https://yliteippaus.fi/

Kesärenkaat ja -vanteet

M

manni

Vieras
Onko foorumin käyttäjillä jo uusia kesärenkaita ja -vanteita hommattuna ensi kaudelle?

Bridgestone Turanza ER300 -malliset kesärenkaat ovat tulossa alle. Ovat kokoa 205/45R16. Vanteina on Roomster Scoutissa vakiona oleva 16" Arktos.

2013-12-28+14.07.57.jpg


Edit: otsikko muutettu
 
Ei ole vielä, mutta keväällä lähtee tilaten 20" Vossen cv3, cv5 tai New RS6 21" vanteet hopeisina.
 
Tassu sanoi:
Ei ole vielä, mutta keväällä lähtee tilaten 20" Vossen cv3, cv5 tai New RS6 21" vanteet hopeisina.

Tuollaisia 20" Vosseneita itsekkin katsellut. Tai sitten Rotor replicat samaisessa 20"(pienimmällä mahdollisella ET:llä) koossa 255/30R20 renkailla.
 
focceristi sanoi:
Taky! Paljonkos autoaamukammassa on vielä piikkejä?

Auto varmasti liikkeessä 12.1, mutta mahdollisesti jos kaikki mene putkeen niin aikaistettuna luovutus 10.1 alkuaan suunnitellusta 15.1. Eilen auto oli vielä laivassa - eli parisen kymmentä piikkiä.
 
Tassu sanoi:
Ei ole vielä, mutta keväällä lähtee tilaten 20" Vossen cv3, cv5 tai New RS6 21" vanteet hopeisina.

Mä otin tulevaan skeidaan noi " new RS6" vanteet mustana ja maltillisessa 18" koossa
 
Renkaat on mutta vanteet pitäisi vielä talven aikana hommata jostain 17 tuumaisina.
 
Kesärenkaat hakusessa ensi kesäksi ja kokemuksia "halpamerkeistä" otetaan mielellään vastaan! Koko 225/45/17 ja hintaluokka kumeille 500€/sarja. Hankook logolla olisi usempiakin vaihtoehtoja tarjolla. Leonen alle pyörähtää, joten hiljaisuus olisi plussaa! :D
 
Vannekuume olisi kova, mutta jostain syystä markkinoilta ei tunnu löytyvän mitään mielekästä  :(
 
lemmentalja sanoi:
Kesärenkaat hakusessa ensi kesäksi ja kokemuksia "halpamerkeistä" otetaan mielellään vastaan! Koko 225/45/17 ja hintaluokka kumeille 500€/sarja. Hankook logolla olisi usempiakin vaihtoehtoja tarjolla. Leonen alle pyörähtää, joten hiljaisuus olisi plussaa! :D
Hankook ei taida mikään halpamerkki enää, olla. Keskihintainen varmaankin lähempänä totuutta. Itsellä on kahdet viimeisimmät renkaat olleet Hankookit koossa 225/45R18. Ekana oli S1 Evot joista ei ollut mitään valittamista, todella hyvät renkaat. Kuluneena tosin muuttuivat äänekkäiksi, mutta mitkäpä ei muuttuis. Seuraavaksi otin kokeeksi, kun netistä kehuja luin, V12 Evo K110:t. Todella hyvät renkaat oli nekin paitsi kulutuskestävyydeltään. 22,5 tkm jälkeen olivat käytännössä sakkorajalla jo.
Itse en näe mitään syytä maksaa satoja euroja extraa ns. merkkirenkaista.
 
ntix sanoi:
Vannekuume olisi kova, mutta jostain syystä markkinoilta ei tunnu löytyvän mitään mielekästä  :(
Sama vika ja vielä kahteen autoon. Tosin syynä saattaa olla se, että valinnanvaraa on ihan liikaa.
Jos joku bongaa jostain LM replicat, mustat tai mieluummin gunmetal tms. väriset koossa 19"x 8,5" ET 32-35, niin saa vinkata.
 
wolf6 sanoi:
Renkaat on mutta vanteet pitäisi vielä talven aikana hommata ...

Toisinpäin ;D

Vanteet on (16" VAG Atlanta), mutta renkaat puuttuu...
Ensiasennusrenkaat (Continental) osoittautui kudosvikaisiksi viime kesänä, joten pyöräytin alle käytetyt renkulat kokoa 215/55-16... Oli hyvä ajaa vaikka leveys kasvoi vain sentin.
Joten, ensi keväänä etsitään noille vanteille uudet 215-kokoiset, ja muuta kriteeriä ei oikeastaan ole, kuin se että Continentalit ne ei ole...
 
