https://yliteippaus.fi/

Audi A1

M

MacVolsu

Vieras
Nyt on julkistettu A1:n S-versio.
audietu_1202JID_503_au.jpg


Lisätietoa Audin saksan sivuilta http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a1/s1-sportback.html
 
Omasta mielestä todella tyylikäs. Mitähän tulee suomessa maksamaan? 45k? Mielenkiintoisia uutuksia kyllä keväällä tulossa.
 
A1:n persepuoli on nykyiselläänkin paremmin onnistunut kuin etupuoli, S1:n perä on todella upea uusine takavaloineen. Tuplaputket kyllä kertoo mikä on kyseessä joten merkit voi jättää suosiolla pois.

Takaspoileri on mielestäni nykyisiinkin saatavilla oleva Competition kit-kattospoileri, olisin odottanut hieman näkyvämpää tyyliin A1 quattro.

Näköjään tasaisella ratin alaosalla, lienee vakiona. Se on mukavasti sporttisuutta tuova lisäarvo jota omaankin A1:een kaipaan, ei vain silloin ollut saatavilla.

Misano-punainen mustalla katolla on kyllä varsin menevän näköinen, TON-III varmaankin hyväksyisi kyseisen yhdistelmän  ;D
 
Tosi nätti on S1. Mutta en silti maksaisi tästä edes 45 tonnia. Auto on kuitenkin niin pieni, ja ainakin meidän perus A1 oli ajoltaan, meluiltaan ja tuntumiltaan ihan kuin VW Polo. Samalla rahalla saanee A3:n 1.8 TFSI quattrona, joka on niin paljon parempi auto muissa suhteissa paitsi vajaatehoisen koneensa osalta.
 
Markku J ei selvästikään (vielä) ole saanut sitä kuulemma kovastikin koukuttavaa S-, RS-, M- (tai mitä näitä nyt on) puraisua ;) Noita erikoismalleja ei kuuleman mukaan voi verrata tavallisiin autoihin...
 
Markku J sanoi:
Tosi nätti on S1. Mutta en silti maksaisi tästä edes 45 tonnia. Auto on kuitenkin niin pieni, ja ainakin meidän perus A1 oli ajoltaan, meluiltaan ja tuntumiltaan ihan kuin VW Polo. Samalla rahalla saanee A3:n 1.8 TFSI quattrona, joka on niin paljon parempi auto muissa suhteissa paitsi vajaatehoisen koneensa osalta.
Mulle tuo olis just! Haenkin pientä laadukasta nelivetoa. Se taitaa olla tuossa, jos ei uudesta Fabiasta tule vastaavaa versiota? Aika hauskaa kun kaikki yleensä autofoorumeilla hakee yhä isompaa kulkinetta, niin minä haen pientä, mutta laadukasta, niitä kun on aika vähän markkinoilla ;D
 
Mutta kun A1 ei ole riittävän  "laadukas" hintalappuunsa nähden. Olisko S1 sitten oikeasti parempi? Ajotuntuma kaikkine pikkuauton meluineen, ohuine ovineen ja kevytrakenteisen yleistunnelman kanssa oli A1:ssä ihan sama kuin Polossa. Pitäisi saada jotain katetta lisähinnalle. Äänieristystä ihan ekaksi. Pikkuauton kova, töksähtelevä "sporttialusta" ei voi olla juuri kenenkään mieleen. S1:n alusta tuskin on pehmeämpi. Veikkaan, että on tuskallinen ajettava arkiajossa.
 
Markku J sanoi:
Mutta kun A1 ei ole riittävän  "laadukas" hintalappuunsa nähden. Olisko S1 sitten oikeasti parempi? Ajotuntuma kaikkine pikkuauton meluineen, ohuine ovineen ja kevytrakenteisen yleistunnelman kanssa oli A1:ssä ihan sama kuin Polossa.

Sinulla Markku J on ollut niin laadukkaita autoja että A1:n kaltainen pikkukinneri varmastikin jää niiden varjoon kaikilla osa-alueilla. Sikäli samaa autohistoriaa on, että minäkin olen omistanut Polo 6R:n, ennen tätä nykyistä A1:stä mutta hieman olen erimieltä mitä tulee laatuvaikutelmaan, viimeistelyyn ja melutasoon.

Melutaso on selvästi alhaisempi vs Polo, huomautuksena se että molemmissa oli/on diesel-pata, 1,6 TDI eli sama mylly noin suurinpiirtein, korjatkoon joku jos olen väärässä. Dieselin ääni Polossa kantautui kabiiniin todella ärsyttävänä ja melutaso oli muutoinkin korkeampi.

Rengasmelu, varsinkin takapäästä kantautui selkeästi jopa häiritsevästi, niin kesä- kuin talvirenkailla. Tiedä sitten muista renkaista, alkuperäinen rengastus ja Nokian nastalliset (en muista mallia) ajoin kuitenkin vain yksillä sarjoilla kun vaihdoin 55 tkm tultua mittariin. Myönnän toki että A1:n kesärenkailla tuo melu on (18" tehdastilaus) keväisellä karhealla asfaltilla melko jyrinää mutta kitkoilla mukavan kuulloista menoa. Toki vaikuttimena tuohon 18":n rengastukseen oli puhtaasti ulkonäöllinen. Todella vakaa ajettava vaikka suurin pelkoni oli miten pienen auton ehkä ylileveä rengastus reagoi tiestössämme oleviin varsin suuriin uriin. Hiekkatie ja kaupunkien mukulakiviosuuksia en juurikaan joudu ajelemaan.

