https://tummennuskalvot.fi/

Pokémon Go

Kuinka moni kehtaa myöntää pelaavansa Pokemon Go:ta?

  • Kyllä

    Ääniä: 4 19,0%
  • En

    Ääniä: 13 61,9%
  • Mikä se on?

    Ääniä: 4 19,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    21

HAL9000

Sisäänajettu
Liittynyt
29.12.2014
Nyt on tullut jonkin aikaa käveltyä pitkin pääkaupunkiseutua yhden tai useamman junnun kanssa vahtimassa heidän Pokemon metsästystään. En oikein vieläkään tiedä onko tämä ehdottoman hyvä vai huono asia. Mutta ainakin pojat liikkuvat touhutessaan.

*edit* pikku pilkkuviilaus topikin nimeen t. ConD
 
Muksujen kanssa on tullut pelailtua kesästä saakka kun mulla on ainoa puhelin perheessä missä peli toimii. Nyt on tullut jo vähän innostuttua itsekin ja iltapyöräilyn yhteydessä piipahdettua stopeilla ja matkan varrella napattua pokemoneja. Lapset ihme kyllä eivät ole ihan täysin koukussa tähän ja touhuilevat muutakin ja pelaavat muitakin pelejä. On käyty 9- ja 5-vuotiaiden kanssa pyöräilemässä 5-10km lenkkejä silloin tällöin ja pelailtu peliä. Varta vasten ei olla lähdetty toisiin kaupunkeihin saati Suomen Linnan jahtaamaan pokemoneja. Kohta on pakko päivittää jollekkin toiselle perheessä pokemon yhteensopiva puhelin.

Ollaan tasolla 20 ilman rahapanostuksia.
 
Ei tule pelattua ja oikeastaan vain siitä syystä koska olen liian voiton tahtoinen. Jos aloittaisin pelaamaan olisin koukussa aika nopeasti. Peli on mielestäni älytön mutta kuten kaverini ovat sanoneet minulle, että "ooppa ihan hiljaa kun ite keräät metästä pakastepurkkeja". Noh, kaverit kyllä tuntevat minut ja asia on tasan tarkalleen noin.

Näen kuitenkin pelin suurimmaksi osaksi positiivisena koska nyt aletaan lähestyä sitä keksintöä jolla saadaan ihmiset liikkumaan ja ihmisille tärkeän puhelimen "avustuksella". Pelissä käsittääkseni myös kokoonnutaan livenä ihmisten kesken ja näin saavutetaan sosiaalistakin kontaktia.
 
Kyllä meilläkin innostui tyttö liikkumaan ja sai kaverinkin kävelylenkeille ja kertoilee 5km:n kävelylenkeistä nykyään. Eipä koskaan innostunut lähtemään kuntoradalle kanssani. Saipa vielä kaverinkin, joita hänellä ei montaa ole omasta käytöksestään johtuen. Mutta tipahtihan tuo puhelinkin jo yhdellä kävelyreissulla ja onneksi ei sentään hajonnut kuukauden vanha puhelin. Itse en ole tuota peliä edes kokeillut, eikä ole ollut kyllä aikaakaan kotiprojektien ohessa.
 
Latasin pelin kohun myötä heinäkuussa, ja lasten kanssa tuota on ulkoillessa pelailtu parilla päätelaitteella. Kyllä se ulkoiluttaa, äsken katsoin että mittarissa on 95km, ja joka päivä tulee vähintään 2km lisää eskarireissulta. Yksin olen lähinnä käynyt ohimennen stopeilta palloja, kun nuoremmalla ne ovat koko ajan lopussa. Elukat ovat jo tasolla 14 sen verran kinkkisiä saada kiinni, etten omalla heittotaidollani viitsi vähäisiä palloja niihin tuhlata. Samaten taistelut ovat ihan turhia koska puhelimessani peli tahmaa niin pahasti etten ole ennättänyt edes ymmärtää mitä taistelutilanteessa pitäisi tehdä. Ylipäätään toimivuus on sangen kökkö, mutta uskomattoman pitkäpinnaisia nuo lapsoset ovat uudelleenkäynnistymistä odotellessa. Itsehän olisin paiskannut kapulan asfalttiin jo aikaa sitten :) Sen sijaan 60e hintaisessa tabletissa peli toimii paljon vähemmällä lagailulla.

Rahaa peliin ei laiteta, mutta sen verran sen eteen on tehty, että on muutaman kerran käyty varta vasten aktiivisemmilla alueilla kävelyllä.
 
PoGo on tullut asennettua ja kokeiltua, pojuhan tuohon on myös hurahtanut. Rahaa paloi lähinnä laitehankinnan muodossa pojulle.

Pelihän pohjautuu saman pelikehittäjän Ingress-pelaajien luomaan maailmaan, ja kun aikanaan Ingressiin ja sen strategiamaailmaan sekä pelaajayhteisöön on sujahtanut niin siellä pysyn.  Ehkä olen liian vanha PoGoon.

Pokémon GO on lieveilmiöistään huolimatta minun mielestä hyvä juttu kun sillä saadaan kossit ja kimmat ulos. Hyvää on myös se, että usein kuljetaan myös porukassa eikä murjoteta yksin. Aika sitten näyttää kantaako pelin idea miten pitkälle, vai kuoleeko tuo pois kun tulee seuraava "GO"-peli joka vie pelaajat.

Ingress reilun 3v elämänsä aikana on jatkanut tasaista kasvuaan pelaajien määrän suhteen. Mitään hyökyaaltoa siitä ei ole koskaan odotettukaan kun "juoni" ei ole niin koukuttava ja tiettyyn kohdeyleisöön suunnattu kuten PoGossa.