AutoStadium.fi

Autoilua ja ... => Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Aiheen aloitti: hessut - 27.11.2014 20:26

Otsikko: Touareg
Kirjoitti: hessut - 27.11.2014 20:26
Ilmeisesti ei Touaregista ole vielä tarinaa. Aloitetaanpa siitä kun täällä nyt SUV-kuume monella on päällä. Faceliftin saanut Touareg saapuu siis piakkoin Suomeen ja on mielestäni varteenotettava vaihtoehto kalliimmassa luokassa. Toki ulkonäkö on hieman tylsä. Vakiovarustus on kuitenkin kattava sisältäen esim. sähköpenkit ja nahat.
http://www.topgearsuomi.fi/content/tassa-uusi-volkswagen-touareg-aina-jatkuvatoimisella-nelivedolla (http://www.topgearsuomi.fi/content/tassa-uusi-volkswagen-touareg-aina-jatkuvatoimisella-nelivedolla)
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: TeBsu - 27.11.2014 20:28
Eikös epakin ollut Touaregiä katselemassa?
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Markku J - 27.11.2014 20:33
Minäkin sain tarjouksen facelift Touaregista, mutta muutokset ovat niin pieniä, että ainoastaan nahkaverhoilu olisi ollut porkkana ostaa se, eikä Bemun uusi X5. Aloitusmoottoriksi jäi yllättäen vanha versio VAGin V6 3.0 TDI:stä 150 kW teholla. Itse ostaisin mieluummin X5:n, kun hinta on näin lähellä. Bemu on reilusti tuoreempi auto ja paljon hienompi minun mielestäni.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Vempula - 27.11.2014 20:38
Jotenkin sitä itse linkkaa Phaetonin ja Touaregin yhteen. Molemmat yrittävät olla jotain mitä VW ei ikinä pysty oikeasti olemaan. Mutta jos käytettynä ostaa, niin saa luultavasta paljon vastinetta euroille. Arvonalenema kun lienee molemmissa melkoista.

Mutta vaikka molemmat ovat hienoja autoja, on keulamerkillä todella paljon merkitystä tässä genressä.

Jos iso maasturi kiinnostaa, niin kannattaa ehkä odotella seuraavaa Tiguan XL:ää. Siinä voi olla paljonkin vastinetta rahalle. Biturbo vielä pellin alle, niin homma alkaa rullaamaan.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Penguin - 27.11.2014 21:04
Toki ulkonäkö on hieman tylsä.

Aika lievä ilmaisu. Voisiko tuo enää konservatiivisempi olla.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ePa - 27.11.2014 21:52
Eikös epakin ollut Touaregiä katselemassa?

Onhan se tuossa mielessä, mutta en sentään uutta kattele. Siihen ei jenit riitä, ja jos riittäis niin samalla rahalla on aika laaja skaala mielenkiintoisia härveleitä samassa kategoriassa.

Ensimmäisen korimallin FL versiosta ei ol epahaa sanottavaa. Luja peli!

Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Kennedy - 27.11.2014 22:08
Touaregia vaivaa hiukan sama kuin monia muitakin VW:n malleja eli se on aika "tylsä auto" ulkomuodoiltaan


Kyllä mulle kelpais.

(http://img16.imageshack.us/img16/4711/touaregz.jpg)
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ePa - 16.02.2015 12:33
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/10996145_872262212814972_3676106580021945076_o.jpg)

Luulis maasto-ominaisuudet riittävän.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tuRboman - 18.02.2015 21:03
Tästä Touaregistä ei ole hirveästi juttua irronnut. Itse tässä pyörittelen näitä mahdollisia vaihtoehtoja seuraavaksi kulkineeksi mahdollisesti tuon Suben tilalle. En tosin vielä, koska olen päättänyt ajaa tällä vähintään neljä vuotta. Mutta saahan sitä jo pohtia, vaikka vuosi on vielä tavoitteeseen...
Touareg n. 3 vuoden ikäisenä ja mahdollisesti Saksasta tuoden vaikuttais paperilla aika kohtuulliselta. Mutta miten mahtaa käytäntö ja kestävyys olla 3.0tdi automaatti paketilla. Vetomassa on riittävä vaunukäyttöön ja muutaman koeajojutun lukeneena vois kuvitella ajo-ominaisuuksien kelpaavan myös arkiseen pikkupyöritykseen, vaikka kohtuu iso auto onkin. Nettihautomosta löytyy jokunen sopiva esimerkki tälläkin hetkellä.
Mutta minkälainen Touareg on omistaa? Tekniikan kesto ja huoltojen hinnat yms?
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: JiiJii71 - 18.02.2015 21:20
^ puhutaanko 1 gen Touaregista vai 2 gen?

