https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Tesla Model S - vikaantunein automalli

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
C

Corvike

Vieras
Tesla Model S - mallissa on yhdeksänneksi eniten vikoja kaikista henkilöautomalleista Suomessa vuoden 2018 katsastustilastojen mukaan (käyttöönotto 2015). Enemmän vikoja on esim klassikoissa Dacia Logan (hinta 10.399) ja Dacia Sandero (hinta 9.399) ja hintavammista autoista MB GLC:ssä.

Ehkä tuo on välttämätön lopputulos siitä, että painavaan autoon laitetaan hirmutehot, mitä auton alusta ja nivelet ei kestä. Teslassa 100.000 km taitaa olla jo ehtoopuolen kilometrimäärät.

Tesla-uskovaisten on turha mesota siitä, että akun vaihtamalla autosta tulee taas uusi, jos auto on muuten loppu pienemmillä kilometreillä kuin mihin on Suomessa totuttu.
 
Tiedetään kuitenkin että on olemassa:

Vale
Emävale
Tilasto
Ja
Katsastustilasto.....

Busted.
 
Tesla on varmasti ihan jees käyttis ja tietyllä tapaa uraauurtava auto, mutta harmillisesti tuntuu tuotekehitys loppuneen kun on huomattu että Teslauskovaiset hypettää ja ostaa tuotetta loputtomiin jo ihan vain merkin ja Muskin takia.
 
Noita listoja katsastuksissa herkimmin pompanneista autoista on ollut aiemminkin, ja muistelen että niissä on yleensä myös mainittu muutama yleisin vikakohde per automalli. Oliko tällä kertaa?

Villi arvaukseni osuu sähköautoissa käyttöjarruihin, kun auto jarrutetaan enimmäkseen akkua lataamalla. Myös hybrideissä (hep!) tämä voi muuttua ongelmaksi. Alkaakohan hybridi-toyotat nousta pian esiin noissa tilastoissa?
 
Vai renkaatkin. Kertoo kyllä jotain käyttäjäkunnan uusavuttomuudesta, jos mennään leimalle loppuun ajetuilla renkailla.

Noin muuten alustan pettäminen kertonee paitsi laadusta myös ajotavoista, kuten jutussakin epäillään. Jos alvariinsa repäistään autolla maksimikiihtyvyyttä fiilistelyn vuoksi esiin, niin pakko sen on lopulta jossain näkyäkin. Sitten vaihdellaan vähän osia alustaan, ja matka jatkuu taas.
 
Eli tämä oli täysin turha tilasto....parempi olisi tehdä tilasto näiden teslojen omistajista...
 
repomies sanoi:
Noita listoja katsastuksissa herkimmin pompanneista autoista on ollut aiemminkin, ja muistelen että niissä on yleensä myös mainittu muutama yleisin vikakohde per automalli. Oliko tällä kertaa?

Villi arvaukseni osuu sähköautoissa käyttöjarruihin, kun auto jarrutetaan enimmäkseen akkua lataamalla. Myös hybrideissä (hep!) tämä voi muuttua ongelmaksi. Alkaakohan hybridi-toyotat nousta pian esiin noissa tilastoissa?

Prius on vuosikymmenet erottunut Toyotienkin joukossa vähävikaisuudellaan, joten teoriasi hybridi-toyotien tilastonoususta lienee täysin pielessä.
 
Eihän tässä jenkkiautojen alustaongelmissa katsastuksissa ole mitään uutta. Chrysler 300C taisi aikoinaan pitää monta vuotta perää väljän alustansa vuoksi.
 
Sgigge sanoi:
Prius on vuosikymmenet erottunut Toyotienkin joukossa vähävikaisuudellaan, joten teoriasi hybridi-toyotien tilastonoususta lienee täysin pielessä.

Toivotaan niin! Jarrut ovatkin ainoa joka itseäni epäilyttää hieman, en ole muuten mikään epäilevä tuomas mitä toyotien kestävyyteen tulee.
 
Niin kauan kuin Model S:stä puuttuu;
-jakoketju
-jakohihna
-turbo
-mekaaninen ahdin
-kaksoiskytkinvaihteisto
-suuttimet
yms yms.

JA kunhan ne eivät ole ainakaan saksalaisten suunnittelua niin en olisi lainkaan huolissani muutamasta alustan palikasta.
 
Iso tehokas auto ja "sähköautoja ei tarvitse huoltaa" -mentaliteetti nyt sattumoisin osuu hyvin yksiin sen kanssa, että käydään katsastuksessa toteamassa välykset.
 
MJK sanoi:
Niin kauan kuin Model S:stä puuttuu;
-jakoketju
-jakohihna
-turbo
-mekaaninen ahdin
-kaksoiskytkinvaihteisto
-suuttimet
yms yms.

