https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Audi A3 8V 2012->

Presidentti

Klassikkoainesta
Liittynyt
24.12.2013
En kirjoitellut tuohon sedan-topicin alle, kun siihen ei (vielä?) tätä voimalinjaa saa...Mutta aika kivasti liikkuu 135kW diesel softapiristettynä:


- Otsikkoa täydennetty. - Quality -
 
Vielä perään kysymys ESP:n toiminnasta: Muistan toisaalta lukeneeni, että autosta saa kytkettyä ajonvakautusjärjestelmän hallinnan pois päältä, mutta jarruttaminen palauttaa sen toimintaan. Tarkoittaako tämä siis että ESP myös jää jarrutuksen jälkeen päälle, vai on ainoastaan aktivoituna sen ajan kun jarrupoljinta painaa?

Koeajoja A3:lla on tullut suoritettua sulan maan aikaan, niin ei silloin tullut mieleen asiaa selvittää  :eek:
 
Pakko vastata kun eilen kokeilin  :)
Ainakin se tässä mun kärryssä 1.8 q ei lähde pois päältä. Siis ainakin se teksti ( ESP OFF) säilyy näytössä ja tuntumakin on sama jarrutuksen jälkeen.
Täytyy testata uudelleen ....

 
Rauska sanoi:
Pakko vastata kun eilen kokeilin  :)
Ainakin se tässä mun kärryssä 1.8 q ei lähde pois päältä. Siis ainakin se teksti ( ESP OFF) säilyy näytössä ja tuntumakin on sama jarrutuksen jälkeen.
Täytyy testata uudelleen ....
En nyt ole ihan varma mitä tässä yritettiin sanoa? "ESP off" ei lähde pois päältä, eli siis että ESP ei mene takaisin päälle :)
Siis varmaan sitä että ESP pysyy pois päältä jarrutuksen jälkeenkin jos sen siis on aiemmin napista ottanut pois päältä eli laittanut ESP OFF. No huhhuh, meninköhän tässä jo itsekin sekasin...:)
Sitä Mrk varmaan tuossa yritti myös sanoa.
 
Nyt tosiaan kun kehitys kehittyy väärään suntaan eli softailu varmaankin vähenee jonkin verran (kiitos uusien VAGien takuun eväitymisen ts. tämä keissi) niin nämä ysäripiggybackit on taas alkaneet kiinnostaa.

Jonkin verran näitä on alkanut tulla jo bensavehkeisiinkiin esim. S3 DTUK pömpeli:

1546333_10152188781630281_740500284_n.jpg


1517600_10151836866730756_2030083113_n.jpg


Jonkinlaista asennusohjetta. Eli ei paha homma.

Pointtina siis ettei nämä jätä jälkiä ECUun joka ei pelkästään jeesaa takuun aikana vaan myös sen loppumisen jälkeen esim. mahdollisissa öljynkulutuskeisseissä.

Tuolta puljulta ei ole vielä tehottomampaan bensaquattroon boksia tullut, mutta sitä odotellessa. Hinta näyttäisi olevan tuolla 700e+ joka nyt ei ole ihan niin paha kuin vaikka MTM:n 1500e+ heidän vastaavistaan. Ja en miellä näitä ym. bokseja mitenkään näihin ebayn halvimpiin "sisällä voi olla mitä vain"-ilmoituksiin vaan molemmat ovat laatufirmoja.

 
Kirjoittelin tuonne vag areenalla...mut pistetään tännekin.

