https://tummennuskalvot.fi/

Forester MY2020 ( viides sukupolvi )

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Edit: muokkasin otsikkoa vastaamaan paremmin viestiketjun sisältöä
-tuRboman

http://www.autoguide.com/auto-news/2017/08/2019-subaru-forester-spied-testing-on-public-roads.html

Forester näyttää hieman kasvavan peräpäästä. Ja ikkunapinta-ala valitettavasti näyttää pienentyvän suhteessa perän kokoon. Toki nämä kuvat ei vielä hirveästi kerro. Mutta suunta vaikuttais olevan normityylin mukainen. Isompaa täytyy tehdä. Keulan muodossa ei hirveitä muutoksia havaitse ja tuskin akselivälikään mahdottomia kasva ( ? ) mutta sisätilaa oletettavasti tarjoillaan varsinkin taakse.

Tekniikasta ei vielä ole mitään virallista. Mutta kumma on, jos ei 1.6turboa tähän istuteta. CVT jatkaa laatikkona, se on sentään kerrottu ihan viralliselta taholta. Suomeen tuo tullenee vuoden myöhemmin kuin jenkeissä ja Japanissa. Kiinnostava auto.

2019-subaru-forester-spy-photos-01.jpg

 
Teipattu outlander ?
Kuvan perusteella subaru ei ole ainakaan panostanut muotoilussa massasta eroamiseen kuten Levorgin kohdalla on hyvin onnistuttu.
 
JakeS sanoi:
Teipattu outlander ?
Kuvan perusteella subaru ei ole ainakaan panostanut muotoilussa massasta eroamiseen kuten Levorgin kohdalla on hyvin onnistuttu.

Ja pakkosyötetään tuota kelvotonta cvt-laatikkoa, olen vähän sivusilmällä kuikuillut Forester/Levorg tarjontaa ja valitettavan usein laatikkona on tuo insinöörin aivopieru  :-[
 
Jep. Jo nykyisestä XT versiosta manuaali jätettiin kokonaan pois. Liekö se sitten tämän CO2 kouhkaamisen vuoksi suunta pikkuhiljaa myös muidenkin mallien kanssa?

Toki CVT jakaa mielipiteitä aika rajusti, ja myös toisensuuntaisia ajatuksia konstruktion toiminnasta löytyy.

Outlanderia hieman tosiaan muistuttaa tuo profiili. Ulkomittoja ei voi loputtomiin kasvattaa jos ei akseliväliä muuteta. Tai tuloksena on hieman eriskummallisen näköinen pötkäle. Nyt tuo camo-versio on uhkaavasti siihen menossa.
 
Jos nyt tuosta jotain osaan päätellä niin ei nykyistä huonompi ole muotoilultaan- toivottavasti ovat sisämuoveillekin jotain tekemässä, vai haluavatko Forresterin säilyvän työkärryn oloisena.

Minua aina huvittaa nää teipatut autot- tuonkin kuosi on ihan samannäköinen kuin täällä paikallisen leipomon leivoslaatikossa! - tulikin mieleen että aamukahvi aika....
 
Karvis sanoi:
Ja pakkosyötetään tuota kelvotonta cvt-laatikkoa, olen vähän sivusilmällä kuikuillut Forester/Levorg tarjontaa ja valitettavan usein laatikkona on tuo insinöörin aivopieru  :-[

Sehän on hyvä että täällä todellinen asiantuntija kertoo cvt:n olevan kelvoton. Itse olen cvt:llä ajanut nyt puolitoista vuotta, enkä ole tuota kelvottomuutta vielä havainnut.
Joten voisiko kyseinen asiantuntija valaista asiaa hieman enemmän että minäkin tyhmempänä tajuaisin virheeni kun pidän cvt:tä varsin hyvänä ratkaisuna.
 
sepe sanoi:
Sehän on hyvä että täällä todellinen asiantuntija kertoo cvt:n olevan kelvoton. Itse olen cvt:llä ajanut nyt puolitoista vuotta, enkä ole tuota kelvottomuutta vielä havainnut.
Joten voisiko kyseinen asiantuntija valaista asiaa hieman enemmän että minäkin tyhmempänä tajuaisin virheeni kun pidän cvt:tä varsin hyvänä ratkaisuna.

Liittyyköhän siihen, että jos on ajanut jollain paremmalla, niin vaatimustaso on hieman korkeammalla?
 
sepe sanoi:
Sehän on hyvä että täällä todellinen asiantuntija kertoo cvt:n olevan kelvoton. Itse olen cvt:llä ajanut nyt puolitoista vuotta, enkä ole tuota kelvottomuutta vielä havainnut.
Joten voisiko kyseinen asiantuntija valaista asiaa hieman enemmän että minäkin tyhmempänä tajuaisin virheeni kun pidän cvt:tä varsin hyvänä ratkaisuna.

Ei siihen mitään sen kummenpaa asiantuntijaa tarvita, olen moisella vieterilaatikolla ajanut enkä pidä siitä yhtään. On siis täysin kelvoton keksintö.
 
Karvis sanoi:
...olen moisella vieterilaatikolla ajanut enkä pidä siitä yhtään. On siis täysin kelvoton keksintö.

Hmm..kerrot varmaan tarkemmin kysyttäessä että mikäs CVT:ssä nyt noin harmitti ?

