https://tummennuskalvot.fi/

Renault Twizy sähkö"auto"

svalkein

Vakiokalustoa
Liittynyt
29.12.2014
i3:sen huolto viikonloppuna tuli odotettua kalliimmaksi, Vantaalta jäi mukaan otsikon mukainen nelipyörä.
Kampe on sen verran kapea (121 cm) että mahtui näppärästi pakuun sisään. Kuskin taakse mahtuu aikuinenkin kyytiin.

Näitähän ei Suomessa virallisesti myydä, tämä on tuotu aikanaan Tallinnasta.
Speksit lyhyesti, 6kW litiumakku, teho huimat 8 kW, huippunopeus 80 km/h, latauksella ajaa noin 70 kilometriä.
Latausaika normaalipistokkeella noin 3.5 tuntia. Näistä joutuu normaalisti maksamaan akkuvuokraa noin 60€/kuukausi mutta myyjä oli onneksi onnistunut lunastamaan sen itselleen. Lisävarusteita tässä on ikkunat ja ovet(!) joten ajaminen onnistuu näin syysviileälläkin :) lämmitintä ei ole joten joutuu pian talviunille.

IMG_20161016_175432.jpg
 
Penguin sanoi:
Ei paha. Vielä kun keksisi mitä tuollaisella tekisi.

Onhan tämä vähän rimpula kun on niin pienillä renkailla ja äänieristys olematon mutta parkkipaikka löytyy aina ja mutkiin voi ajaa vaikka kaasu pohjassa, ei huoju eikä kallistele 8) Renault F1-tiimi on kuulemma ollut mukana alustan suunnittelussa. Kuorma-auton rengas ei ole koskaan näyttänyt yhtä isolta kun tällä seisoo vieressä valoissa.
 
Miten tuo lämmittimen puute, tuulilasille ilmeisesti löytyy puhallin ettei tuulilasi huurru? Hieno peli, itsekin näitä katsellut. Halvin Tallinnassa kesällä merkkiliikkeessä 4,5keur mutta siinä ei ilmeisesti ollut akkuja hinnassa mukana.
 
monster sanoi:
Miten tuo lämmittimen puute, tuulilasille ilmeisesti löytyy puhallin ettei tuulilasi huurru? Hieno peli, itsekin näitä katsellut. Halvin Tallinnassa kesällä merkkiliikkeessä 4,5keur mutta siinä ei ilmeisesti ollut akkuja hinnassa mukana.

Ei löydy minkäänlaista puhallinta mutta tuulilasin lämmitys on (vastuslangat). Käytännössä kun tällaisen ostaa missä päin Eurooppaa tahansa niin aina joutuu maksamaan akkuvuokraa mikä ainakin harmittaisi itseä koska auto seisoo talvikuukaudet.
 
svalkein sanoi:
Ei löydy minkäänlaista puhallinta mutta tuulilasin lämmitys on (vastuslangat). Käytännössä kun tällaisen ostaa missä päin Eurooppaa tahansa niin aina joutuu maksamaan akkuvuokraa mikä ainakin harmittaisi itseä koska auto seisoo talvikuukaudet.

Käytännössä joo, mutta mites tuossa sinun autossa on tämä käytäntö onnistuttu kiertämään? Pöllityt akut?  ???
 
Urlaub sanoi:
Käytännössä joo, mutta mites tuossa sinun autossa on tämä käytäntö onnistuttu kiertämään? Pöllityt akut?  ???

Auton minulle myynyt henkilö oli saanut neuvoteltua akuston kauppaan mukaan, onnistui kuulemma sen vuoksi että kyseessä oli esittelyauto (Renault-jälleenmyyjä)
 
Miten omien akkujen takuu? Vuokra-akut taitaa saada "tarpeen mukaan" uusittua, ei siis akuista riskiä vuokraajalle.
 
monster sanoi:
Miten omien akkujen takuu? Vuokra-akut taitaa saada "tarpeen mukaan" uusittua, ei siis akuista riskiä vuokraajalle.

Visainen kysymys, pikainen googlaus ei tuonut vastausta. Vuokra-akkujen suhteen Renault vaihtaa akuston uuteen mikäli varaustaso laskee alle 75 prosentin. Näissä on litium-akusto joten en ole murheissani siitä että varaus tipahtaisi kovinkaan äkkiä, laitteessa kun on vasta 9000 km mittarissa.