https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Octavia vm 2014 konepellin sisäpinta

J

JiiHoo

Vieras
Octaviani (1.4 TSI) kävi kolarikorjauksessa. Mm. konepelti meni uusiksi ja nyt sen sisäpinnassa ei ole minkäänlaista pehmustetta, vai mikä se nyt onkaan.

Voisiko joku vastaavanlaisen omistaja kurkata omasta autosta onko siellä sitä pehmustetta. Oma muistikuvani on, että siellä oli sellainen. Parilla tutulla on/oli diesel malli ja niissä tämä pehmuste on, joten mitenköhän on bensiini mallien kanssa.

Kiitos jo etukäteen.

T. Jari
 
Ei ole bensoissa tietääkseni, ainakin omasta ajokista puuttui. Dieselissä kai vakiona.
 
Mikäs tuon pehmusteen tärkein tehtävä on? Dieseleissä varmaan vähentää raksutusääniä ulospäin, mutta kannattaako tuo bensavehkeeseen hankkia?
 
Pitäähän se myös moottorin lämpöisempänä paremmin sammuttamisen jälkeen, näin talvella hyötyähän siitä on. Ennen vanhaanhan näki kovemmilla pakkasilla konepelti loimutettuna kuin hevosella konsanaan.
 
Minkähänlaista matskua se muuten on? Mietin vain kun makaa peltiä vasten kuinka on ruostumisen laita... Tämä ei ole ongelma kolmen vuoden välein vaihtaville.
 
Ainakin -10 mallisessa 1,4Tsi Golf variantissa on jotain mustaa pehmustetta/eristettä konepellissä. En muuten olisi edes huomiota kiinnittänyt mutta kun alkoi satunnaisesti irtoilla kiinnikkeistään.
 
gloter sanoi:
Minkähänlaista matskua se muuten on? Mietin vain kun makaa peltiä vasten kuinka on ruostumisen laita... Tämä ei ole ongelma kolmen vuoden välein vaihtaville.

Onkos se konepelti varmasti peltiä? Nyt muutaman kuukauden väliaikaisena kulkineena -99 polon raato jonka konepeltiä hiukan muutama viikko sitten meikkailin siistimmäksi. Aika yllätys oli kun tarpeeksi hiomalla maalien alta paljastuikin alumiini eikä pelti.
 
-11 malliseen Räsääni ostin eristeen marmorilta, maksoi muistaakseni n. 40€. Eriste kiinnitetään konepellin tukiin joissa reiät kiinnikeitä varten, ei ole suoraan kosketuksissa tasaiseen konepeltiin.