https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Autostadium -vatsalihashaaste (istumaannousu) 50000 toistoa

Tikka

Klassikko
Liittynyt
22.12.2013
Noniin, katsotaan löytyisikö riittävästi osallistujia vatsalihashaasteeseen näiden punnerrus-, leuanveto- ja juoksuhaasteiden lisäksi.

Suoritettava liike olisi siis istumaannousu. Siitäkin taitaa olla useita variaatioita, mutta itse olin tehnyr niin, että jalat voi tukea vaikka sohvan tai vastaavan alle, kädet pään takana, jalat 90 asteen kulmassa ja siitä istumaan niin, että kyynärpäät koskettavat polvia. Yksinkertainen liike. Mutta mikä olisi sopiva tavoite, 50000?
 
No onko se nyt tähänkin osallistuttava?
Tämä on jäykkäselkäiselle paha liike. Ei yhtään saa pyöreyttä alaselkään.
Mutta kymppi, jalat tuettuna.

40 + 10 = 50


Jaa, tehhää tästä eskeliin toinen välilehti?
 
Ei millään pahalla mutta tuo jalkojen tukeminen jonnekin sohvan tms. alle kyllä helpottaa hommaa oleellisesti, jolloin liike ei ole "oikea" vatsalihasliike vaan suuri (ehkä jopa suurin) osa liikkeestä tulee jaloille/reisille.
Tämä pitäisi mielestäni tehdä ilman mitään tukia jaloille.
 
-P- sanoi:
Ei millään pahalla mutta tuo jalkojen tukeminen jonnekin sohvan tms. alle kyllä helpottaa hommaa oleellisesti, jolloin liike ei ole "oikea" vatsalihasliike vaan suuri (ehkä jopa suurin) osa liikkeestä tulee jaloille/reisille.
Tämä pitäisi mielestäni tehdä ilman mitään tukia jaloille.
Minun puolestani voi tehdä niinkin, mutta on jo huomattavasti haastavampaa ja voi jo monille olla hankalaa. Toinen syy miksi ehdotin jalkoja tuettuna on se, että mm. koulussa tai armeijassakin testit on tehty niin, että joku on jalkoja tukemassa.
 
Anteeksi, että hieman sotken tätä lisää... itse pidän aloittelijalle tätä twohundredsitupsin tapaa tehdä istumaannousuja aavistuksen järkevämpänä:

http://www.twohundredsitups.com/what.html

Kädet ei ole tuossa niskan takana, ja tuossa nostetaan hartiat n. 35 astetta irti maasta. Liikettä ei siis tehdä täysin "pystyyn" selän säästämiseksi. Liike kuitenkin on oikein tehtynä varsin tehokas. Selkää ei rullata tuossa siis käsillä vetämällä, eikä jaloilla tarvitse vedellä loppuja ylös.
 
Tikka sanoi:
Minun puolestani voi tehdä niinkin, mutta on jo huomattavasti haastavampaa ja voi jo monille olla hankalaa. Toinen syy miksi ehdotin jalkoja tuettuna on se, että mm. koulussa tai armeijassakin testit on tehty niin, että joku on jalkoja tukemassa.
Tämä jalat tuettuna mahdollistaa useamman henkilön osallistumisen.
Jos ajatellaan, että tällä on tarkoitus kannustaa Stadiumilaisia liikkumaan,
on mielestäni tämä malli parempi.
Tuo, ns. "oikea" tapa olisi suunnattu selvästi enemmän jo liikunnassa mukana oleville,
jo valmiiksi kovakuntoisille.
Toki itsellenikin tämä kevyempi malli on parempi jäykän selkäni vuoksi.  :D
 
Joo, oli miten oli, tämä ei ole lainkaan minun liikkeeni.
Varovasti pittää kuitenkin yrittää. Kymppi.

70 + 10 = 80
 
No tähän voisi osallistua rauhallisella tahdilla, saaneeko tällä vatsaa hieman pienennettyä?

80 + 10 = 90
 
Meikäläiselle kymppi on ainakin näin alkuun passeli. Eka täysi satanen.

90 + 10 = 100
 
Yksi tämän päivän henkilökohtainen maksimi tuohon päälle. Pari viimeistä teki jo tosi tiukkaa.

100 + 50 = 150
 
Missä kaikki muut ovat? Muutama sarja vielä ja nyt pitää tehdä välillä jotain muuta.

200 + 30 + 20 + 20 = 270
 
Nyt tuli sellainen urheilulaji, mihin vaarikin kykenee, vaikka tuo sixpakki onkin hieman pullistunutta sorttia.

450+5 = 455
 
Vaarivanhus sanoi:
Nyt tuli sellainen urheilulaji, mihin vaarikin kykenee, vaikka tuo sixpakki onkin hieman pullistunutta sorttia.

450+5 = 455
Piti testata montako menee minuuttiin, tasan 53 kpl ehti. Tein päälle vielä pari ;) Eli 455+55=510
 
Teinköhän liiankin tehokkaasti? Selällään lattialla, jalat suorana, jalkaterät sohvan alla, kädet niskantakana ja kyynärpäät polviin. Tekee gutaa takareisiin.