Äitimuorilla oli tuollainen 1 gen. Ostivat sen muuttoautoksi Saksanmaalta, esittelyautokäytöstä VW dealeriltä. 2,5 TDI manuaali.

Alkuunhan tuo pelasi ihan hyvin. Vajaan puolentoista sadan tuhannen jälkeen alkoivat harmit. 50 tkm välille mahtui tielle tipahtanutta kardaania, antautunutta nokka-akselia, jarruremontteja, huolella sekoilleita sähköjä ja katkeilevia painepuolen letkuja. Muunmuuassa.

Mutta tuo siis ekasta Touaregista. Uudemmista ei ole kokemuksia.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tuRboman - 18.02.2015 21:37
2gen ajattelin. Eli tarkoittaa jotain 2012-2013 mallia, jotka kiinnostaa.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: eGe - 19.02.2015 02:37
^ puhutaanko 1 gen Touaregista vai 2 gen?

Äitimuorilla oli tuollainen 1 gen. Ostivat sen muuttoautoksi Saksanmaalta, esittelyautokäytöstä VW dealeriltä. 2,5 TDI manuaali.

Alkuunhan tuo pelasi ihan hyvin. Vajaan puolentoista sadan tuhannen jälkeen alkoivat harmit. 50 tkm välille mahtui tielle tipahtanutta kardaania, antautunutta nokka-akselia, jarruremontteja, huolella sekoilleita sähköjä ja katkeilevia painepuolen letkuja. Muunmuuassa.

Mutta tuo siis ekasta Touaregista. Uudemmista ei ole kokemuksia.
Onko tiedossa, että onko tuo nokka-akseli isompikin vaiva noissa 2.5 TDI:ssä Touaregin keulalla? Lähipiirissä sattuu olemaan tuosta koneesta jo pohdintaa hankintamielessä.

Se on tiedossa, että poikittain asennetuissa pumppari-1.9TDI:ssä ja <-2002 vuoden Audeissa käytetyissä 2.5 TDI:ssä on ollut nokka-akseliongelmia huonon öljynkierron takia. Vaivaako tämä kuitenkin myös näitä ratasjakopääkoneita vai oliko tuo ns. yksittäistapaus?

Ja keksittiinkö tuolle kardaanille syytä? Tai haluttiinko sitä edes kertoa?
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: jni - 19.02.2015 07:25
^ Jostain muistan lukeneeni, että tuo kardaanijutska olisi tyyppivika.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: X ARI - 19.02.2015 07:31
Onko tiedossa, että onko tuo nokka-akseli isompikin vaiva noissa 2.5 TDI:ssä Touaregin keulalla? Lähipiirissä sattuu olemaan tuosta koneesta jo pohdintaa hankintamielessä.

Se on tiedossa, että poikittain asennetuissa pumppari-1.9TDI:ssä ja <-2002 vuoden Audeissa käytetyissä 2.5 TDI:ssä on ollut nokka-akseliongelmia huonon öljynkierron takia. Vaivaako tämä kuitenkin myös näitä ratasjakopääkoneita vai oliko tuo ns. yksittäistapaus?

Ja keksittiinkö tuolle kardaanille syytä? Tai haluttiinko sitä edes kertoa?
Taisipa olla niin että vuoden 2003 alkupuolelle asti valmistetut(kaikki 2,5tdi) moottorit oli vielä laahuronokilla...eli eivät kestäneet, myöhäisemmät ovat sitten jo rullanostajilla.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: vakio - 19.02.2015 08:06
Taisipa olla niin että vuoden 2003 alkupuolelle asti valmistetut(kaikki 2,5tdi) moottorit oli vielä laahuronokilla...eli eivät kestäneet, myöhäisemmät ovat sitten jo rullanostajilla.

