https://tummennuskalvot.fi/

Pyykinpesukoneet

M

Makkis

Vieras
Perheen AEG on palvellut luotettavasti jo 12 vuotta mutta nyt häröilee satunnaisesti ennen kuin tilttaa kokonaan, pesukone on meille kuitenkin elinehto tai makkis joutuu nyrkkipyykille.

Koska AEG on toiminut 12 vuotta, sanoinkin vaimolle että ei edes katsele muita merkkejä kuin AEG:tä ja Mielen voisi saada minulle perustellen läpi, koska ne ainakin ymmärtämykseni mukaan on yhtä pomminvarmoja kuin AEG:t.

Vaimo oli sitten ihastellut tuollaiset LG masiinaa. Se pesee, höyrystää ja kuivaa ja siihen saa kännyappsin!

LG:n kodinkoneita ei ole koskaan ollut (valkoisia) mutta telkkari palveli hyvin 10 vuotta ja on palvellut uudella omistajalla jo ainakin vuoden. Äitillä on LG läppäri mikä on toiminut viisi vuotta hyvin, joskin toki alkaa tehojensa puolesta olla limiiteillä. Lankomiehellä on ollut 6 vuotta LG:n pesukone ja sekin on ainakin tämän ajan toiminut moitteetta.

Uskaltaisinko siis ostaa tuollaisen LG:n?

Täällä kun tiedetään kaikesta kaikki... ja minä en  :eek:
 
Ainoa LG:n laite mitä meillä on ollut oli nimenomaan pyykkäri. Yli kuusi vuotta pyöri täysin ongelmitta ja myytiin juuri pois, kun ei uuteen kämppään mahtunut. Kyseinen tötterö oli vielä halvimpia mitä kaupasta aikoinaan löytyi. Muistaakseni 299e kotiin kuljetettuna.
Itse voin siis tämän yhden koneen perusteella LG:tä suositella. Tosin kahden aikuisen taloudessa tuo koneen käyttö on huomattavasti vähäisempää, kuin lapsien kanssa.
 
Meillä lg:stä ei anneta täysiä kymppejä kestävyydestä. 5 vuotiaasta koneesta meni laakerit rikki hajonneen stefan vuoksi. Tyyppimalli td wd 14400(muistaakseni). Maksoi aikoinaan n600€. No onneksi vakuutuksen kautta uusi kone tilalle.
Lg hen sai kuitenkin laakerisarjaa edulliseen 39€ hintaan ihan kotimaasta. Pojan kanssa päätimme koittaa vaihtaa laakerin you tubessa olevan hyvän ohjeen avulla ja tänä päivänä kone pesee pyykkiä pojan asunnolla. N 3 tuntia meni aikaa ja isoin osa siitä siihen, että saimme ruostuneen laakerin irti rummun akselilta. Muutoin ihan pura ja kokoa keissi.
 
Tuttu huoltomies sanoi että LG lausutaan eLGee ostako...

Boch, AEG tai Siemens oli hänen suosituksensa ja AEG me lopulta ostettiin, kannattaa katsella invertterimotilla oleva malli. En ikinä maksaisi LG:stä tuollaista hintaa :eek:
 
Voisin kuvitella että huoltomies suosittelee nimenomaan Boschia, Siemensiä yms. ihme Whirpooleja ja Upoloita, koska haluaa taata oman leipänsä  ;)

Ainakin nuo kolme kuuluu kategoriaan ei tule justiin niin kauan kun Makkis asuu tässä huushollissa. Samaan kastiin menee Rosenlew, Helkama, Tsanussija, Elekroluksi....

Nämä korean ihmeet sen sijaan on minulle kysymysmerkki, Samsunki ja LG. Samsunki on rajusti nousemassa tuonne edellisten listalle ja itse asiassa joutaisi laittaakin, sellaista kuraa on ainakin oman alani tuotteet, näitä "valkeita" en tunne.
 
Kas, kun ei kukaan ole vielä ehtinyt Mieleä suositella :). On tainnut tuostakin olla jossain ketjussa täällä puhetta. Meillä kesti Mielen pyykkäri yli 20 vuotta, kuivausrumpu on edelleen 25 vuoden jälkeen täydessä iskussa - se tosin aika vähällä käytöllä. Ruuhkavuodet poikien fudisharrastuksineen menivät yhdellä ja samalla pyykkärillä. Ei liene epäselvää, mikä merkki hankittiin vanhan Mielen tilalle 8).
 