Kuuden hybridi-vuoden jälkeen meni minullakin oma aikansa ja jossain määrin ikävöi edelleen hybridin voimansiirtoa mutta onhan tämä Subaru nyt sentään neliveto ja talvi taas tulossa. 😊
 
Karvis sanoi:
Ei siihen mitään sen kummenpaa asiantuntijaa tarvita, olen moisella vieterilaatikolla ajanut enkä pidä siitä yhtään. On siis täysin kelvoton keksintö.

Kiitos tästä ystävällisestä vastauksesta.  Asiantuntija on cvt:llä ajanut (ehkä jopa useamman kerran ?), ja havainnut sen kelvottomaksi. Nyt minäkin vihdoin ymmärrän virheeni ja väärät mielipiteeni cvt:n suhteen. Mutta täytyy nyt sillä ajella, kun tyhmyyksissäni olen sellaisen erehtynyt hankkimaan.

On hienoa, että löytyy asiantuntijan kaltaisia kansanvalistajia meitä tyhmempiä valistamaan.

Ehkä asiantuntija voisi vielä antaa lisää ohjeita, jotta voisin jatkossa välttää kelvottomien hankintojen tekemistä. Pitääkö autossa olla bensa- vai dieselmoottori, onko 4-veto hyväksyttävä vaihtoehto, mikä väri olisi sopiva?
 
Jatkettaiskos tässä ketjussa tulevasta Foresterista tai edes Subarusta. Tuo CVT vääntö tuskin tuottaa mitään positiivista  :)
 
Vertailua 2017 malliin

2017_subaru_forester_LIFE1_ot_1109161_1280.jpg

2019-subaru-forester-spy-photos-05.jpg


2017_subaru_forester_LIFE1_ot_1109164_1280.jpg

2019-subaru-forester-spy-photos-08.jpg


2017-subaru-forester-rear-view_10961_119_480x360.jpg

2019-subaru-forester-spy-photos-09.jpg


Tuosta naamioinnin läpi näkee esim takavalojen muodot sekä konepellin pokkaukset jne. Jännä nähdä sitten livenä kuinka ruma tuosta osataan tehdä. Onneksi tätä mallia ei ole ulkonäöllä koskaan myyty! Mikäli tilat natsaa ja voimalinjat miellyttää, niin voisin hyvin kuvitella joskus tuollaisella ajavani.
 
Karvis sanoi:
Niin no, toiset tuomitsee deeäsgeen paskaksi yhdellä koeajolla. Liekö siihenkään muuta tarvitaan :rolleyes:

Niin, koska DSG on teknisenä ideana täysi pasha, ts. automaattivaihteistoon perinteisesti kuuluva luistamisen pitkäaikainen sieto puuttuu. Tuskin on sattumaa, että Firma DSG:n oman Amarokin automaatti on momentinmuunninlaatikko eikä Diese Scheissende Getriebe.

Kun sähköautot yleistyvät, niittenkin veto on "vieterimäistä" kuten CVT:ssäkin. Samoin lentokoneen vakiokierrospotkurikin tuottaa vieterimäisen vedon.
 
Trilisser sanoi:
Niin, koska DSG on teknisenä ideana täysi pasha, ts. automaattivaihteistoon perinteisesti kuuluva luistamisen pitkäaikainen sieto puuttuu. Tuskin on sattumaa, että Firma DSG:n oman Amarokin automaatti on momentinmuunninlaatikko eikä Diese Scheissende Getriebe.

Kun sähköautot yleistyvät, niittenkin veto on "vieterimäistä" kuten CVT:ssäkin. Samoin lentokoneen vakiokierrospotkurikin tuottaa vieterimäisen vedon.
Sähköauton veto on välitöntö! Alkaa heti tapahtumaan, eikä "vieteri" sähköauton kohdalla veny yhtään samanlailla kuin CVT:ssä.
Pystyykö edes vertaamaan toisiinsa :rolleyes:
 
Noiden vertailu kuvien perusteella aika paljon pysyy samana kuin nykyinen, lähinnä valot näyttäisi uudistuvan reilusti. Hyvä niin.

Toivottavasti tuo etusäleikkö ei vaan ole tuollainen ritilä, samantyylisestä SCrossikin poistui pikaisesti.
 
Nyt oli joku muokannut kohtuu onnistuneen oloisen kuvan tulevan Foresterin mahdollisesta ulkonäöstä. Ascent ja uusi XV on antanut yksityiskohtia ja mittasuhteet spyshoteista. Saapa nähdä osuuko kohdalleen. Ois ainakin aika sopivaa Subarun linjaa. Tylsähkön vanhahtavaa, ja Niin Toimivaa ;)

cbdb96f28c594826d1b2c85623a4c9c4.jpg
 
Mielenkiintoista nähdä miten tämän hinta asemoituu. Nyt Fore on käytännössä XV:n kanssa tasoissa. Ei kai näin voi olla jatkossa, mutta ei tämä Outbackinkaan hintainen voi olla??
 
Hinnoissa taitaa olla nostopainetta uuden pohjalevyn malleissa? Forester tulee maksamaan varusteltuna ja samantehoisella moottorilla saman kuin Outback?
Voimalinja on se suurin kysymysmerkki tämän tulevan esittelyn kohdalla.
Joko hybridiä? Vai mennäänkö edelleen 2.0i:llä ja 2.0turbolla?