Tässä taidetaan nyt sekoittaa kaksi eri 2.5 TDI moottoria. Gen 1 Touaregissa oli 2,5 R5 TDI ja esim tässä mainitun ikäisissä Audeissa käytetty 2,5 TDI (sama esim. 3BG Passatissa) versio oli V6. Näissä V6 -malleissa oli huolella ylekerrassa ongelmia, kunnes sitten tosiaan myöhemmin uudistettiin ja rupesivat kestämään.

Joskus olen itsekin miettinyt tätä Touaregia vaihtoehdoksi, mutta ainakin gen 1:sen kovat ylläpitokulut eivät ole houkuttaneet ostamaan sellaista. Olisikin kiva kuulla 2. gen 7P5 Touregista, millaisiin ongelmiin saattaa sen kanssa törmätä.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: eGe - 19.02.2015 11:15
Tässä taidetaan nyt sekoittaa kaksi eri 2.5 TDI moottoria. Gen 1 Touaregissa oli 2,5 R5 TDI ja esim tässä mainitun ikäisissä Audeissa käytetty 2,5 TDI (sama esim. 3BG Passatissa) versio oli V6. Näissä V6 -malleissa oli huolella ylekerrassa ongelmia, kunnes sitten tosiaan myöhemmin uudistettiin ja rupesivat kestämään.
Tämänpä takia tuo herättikin huomiota. Itse olen saanut sellaisen käsityksen, että tuo Touaregissa ja Transporterissa käytetty 2.5 R5 TDI olisi ns. pomminvarma kone.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: vakio - 19.02.2015 11:39
että tuo Touaregissa ja Transporterissa käytetty 2.5 R5 TDI olisi ns. pomminvarma kone.

Tässä uskossa minäkin olen tähän asti ollut.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: JiiJii71 - 19.02.2015 11:43
Tuosta mutsin Touaregista lähti pinnoite jommastakummasta nokasta, en muista kummasta. Tuo tapahtui muistaakseni 2009 - 2010, joskus tuohon aikoihin. Koneena tuossa siis oli R5. Muistaakseni korjaamollla kertoivat kyseessä olevan jonkinsortin tyyppivian. Itse auto oli suht' ensimmäisiä Touaregeja ja ostettu siis VW dealeriltä etelä-Saksasta. Tuossa oli Suomen versioihin poikkeavuutta kangaspenkit (Suomeen maahantuojan kautta tuoduissa oli kaikissa nahkat) ja manuaalivaihteisto.

Kardaanin tippumisen aiheutti kannatinlaakerin rikkoutuminen. Turbon paineletkujen kiinnikkeet väsyivät kilometrien myötä ja auto saattoi ampua täyskaasu kiihdytyksessä noita irti.

Halogeenipolttimoita tuo auto myös söi varsin taajaan, polttimon vaihtaminen oli tosin lapsellisen helppo toimenpide. Omalla työkalulla umpio irti ja polttimot vaihtoon. Umpio naksauttamalla takaisin. Pari kertaa tuon tehtyä polttimot sai vaihdettua pariin minuuttiin.

Tuo auto oli ajalta ennen hiukkassuodattimia ja sen kyllä huomasi. Käynnistettäessä ja kiihdytettäessä pari lakupötköä oli tuttu asia.

Auto viihtyi noilla kymmenkunta vuotta ja pääsi hyvään kotiin käsistään kätevälle kaverille. Kymmenen vuotta vanhanakin tuo oli jotenkin ihan nykyaikaisen näköinen tai ainakin jos vertasi noin vm -03:n X5:iin tai Mölleihin.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Malle - 05.01.2016 15:24
Nostanpa tätä nyt TM:n tuoreen vertailun innoittamana ja TM:n nettikeskustelua lukeneena. Kun nykyinen japsi-SUV on aika päivittää mukavampaan ja hiljaisempaan automaattiin, niin jospa katselisi muutaman vuoden ikäistä Touaregia. Saattaisi olla näppärä, mukava ja hiljainen yleisauto, jossa tila ja nelivedon ominaisuudet riittävät. TM:ssä kiiteltiin myös pieniä ylläpitokuluja.
Itselleni eivät muoti, urheilullisuus tai suuri teho ole tärkeää.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Skula - 18.12.2016 11:47
Hih.

