https://yliteippaus.fi/

Volvo Markkinat Biliassa ma-la 21.-26.10

V

vasenpe

Vieras
Volvo markkinat jälleen Biliassa: https://bilia.fi/fi/tarjoukset/volvo-markkinat/

Suomen halutuin ladattava – nyt vuoden sähköt veloituksetta
Volvo Markkinoiden ajan kaikkiin uusiin Volvo lataushybridikauppoihin 1. vuoden sähköt veloituksetta*!

Tarjous koskee malleja: XC40 T5 TwE, S60 T8 TwE, V60 T6 ja T8 TwE, XC60 T8 TwE, S90 T8 TwE, V90 T8 TwE, XC90 T8 TwE.

 
vasenpe sanoi:
Volvo markkinat jälleen Biliassa: https://bilia.fi/fi/tarjoukset/volvo-markkinat/

Suomen halutuin ladattava – nyt vuoden sähköt veloituksetta
Volvo Markkinoiden ajan kaikkiin uusiin Volvo lataushybridikauppoihin 1. vuoden sähköt veloituksetta*!

Tarjous koskee malleja: XC40 T5 TwE, S60 T8 TwE, V60 T6 ja T8 TwE, XC60 T8 TwE, S90 T8 TwE, V90 T8 TwE, XC90 T8 TwE.
Käsitin, että tuo vuoden sähköt kaupan päälle olisi pitempikin tarjous. XC40 sähköauton esittelyssä tuo julkaistiin.
 
Ei nyt ehkä ihan oman ketjun aihe ole Bilian viikon markkinat, mutta tämä on Volvon sivuilta:

Ensimmäisen vuoden sähköt veloituksetta

Volvo -lataushybridimallin ostaja saa nyt autoonsa 1. vuoden sähköt veloituksetta.
Etu koskee 16.10.2019 alkaen tehtäviä Volvo -lataushybridien uusia asiakastilauksia.
Etu koskee seuraavia malleja: XC40 T5 Twin Engine aut, S60 T8 AWD aut, V60 T6 AWD aut, V60 T8 AWD aut, XC60 T8 AWD aut, S90 T8 AWD aut, V90 T8 AWD aut, XC90 T8 AWD aut. Veloituksettoman sähkön mittausjakso alkaa aikaisintaan huhtikuussa 2020 ja on pituudeltaan 12 kk. Hyvitys perustuu mainitun 12 kk aikana autoon ladatun sähkön määrään. Hyvitys maksetaan auton omistajalle/pääkäyttäjälle mittausjakson päätyttyä, maksu tapahtuu Volvo On Call -järjestelmän kautta.
Hyvityksen perusteena käytetään sähkön keskimääräistä kuluttajahintaa tarkastelujakson aikana (sähkön kWh-hinta x käytetty kWh-määrä). Sähkön kWh-hinta määritellään myöhemmin julkaistavassa maakohtaisessa hinnastossa. Etu koskee sekä yksityis- että yritystilauksia (ei vuokraus- tai taksikäyttöön tulevia autoja).
Auton omistus-/käyttösuhteen tulee olla minimissään 12 kk. Jos auton omistaja/pääkäyttäjä myy tai vaihtaa auton yli 12 kuukauden omistus-/käyttösuhteen jälkeen, mutta ennen 12 kk mittausjakson päättymistä, omistaja/pääkäyttäjä saa hyvityksen ainoastaan auton omistus-/käytössäoloajalta. Mahdollisista veroseuraamuksista vastaa auton omistaja/pääkäyttäjä. Etu on voimassa sitoumuksetta. Pidätämme oikeuden muutoksiin
 
^olishan tuo ollut ihan mukava lisä elokuussa tilaamaani V60 T8, kun auton lataus imasee noin 50 EUR/kk itselläni sähkölaskussa. Tietenkään tuo ei nyt voinut olla vuodesta 2020 alkaen käyttöön otetuissa, vaan tilauspäivämäärän mukaan. Paras tilinähän tuossa tulisi, jos lataisi ilmaisissa latauspisteissä ja sitten Volvolta korvaus tästä, toki tässä puhuttaisiin sitten jo verotettavasta ansiosta varmaan...
 
lao sanoi:
... kun auton lataus imasee noin 50 EUR/kk itselläni sähkölaskussa.

Oho, lataat akun tyhjästä täyteen vähintään kerran joka päivä? Meidän sähkön hinnalla tuo pitäisi tehdä kahdesti melkein joka päivä.

(OT sallittakoon kun otsikon aihe on niin mahdottoman kapea ;D)
 
Kaapo sanoi:
.....
Ensimmäisen vuoden sähköt veloituksetta
.....

