https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mazda CX-30

Tykkään näistä uusista Mazdoista, mutta toi muovilokarin määrä tökkii tässä mallissa. Onko tietoa milloin uudet koneet tulevat?
 
kylpykuula sanoi:
Tykkään näistä uusista Mazdoista, mutta toi muovilokarin määrä tökkii tässä mallissa. Onko tietoa milloin uudet koneet tulevat?
Syksyllä pitäisi olla saatavilla kolmoseen.
 
CX-30 oli luonnossa omaan silmääni todella hyvän näköinen auto. Suuremmat sivuikkunat antavat jotenkin ryhdikkäämmän vaikutelman kuin 3:ssa. Kojetaulu on suunnilleen sama molemmissa.
 
Ei tämä ruma ole kunhan nuo muovit ei haalistu. Voisin vakavasti harkita jos olisin ostamassa uutta autoa, CX-3 liian pieni koska perustuu Mazda 2 alustaan, CX-5 taas liian kallis jos haluaa nelivedon ja kunnon moottorin. CX-30 tulee sopivasti näiden väliin ja tämäkin tulee olemaan saatavilla nelivedolla. Ellei tämän hinnat nouse liian korkeaksi, niin joku neliveto-automaatti-skyactiv-x olisi hieno, ja muovipinnoitteet noiden muovien päälle suojaamaan + ruosteenestokäsittely tietenkin :)

Wikipediassa hieno kuva https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_CX-30
 
Tämä olisi aika mielenkiintoínen...vaihtoehtona 2,0 tsi T-Rocille. Neliveto on seuraavaan ehdoton must ja korkeahko kori, joskin korkeudesta joutuu hinnan takia tinkimään jos haluaa pitää teholukemat riittävinä bensavehkeessä. Tuo metallipunainen väri istuu hienosti, ja linjakas on ilman Ravin satoja vekkejä ja taitteita. Mikä lie sen pienemmän CX-3:n ruostumisherkkyys, taisivat matukat aikoinaan vaatia ruostesuojautuksen etteivät mädäntyneet parissa vuodessa? Mikä lie tässä uudessa sen osalta tilanne...mistään ei saa selville onko Vision +-tasossa kuskin penkissä säädettävää ristiseläntukea, se on jatkossa ehdoton edellytys. Vaparikoneisena kestänee hamaan tappiin ja vääntöä/tehoa riittävästi maamme kameratolppateille.  Hmm...
 
Ei Mazdat ole enää tällä vuosikymmenellä olleet erityisen ruosteherkkiä. Ristiseläntuen säätö löytynee, kun ihan karvalakki Kolmosestakin se löytyy ja tämä on sen pohjalle tehty.
 
Käytiin tänään istuun CX-30 ja yllätti kyllä positiivisesti, varsinkin kuskin ajoasento, 190 ja 100 kriittiset mitat ja täytyy sanoa et paras ajaoasento Bmw 5 jälkeen, parempi kuin nykyisessä Volvo xc60.
 
dominik sanoi:
Käytiin tänään istuun CX-30 ja yllätti kyllä positiivisesti, varsinkin kuskin ajoasento, 190 ja 100 kriittiset mitat ja täytyy sanoa et paras ajaoasento Bmw 5 jälkeen, parempi kuin nykyisessä Volvo xc60.

Oliko skyactiv x:sta mitään tietoa?
 
Ei ollut juttua skyactivista, eikös se ole loppuvuosi/ens vuoden alku milloin pitäisi olla saatavilla.
 
kylpykuula sanoi:
Oliko skyactiv x:sta mitään tietoa?
Kävin ennakkoesittelyssä vilkaisemassa ja myyjä sanoi, että Skyactiv-X:t tulee maahan marraskuussa.

Autosta itsessään jäi ihan hyvä kuva. Nyky-Mazdojen sisustat on kyllä hienoja ja laadukkaan oloisia pääsääntöisesti. Mikään huippu tilava auto ei ole, mutta riittävä Qashqai-luokkaan. Toisaalta se on myös riittävän kompakti eikä tunnu möhköltä kuten vähän isommat cittarit. Sisällä yllätti kuljettajan penkin erillinen etureunan korkeussäätö (Vision Plus).  Ajamaan ei päässyt, kun ainoa auto oli hallissa esillä. Pitäisi käydä, jos jaksais.
 
dominik sanoi:
Käytiin tänään istuun CX-30 ja yllätti kyllä positiivisesti, varsinkin kuskin ajoasento, 190 ja 100 kriittiset mitat ja täytyy sanoa et paras ajaoasento Bmw 5 jälkeen, parempi kuin nykyisessä Volvo xc60.

Kuulostaa hyvältä, itsekin saman kokoinen. Onko jalkatilaakin hyvin ettei tarvi vetää istuinta ihan taakse ja 46 jalka ei osu 2 polkimeen samanaikaisesti kuten joissakin japseissa?