Pari murhetta tuon MMI touch:in kanssa...
- Aina välillä AMI ei tunnista kovalevyä. Kytken usb johdon irti ja sit takaisin niin se toimii.
Volvossa aikasemmin oli ongelmaa kun oli miinus asteita niin kovalevy ei tahtonut käynistyä
Vaihdoiin SSDen sen jälkeen volvossa ei ole koskaan ollut ongelmaa mutta nyt on audissa. :/
- Audi connect tunnari unohtuu...joutuu aina pistämään uudestaan koodin sinne että se loggaisi sisään audi connectiin(my audi vai mikä se nyt sit on).
- Sitten en oikeen tykkää kun ei pysty talletamaan "viewiä" eli jos käytän tuota kansioluetteloa kun käyn biisejä läpi.
Haluisin että se pysyisi myös siinä ei hyppäis pois johonkin omituiseen järjestykseen. Jos ymmärrätte mitä meinaan.
Muuta tykkään kovasti tästä systeemistä verattaen volvoon sensuskseen. Enemmän mahdollisuuksia jne.
Esim. Album art on jees.
- Miten saan radio kanaviin logot? Onko mahdollista?
- Voiko itse vaihtaa järjestystä miten biisit näkyy tai siis missä järjestyksessä on. Esim. tiedosto nimessä tai miten milloin lisätty jne.?
- Eikö pysty käyttää nettiradio ilman puhelinta? Hieman omituista... Eikös A1/Q3ssa voi?
- Spotify ois jees... Ei vika sinänsä mutta ois jees jos pääsis eroon puhelimen käytöstä. :)

Ja sitten sisävaloista...
Jos on led valopaketti, niin minkälaiset ledit on takakontissa?
Miten saa ne vaihdettua? Mielestäni ne ovat aika "surkeat", eivät hirveästi valaise mitään.
Ja onko itse valoissa muuten eroa siis jos on valopaketti vai ei? Muuta että ne ovat ledejä... mutta on itse "kanta" sama?
Onko kellään mitään hajua mistä löydän tälläisiä ledejä A3seen(S3seen)? Ovat niin sanottuja "lätäkkö" valoja. Ylempi on audin orkkis ja alempi sitten on sellainen mitä haluaisin.
11890603104_fa9cbf67f7_c.jpg
 
Joltain PCB lediltä näyttää...mikähän toi kanta mahtaa olla - näyttää G4:ltä mutta tuskinpa sitä on, koska pinnit on kohtuu lähekkäin...?
 
Mita mita - onkos MoFFella jo S3 alla ?

Lokakuussa pyysin koeajoa, mutta ei nyt ole vielä saanut peliä alle.
Pitkä pinnahan mulla on, mutta nyt alkaa mennä överiksi.

Edit - katsotaan sitä S3 ketjua :)
 
Eos. Ei kai siellä mitään kummempia. Noita co2 muutoksiahan tulee silloin tällöin eikä niissä välttämättä ole mitään kummempaa taustalla.
 
Nonni...sain ledit tänään. Vaihdoin hanskalokeron valo lediks ja sitten nuo lätäkkövalot.

Ja johan oli iso ero. Oisi pitännyt ottaa valokuvan ennen ja jälkeen mutta jäi tekemättä.
Voin vaan sanoa että noin ne valoit ois pitäneet olla alusta asti!

IMG_20140203_174808.jpg


Hanskalokeron valo...Paljon parempi, mutta ei tarpeeks omaan makuun. Jos ois valot kummallakin puolella niin se ois paljon parempi. Tuo MMI"boxi" vie pois sitä valoa.
IMG_20140203_174816.jpg

IMG_20140203_175746.jpg


Lätäkkövalot oli ihan hemmetin vaikeita saada pois, onnistuin hajottamaan kahdet. Mutta onneksi ei niin pahasti ettei ne saisi takaisin. Ja onneksi ne ei näy. Kunhan valaisevat kunnolla.
IMG_20140203_180831.jpg



Tässä on linkki toiseen foorumiin missä yks jamppa vaihtoi omaan S3een samat ledit. Sieltä näkee jo kuinka hyvin noi ledit valaisee.
http://www.audi-sport.net/vb/new-a3-s3-8v-chassis/201998-silkys-s3-8v-4.html
 
