https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Ilmanpuhdistin

aquarius

Klassikkoainesta
Liittynyt
5.1.2014
Makuuhuoneessamme pörrää Electrolux EAP300 ilmanpuhdistin ja olemme olleet siihen tyytyväisiä. Nyt olemme hankkimassa olohuoneeseen myös moista laitetta ja olen yrittänyt pähkäillä sopivaa mallia. Huoneen koko on n.50m2 ja siellä on myös takka, joka ajoittain pölläyttelee hieman savua huoneeseen, lähinnä puita lisätessä, kun luukkuja auotaan.

Olen miettinyt tuonne Lifa Air 503 ilmanpuhdistinta, jossa on 3,5kg aktiivihiiltä sekä HEPA suodatin. Tuossa kiehtoo myös mukana tuleva Smart Controller, josta näkee erilaisia ilmanlaatuun liittyviä lukemia ja tuo ohjaa myös ilmanpuhdistimen tehoa ilman likaisuuden mukaan.

Onko kokemuksia noista Lifa Airin ilmanpuhdistimista tai osaako joku suositella jotain muuta laitetta?
 
Mikä on aktiivihiilen tarkoitus teidän olohuoneessa?

Minä hommaisin varmaan elektrostaattisen, kuten Elixair.
 
antsu sanoi:
Mikä on aktiivihiilen tarkoitus teidän olohuoneessa?

Minä hommaisin varmaan elektrostaattisen, kuten Elixair.

Aktiivihiilen tarkoitus olisi poistaa mm. samassa tilassa olevassa keittiöstä tulevia ruoankäryjä. En tiedä auttaako se savun hajuun, mutta ei kait siitä haittaakaan ole?

Katselin tuollaista Elixair E400:sta, mutta hieman arveluttaa sen tuottama otsoni. Lisäksi tuo Elixair jäi viimeiseksi Tekniikan Maailman testissä. Tuon testin voitti IQAir, jota olen myös harkinnut.

Jonkin verran täytyy laittaa painoarvoa myös laitteen ulkonäöllekin, kun se tulee kuitenkin aika näkyvälle paikalle ja tuo IQAir haukuttiin jo studiojoukkueen toimesta kopiokoneeksi, eikä tuo Elixair mikään komistus myöskään ole.

Ihmetystä kyllä herätti se, että esim. Genano 310 olisi kuulemma voinut kyllä tulla kysymykseen vaikka on omasta mielestä aika hirvitys. Sekin on sähköiseen suodatukseen perustuva laite ja aika järeä sellainen, niitä liikkuu jonkin verran käytettynä. Uutena noita ei yksityisille edes taideta myydä.

En tiedä, onko tuo pelkoni otsonista aiheeton, mutta aika paljon sillä kuitenkin pelotellaan nykyään? Tuottaahan tuo makuuhuoneen ilmanpuhdistinkin toki jonkun verran otsonia, joten peli lienee siltä osin jo menetetty.
 
Pyydäppä Gennanolta Nummelan Eeva pitämään esitelmä noista ilmanpuhistajista...siinä on sellainen maatuska että :)

 
dingdongpingpong sanoi:
Pyydäppä Gennanolta Nummelan Eeva pitämään esitelmä noista ilmanpuhistajista...siinä on sellainen maatuska että :)

Tjaa, pitäisikö tässä alkaa perustamaan toiminimeä, jotta moinen esittely onnistuisi?  :rolleyes:
 
aquarius sanoi:
Tjaa, pitäisikö tässä alkaa perustamaan toiminimeä, jotta moinen esittely onnistuisi?  :rolleyes:

Joojoo, kerro kokemuksia kun mamma on pyörähtänyt :)
Jos olisin herkkä ihminen näkisin tästä mammasta pahoja painajaisia....
 
aquarius sanoi:
Öh, antaapa sitten olla... :p

Joo, ei ole ihmisenä ilkeä mutta myyjänä pahempi kuin pölynimurikauppias...ja voi kiesus sitä pihdistimien hinnoittelua ja sopimustouhua. Jouduttiin valitettavasti loppujenlopuksi antamaan kyseiselle rouvalle ja koko firmalle porttikielto...
 
aquarius sanoi:
Katselin tuollaista Elixair E400:sta, mutta hieman arveluttaa sen tuottama otsoni.

Minulla oli hetken aikaa Elixair E300, mutta en pitänyt pöntön tuottamasta otsoninkärystä ja metelistä, joten lähti hyvin pian. Hyvä jälleenmyyntiarvo sillä kyllä on  :p
 
Meillä oli kissaharrastuksemme kulta-aikaan Elixairin e400 ja e300 sekä lisäksi pari pientä elektrostaattista putsaria lastenhuoneissa (kotimainen merkki, joka kai hävinnyt markkinoilta ja unohtunut minultakin). Nyt on vielä jäljellä vanha Electrolux Z7030. Elixairit olivat tehokkaampia minun mielestäni ja käyttökustannuksiltaan edullisia, kun kennot ovat "ikuisia" ja helposti pestäviä. Aktiivihiilisuodatin niihinkin pitää vaihtaa, jos sitä haluaa käyttää, mutta se ei ole pakollinen.
 
aquarius sanoi:
Aktiivihiilen tarkoitus olisi poistaa mm. samassa tilassa olevassa keittiöstä tulevia ruoankäryjä. En tiedä auttaako se savun hajuun, mutta ei kait siitä haittaakaan ole?

Tämä tulee siis tällaiseen moderniin asuntoon, jossa keittiön seinät on kustannussyistä jätetty pois ja esitetään, että se on muodikasta :mad: Meni OT:ksi :-[
 
Laitoin kyselyä saksalaiseen nettikauppaan, että saako tuohon Lifa Air 502:n Smart Controlleriin kieleksi englannin. Suomesta ei saa tuota kosketusnäytöllistä mallia vaan ainoastaan pistematriisinäytöllä ja kalvonäppäimistöllä olevan mallin. Tuo hienompi kosketusnäytöllinen malli on kuulemma tarkoitettu Kiinan markkinoille.

Tuo itse ilmanpuhdistinkin on tuolla reilusti halvempi, kuin Suomessa.

Tuollainen putsari siis kiinnostaa:

https://www.airsain.de/luftreiniger-lifaair-la502

Smart Controller tuohon edelliseen:

https://www.airsain.de/smart-controller-tb

Tuossa paremmat kuvat tuosta kontrollerista:

http://www.lifa-air.com/en-gb/consumer/controller
 
antsu sanoi:
Tämä tulee siis tällaiseen moderniin asuntoon, jossa keittiön seinät on kustannussyistä jätetty pois ja esitetään, että se on muodikasta :mad: Meni OT:ksi :-[

Seinättömyys taas on hyvin paljon riippuvainen minkälainen perhe ja minkälaiset asuintottumukset. Minä mielelläni kaataisin olohuoneen ja keittiön välisen seinän tuodakseni avaruutta tänne.