https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Toyota RAV4 Hybrid

P

pantero

Vieras
Odotus on päättymässä. RAV4:sta tulee vihdoinkin hybridiversio tarjolle. Oheisen uutisen mukaan RAV4 Hybrid (2016?) julkistetaan 2.4.2015 New Yorkin auto-näyttelyssä:

http://www.greencarreports.com/news/1097456_2016-toyota-rav4-hybrid-to-launch-at-new-york-auto-show

Green Car Reports odottaa, että auton tekniikka olisi samanlaista kuin Lexus NX 300h:ssa. Tämä olisikin hienoa, koska silloin siinä olisi oikeasti sähköllä toteutettu 4veto.

Muutamassa viimeaikaisessa hybridi-SUVissahan (esim Audi Q5 Hybrid ja BMW X5 40e Plug-in-Hybrid) 4veto on toteutettu mekaanisesti ja hybridinimitykseen oikeuttava sähkömoottori on pienehkö polttomoottoriin yhdistetty buusteri.

RAV4 Hybridin peräpäästä on jopa teaserikuvakin tarjolla. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan lisää uutisia.

=============================

Jos on juuri nyt aktiivinen SUV-haku päällä, kannattaa ottaa aikalisä ja chekata myös tämä RAV4-optio. ;)
 

Liitteet

  • RAV4 Hybrid?.jpg
    RAV4 Hybrid?.jpg
    32,3 KB · Katsottu: 1 068
pantero sanoi:
Jos on juuri nyt aktiivinen SUV-haku päällä, kannattaa ottaa aikalisä ja chekata myös tämä RAV4-optio. ;)
Ei kannata odottaa. Todennäköisesti saman hintainen NaXun kanssa, mutta huonommin varusteltu...  :eek:
 
Pakko myöntää että ihan kiinnostava uutuus tämä. Näitä 4WD hybrideitä nyt ei markkinat aivan pullollaan ole.

Näyttää tosiaan olevan sama voimalinja kuin NX 300h:ssa.

Hinta ja päästöt ovat tosin vielä täysin arvoitus. Veikkauksena kuitenkin että hinta sijoittunee jonnekin 45t - 50t € väliin varustetasosta riippuen.

Ainoa mikä tuossa tökkii on ulkonäkö, varsinkin keulan osalta. Jotenkin meni vähän pieleen jos vertaa tuohon nyt myynnissä olevaan. Näyttää vähän liikaa sukkulalta :)

Ja viimeinkin Toyotakin on päässyt tälle vuosituhannelle sisustan upgreidauksessa. On värillinen TFT näyttö mittaristossa, paremmat materiaalit ja jopa se digitaalinen kellonäyttö on poistettu :)

Mielenkiinnolla odotan hintoja kun auto syksyllä julkistetaan virallisesti.
 
^Keula tosiaan käsittämättömän ruma. Japani- / Korea- akselin autotehtaiden kannattaisi palkata Euroopasta muotoilijat.. aivan erilaista näkökulmaa tarvittaisiin monelle merkille kautta linjan, kori & kabiini. Hyväkään perustekniikka ei kompensoi noin kaameaa ulkonäköä.
 
Ei tuo keulakaan minusta mitenkään kovin paha ole, ainakaan verrattuna yllä olevassa linkissä näytettyyn Lexukseen, joka on aivan hirvittävä.
 
jantsa sanoi:
Eiks se ole siinä ylhäällä keskellä?

Jos viittaat tuohon eka postauksessa olevan linkin takaa löytyvään kuvaan, se on nykyisen mallin ohjaamo.
Tuo toka linkki missä on autoblogin kuvat ja youtubesta löytyvät videot hybridin sisustasta, niissä ei kelloa enää ole.
 
downtime sanoi:
Tuo toka linkki missä on autoblogin kuvat ja youtubesta löytyvät videot hybridin sisustasta, niissä ei kelloa enää ole.

Samannäköinen paikka sille kyllä on, liekö sitten jätetty vain muistoksi menneestä :rolleyes:
 
Paikka on joo, mutta napit (H ja M) on poistettu sekä videoissa tuohon ei ainakaan kellonaikaa enää ilmesty kun auton starttaavat.
 