JA kunhan ne eivät ole ainakaan saksalaisten suunnittelua niin en olisi lainkaan huolissani muutamasta alustan palikasta.

Katalysaattori
Partikkelisuodin
 
Saattaa kaiken kielteisen Tesla uutisoinnin jälkeen olla vaikea myydä käytettyjä Model S eteenpäin, ja mitä vielä onkaan tulossa.
 
MJK sanoi:
Niin kauan kuin Model S:stä puuttuu;
-jakoketju
-jakohihna
-turbo
-mekaaninen ahdin
-kaksoiskytkinvaihteisto
-suuttimet
yms yms.

JA kunhan ne eivät ole ainakaan saksalaisten suunnittelua niin en olisi lainkaan huolissani muutamasta alustan palikasta.

Toisaalta ovenkahvat, infotainmentit, ohjaustehostimet on marmorilla sen verran kalliita että aika monta tonnia tommoseen Tessuun saa silti upotettua.

Sen sijaan noi luetellut kohteet on aika halpoja korjata, pois lukien ehkä joku DSG.

Mutta ihan millasta laskua tykkää maksaa  ;)
 
mtr1 sanoi:
Toisaalta ovenkahvat, infotainmentit, ohjaustehostimet on marmorilla sen verran kalliita että aika monta tonnia tommoseen Tessuun saa silti upotettua.

Sen sijaan noi luetellut kohteet on aika halpoja korjata, pois lukien ehkä joku DSG.

Mutta ihan millasta laskua tykkää maksaa  ;)

Juu, suorastaan ilmaisia ovat VAG ahtimet ja ketjurempat, vielä paljousalennuksella kun saa uusia molemmat samaan kertaan.  :rolleyes:

Vielä kun suhteutetaan auton hankintahintaan niin mites menikään..
 
Eikös nämä olleet aiemmin otsikoissa siitä, kun milloin kenenkin poliitikon tai julkkiksen Tesla Model S oli hinausauton lavalla. Ei taida Model S:n laatuimago olla kovin korkealla Model 3:sta puhumattakaan. Nyt sitten vielä nämä katsastukseen liittyvät ongelmat. Kyllä esimerkiksi alusta saadaan kestämään Teslan tehot ja painot, jos mitoitus on kohdallaan. Mutta jos tuohon laittaa vaikka Toyota Aygoon mitoitetun pyöräntuennan niin eihän se kauaa kestä :rolleyes:
 
Zaasa sanoi:
Saattaa kaiken kielteisen Tesla uutisoinnin jälkeen olla vaikea myydä käytettyjä Model S eteenpäin, ja mitä vielä onkaan tulossa.

Mut hei, eikös näiden arvonpudotus ole olematonta, kun sähköautolla voit ajaa 1000tkm ja säästät 60ke edestä pa rahoja. Nämä eivät kulu...eiku.
 
MJK sanoi:
Juu, suorastaan ilmaisia ovat VAG ahtimet ja ketjurempat, vielä paljousalennuksella kun saa uusia molemmat samaan kertaan.  :rolleyes:

Vielä kun suhteutetaan auton hankintahintaan niin mites menikään..

Niin, mites meni? Ei tessussa muuta kallista ole kun se akku. Ehkä johonkin Opeliin vois muilta osin verrata.

Joku suutinremppa saattaa olla 500-1000 euroa, hihnan vaihto saman verran, turbon vaihto saman verran.

Taksitessumiehen ohjaustehostimen korjaus maksoi 6000 euroa ja goodwilliä ei herunut.
 
mtr1 sanoi:
Niin, mites meni? Ei tessussa muuta kallista ole kun se akku. Ehkä johonkin Opeliin vois muilta osin verrata.

Joku suutinremppa saattaa olla 500-1000 euroa, hihnan vaihto saman verran, turbon vaihto saman verran.

Taksitessumiehen ohjaustehostimen korjaus maksoi 6000 euroa ja goodwilliä ei herunut.

Turbon vaihto 500-1000 marmorilla, jep jep.  :D

16k€ Seat Ibizaan oli jakoketju ja ahdin vaihdettuna 20% auton ostohinnasta (uutena).
Mutulla vetäen on hyvä huudella asiaan kuin asiaan. Tesla-ketjuissa erityisen suosittua.
 
Minusta on hyvä että tämä ketju on nyt erikseen eikä tarvii noissa muissa ketjuissa käydä samoja asioita. Eikö sustakin?
 
Tämä loppuu sitten tähän, Teslasta ei näköjään teslamiehet osaa keskustella asiallisesti joten liipaistaan lukkoon.
 
Tilanne
Keskustelu on suljettu.