https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

BMW Connected Drive

M

Makkis

Vieras
Olen tuosta BMW Connected Drivesta ulkona kuin lumiukko.

Sen hyödyllisyydestä ei ole hajuakaan mutta ymmärtääkseni tulee kylkiäisenä kolmeksi vuodeksi uusiin Bemareihin. Onko tuosta arjessa yhtikäs mitään iloa? Ainakin täällä susirajalla auton paikantaminen ei vaadi appsia, samoin joku ilmastoinnin etäkytkentä tuntuu ihan bullshitiltä, mitä se viilentää kun kompurakaan ei pyöri?
 
Makkis sanoi:
Olen tuosta BMW Connected Drivesta ulkona kuin lumiukko.

Sen hyödyllisyydestä ei ole hajuakaan mutta ymmärtääkseni tulee kylkiäisenä kolmeksi vuodeksi uusiin Bemareihin. Onko tuosta arjessa yhtikäs mitään iloa? Ainakin täällä susirajalla auton paikantaminen ei vaadi appsia, samoin joku ilmastoinnin etäkytkentä tuntuu ihan bullshitiltä, mitä se viilentää kun kompurakaan ei pyöri?

Meillekin tuo on nyt tulossa ekaa kertaa Bemariin. Esilämmityksen kaukokäyttö siinä on hyödyllisin ominaisuus (Volvon VoCista opittu asia). Lisäksi olen käyttänyt määränpäätiedon syöttöä naviin kaikessa rauhassa kotikoneella karttaa tutkiessa. Meille taitaa tulla G30:een myös kiva "leikkikalutoiminto" - auton ympäristön tarkastelu 360 asteen kameroiden kautta (ellei se toiminto nyt sitten vaatinut vielä jotain varustetta, mikä tilauksestani puuttuu). Tuolla ei mitään järkevää käyttöä liene, mutta on hauska lelu esitellä kavereille.
 
Saahan sinne kaikkia kivoja appeja , kuten mm spotifyn  . On sitten ilmoitettu tuokin asia aivan päin persettä bemarin nettisivuilla. Kyllä se Connected Drive valmius tulee vakiona , mutta mutta , jos haluat sinne jotain sisältöä tai tehdä sillä jotain , pitää ostaa Connected Drive SERVICES paketti
 
Markku J sanoi:
auton ympäristön tarkastelu 360 asteen kameroiden kautta (ellei se toiminto nyt sitten vaatinut vielä jotain varustetta, mikä tilauksestani puuttuu). Tuolla ei mitään järkevää käyttöä liene, mutta on hauska lelu esitellä kavereille.
Eikö siitä ole pysäköitäessä tai muuten ahtaissa paikoissa sompaillessa edes vähän apua..? Viikonloppuna viimeksi olin tilanteessa jossa kadunvarteen pysäköidessä repsikan puolella etupyörän kohdilla oli betoniporsas jonka olemassaolon tiesin mutta en sitä ikkunoista tai peileistä nähnyt eikä etututkastakaan ollut apua. Kuvittelisin että tuollaisesta kamerasysteemistä olisi ollut tuossa hyötyä.
 
Antza sanoi:
Eikö siitä ole pysäköitäessä tai muuten ahtaissa paikoissa sompaillessa edes vähän apua..? Viikonloppuna viimeksi olin tilanteessa jossa kadunvarteen pysäköidessä repsikan puolella etupyörän kohdilla oli betoniporsas jonka olemassaolon tiesin mutta en sitä ikkunoista tai peileistä nähnyt eikä etututkastakaan ollut apua. Kuvittelisin että tuollaisesta kamerasysteemistä olisi ollut tuossa hyötyä.

Itse olen kokenut nuo 360 asteen kamerat ihan käteviksi. Vaikka aika useinhan ne ovat sen verran likaiset, että näkymä ei aina ole kovinkaan kirkas. Toki preimiumeissa toteutukset ovat varmaan sen verran laadukkaammat, että likakaan ei niihin pääse vaikuttamaan.
 
Antza sanoi:
Eikö siitä ole pysäköitäessä tai muuten ahtaissa paikoissa sompaillessa edes vähän apua..? Viikonloppuna viimeksi olin tilanteessa jossa kadunvarteen pysäköidessä repsikan puolella etupyörän kohdilla oli betoniporsas jonka olemassaolon tiesin mutta en sitä ikkunoista tai peileistä nähnyt eikä etututkastakaan ollut apua. Kuvittelisin että tuollaisesta kamerasysteemistä olisi ollut tuossa hyötyä.

