https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Liikkumisen apuväline inva-käyttöön

HiTec

Legenda
Liittynyt
4.4.2017
En nyt tätä minään hätähuutona kirjoita, mutta jo jonkin aikaa on yritetty emännälle etsiä uutta ajopeliä, turhaan. Hänellä siis on jo kaksikin:

Fortress Calypso pitkille matkoille, 10km/h
Fortress-Calypso1-1024x1024.jpg


Shoprider ostoskeskuksiin yms. sisätiloihin, 5km/h. Tämä menee myös pikalukoilla helposti kappaleiksi, jolloin sen kuljettaminen henkilöautollakin on varsin näpsää
shoprider-te-gk-7-3-1_350x350.jpg


No ajatuksena olisi tavallaan yhdistää nuo:
- pehmonen kunnon penkki
- ilmakumirenkaat
- kokoontaitettava tai osiin purettava kuljetusta varten
- nopeutta yli 15km/h
- yhdellä latauksella matkaa yli 30km
- virtalukko tms. jos joutuu laitteen jättämään esim. WC:n ulkopuolelle

No tätä ajatusta vasten nyt oli sitten muutaman pv koeajossa iMoving
imoving_syvatty2.jpg


Juu ei ole ilmakumirenkaita, penkki on kova kuin mikä ja virtalukkokin (ainakin tästä yksilöstä) puuttui kokonaan. Mutta erityisesti tuo kokoontaittuvuus, nopeus ja toimintamatka olivat ne miksi tuo otettiin silti kokeiluun. Ja varsinkin tuo lentokone-hyväksyttävyys oli tälle varsin isoa plussaa, näin voisi ottaa oman mopon mukaan matkoillekin. Vaan eipä ollut tuosta emännälle kulkupeliksi, täysin jousittamaton istuinalusta pienin renkain varsinkin soralla oli erittäin epämiellyttävä kokemus. Kyllä, myös itse tuota kokeilin ja meinasi amalgamit tippua :( Lisäksi etuvetoisena tuolla pienellä renkaalla tuohan oli heti jumissa jos vähäkään oli soraista ylämäkeä, joten tänään palautettiin laite myyjälle ja metsästys siis jatkuu :-\

Kaikki nuo wanhan ajan lyijyakkuiset saa unohtaa, niissä vaan yksinkertaisesti tulee liikaa massaa vs. liian lyhty toimintasäde, joten Li-akut pitäisi olla. Siksi itse olen vähän "sillä silmällä" katsellut mm. Stigoa, joka myös vaikuttaa varsin näpsästi kokoontaitettavalta
81QCKsrVp5L._AC_SX425_.jpg


Noilla isoilla 12" ilmarenkailla luulisi menon olevan jo paljon tasaisempaa jne. mutta tuokin on vain 2-pyöräinen ja siten esim. asioidessa hiukka hutera kun sitä pitää jaloin tukea pystyssä = min. 3-renkainen siis pitäisi olla :-\

Sitten taas nämä uudet tasapainoilevat voivat olla emännälle jo ihan liikaa uutta omaksuttavaa, kuten esim. Airwheel A6
HTB1nbq_bc_vK1Rjy0Foq6xIxVXal.jpg


Vaikka tuokin menee näpsästi kasaan ja isoilla renkailla meno lienee melko tasaistakin, mobile appi toimii virtalukkona, on riittävästi nopeutta ja rangea, jne. Moni feature siis kolahtaa kohdilleen, mutta silti tuo nojailu eteen/taakse voi olla aika no-no deal breaker emännälle :-\

Tai joku Airwheel H3
PostFB-400x250.jpg


Tuohan olisi aika unelma, kaukkarilla itsestään nippuun ja auki, tukeva, jne. mutta sitten nopeus vain 6km/h tipauttaa tuonkin vaihtoehdon pois laskuista :-\

Tuossa iMovingin kanssa oltiin siis jo n. 3k€ valmiita investoimaan tähän, joten kyllä tuolla rahalla nyt jotain jo luulisi löytyvän, vai? Any ideas? ???
 
Mielenkiintonen aihe. Sillä työssä on nähny vaikka mitä härveleitä. Siis invataksissa. Koskaan ei ole silti enempää tullu perehdyttyä eri laitteisiin. Mikä varmaan ei olisi ollut pahasta.


Onko näissä jo minkä verran hybridi tekniikkaa ? Keväällä oli yks hybridituoli. Mikä ei pitäny ääntä liikkuessaan. Ja kulki muistaakseni 20kmh. Ei kuulema etäisyys silti riittäny Vuosaaresta Meilahteen  ;D huonoa huumoria.  :(
 
HiTec sanoi:
Vaan eipä ollut tuosta emännälle kulkupeliksi, täysin jousittamaton istuinalusta pienin renkain varsinkin soralla oli erittäin epämiellyttävä kokemus.
Noita ei taida saada kaasunestejousituksella? :)
Samallahan varmaan kokoontaittuminenkin voisi olla hydrauliikan varassa, pieni paineakku vaan jossain, jonka voimalla laitteen voisi pompauttaa ajokuntoon. Viallinen tuoli ilmoittaa itsestään vihreällä tai oranssilla indikaattoriläikällä. Tietysti todellinen itseään arvostava tuolikuski voisi harkita vielä comfort-jousipalloja vakioiden sijaan...
 
yason sanoi:
Samallahan varmaan kokoontaittuminenkin voisi olla hydrauliikan varassa, pieni paineakku vaan jossain, jonka voimalla laitteen voisi pompauttaa ajokuntoon.
No ei ole paineakkua, mutta kyllä tuo itsensä aika nätisti ajokuntoon silti pompauttaa - vaikka nyt kuinka vitsiksi tuon kommettisi varmaan tarkoititkin, niin tuollaisia siis ihan oikeasti on olemassa ;D

 
No tämä projekti sai nyt sitten päätöksensä kun lopulta päädyttiin vain vaihtamaan tuo shoprider numeroa suurempaan, mutta yhä helposti osiksi purettavaan malliin. Näin saatiin lisää niin sitä haluttua nopeutta kuin toimintasädettäkin, itse asiassa jopa niin paljon että tämä vastaa nyt ominaisuuksiltaan jopa tuota isoa Calypsoa 8)

Shoprider-GK7-3-350x350.png
=>
shoprider-gk106_350x350-300x300.jpg
 
Tämähän hienoa, että on löytynyt käyttöä vastaava apuväline.

Näin parkinson isän poikana voi todeta, että näissä kehitys laahaa pahasti perässä...

Isäni käyttää vielä mun hänelle viemää eslan rollaattoria (tosin vastahankaisesti kun ei hän sellaista tartte).
 
Ihan on soivaksi comboksi tuo iso Shoprider + Berlingo osottautunut tässä parin kk aikana :)

Sitikassa on konttia sen verran että tuo moppe menee konttiin kokonaisena tai jos haluaa mopen piiloon, niin palasina kontin verhon alle. Tai kun nykersin tuon verhon tilalle irroitettavan jäpäkämmän hyllyn, niin esim. koirat menee tarpeen tullen hyllyn päälle ja on helppo operoida avattavan takaikkunan kautta. Tai jos kontille on isommalti käyttöä, niin takapenkit nurin ja moppe menee Sitikan sivuliukkareista kuin roro-alukseen konsanaan kokonaisena, toiselta puolelta sisään, toiselta ulos, läpiajettavana ;D