Ulkonäköä ja sisäpuolisia näkymiä voi kuvata vain yhdellä sanalla: H********* tai vielä paremmin kuvaava on TOYOTA!
 
Makuja on monia mut mun mielestä ihan ok tuo ulkonäkö. Sisällä ei mitään muutosta nykyiseen paitsi mittariston keskinäyttö.

Miksi pitäisi hommata eurooppalainen suunnittelija kun euroopan markkinat on ihan itikanpaska meressä? Ei kait ole järkeä suunnitella autoa muutaman kymmentuhannan menekin perusteellla kun noita voi myydä paljon enemmänkin. Euro merkkien ongelma on juuri ko.ajattelussa ja siksi niiden myynti on aika vaatimantonta (pl.vw). Dieseleissa eurot ovat ok mutta bensa puolella ollaan valovuosi perässä. Sivistysmaissahan ei tunnetusti dieseleillä ajaella.
 
nokivasara sanoi:
....Japani- / Korea- akselin autotehtaiden kannattaisi palkata Euroopasta muotoilijat.. aivan erilaista näkökulmaa tarvittaisiin monelle merkille kautta linjan, kori & kabiini....
Hmmm, mielestäni nyky Kiat ja Mazdat ovat monet todella hyvännäköisiä, ja eivät uudet Nissanitkaan - uudet QQ ja X-Trail etunenässä - ole yhtään pöllömpiä. Aneeminen ja/tai epäonnistunut korin ja sisätilojen muotoilu ja materiaalivalinnat vaivaavat nykyään (yhä edelleen) lähinnä Toyotaa.

Mitä tulee tähän otsikon uutuuteen, niin hieno asia on se, että eivät luojan kiitos laittaneet sitä ankeaa 1.8 bensavaparia hybridin pariksi, joka pilaa mielestäni esim. Auriksen ihan totaalisesti, vaikka ei se muutenkaan mikään herkkupala olisi. Toki se 1.8 olisi ollut tähän(kin) ihan liian laiska, mutta en olisi ihmetellyt jos olisivat keksineen sen siihen laittaa.

Sisätiloissa ainakin noiden parin kuvan perusteella osa materiaaleista on hypännyt selvästi sukupolven eteenpäin, joskin Auriksesta pöllitty iso keskinäyttö nappuloineen ja pari muutakin yksityiskohtaa oltaisiin voitu toteuttaa laadukkaamminkin, koska auto tuskin tulee olemaan halpa. Keula ei tosiaan ole nätti, mutta muutenhan tuo on melko konservatiivisesti muotoiltu ja uponnee Toyota-kansaan kuin puukko eläkeläiseen.
 
Jones sanoi:
Dieseleissa eurot ovat ok mutta bensa puolella ollaan valovuosi perässä. Sivistysmaissahan ei tunnetusti dieseleillä ajaella.

Tästä on kyllä pakko olla erimieltä, kyllä japsit on niitä jotka tulee valovuoden perässä bensavehkeissä, toyota ihan siinä eturintamassa muinaismuistoineen.
 
Elämää on muuallakin kuin saksassa ja sen lähi maissa.

Tuolla isossa maailmassa edistystä on jokin ihan muu kuin 1,2 ja 1,4 tsi tmv! Nuo ovat esim. Jenkeissa ja Aasiassa lähinnä vitsejä. Tojon ja muiden valmistajien moottoripaletit ovat aika erillaisia noilla markkinoilla ja siellä eurot ovat jäljessä ja lujaa. Toisaalta eihän euro merkit ole saaneet rakennttua edes toimivaa hybridiä omille markkinoilleen.

Mutta jos joku pitää noita pieniä ahdettuja motteja edistyksenä niin siitä vaan.
 
Karvis sanoi:
Tästä on kyllä pakko olla erimieltä, kyllä japsit on niitä jotka tulee valovuoden perässä bensavehkeissä, toyota ihan siinä eturintamassa muinaismuistoineen.

Eikös Tojotan pienet bensaturbot esitelty juuri Geneven autonäyttelyssä? FL Auris tulee myyntiin pikapuoliin ja siinä on ne niin ihaillut bensaturbot tarjolla. Nyt myydään vanhojen koneiden rippeitä reiluilla alennuksilla.
 