Kahden koneen otoksella: LG-pesukoneella oli ikuisena murheena se, että likasi vaatteita, kun jonnekin kökkääntyi käyttämätöntä pesuainetta, joka ei sitruunahapollakaan irronnut. Ja kaverinaan ollut samanmerkkinen kuivausrumpu syttyi palamaan.

Nyt meillä on AEG.
 
Kas, kun ei kukaan ole vielä ehtinyt Mieleä suositella

Itse itselleni suosittelin jo avausviestissä, eli jos Mieleltä löytyisi spekseihin sattuva, menisi minun arvomaailmaan valkoisissa koneissa. Olen kuullut pelkkää hyvää ja meillä on Mielen pölynimurin joka on toiminut jo 5 vuotta kun kaikenmaailman piilipsit ja elektorluksukset pääsi puoleen vuoteen. Ennen ostin imurit aina kauppareissulla mutta Miele piti lähteä asiakseen ostamaan mutta kannatti.

Marko_K:n LG kokemukset kyllä vähintäänkin pelottaa... onneksi edes kuivausrumpuna jatkaa tuo vanha AEG.
 
Noin 10 v sitten hankittiin LG:n kuivausrumpu ("keskihintaisia" hieman kalliimpi). Siihen tuli joku piirilevyvika aika tuoreena ja se korjattiin. Emme olleet oikein tyytyväisiä koneen kuivaustulokseen ja kone meni eteenpäin ja tilalle tuli Mielen rumpu. Se kuivaa selkeästi paremmin on rummussa millainen pyykki tahansa.

Pesukoneista en tiedä, mutta syksyllä se vaihtui Mieleen ja hyvin on pelannut. Mielet muuten koekäytetään tehtaalla vedet sisällä, joten jonkinlaista yritystä merkillä on.
 
Miele on ehdoton suosikkini kahden koneen kokemuksella. Jouduin viimeksi ostamaan hätäpäissäni Siemensin toimitusajan takia halutessani ajastettavan koneen. Ei se Mielelle pärjää missään suhteessa. Luukusta hajosi heti takuun jälkeen muovikynsi, joka lukon avaa. Korvasin itse parilla ruuvilla tuon katkenneen muovikynnen.

Tuota ennen oli invertteri-AEG, josta katkesi vetohihna takuuaikana. Korjaus olisi kestänyt niin kauan, että en jäänyt odottelemaan, vaikka takuu olikin voimassa.
 
No olihan siellä tosiaan Makkiksen avausviestissä Miele-suositus; meni ohi silmien, kun muita merkkejä vilahteli tiuhaan.

Suistiona totean, ettei Miele-imuri ole lähimainkaan samaa luokkaa pyykkikoneiden kanssa. Meillä taisi eka imuri päätyä "mökkikäyttöön" jo ennenkuin pyykkäriä jouduttiin vaihtamaan. Sanoisin, että imuri on normitasoa, meillä ainakin pyörien "laakerit" kuluivat siinä määrin, että laitteen liikuttelu kävi hankalaksi. Olin vakuuttanut, ettei Mielen imuria meille enää tule, kunnes "huipputarjous" sai pyörtämään puheet. Saa nähdä, miten pitkään tuolla mennään.
 
Saas nähdä, miten kauan tuo Candy kestää? Kolmisen vuotta hyrrännyt ilman ongelmia.

Koneita ollut monen merkkisiä, pulsaattorivehkeillä aloitettiin.
Pisimpään kesti AEG, mutta se oli lopulta 15 vuoden ikäisenä pakko hävittää, kun alkoi pyrkiä vessan ovelle tervehtimään.  Siemens Siwamat söi moottorin hiiliä, Aristonista löystyi sähköjohtimien liittimet. Rosenlewista paukkui rummun laakerit. Muita merkkejä ei tainnut olla?
Joku kauppias väitti, ettei nykykoneet kestä viittä vuotta kauempaa. Tiedä häntä?
 
Makkis sanoi:
Voisin kuvitella että huoltomies suosittelee nimenomaan Boschia, Siemensiä yms. ihme Whirpooleja ja Upoloita, koska haluaa taata oman leipänsä  ;)

Ainakin nuo kolme kuuluu kategoriaan ei tule justiin niin kauan kun Makkis asuu tässä huushollissa. Samaan kastiin menee Rosenlew, Helkama, Tsanussija, Elekroluksi....