https://www.youtube.com/watch?v=O2Xb8AJMp20 (https://www.youtube.com/watch?v=O2Xb8AJMp20)
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 30.06.2020 14:44
Olen ostamassa 2011 mallista touaregia, joka on tuotu usasta. Muutama kysymys aiheesta.
Miten navi ja radio, saako niitä millään järkevästi toimimaan Suomessa? Riittääkö jos vaihtaa 7P6035754A koodilla olevan boksin? Miten sen webaston tai eberin saa koodattua niin, että saa ajastuksen näyttöön? Kaukosäädin siinä on mutta ei ajastusta.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ConD - 30.06.2020 21:38
Tuosta mankasta en valitettavasti osaa sanoa... boksi peräkontissa on se mikä esim radiot hoitaa, jos kyseessä on RNS850. Mutta se vaihto.. en osaa sanoa valitettavasti.

Tuo lämmitin lähtee tulille näillä opein:
https://www.stemei.de/pages/coding/vw-touareg-ii-7p/zuheizer-als-standheizung.php (https://www.stemei.de/pages/coding/vw-touareg-ii-7p/zuheizer-als-standheizung.php)

...ja se on siis Eberi jos on tehdasmalli.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 30.06.2020 22:54
Kiitos vastauksesta. Tein kaupat autosta. Siinä onkin näköjään Suomessa asennettu webasto ja siinä on t91 kake. Ei varmaan onnistu toi ajastuksen lisääminen auton tietokoneeseen. Ei ainakaan tolla setillä tullut. Webasto ei lähtenyt äsken ollenkaan päälle kun koitin kakella laittaa. Täytyy tutkia lisää.
Radio on siis jenkkimalli ja taajuudet hyppii 0,2 mhz välein. Ja navi ei toimi. Navilla ei niin väliä, radio ois kiva jos sais jollain kuntoon.
Kuskin peili pitää vaihtaa, nyt siinä on sellainen suurennuslasipeili. Uusi peili oli melko tyyris marmorilla, 240€ noin. Siis pelkkä lasi. En ostanut.
Talvirenkaat ja vanteet puuttuu, täytyy hommata jossain vaiheessa.
Vetokoukun ehkä myös laitan.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ConD - 01.07.2020 07:17
Tuosta radiosta vielä... lähdin kaivelemaan.

Viittasit tuohon hanskalokerossa olevaan infotainmenttiin. Sille saa ihan firmispäivityksiä tehtyä. Oma boksi oli jollain historiallisella softalla niin se karttojen kera päivittyi tuoreemmaksi. MUTTA... esim minulla tuo osanumero on VCDS:n mukaan  7P6 035 666 A, joten nyt tuo minkä linkkasit voi olla tuoreempaa tai jotenkin muuten toista puuta... Selvittäisin ensin tuon päivitysmahdollisuuden.

Mielikuva on, että esim DocW päivitytti vanhan jenkkituonti-Q5:n mankan Suomi-yhteensopivaksi kun muutti koto-Suomeen takaisin. Ja näissähän on periaatteessa vastaavia värkkejä nuo infotainmentti ja radio.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ePa - 01.07.2020 07:55
Ja peilejä kannattaa katsella romuttamoilta tms.

Helpohko vaihtaa pelkkä peili. Jos koko peilin runkoineen haluaa vaihtaa, niin joutuu jo vähän askartelemaan muttei mahdotonta sekään.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 01.07.2020 13:08
Laitoin johonkin saksalaiseen firmaan viestiä ja sieltä tuli seuraava vastaus

You can order 7p6 035 754A From us + Activation.

It is 999.-€ Together, than it will work.
 
Radion pystyy ilmeisesti kotikonstein päivittämään mutta navia ei. Jatketaan tutkimuksia. Luin jostain docw  juttua ko aiheesta mutta tarina päättyy ennen kliimaksia.

Peilihommasta, peili ilman automaattista himmenystä ei maksais kun 50€ alkuperäisenä. Ostan ehkä sellasen.
Vetokoukuista pyytävät asennettuna noin 700/900 kiinteä/irrotettava.

 

Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Taky - 01.07.2020 13:31
Merkkikohtainen android näyttösoitin suoraan alkuperäisen radion tilaalle:
 

VOLKSWAGEN
Touareg 2010 - 2014

http://www.autodigi.ee/moodul.php?moodul=eCommerce&Komponent=eShop&category_id=242 (http://www.autodigi.ee/moodul.php?moodul=eCommerce&Komponent=eShop&category_id=242)
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 01.07.2020 14:45
Toi viron poikien radio on aika kiinnostava. Ei ainakaan hinnalla pilattu.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Taky - 01.07.2020 14:47
Toi viron poikien radio on aika kiinnostava. Ei ainakaan hinnalla pilattu.