Mainio markkinointikikka. Rahallisesti tuo ei ole paljoakaan, mutta sähkön kulutus ja kustannuksethan ovat jokaiselle suomalaiselle tärkeä asia. Jos saisi valita, niin kätellyn kaupan päälle 4 kpl auton omia plug-and-play paineantureita talvirenkaisiin olisi kyllä miellyttävämpää. ;D

=====================

Plugarin lataus kalenterivuotena vei yhteensä 1275 kWh ja Q3:n sähkön hinnalla 12,8 c/kWh se tekee ~ 160 euroa...
 
tunnelma sanoi:
Oho, lataat akun tyhjästä täyteen vähintään kerran joka päivä? Meidän sähkön hinnalla tuo pitäisi tehdä kahdesti melkein joka päivä.

(OT sallittakoon kun otsikon aihe on niin mahdottoman kapea ;D)

Keskimäärin tulee ladattua yli akullinen päivässä, meillä kun ei ole kuin yksi auto perheessä. Akku (MY18) imasee 8 kWh energiaa ja lataushäviön kanssa virtaa pitää syöttää jo noin 9 kWh. Yhdellä akullisella tuo tekee meidän sähkölaskussa noin 32 €/kk, mutta latauksia tulee enemmän kuin yksi akullinen päivässä. Toki kaikki ei kotona enää, mutta sitä ei Volvo erottele, että missä ladattu. Tuolla 8 kWh energialla pääsee noin 30 km, mutta päivittäiset ajot vähintään 50 km lähes joka päivä eli yks akku ei riitä mitenkään.
 
lao sanoi:
Keskimäärin tulee ladattua yli akullinen päivässä, meillä kun ei ole kuin yksi auto perheessä. Akku (MY18) imasee 8 kWh energiaa ja lataushäviön kanssa virtaa pitää syöttää jo noin 9 kWh. Yhdellä akullisella tuo tekee meidän sähkölaskussa noin 32 €/kk, mutta latauksia tulee enemmän kuin yksi akullinen päivässä. Toki kaikki ei kotona enää, mutta sitä ei Volvo erottele, että missä ladattu. Tuolla 8 kWh energialla pääsee noin 30 km, mutta päivittäiset ajot vähintään 50 km lähes joka päivä eli yks akku ei riitä mitenkään.

Harvinaisen sopiva käyttöprofiili plugarille kun vielä pystyy lataamaan noin usein 👍🏼
 
tunnelma sanoi:
Oho, lataat akun tyhjästä täyteen vähintään kerran joka päivä? Meidän sähkön hinnalla tuo pitäisi tehdä kahdesti melkein joka päivä.

(OT sallittakoon kun otsikon aihe on niin mahdottoman kapea ;D)

Meidän sähkön hinnalla aika monta kertaa päivässä. Sähkön keskimääräinen kWh-hinta kun liikkunee jossain 5c/kWh paikkeille? Siiroon osuutta eivät mielestäni tarjouksessa lupaa maksaa? Eli ihan hyvä markkinointikikka (vaikkakin sähkön siirron osalta ehkä harhaanjohtava?), mutta oikeasti ihan yhtä tyhjän kanssa plugareissa euroja laskettaessa.
 
JSKU sanoi:
Meidän sähkön hinnalla aika monta kertaa päivässä. Sähkön keskimääräinen kWh-hinta kun liikkunee jossain 5c/kWh paikkeille? Siiroon osuutta eivät mielestäni tarjouksessa lupaa maksaa?

Lupaavat maksaa keskimääräisen kuluttajahinnan ja kuluttajahinnan voi olettaa sisältävän verot ja veroluontoiset maksut. Jos oikeasti eivät maksaisi siirtomaksuja, niin äkkiä kääntyisi koko kampanja Biliaa vastaan. Tuskin ottavat moista riskiä, kun plugarien keskimääräiset lataukset ovat muutenkin niin pieniä, että ei tässä monista kympeistä ole oikeasti kyse.
 
Tämän tarjouksen saa varmasti jokaisesta Volvokaupasta, eikä vain Biliasta. Koko maapallon laajuinen tarjous.
 
Leo sanoi:
Tämän tarjouksen saa varmasti jokaisesta Volvokaupasta, eikä vain Biliasta. Koko maapallon laajuinen tarjous.
Joo ainakin paikallinen Volvodiileri tuota mainostaa.
 
Leo sanoi:
Tämän tarjouksen saa varmasti jokaisesta Volvokaupasta, eikä vain Biliasta. Koko maapallon laajuinen tarjous.

Maapallosta en tiedä, mutta kaikki suomalaiset Volvo-kaupat ainakin ovat mukana.