Toki noista 360 -kameroista on suuri apu pysäköitäessä ja siksi ne halusinkin. Omalla kommentillani BMW Connected Driveen liittyen tarkoitan toiminnallisuutta (3D remote view), jolla voin etänä tarkastella pysäköitynä olevan autoni näkymiä joka kulmasta.
 
Markku J sanoi:
Omalla kommentillani BMW Connected Driveen liittyen tarkoitan toiminnallisuutta (3D remote view), jolla voin etänä tarkastella pysäköitynä olevan autoni näkymiä joka kulmasta.
Niin tämä mainittu feature olikin kameranäkymän tarkastelu netin yli - sitten ymmärrän hyvin alkuperäisen kommenttisi.
 
Markku J sanoi:
Meille taitaa tulla G30:een myös kiva "leikkikalutoiminto" - auton ympäristön tarkastelu 360 asteen kameroiden kautta (ellei se toiminto nyt sitten vaatinut vielä jotain varustetta, mikä tilauksestani puuttuu). Tuolla ei mitään järkevää käyttöä liene, mutta on hauska lelu esitellä kavereille.
Eli esim. parkkipaikalla saa näkymään ketä pyörii auton ympärillä vaikka? Jos tuollainen tuo toiminto on, niin nauhoituksen vielä saisi, niin tuohon hipoisi täydellistä varustetta 8)
 
Ainakin omalla kohdalla tulee olemaan hyödytön varuste. Ei ole kameroita eikä webastoja, eli ei oikeastaan mitään millä voisi knoppailla naapurille.
 
vakio sanoi:
Itse olen kokenut nuo 360 asteen kamerat ihan käteviksi. Vaikka aika useinhan ne ovat sen verran likaiset, että näkymä ei aina ole kovinkaan kirkas. Toki preimiumeissa toteutukset ovat varmaan sen verran laadukkaammat, että likakaan ei niihin pääse vaikuttamaan.

Mä otin sellaisen paketin 3-sarjaan, jossa tulee siis peruutuskamera ja surround view-systeemi sekä himmenevät tausta- ja ulkopeilit sekä sähköinen ulkopeilien kääntö koria vasten. Maksoi reilun tonnin tuo setti. Välttämättä en olisi tuota surround viewiä tarvinnut, mutta kun halusin nuo muut, niin katsoin että tuo setti on viisaammin hinnoilteltu kuin että ottaa nuo muut omina varusteinaan.

Kyllä se peruutuskameran näkymä on premiumissa talvella usein melko sumea, jos autoa ei pese tiuhaan.
 
Children of the damned sanoi:
Kyllä se peruutuskameran näkymä on premiumissa talvella usein melko sumea, jos autoa ei pese tiuhaan.

Joo. Eipä tuo oikein puhtaana pysy, jos ei ole tarvittaessa esiintyöntyvää mallia tai sitten pesurilla varustettu.
 
Markku J sanoi:
Toki noista 360 -kameroista on suuri apu pysäköitäessä ja siksi ne halusinkin. Omalla kommentillani BMW Connected Driveen liittyen tarkoitan toiminnallisuutta (3D remote view), jolla voin etänä tarkastella pysäköitynä olevan autoni näkymiä joka kulmasta.

Voin olla (toivottavasti) väärässä, mutta luin jostain että 360 remote view ei toimisi Suomessa. Ilmeisesti liittyen yksityisyyden suojaan. Bull shit!
 
Kaide sanoi:
Saahan sinne kaikkia kivoja appeja , kuten mm spotifyn  . On sitten ilmoitettu tuokin asia aivan päin persettä bemarin nettisivuilla. Kyllä se Connected Drive valmius tulee vakiona , mutta mutta , jos haluat sinne jotain sisältöä tai tehdä sillä jotain , pitää ostaa Connected Drive SERVICES paketti

Minulla kyllä se kännyapsi yms toimi kyllä ilman sitä palvelupakettia. Palvelupaketin kanssa nettiyhteys aktivoituu ja sillä saa käyttöön esihistoriallisella käytettävyydellä varustetut uutispalvelut ja paikkatiedot. Hankin tuon palvelupaketin kun kiinnosta (olisiko ollut 50e/vuosi), mutta täysin hyödytön se on.
 