Urlaub sanoi:
Eikös Tojotan pienet bensaturbot esitelty juuri Geneven autonäyttelyssä? FL Auris tulee myyntiin pikapuoliin ja siinä on ne niin ihaillut bensaturbot tarjolla. Nyt myydään vanhojen koneiden rippeitä reiluilla alennuksilla.

Joku turbokone sieltä taitaa olla tuloillaan, ehkäpä niitä nähdään vielä lisääkin.
 
Joo ei turbossa mitään mutta iskutilavuutta kun olis tuplat.

Niin mikä se toimiva hybrid on? Siis sellainen mikä on ihan oikeesti taloudellinen (ei paperilla) ja kestävä johon mielestäni koko hybrid idea perustuu. Mulle ei tule nyt yhtään euro merkkiä mieleen.
 
Marty McFly sanoi:
Hmmm, mielestäni nyky Kiat ja Mazdat ovat monet todella hyvännäköisiä, ja eivät uudet Nissanitkaan - uudet QQ ja X-Trail etunenässä - ole yhtään pöllömpiä. Aneeminen ja/tai epäonnistunut korin ja sisätilojen muotoilu ja materiaalivalinnat vaivaavat nykyään (yhä edelleen) lähinnä Toyotaa.
...
Mazda on tosiaan poikkeus sääntöön. Se on paremman näköinen ulkoa ja sisältä. Subaru on rajatapaus.. esim. uusin Outlander. Muut ei istu omaan silmään. Liikaa kikkailua ja kabiineissa muovinen tunnelma. Päivitän tätä yleistystäni mahdollisesti myönteisempään suuntaan sitä mukaa, kun tulee uudempia malleja käytyä kattelemassa.
Tuo uusi RAV keula kammottaa jo kuvien perusteella niin paljon, että ei kiinnosta edes renkaiden potkinta.
 
Jones sanoi:
Joo ei turbossa mitään mutta iskutilavuutta kun olis tuplat.

Niin mikä se toimiva hybrid on? Siis sellainen mikä on ihan oikeesti taloudellinen (ei paperilla) ja kestävä johon mielestäni koko hybrid idea perustuu. Mulle ei tule nyt yhtään euro merkkiä mieleen.
Onhan noita kaikilla euromerkeillä. Mutta Tojolla ollut hybrideitä pidempään ja sitämyöten pidempiaikaista luotettavuusdataa.. ja hyvinhän ne on pelanneet minun vähäisten tietojeni mukaan.
Suomen co2 verosysteemissä ei kohta muita kannata ostaakaan kuin hybrideitä.
 
Jones sanoi:
Niin mikä se toimiva hybrid on? Siis sellainen mikä on ihan oikeesti taloudellinen (ei paperilla) ja kestävä johon mielestäni koko hybrid idea perustuu. Mulle ei tule nyt yhtään euro merkkiä mieleen.

Laitetaan nyt aluksi Volvo V60 D6, loput osaat varmasti etsiä itse.
 
Mulla ei kyllä tule mieleen yhtään hybridiä, joka oikeasti olisi taloudellinen. Kyllähän ne kaupungissa, mutta lähdetäänpä maantielle, motarille, autobaanalle, niin hybridissä ei ole kuin ylimääräistä painoa mukana lisäämässä kulutusta.
 
Penguin sanoi:
Mulla ei kyllä tule mieleen yhtään hybridiä, joka oikeasti olisi taloudellinen. Kyllähän ne kaupungissa, mutta lähdetäänpä maantielle, motarille, autobaanalle, niin hybridissä ei ole kuin ylimääräistä painoa mukana lisäämässä kulutusta.

Vähän OT:ksi menee mutta tähän kommentti, hybridejä kun kahdenlaisia... Aika monen auton käyttäjän arkiajot pyörii kai muutamissa kymmenissä kilometreissä. Ainakin itselläni varmaan noin 90-95 % arkiajoista on alle 50 km. Niihin spekseihin ladattavat hybridit istuu kuin nenä päähän. 
 
Tommonen D6 Volvo vei yli 6ltr/100km ja sekin dieseliä, tosi taloudellista. Kulkupuolohan tuollaisessa on vallan upeaa mutta ei se oikein taloudellisuus ihme ole.