Kävin Quattro Tourilla ajamassa A3 Sportback 184 heppaisen quattro S tronicin, aika mielenkiintoinen pakkaus, tehoja riittämiin ja välittää sen tiehen kiitettävästi vaikka onkin sellainen wannabe-neliveto, eli siis vastaava kuin VW:n 4motion. Se täytyy allekirjoittaa että neliveto on lähes välttämätön juttu tuon teholuokan autossa verraten esim Golf GTD:iin. En voi verrata ajo-ominaisuuksia esim A4:n nelivetoon jossa voimajako on tyystin toisenlainen kuin A3:ssa.
Olen ollut vannoutunut etuvedon kannattaja henkilöautoluokassa, en ole nähnyt hintaa vastaavaa lisäarvoa nelivedossa enkä automaatissa tai maksamani lisäarvon olen maksanut sitten mahdollisissa varusteissa tai ulkonäössä, hienosti tuo kuitenkin pelasi liukkaallakin tiellä.
Sedan toki olisi hienompi mutta Land of quattro Editionia ei ole saatavilla siihen.

Olisihan siellä ollut S3:n ja SQ5:n myös sotkettavana mutta ei oikein napannut tai olisi toki kiinnostanut jos sellaista olisin hankkimassa, en suorita koeajoa vain sillä perusteella että niitä pääsee ajamaan.

 
MacVolsu sanoi:
Olisihan siellä ollut S3:n ja SQ5:n myös sotkettavana mutta ei oikein napannut tai olisi toki kiinnostanut jos sellaista olisin hankkimassa, en suorita koeajoa vain sillä perusteella että niitä pääsee ajamaan.

Tuo on ihan korrektia ja kohteliasta kauppiasta ajatellen mutta kokeilemalla ruohoa aidan toiseltakin puolelta saat referenssiä mahdolliselle omalle valinnallesi.

Itse ajoin 4 eri autoa ja vaikka itse 4-veto siinä A4:ssa oli 'se' kiinnostava juttu niin ihqu kivalta tuntui se A3 1.8 TQ sedan tuon jälkeenkin.
 
Eilen hiukan tuli matkaajoa ajettua (n.300 km). Oli lumipyryä koko matkan ja paluumatkalla tiet oli lisäksi suolattu ja  sohjoiset.

Kulutus oli koko matkalle 5.1 l/100km.

Omasta mielestä ei kovin paha kulutus tuollaisella ilmalla. Moottorina 1.4 122hv.
 
Huhhuh... hajuilla se kulkee. :)

Olihan wolffin kolmonen varsin makea ilmestys. Peukkuja kyllä :) Ei ole Skodan tai Seatin sisustoilla jakoja laatuvaikutelman suhteen. :)
 
Pointtina siis ettei nämä jätä jälkiä ECUun joka ei pelkästään jeesaa takuun aikana vaan myös sen loppumisen jälkeen esim. mahdollisissa öljynkulutuskeisseissä.

Tuolta puljulta ei ole vielä tehottomampaan bensaquattroon boksia tullut, mutta sitä odotellessa. Hinta näyttäisi olevan tuolla 700e+ joka nyt ei ole ihan niin paha kuin vaikka MTM:n 1500e+ heidän vastaavistaan. Ja en miellä näitä ym. bokseja mitenkään näihin ebayn halvimpiin "sisällä voi olla mitä vain"-ilmoituksiin vaan molemmat ovat laatufirmoja.
[/quote]

Hei, saatko jonkun provikan.

Tervetuloa kokeilemaan Audin huoltoon tuollaisen jälkeen, kun tehdasyhteys aukeaa ja boksia luetaan tuon mainitsemasi linkin syyn vuoksi:)
 
ConD sanoi:
Huhhuh... hajuilla se kulkee. :)

Olihan wolffin kolmonen varsin makea ilmestys. Peukkuja kyllä :) Ei ole Skodan tai Seatin sisustoilla jakoja laatuvaikutelman suhteen. :)
Kiitos. Jospa se näyttäisi omaankin silmiin vielä monta vuotta hyvälle ettei tulisi autokuumetta. Ja kiitokset vielä koodailuista :)

Eilen oli kyllä huononlainen keli ajella mutta ei se vaan tunnu kolmosen ratissa huonolle. Se vaan meni kuin juna raiteilla.