https://yliteippaus.fi/

Chevrolet Corvette (C7) - kaikki mallit

P

pokkus

Vieras
Perus Stingray C7 Corvettehan on julkaistu aikoja sitten ja myynissäkin jo, mutta tehoversiot Z06 ja ZR1 ovat vielä virallisesti julkaisematta. Tänään oli ennakkoon vuotanut tietoa tulevasta Z06 mallista ja sen tehoista:

http://jalopnik.com/2015-chevrolet-corvette-z06-has-620-horses-650-pound-f-1496255058

Uskaltaisin väittää, ettei ainakaan  tehoista jää uupumaan jos menoa ei ole omasta mielestä tarpeeksi :) Aikamoinen määrä kitkua tuossa ja mitähän tämän jälkeen voidaan odottaa ZR1:n lukemiksi...

- Otsikkoa täydennetty. - Quality -
 
Siinähän se olisi eli 2015 Z06:

2015_Corvette_Z06_front.jpg


2015_Corvette_Z06_back.jpg


2015_Corvette_Z06_interior.jpg



- 8L90E 8-Speed Automatic available! Only 620+ hp car so equipped
- Steel torque tube replaced with woven c/f
- 60% more rigid chassis, with roof on, than C6 Z06
- 2.2" wider front track
- 3" wider rear track
- Wheel and tire sizes from C6 ZR1
- 3 levels, with varying degrees of aero downforce, with the Z07 version having more d/f than any production car GM's tested in their wind tunnel
- Compact 1.7L supercharger capable of 20,000 rpm and 9.5 psi of boost
- Pre-production versions set lap records @ Milford, beating ZR1 lap times
 
Z06:sta on tulossa ulkonäön puolesta melkoine steroidihirviö 8) Mun makuun sopii oikein hyvin tuollainen tyylisuunta, mutta jotkut saattavat alkaa yskimään.

Auto on vanhaan verrattuna ainakin kuvien perusteella huomattavasti leveämpi ja todella paljon agressiivisempi. Etuspoikka on jo melkoinen vakiovarusteeksi :)

pokkus sanoi:
- Compact 1.7L supercharger capable of 20,000 rpm and 9.5 psi of boost

Siis mitä häh täh?
 
Vempula sanoi:
Siis mitä häh täh?

Tuo ahtaminen oli jo tiedossa aiemmin kun tehot vuotivat julkisuuteen. Tuossa on kyllä sellainen auto jonka vois hommata reilun 5-8 vuoden päästä kun hinnat ovat tippuneet ja verot Suomeenkaan ei enää ole niin pahat :)
 
Virallinen julkistus Z06-mallistakin. Tuohonhan on vielä tulossa saataville Z07-ratapaketti ja auton pitäisi olla radalla nopeampi kuin nykyinen ZR1. Hinnat alkaen $79k 8) :-*

http://www.autoblog.com/2014/01/13/2015-chevy-corvette-z06-detroit-2014/

Uusi 8-pykäläinen automaattikaan ei taida olla ihan turha vehje:

"It's a conventional automatic with a torque converter overseeing four gearsets and five clutches, and it's lighter than the six-speed in the Stingray while fitting in the same space. Chevrolet says there's no performance sacrifice, declaring that "wide-open-throttle upshifts executed up to eight-hundredths of a second quicker than the dual-clutch in the Porsche 911.""

Tämä tulee kyllä olemaan ihan sairas vehje...
 
C7 Vettekin saa vihdoin nykyaikaisen 8-vaihteisen automaatin perusmalliinkin:

http://www.autoblog.com/2014/04/07/2015-chevy-corvette-stingray-eight-speed-automatic/

"GM says the expanded gearset and reduced friction internals make for a five-percent improvement in efficiency, but EPA mileage numbers aren't ready yet. The company also says that upshifts at wide-open throttle "are executed up to eight-hundredths of a second quicker than those of the dual-clutch transmission offered in the Porsche 911," and you'll be able to control those yourself with the wheel-mounted paddles."
 
Riittääköhän nyt varmasti kitku...? :D

http://wot.motortrend.com/1406_2015_chevrolet_corvette_z06_makes_650_horsepower_and_650_lb_ft_of_torque.html

The 2015 Corvette Z06's 6.2-liter supercharged V-8 makes an astonishing 650 hp and 650 lb-ft of torque, making it one of the most powerful cars on the market today, and the most powerful Chevrolet ever built.

The Corvette Z06's LT4 engine makes 457 lb-ft of torque just off idle, and is making 625 lb-ft of torque by 2800 rpm. Peak torque comes on at just 3600 rpm, at which point the V-8 is producing over 400 hp.


2015-Chevrolet-Corvette-Z06-LT4-torque-curve.jpg

 
Uuden Z06:n todelliset lukemat ovatkin sitten ihan jotain muuta kuin mitä on luvattu...

http://blog.caranddriver.com/2015-chevrolet-corvette-z06-dynod-at-585-rear-wheel-horsepower/

Todella pienillä modauksilla on jo nyt irronnut todella törkeitä lukemia.

"Of course, the folks at Vengeance are already conjuring up even more horsepower, bumping theirs up to an even more insane 660 horsepower and 663 lb-ft at the rear wheels after swapping in a cold-air intake, smaller supercharger pulley, and some tuning."

Kuulinpa vielä, että yksi iso pamppu meidän firmasta on tuollaista uutta Z06:sta hommaamassa vanhan Z06:n tilalle... :D
 
Hienoja laitoksia nuo Corvettet. Ei ehkä yhtä arvostettuja kuin meidän eurooppalaiset superautot, mutta itse olen noista aina pitänyt. Nuoruusvuosina V8 Magazinen tuloa odottelin kuin kuuta nousevaa..