Children of the damned sanoi:
- - -

Kyllä se peruutuskameran näkymä on premiumissa talvella usein melko sumea, jos autoa ei pese tiuhaan.

vakio sanoi:
Joo. Eipä tuo oikein puhtaana pysy, jos ei ole tarvittaessa esiintyöntyvää mallia tai sitten pesurilla varustettu.

Sen peruutuskameran linssin voi pestä erikseen, ei koko autoa tarvitse pestä. Minä menen helpoimman kautta ja pyyhin linssin sormella aina silloin tällöin.
 
partasuti sanoi:
Sen peruutuskameran linssin voi pestä erikseen, ei koko autoa tarvitse pestä. Minä menen helpoimman kautta ja pyyhin linssin sormella aina silloin tällöin.

Anteeksi, mutta mä vain käytän pesurin viikseä.
 
partasuti sanoi:
Minä menen helpoimman kautta ja pyyhin linssin sormella aina silloin tällöin.

Tähän toimintamalliin olen itsekin turvautunut. Ei vain aina muista tehdä ja välillä sitten saa katsella sumeaa kuvaa x 4.
 
Onhan tuolla ihan käteviäkin toimintoja kuten uutissyötteet. Voisi vaan bemari päivittää wwan lastunsa 4G aikaan, 3G on ruuhkainen ja lataukset kestää aikalailla. Tietysti se, mitä iloa on katsella vaikka Forecan säätä kun saman asian voi todeta ihan auton ikkunasta  ;D
 
Kaide sanoi:
TOUCHE !  Jos ei voi päätä kääntää peruuttaessa niin sitten kannattaa mennä lääkärille .

Mä en viitsi käännellä päätä, sehän näyttäs ulkopuoliselle ihan pöllöltä...joten olen opetellut ajamaan ja varsinkin peruuttamaan peilejä hyödyntämällä, kiinteä vetokoukku hoitaa pehmeän mukavasti peruutuskameran ja piippareiden virkaa.
 
Itse asiassa tuo matkojen etukäteen suunnittelu (varsinkin duuniajossa, lomalla mennään fiiliksellä pääosin) on kyllä myös kätevä ominaisuus. Voit tehdä reitin kotona koneella tai kännyllä ja tuupata sen autoon, tankkauspaikkoja myöten kaikki navissa valmiina.

Kameratolppia tosin ei bemun navissa ole, tai en ainakaan löydä/osaa aktivoida.
 
Makkis sanoi:
Itse asiassa tuo matkojen etukäteen suunnittelu (varsinkin duuniajossa, lomalla mennään fiiliksellä pääosin) on kyllä myös kätevä ominaisuus. Voit tehdä reitin kotona koneella tai kännyllä ja tuupata sen autoon, tankkauspaikkoja myöten kaikki navissa valmiina.

Kameratolppia tosin ei bemun navissa ole, tai en ainakaan löydä/osaa aktivoida.

Eikös se ole joku lakijuttu, että auton omiin naveihin ei saa/niissä ei ole sitä kameratolppien paljastusta....Ei mun mielestä mikään auton oma navi niitä näytä, ei ainakaan koodaamatta, eikä ehkä sittenkään.
 
Children of the damned sanoi:
Eikös se ole joku lakijuttu, että auton omiin naveihin ei saa/niissä ei ole sitä kameratolppien paljastusta....Ei mun mielestä mikään auton oma navi niitä näytä, ei ainakaan koodaamatta, eikä ehkä sittenkään.

Höpöhöpö, ei sitä mikään laki meillä kiellä ja esim. Volvon navi osaa peltipoliiseista varoitella.
 
Karvis sanoi:
Höpöhöpö, ei sitä mikään laki meillä kiellä ja esim. Volvon navi osaa peltipoliiseista varoitella.

No sellainen olettama mulla on ollu lähinnä eri automyyjien puheiden perusteella, että tuosta olisi kyse, jos jonkun auton oma navi ei peltipöntöistä varoita. Aika moni automerkki kuitenkin sellaisia, jotka ei sitä peltipoliisia ilmoita.