Ajatuksissa oli päivittää keväällä 2014 kesärengastukseni Dunlop Bluresponse 205/50/17 mutta nyt talvirenkaat hankkiessani + keväällä nokkaremmiremppa + mahdollinen lastutus tyhjentää autoilupajatson  :p  .
 
-P- sanoi:
Itse en näe mitään syytä maksaa satoja euroja extraa ns. merkkirenkaista.

Muistaakseni arenan puolella oli juttua tuosta merkkirenkaat vs. "halpis"renkaat. Muistelisin, että kokemukset olivat sen suuntaiset että parhaat halpikset olivat ominaisuuksiltaan kalleimpien renkaiden tasolla, mutta erot tulivat sitten kulutuskestävyydessä. Eli kalliit renkaat kestävät hieman pidempään kuin halvemmat.

Minulla on sellainen muistikuva, että joku olisi laskenut omalta osaltaan noiden välisen eron (kulutuskestävyys vs. hinta) ja tullut sellaiseen lopputulemaan että aika se ja sama kummilla renkailla ajaa. Halvempia joutuu uusimaan useammin, joten meni aika tasoihin kustannuspuolella.

Korjatkaa jos jollain on parempi muisti kuin minulla. :)
 
Antton sanoi:
Minulla on sellainen muistikuva, että joku olisi laskenut omalta osaltaan noiden välisen eron (kulutuskestävyys vs. hinta) ja tullut sellaiseen lopputulemaan että aika se ja sama kummilla renkailla ajaa. Halvempia joutuu uusimaan useammin, joten meni aika tasoihin kustannuspuolella.

Jos edellä mainittu pitää paikkansa sijoittaisin rahani AINA merkkirenkaisiin - niiden muut ominaisuudet lienevät korkeampien tuotekehityskustannuksien kautta paremmat kuin halpiksien ?

Todellisuudessa en ole koskaan ostanut halpiksia.
 
Kaide sanoi:
Mä otin tulevaan skeidaan noi " new RS6" vanteet mustana ja maltillisessa 18" koossa
Saiko näitä jostain muualta jo kuin marmorilta? Ebayssä näyttää olevan jotain myynnissä, mutta useimmiten pienillä kolhuilla. Replicatkin olisi ehkä vaihtoehto...
 
Ensi kesänä joutuu Superbiin hankkimaan uudet kesäkumit koossa 225/40 R18. Nyt vanteilla Hakka Blackit. Ajattelin kokeilla Nokian zLineja, jotka siis samat kuin nuo Hakka Blackit. Ovat keski-euroopan markkinoille suunnatut mallit, joiden ainoa ero kotimaisiin versioihin on hieman kovempi kumiseos.

Nyt on kaksi kesää ollut Passatissa olla Nokian Z G2:t jotka taas ovat samanlainen euroversio Hakka Zetasta. Noista on ollut pelkkää hyvää sanottavaa, kulutuskestävyyskin on ollut tuon kovemman kumin ansiosta huippuluokkaa.

Seuraavaksi otin kokeeksi, kun netistä kehuja luin, V12 Evo K110:t. Todella hyvät renkaat oli nekin paitsi kulutuskestävyydeltään. 22,5 tkm jälkeen olivat käytännössä sakkorajalla jo.

Täsmälleen samat kokemukset noista renkaista.
 
jrinnes sanoi:
Ensi kesänä joutuu Superbiin hankkimaan uudet kesäkumit koossa 225/40 R18. Nyt vanteilla Hakka Blackit. Ajattelin kokeilla Nokian zLineja, jotka siis samat kuin nuo Hakka Blackit. Ovat keski-euroopan markkinoille suunnatut mallit, joiden ainoa ero kotimaisiin versioihin on hieman kovempi kumiseos.

Vankasti suosittelen ylikoon renkaita, eli 225/45 R18 rengastusta. Omani on kesä- ja talvirenkaina koossa 225/50 R17, joka halkaisijaltaan käytännössä sama. Auto muuttuu paremman näköiseksi, mittarivirhe poistuu, rengasmelu vähenee ja ajomukavuus paranee. Hintaa voi olla hiukan enemmän. Edessä vielä Sport-alusta ja mahtuu silti ongelmitta.

zLinet meilläkin alla ja niissä ei mitään valittamista.

Tuohon kovempaan kumiseokseen on vaikea uskoa, koska korkean suorituskyvyn renkaassa pitäisi Keski-Eurooppaan suunnatussa renkaassa olla pehmeämpi seos, jos jotain eroja oikeasti on.
 