Kiinnostava malli jos joskus uuden auton ostaisin, hinta vaan Mazdan varustelupolitiikan takia karkaa vähän käsistä jos haluaa neliveto-automaatti-skyactiv X yhdistelmän, pakotetaan johkin luksusvarusteluun.
 
Juuha sanoi:
Kuulostaa hyvältä, itsekin saman kokoinen. Onko jalkatilaakin hyvin ettei tarvi vetää istuinta ihan taakse ja 46 jalka ei osu 2 polkimeen samanaikaisesti kuten joissakin japseissa?

Kiinnostava malli jos joskus uuden auton ostaisin, hinta vaan Mazdan varustelupolitiikan takia karkaa vähän käsistä jos haluaa neliveto-automaatti-skyactiv X yhdistelmän, pakotetaan johkin luksusvarusteluun.
Vision Plussa on nelivetojen lähtötaso eli ei se kyllä mikään luksustaso ole.

Hyvin oli tilaa kengillekin. Halli auto toki oli automaatti.
 
Piti käydä uudestaan Mazda cx30 istumassa ja kyllä vaan tilat suht isolle kuskille oli todella hyvät. Missä tätä cx30 valmistetaan, mistä tulee Suomen mallit, Japanista?
Vetokykyä kyselin AWD ja skyactiv x ja 1300 kiloa jarrullinen, näin myyjä ilmoitti.
Tämä uusi x-tekniikka, kai se on testattu siihen malliin et toimii, no yleensä Jaappanin suunnilta tulevat ovat toimineet hyvin, verrattuna Euroopan kötöstyksiin, minun mielestä.
 
Tuossa on aika tuore koeajovideo Mazda CX-30

Ei ainakaan löydä muuta valitettavaa autosta kuin navigaattori johon hankala kirjoittaa osoitetta. Skyactiv-X keskikulutus koeajossa noin 6 litraa (ilmoitettu 6,5), kehuu jopa suht hiljaiseksi, ajettavus hyvä ja moottori tuntuu pirteältä. Tuon perusteella vaikuttaa onnistuneelta.
 
Noin 4000km takana CX-30 automaatti Skyactiv X:llä. Edellinen oli Mazda 3 Skyactiv automaatti (2017). Kaikin puolin olen ollut tyytyväinen. Edelliseen autoon verrattuna cx-30 on hiljaisempi, suuntavakaampi matka-ajossa ja penkit on paremmat. Tehokkaampi moottori on tietysti mukava lisä, ainakin ohitukset sujuu mallikkaamin.Tilaa on minun tarpeisiin riittävästi, lapsetkin lentäneet pesästä. Kulutus on ollut tankkauksista mitattuna 6,368 l/100km sekalaisessa ajossa, pääasiassa pääkaupunkiseudun työmatkaliikenteessä. Matka-ajossa, kun tultiin maalta lomalta kulutus oli 5,328 l/100km välillä Kuopio - Pääkaupunki , eikä jalkoihin jääty.Tuntuu että kulutus vähenee kun auto alkaa saada kilometrejä taakse, alkaisko kone olla kohta sisään ajettu. Ainut mikä hieman "vaivaa" on sadetunnistimen toiminta. Kun alkaa sataa pyyhkimet viuhtoo joko riivatusti tai sitten ei ollenkaan - aluksi, homma kyllä tasaantuu ajan kanssa, herkkyytä joutuu vähän hakemaan. Edellisessä autossa oli vahän saman suuntainen ominaisuus.
 
Tuossahan Skyactiv-X koneessa on sellainen ominaisuus, että ensimmäiset 4 tkm on sisäänajo-ohjelma päällä. Sen jälkeen tulee vasta täydet tehot käyttöön ja kulutus alkaa laskemaan. Ensimmäiset 2 tkm tehot on rajoitettu 120 hv ja 2 - 4 tkm välillä 150 hv.
 
^ Olisikohan tuossa selitys sille miksi joissakin autolehtien koeajoissa on todettu "ettei tunnu 180hv tehoiselta"? Toimittaja ei ole tiennyt asiasta jos siinä on tuollainen tehonrajoitus 4tkm asti.
 
markar sanoi:
Tuossahan Skyactiv-X koneessa on sellainen ominaisuus, että ensimmäiset 4 tkm on sisäänajo-ohjelma päällä. Sen jälkeen tulee vasta täydet tehot käyttöön ja kulutus alkaa laskemaan. Ensimmäiset 2 tkm tehot on rajoitettu 120 hv ja 2 - 4 tkm välillä 150 hv.
Jos noin olisi, ei Mazda olisi antanut 180-heppaisia ympäri maailmaa autolehtien testeihin ennenkuin ne olisi sisäänajettu. Vaikea uskoa.
Ja USA:ssa kuluttajajärjestöt haastaisivat Mazda oikeuteen, jos ilmoitetut tehot poikkeaisivat esitetyllä tavalla auton luovutuksen jälkeen asiakkaalle ilmoittamatta. Myöskään Suomessa ei Mazda ole ainakaan julkisesti informoinut puuttuvista hepoista.
Uti