https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

GPS nopeus auton omassa navissa?

Tietäjä

Klassikko
Liittynyt
28.7.2018
Käsittääkseni Mitsu on ainoa missä auton oma Navi osaa näyttää GPS nopeuden vai onko kukaan törmännyt missään muutta merkissä tähän ?

Turhauttavaa jos seuraavassa autossa olisi vakiona navi ja silti pitää pistää TomTom kojelaudan päälle.
 
Tietäjä sanoi:
Käsittääkseni Mitsu on ainoa missä auton oma Navi osaa näyttää GPS nopeuden vai onko kukaan törmännyt missään muutta merkissä tähän ?

Turhauttavaa jos seuraavassa autossa olisi vakiona navi ja silti pitää pistää TomTom kojelaudan päälle.

Jos tietää mittarivirheen niin mihin ihmeseen sitä gepsin nopeutta tarvii kokoajan ?
 
Jos et tiedä niin mihin pyrit tuomalla esille että SINUN mielestäsi se on turha?
Minsta tuo vastauksesi on aika turha.
 
Tietäjälle: On varsin helppoa selvittää mittarivirhe. Mun Audissa se on 80 km/h kohdalla 2 km/h. Joten en tarvi muita välineitä síihen.
 
Rauska sanoi:
Tietäjälle: On varsin helppoa selvittää mittarivirhe. Mun Audissa se on 80 km/h kohdalla 2 km/h. Joten en tarvi muita välineitä síihen.
ja jälleen yksi joka ei ymmärrä lukemaansa tai sitten ei vaan halua  ;D
 
Tämähän ketju hyvin lähti liikkeelle.  ;)

En minäkään osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen, mutta voin jakaa tuon tuskan joka ketjun aloituksessa tuotiin ilmi. Kun sain Opelin käyttööni, pettymykseni oli suuri, kun auton integroitu 8" navi on muuten kätevä, mutta se ei näytä todellista ajonopeutta (eikä siihen saa syötettyä kohdepistettä GPS-koordinaatteina).

Kun auton navissa ei nopeus näy, niin olen Android luuriin ladannut HUD-display sovelluksen, joka näyttää pelkän nopeuden isolla fontilla. Se osaa näyttää sen peilikuvana, eli kuvan voi ainakin pimeällä ajaessa heijastaa tuulilasille, kun kännykkä makaa kojelaudalla. Tosin, tuo GPS-nopeushan "huojuu" välillä miten sattuu, eli auton oma mittari on siinä mielessä stabiilimpi. Kun jonkin aikaa vertailee auton omaa digimittaria ja GPS:n digimittaria, niin äkkiähän sen niiden välisen eron oppii muistamaan. Opelissa se on helppo muistaakin, kun 4 km/h mittarivirhe pätee ainakin nopeusalueella 40 - 90 km/h. Sitä isommissa nopeuksissa ehkä 6 km/h mittarivirhe.
 
^ Jos autossa on tuki Android Autolle, niin GPS-nopeuden saa näytolle vaikkapa ilmaisella Waze -navigaattorisoftalla. Ei toki yhtä kätevä kuin jos auto itse näyttäisi sen, mutta kätevämpi ehkä kuin kännyn näytöltä heijastelu. Vähän hölmöähän se on, että jokainen uusi auto sisältää GPS-sirun (oli navia tai ei), mutta sitä tietoa ei tuoda näytölle.
 
Muistelen nähneeni GLC:n näytöllä ajonopeuden. Vertailin sitä puhelimen GPS:ään ja nopeus erosi pari km/h :eek:

Oman auton navi näyttää ajanko yli vai ali rajoituksen. Siitä voi sitten verrata mittaria.
 
Käteväksi olen huomannut myös tuon Garmin liikennekameran tolppavaroitusten aikaisen gps-nopeuden näytön kameran ruudussa.
 
JiiJii71 sanoi:
Käteväksi olen huomannut myös tuon Garmin liikennekameran tolppavaroitusten aikaisen gps-nopeuden näytön kameran ruudussa.

Sama juttu. Kodiaqin kalvolla toteutettu tuulilasin lämmitys vain sotkee gps-signaalia, joten nopeus huojuu koko ajan. Samoin käytyäytyvät puhelimen nopeussoftat.
 
Ärsyttävää kun kaikki vaan tarjoavat ratkaisuja ongelmaan, eikä vastata kysymykseen  ;D

(Offtopic: Kuitenkin oletettuun ongelmaan esim. tuo Waze olisi siis toimiva ratkaisu kaikissa uusissa autoissa saada GPS nopeuden näyttävä navigaattori auton omalle näytölle)
 
insi sanoi:
Ärsyttävää kun kaikki vaan tarjoavat ratkaisuja ongelmaan, eikä vastata kysymykseen  ;D

Kukaan ei ole tarjonnut ratkaisua ongelmaa mikä on se että missä autoissa on navissa GPS nopeus.
 
Keskustelufoorumin luonteeseen kuuluu keskustelu. Kysymys - ja vastauspalstat on erikseen. Sori, oli pakko...
 
Toyotan Touch2ssa on ClassOfWater tms. appi joka kertoo myös tarkan nopeuden. Navigointi itsessään ei kerro.