- 19.12.2018 klo 20:20 / Kevytautot
Loin tämän aiheen, koska mielestäni yleisen keskustelun näinkin merkittävästi aiheesta ei tarvitse toimia mainoksena.
Asiaan eli kevytautot tulevat vajaan vuoden kuluttua ja sen jälkeen voi olla hiljaista mopoautokaupassa. En ole niin paljon jaksanut tutustua, miksi lain voimaantuloa on lykätty melkein vuosi, eli 1.11.2019 asti, mutta kauan taas kestää, että kerran päätetty asia saadaan oikeasti voimaan. Toki Trafilla on nyt muita kiireitä, mutta ei yhden ajoneuvoluokan lisääminen järjestelmiin pitäisi montaa minuuttia kestää, jos järjestelmät ei ole ihan päin sitä itseään suunniteltu.
Tiedä sitten kuinka kevyitä nuo autot ovat, jos auton omamassa saa olla jopa 1500 kg, sähköauton 1700 kg. Mielenkiintoista tulee kyllä polttomoottorikäyttöisten autojen kanssa, että miten ne soveltuvat rajoitettavaksi 60 km/h nopeuteen. Harvassa autossa saa suurinta tai edes kahta suurinta vaihdetta käytettyä lainkaan. Toisaalta fiksumpi ratkaisu nämä ovat kuin nykyiset pärekessit liikenteessä.
Asiaan eli kevytautot tulevat vajaan vuoden kuluttua ja sen jälkeen voi olla hiljaista mopoautokaupassa. En ole niin paljon jaksanut tutustua, miksi lain voimaantuloa on lykätty melkein vuosi, eli 1.11.2019 asti, mutta kauan taas kestää, että kerran päätetty asia saadaan oikeasti voimaan. Toki Trafilla on nyt muita kiireitä, mutta ei yhden ajoneuvoluokan lisääminen järjestelmiin pitäisi montaa minuuttia kestää, jos järjestelmät ei ole ihan päin sitä itseään suunniteltu.
Tiedä sitten kuinka kevyitä nuo autot ovat, jos auton omamassa saa olla jopa 1500 kg, sähköauton 1700 kg. Mielenkiintoista tulee kyllä polttomoottorikäyttöisten autojen kanssa, että miten ne soveltuvat rajoitettavaksi 60 km/h nopeuteen. Harvassa autossa saa suurinta tai edes kahta suurinta vaihdetta käytettyä lainkaan. Toisaalta fiksumpi ratkaisu nämä ovat kuin nykyiset pärekessit liikenteessä.