Vempula sanoi:
Vankasti suosittelen ylikoon renkaita, eli 225/45 R18 rengastusta. Omani on kesä- ja talvirenkaina koossa 225/50 R17, joka halkaisijaltaan käytännössä sama. Auto muuttuu paremman näköiseksi, mittarivirhe poistuu, rengasmelu vähenee ja ajomukavuus paranee. Hintaa voi olla hiukan enemmän. Edessä vielä Sport-alusta ja mahtuu silti ongelmitta.

zLinet meilläkin alla ja niissä ei mitään valittamista.

Tuohon kovempaan kumiseokseen on vaikea uskoa, koska korkean suorituskyvyn renkaassa pitäisi Keski-Eurooppaan suunnatussa renkaassa olla pehmeämpi seos, jos jotain eroja oikeasti on.

Nuo ylikoon renkaat käyneet kyllä itselläkin mielessä ja luultavasti tulen sellaiset hankkimaankin. Talvirenkaina on kaksi kappaletta 225/45 R18 ja kaksi 225/40 kokoista rengasta. Autoliikkeessä nuo korkeammat on laitettu eteen, mutta eikös nuo erikokoiset renkaat etu- ja taka-akselille hankita yleensä kompensoimaan tehtaan sporttialustan lievää keulimista, eli siinä mielessä nuo on nyt menneet väärin päin. :rolleyes: Pitänee jossain vaiheessa kaivaa motivaatio tilanteen korjaamiseen. :)

Tuosta zLine:ien tai Z G2:sten kovemmasta kumista minulla ei ole varmaa tietoa, paikallisen Vianorin myyjä vain kertoi asian olevan näin. Johtuu kuulemma siitä, että Keski-Euroopassa on sileämmät tiet, niin siksi siellä voi käyttää kovempaa kumia. Tiedä sitten, mikä on totuus...  :rolleyes:
 
jrinnes sanoi:
Talvirenkaina on kaksi kappaletta 225/45 R18 ja kaksi 225/40 kokoista rengasta.

Sori kun olen vähän suorasukainen, mutta mahtaa Sport-alustainen Superb näyttää järkyttävän rumalta tuolla setillä. Ja miten ihmeessä autoliike on voinut myydä sinulle tuollaisen auton? Normaalistihan tuollaista kusetusta harrastetaan lähinnä häkkikauppiaiden toimesta.

Mä itse kompensoin Sport-alustaisen Superbin visuaalista keulimista vaihdattamalla taakse normialusta jouset ja iskarit. Nyt on Superbi balanssissa.

Ja noi Vianorin myyjän puheet ovat 99,9% varmuudella pelkkää P:tä, millä yritetään puolustella Hakka Blackien törkeää hintaa. Jos Keski-Euroopan zLinet oikeasti olisivat erilaiset, niin niissä olisi pehmeämpi kumiseos, jotta ne toimisivat paremmin +200 nopeuksissa. Ei niissä mitään muuta eroa ole kuin kateprosentti.
 
Onhan sitä tullut "muutama" vaihtoehto hankittua:

17" Mille Miglia Cup 3S:t:

null_zps39741cf4.jpg


17" OZ Ultraleggerat pulverimaalattuna tumman harmaiksi:

4A05C9D7-1DEE-4C8F-9B65-F6B52684CB58_zpskw2ttgmf.jpg


18" Polo R WRC:

E057FAC9-D340-4A97-93D6-E56135A06DAF_zpsk0do5mkl.jpg
 
Vempula sanoi:
Sori kun olen vähän suorasukainen, mutta mahtaa Sport-alustainen Superb näyttää järkyttävän rumalta tuolla setillä. Ja miten ihmeessä autoliike on voinut myydä sinulle tuollaisen auton? Normaalistihan tuollaista kusetusta harrastetaan lähinnä häkkikauppiaiden toimesta.

No nyt ei kyllä auennu, ei edes raolleen...  ??? Mikä osa tuossa on kusetusta..? Kyllä minä olen törmännyt tuollaiseen ihan yleisemminkin, että etu- ja takarenkaat on eri kokoa. Sehän on ihan sallittuakin, kun kerran samalla akselilla on saman kokoiset renkaat.

Ainoa, mikä tuossa on minun mielestä törkeän tai edes huonon näköistä, on se, että matalammat renkaat näyttävät aavistuksen venytetyiltä vanteille. Tuosta viereisestä linkistä tuonne autotallin puolelle voit käydä itse katsomassa miltä se näyttää. :)