Kampiksen ehdoissa puhutaan sähkön hinnasta, joka ei lähtökohtana sisällä siirtomaksua ja sähköveronkin osuus kyseenalaista.

Aika monelle tulee erillisellä laskulla sähkön (energian) ja siirron veloitukset.

Hyvää bonusta jos maksavat sähköverojen + siirron hinnat.
 
Kyllähän Volvon pitäisi määritellä tarkemmin, mitä "sähkön hinta" -termillä tarkoittavat. Minä tulkitsisin tällä hetkellä maksuperusteeksi sähkön kokonaishinnan, mutta voivat ehkä tarkoittaa pelkästään sähköenergian hintaa. Jos näin on, niin aika pian joutuvat säätämään tarjoustekstit kuntoon.
 
JSKU sanoi:
Meidän sähkön hinnalla aika monta kertaa päivässä. Sähkön keskimääräinen kWh-hinta kun liikkunee jossain 5c/kWh paikkeille? Siiroon osuutta eivät mielestäni tarjouksessa lupaa maksaa? Eli ihan hyvä markkinointikikka (vaikkakin sähkön siirron osalta ehkä harhaanjohtava?), mutta oikeasti ihan yhtä tyhjän kanssa plugareissa euroja laskettaessa.

Juuh, tarkoitin toki koko kustannusta eli sähkön, siirron ja verojen summaa, ja niin arvelin myös alkuperäisen kommentoijan laon tehneen.
 
tunnelma sanoi:
Juuh, tarkoitin toki koko kustannusta eli sähkön, siirron ja verojen summaa, ja niin arvelin myös alkuperäisen kommentoijan laon tehneen.

Kysyin asiaa tuolta Bilian chatista ja vastaus oli: "Maahantuoja julkaisee myöhemmin laskentakaavan, jonka mukaan hinta lasketaan". Eli eivät taida olla miettineet ihan loppuun asti tuota tarjousta. Siirron osuudellan on oikeasti ihan jumalaton vaikutus tuohon sähkön kokonaishintaan. Itselläni Carunan siirtoverkkoalueella siirron osuus ilman veroa on noin 45% sähkön kokonaiskustannuksesta.
 
JSKU sanoi:
Kysyin asiaa tuolta Bilian chatista ja vastaus oli: "Maahantuoja julkaisee myöhemmin laskentakaavan, jonka mukaan hinta lasketaan". Eli eivät taida olla miettineet ihan loppuun asti tuota tarjousta. Siirron osuudellan on oikeasti ihan jumalaton vaikutus tuohon sähkön kokonaishintaan. Itselläni Carunan siirtoverkkoalueella siirron osuus ilman veroa on noin 45% sähkön kokonaiskustannuksesta.

Prosenteissa tosi iso, mutta rahassa mitaten sähkö on edelleen erittäin halpaa bensaan tai dieseliin verrattuna.

Ei siis kaada Volvo-kauppiaden taloutta vaikka myisivät vähän enemmänkin autoja kamppiksen aikana.
 
Urlaub sanoi:
Prosenteissa tosi iso, mutta rahassa mitaten sähkö on edelleen erittäin halpaa bensaan tai dieseliin verrattuna.

Ei siis kaada Volvo-kauppiaden taloutta vaikka myisivät vähän enemmänkin autoja kamppiksen aikana.

Juuri näin. Ja kokonaisuutena (siirtomaksu huomioiden tai ei) edelleen mielestäni ihan hyvä markkinointikikka, mutta euromääräisesti olisi ainakin itselleni aika mitätön tarjous. Itselläni XC60 T8 kakkosautona (ykkösen työsuhdeauto) ja vaikka iso osa ajosta onkin sähköllä niin eipä se silti kilowateissa vuositasolle kovin isoa määrä tee. Eli pikkuisen tällainen ilmainen ämpäri-tarjous.
 
Urlaub sanoi:
Maapallosta en tiedä, mutta kaikki suomalaiset Volvo-kaupat ainakin ovat mukana.

Kampiksen ehdoissa puhutaan sähkön hinnasta, joka ei lähtökohtana sisällä siirtomaksua ja sähköveronkin osuus kyseenalaista.

Aika monelle tulee erillisellä laskulla sähkön (energian) ja siirron veloitukset.

Hyvää bonusta jos maksavat sähköverojen + siirron hinnat.
XC40 julkaisutilaisuudessa sanottiin, että kaikilla markkinoilla.
 
Kaiken järjen mukaan "vuoden sähköt" ja "kuluttajahinta" tarkoittavat sähkön kokonaishintaa sisältäen siirron, energian ja verot. Ei tuossa muuten järkeä ole.