Em johtuen olen ollut hyvin tyytyväinen myös S Line alustaan, ei kuitenkaan pintakova, parhaimmillaan yksin ajaessa, jos koko nelihenkinen perhe kyydissä niin meno on mielestäni hieman "pomppimista" routaheitoissa yms.

On toki iso ero hinnassa verrattaessa Poloa ja A1:stä, eikä niitä mielestäni samalle asiakasryhmälle ole suunnattukaan, kertoohan varusteltujen versioiden liki 10 keur:n erokin jo sen vaikka pikkuautoluokassa pyöritäänkin. S1:n hinta on tuskin alle 45 tonttua ja se on paljon rahaa, sitä en kiellä ja saako sillä rahalleen vastinetta on jokaisen pohdittava omalta kohdaltaan.

Kuitenkin mielenkiintoinen pakkaus nelivetoineen, tällaiselle yksin pääasiassa ajavalle se olisi todella mieluinen tuttavuus tässä Cuprien, Skoda RS:n ja GTI-luokkien maailmassa. Marginaaliseksi jää tuollaisen myynti ja pitääkin jäädä, RS on jo kohta joka toisessa pihassa  ;)




 
Autosta ei tulisi meille mikään käyttöauto, pikemminkin kakkosauto Fabian tilalle ja pientä fiilistelyä on myös ilmassa. Hinta on tietenkin kova, mutta ainahan sitä voi haaveilla. Kuitenkin ensimmäinen tehokas pikkuato jossa neliveto ja luultavasti mahdollisuus varustaa hieman luxusta? Hyvää myös että on vaggine, niin monet asiat ovat tuttuja ja kohdallaan. Aika näyttää mitä tapahtuu.
 
Minusta Audi A/S1 on VAG-konsernin masentavimman näköinen tekele ehkä Rapidin ohella. Etenkin tuo jonkin pappamobiilin mieleen tuova töpöperä pilaa koko auton ulkomuodon, vaikkakin ässämallissa ylimitoitettu määrä pakoputken röörejä ja vähän rujompi muotoilu hivenen kohentavatkin vaikutelmaa tavalliseen A:han nähden.
 
Seppo sanoi:
Minusta Audi A/S1 on VAG-konsernin masentavimman näköinen tekele ehkä Rapidin ohella. Etenkin tuo jonkin pappamobiilin mieleen tuova töpöperä pilaa koko auton ulkomuodon, vaikkakin ässämallissa ylimitoitettu määrä pakoputken röörejä ja vähän rujompi muotoilu hivenen kohentavatkin vaikutelmaa tavalliseen A:han nähden.

Tässä taas nähdään, miten eri makuja on olemassa. Olen täsmälleen päinvastaista mieltä nimimnerkki Sepon kanssa.
 
Teki vaikutuksen noilla kuvilla tuo S1. Todella tyylikäs ja ennen kaikkea täysin järjetön kuten moni on todennut. Mutta koska se on järjetön, se tekee siitä vielä kiinnostavamman :D
 
Kyllä toi facelifti tekee hyvää A1:lle, mutta silti jos pitäisi valita S1 vai Polo R niin valinta osuisi kyllä Poloon, jopa silloinkin jos olisivat saman hintaisia. A1 on yhtä ankea laitos kuin joku Aston Martin Cygnet, kaikkiin merkkeihin ei vaan pikkuauto sovi ja joihinkin merkkeihin taas ei sovi edustusauto (VW Phaeton).
 
Ensimmäinen quattro tuohon kokoluokkaan...mielenkiintoinen paketti tulossa...itse valitsisin ehdottomasti A1:sen,enkä Polo R:ää...yksinomaan tuon quattroa takia.
 
Näin saa toki poistaa, jos ei foorumilel sovellu  ;D
 

Liitteet

  • s1.jpg
    s1.jpg
    101,4 KB · Katsottu: 356
TeBsu, minäkin ihmettelin tuota mallimerkintää, ei A1 sentään tuollaista legendaarisen auton leimaa saisi mallimerkinnässään kantaa vaikka upea onkin.
 
1.8 Q sanoi:
Ensimmäinen quattro tuohon kokoluokkaan...mielenkiintoinen paketti tulossa...itse valitsisin ehdottomasti A1:sen,enkä Polo R:ää...yksinomaan tuon quattroa takia.

Sama Haldex 5 neliveto tulee molempiin, kumpikaan ei ole "aito" quattro.
 
Tulipa tehtyä parin tunnin koeajo Suomen tämän hetken ainoalla S1:llä..
Ihan kiva "taskusportti"
Tässä yhteenvetoa..

Plussat

-ulkonäkö,paitsi perä "varauksin"
-sisäilme
-Bose
-Quattro
-alusta
-kulutus

Miinuksia

- rengasmeteli (18 tuuman kumit)
-suorituskyky lievä pettymys,auto kestäisi paljon enemmänkin tehoja..
-lisävarusteiden hinta
-automaattivaihteiston puute hinnastosta


Odotukset olivat kovat tuon auton suhteen,mutta taitaa jäädä Cupran kanssa vertailussa toiseksi..Cupra paljon ärhäkkäämpi ja ajettavuus on paremmalla tasolla..
Eli vaihtoehdot on Cupra tai S3 ja kun hintalappuja katsoo niin vaaka kallistuu vahvasti Cupran suhteen..mutta katsotaan nyt mitä mun "kanta-asiakkuus" Turun Audi centteriin tuo tulleessaan..fakta on,että väliraha on PAAAALJOOON suurempi S3:seen,mutta paljon olen valmis sit maksamaan rinkulakeulasta...?