Sehän on sinun asiasi mihin uskot ja mitä haluat ostaa, mulle on sama vaikka ostat kika-antilta jonkun hotpointin vettä melekuttamaan.
 
mielen pesutorni ollut nyt kuutisen vuotta ilman ongelmia, sitä ennen asea scandian torni 18v, josta rumpu alkoi häröilemään. ääni mielelle.
 
Uskontojahan nämä on. Sen myönnän. Varsinkin omia ostopäätöksiäni ohjaa valitettavan usein fiilis ja tulevat sen vuoksi kalliiksi. Suomeksi = parjaan merkkejä joista ei ole mitään kokemusta itselläni. Saatan ostaa myös merkin mitä kaikki parjaa ja sitten katua (hiljaa) sitä kepupurkin ääressä.

Toisaalta, nyt ollaan vaimon ostopäätöksen takana ja korkeintaan taustapiruna voin yrittää vaikuttaa mutta yleensä saan vaan kimpaantumisen silmille edes vaikuttamisesta. Eli en oikeastaan enää halua tehdä edes taustavaikuttamista.

Em. mainituista syistä olen kyllä kestorahaton ja asuntovelkaakin on vielä maksettavaksi saakka, fiksummilla valinnoilla (ja muiden kokemuksiin ja faktoihin perustuen) voisin aivan hyvin olla eurolleen velaton. Helposti tse asiassa.
 
Topias sanoi:
mielen pesutorni ollut nyt kuutisen vuotta ilman ongelmia, sitä ennen asea scandian torni 18v, josta rumpu alkoi häröilemään. ääni mielelle.

Tuo samainen tuttu huoltomies sanoi että "jos perse kestää niin osta Miele", no ei kestänyt joten ostettiin sitten AEG. Mielen torni olisi maksanut ~tuplat AEG:n vastaavaan verrattuna.
 
Ääni Mielelle: Ostin Mielen tornin (pesukone 1400rpm lingolla, ja kondensoiva rumpu) keväällä 1991. Hintaa oli 10500mk.

Niillä pestään ja kuivataan pyykkiä edelleenkin. Tuhansia koneellisia mennyt läpi.

Viat: vajaan 19 vuoden jälkeen jouduin vaihtamaan pesukoneen moottoriin hiilet. Olivat kuluneet loppuun. Kustannus oli 30€ itse vaihdettuina. Avattuani koneen en voinut olla ihastelematta sen "sisäistä" laadukkuutta. Konehan oli kuin uusi!

Toinen issue oli ukkosen aiheuttama häiriönpoistokondensaattorin kärähtäminen kuivausrummussa. Vaihdoin senkin itse, mutta tämä vika ei johtunut koneesta ja kondensaattorihan on virtakaapelissa kiinni.
 
Timppe sanoi:
Ääni Mielelle: Ostin Mielen tornin (pesukone 1400rpm lingolla, ja kondensoiva rumpu) keväällä 1991. Hintaa oli 10500mk.

Niillä pestään ja kuivataan pyykkiä edelleenkin. Tuhansia koneellisia mennyt läpi.

Viat: vajaan 19 vuoden jälkeen ...

"Suunniteltu kestämään 20 vuotta.."

Ei lähellekää pidä kutiansa.  ;D Kyllä kai laitoit reklamaation?
 
Helpottaa törkeän paljon pesuprosesseja kun on vierekkäin kaksi pesukonetta. Merkiltään nuo on AEG ja Electrolux, mutta vaikuttavat kovin samanoloisilta. Samaan aikaan kun käynnistää samoilla ohjelmilla niin samaan aikaan lopettavatkin.

Kahdella koneella tekee pyykinpesut 1/3 ajalla kun ei tarttee niin kyttäillä milloin koneet valmistuu jne.
 
ePa sanoi:
"Suunniteltu kestämään 20 vuotta.."
Tämän takia meillä ei ole koskaan ollut Mieleä, enkä pidä kiinnostavana edes. Firma mainostaa, että pitäisi kestää 20 vuotta ja takuu on kaksi vuotta... Joko eivät itsekään usko omaan laatuunsa tai sitten vain haluavat mennä sieltä missä aita on matalin.
 
Miele on rakenteeltaan paljon tukevampi kone kuin kilpailevat merkit. Kyllä se tuntuma luo uskoa laatuun ja tuohon 20 v kestävyyteen. Meille seuraava on Miele, jos vaan tilanteeseen sopiva kone ja toimitus löytyy. En vaihda kuitenkaan ennen kuin nykyinen "kevytrakenne" Siemens pamahtaa.