Ehkä joskus vielä tuollainenkin 😄

//Juha
 
Täysin vakio Z06 radalla nopeampi kuin 918 Spyder:

http://blog.caranddriver.com/watch-the-2015-corvette-z06-absolutely-destroy-virginia-international-raceway/
 
Jos olisi ylimääräistä lompakossa, niin tuollainen olisi hieno kokemus:

http://blog.caranddriver.com/for-5000-chevy-will-let-you-assemble-your-corvette-z06s-engine-yourself/
 
Z06 tämän testin voittaja:

http://m.caranddriver.com/comparisons/2015-chevrolet-corvette-z06-vs-nissan-gt-r-nismo-porsche-911-turbo-s-comparison-test
 
kuulara sanoi:
Kyseenalaista toki voittiko Vette koska Porsche oli paras auto joukossa mutta hieman liian kallis...

Sitten voisi myös kyseenalaistaa olisiko Porsche ollut paras, jos mukaan olisi otettu vaikka joku puoli miljoonaa maksava Fefe tai Lambo. En tosin tiedä saako noita autoja edes puolella miljoonalla :)
 
pokkus sanoi:
Sitten voisi myös kyseenalaistaa olisiko Porsche ollut paras, jos mukaan olisi otettu vaikka joku puoli miljoonaa maksava Fefe tai Lambo. En tosin tiedä saako noita autoja edes puolella miljoonalla :)

Mutta kun ne ferrarit ja lambot ei olleet mukana.. :rolleyes:
 
Karvis sanoi:
Mutta kun ne ferrarit ja lambot ei olleet mukana.. :rolleyes:
Ei niin ja silloin ei kannata minusta sitä hintaakaan kyseenalaistaa. Vette tarjosi parhaimmat hinta-laatusuhteen. Minusta tuota mallia Porschesta ei olisi ylipäätään pitänyt ottaa testiin mukaan korkean hintansa takia. Toisaalta halvemmista malleista ei varmaan olisi ollut vastusta samalla tapaa.
 
pokkus sanoi:
Ei niin ja silloin ei kannata minusta sitä hintaakaan kyseenalaistaa. Vette tarjosi parhaimmat hinta-laatusuhteen. Minusta tuota mallia Porschesta ei olisi ylipäätään pitänyt ottaa testiin mukaan korkean hintansa takia. Toisaalta halvemmista malleista ei varmaan olisi ollut vastusta samalla tapaa.

Mutta jos testiin valitusta joukosta haetaan sitä parasta vaihtoehtoa, niin porsas oli varsin selkeästi paras. Hinta-laatusuhde on sitten asia erikseen.
 
Karvis sanoi:
Mutta jos testiin valitusta joukosta haetaan sitä parasta vaihtoehtoa, niin porsas oli varsin selkeästi paras. Hinta-laatusuhde on sitten asia erikseen.
Sitä parasta autoa on vain hankala hommata jos käytössä on yksi raha, mutta toinen maksaisikin 2,5 rahaa :) Turha tästä on jankata. Lopputulos on kuitenkin se, että Chevy on tehnyt järkyttävän hyvän auton murto-osalla siitä hinnasta mitä kilpailijat maksaa.
 
pokkus sanoi:
Siinähän se olisi eli 2015 Z06:

2015_Corvette_Z06_front.jpg


2015_Corvette_Z06_back.jpg


2015_Corvette_Z06_interior.jpg

Takavinkkelistä minun silmään tosi maukkaan näköinen, takasiipeä kuitenkin ehkä hivenen miedontaisin.
Keulassa jotenkin häiritsee nuo "konepeltialueen" terävät vekit, minun makuun ne pyristämällä olisi miellyttävämpi.
Sisältä tuo iso tablettinäyttö joutaisi hevon kuuseen ja tilalle perinteisemmät hantaakit.
 
Juu ei ole tullut vielä tänne Lähi-itään asti myyntiin, ainakaan virallisia kanavia myöten.

Minun asteikolla ZO6 on korkeammalla kuin 911 Turbo S koska Vette näyttää ja kuulostaa urheiluautolta. 911 Turbo S kulkee kuin riivattu mutta näyttää kuplalta ja kuulostaa pölynimurilta. Ja maksaa minulle liikaa ainakin uutena.

Ylläoleva perustuu pitkiin käyttökokemuksiin Veteistä ja lyhyisiin koeajoihin / kokeiluihin eri 911 malleilla ja on siis oma mielipiteeni. Sillä meneekö auto Ringillä 7:17 vai 7:23  (hatusta vedettyjä lukuja) ei ole ihan niin paljon minulle jokapäiväisessä käytössä väliä...

- Otsikkoa täydennetty. - Quality -
 
Saa nähdä miten nopea tuo ZR1 on kun tässä ajetaan Z06:lla jo aikamoista haipakkaa. Tässä autossa on tehtaan "Z07 Performance Package" joka Chevyn nettisivujen mukaan sisältää seuraavaa:

The Z07 Performance Package features unique suspension tuning and massive Brembo® 15.5"/15.3" carbon ceramic brake rotors. Michelin® Pilot® Sport Cup 2 ZP summer-only tires† push the limits of grip and handling, while an adjustable transparent wickerbill takes aerodynamics even further.

 
BarrelNut sanoi:
Saa nähdä miten nopea tuo ZR1 on kun tässä ajetaan Z06:lla jo aikamoista haipakkaa. Tässä autossa on tehtaan "Z07 Performance Package" joka Chevyn nettisivujen mukaan sisältää seuraavaa:


Kuinkakohan lujaa tuo menisi, jos ne saisi vielä nuo jenkit kääntymään? Nyt kun menevät vain suoralla noin lujaa tuollaisilla ajoilla.