Valitettavasti Penguinin testi kestää niin kauan, että on yli 20 000 ajettu, ettei tuota vertailua vanhaan malliin Vs. R2 saa kovin nopeasti.
18 tuumaisissa on huikea hinnanero uuden ja vanhan välillä koossa 235/40.
 
Marty McFly:n rengas on myös R2 ja koko taitaa olla aika lähellä tuota 225/45R17:sta ellei jopa suuri tuo. Sitä en sitten tiedä tuleeko niitä kilometrejä ripeämmin. Toki jos ajattelen, että 20 tkm on ajettu  noin 15 kk kuluttua, niin osaan vertailla noita uusia R2:sia vanhaan R:ään käytettynä ihan yhtä hyvin tai huonosti kuin nyt uutta R2:sta R:ään, joka oli kaksi vuotta sitten ajamaton.
 
Muistelisin, että Michelin X_Ice piti paljon paremmin vielä vanhana kuin NokianR. Autossa jossa nuo misukat olivat ei ollut edes luistonestoa.
Toivotaan että R2:sta ei häviä huippupito niin nopeasti.
 
X-Ice XI2 ei ainakin luisteli jo yhden talven ajettuna niin hirveästi että välillä hirvitti. Kyllä se sitten piti kuitenkin ja yhdessä tiukassa tilanteessa aika uskomaton väistö onnistui (tuurilla), mutta rengas oli kyllä todella levoton alla ja aina pienessä luistossa.

R:n pidon heikkeneminen nyt lähinnä näkyi täyskaasukiihdytyksissä. Uusilla renkailla vain lähti liikkeelle, kaksi talvea ajetuilla lähti liikkeelle, mutta luistoeston valo vilahdellen.