Vastaavia tms. on muistaakseni pariinkin AS:säläisen autoon hiljakkoin asennettu - heiltä löytynee tarkempaa infoakin.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ConD - 01.07.2020 15:27
Pari pointtia tuon istuttamisesta autoon, jossa on RNS850:

-Kojetaulussa on orkkisjärjestelmässä vain näyttö, liitinpatteri vaikka onkin quadlock-tyyppiä, on erilainen kuin "tavallisessa" AIO vehkeessä eli vaikkapa RNS550. Hanskalokerossa on äly ja peräkontissa vahvistinosa.
-Kaiutinsignaali lähtee oikeasti oikeasta reunasta peräkonttia, tuosta laitteesta ei siis ääntä vielä saisi ulos ilman reilumpaa johtosarjajumppaa.
-Antennipiuha tulee peräkonttiin myös, tuossa pitäisi olla siis lisää piuhaa
-Kaikki alkuperäiset toiminnot menetetään mitä näyttöön tulee (CAR-valikko, asetukset, ilmastoinnin säädöt)

Harkitsisin vielä, ellei ole valmis "seikkailuun" kytkentöjen ihmeellisessä maailmassa.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: JPL - 01.07.2020 18:00
Tuollaisena Android olisi "täysi moka", mutta moneen autoon on saatavilla CANBUS-dekooderi, joka tuo originaalit toiminnot ja ominaisuudet näytölle. Diversity-antennille on myös boxi, jolla saa radion kuulumaan, mutta heikkenee oleellisesti.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ConD - 01.07.2020 19:25
Tuohan se on se miten nuo "all-in-one"-orkkilaitteet korvataan nuiden tarvikevärkkien kanssa. Mutta Touaregin RNS850 on kuten Audin MMI 3G, eli järjestelmä on hajautettu ympäri autoa ja on siis fyysisesti vähintään kolme erillistä laitetta. Nämä laitteet esim Touaregissa keskustelee MOST-väylää pitkin ja kuvasignaalit vaikkapa peruutuskameroilta kulkee vielä omia väyliään pitkin.

Tällöin tuollainen Androidlaite on lähinnä varsijousi omaan polveen, kun iso osa toiminnoista - muistakin kun jostain parkkitutkista ja climanäytöistä - jää toimimatta.

Minulla on tuossa erwinistä napattua SSP:tä infotainmentista ja kun tuota omaa autoa olen penkonut enempikin, niin en kyllä voi tcarille mitenkään suositella tuota Vironpoikain värkkiä. :(
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ePa - 01.07.2020 20:25
Näytöltä kyllä häviää jotain tietoa, mutta jääkö joku toiminto pois jos tuollaisen laittaa? Eli näytöllä siis vain informatiivista asiaa pääsääntöisesti.

Parkkitutkat taitaa piipittää edelleen, mutta kuva ei kerro missä nurkassa ympäristö on lähellä. Tosin onhan aikasemminki pärjätty ilman tutkiakin.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Karvis - 01.07.2020 20:43
Tosin onhan aikasemminki pärjätty ilman tutkiakin.

Ja ilman radioakin 🤪
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ConD - 01.07.2020 20:58
Auton asetusvalikot, valosäädöt, peilit, lukitukset, avustimet ym jää säätämättä ainakin lennosta näytöltä. Samoin huoltotiedot, öljymäärän näyttö ja nollaus mankasta jää tekemättä. Orkkis tutkien ops tosiaan jää unholaan ja jos autossa orkkiskameroita on niin ne katoaa. Lisäksi jos nyt sattuu vaikka TV tai sound system olla niin pimenevät nekin.

Eli aika paljon siellä on asiaa näytön ja tuon most-väylän takana.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ePa - 01.07.2020 21:13
Naamakirjan Treg ryhmässä oli oikein liikkuvaa kuvaa kuinka auton järjestelmät on mukana. Myös öljymäärä.

(https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/103082813_10158565297399238_5686415535223091086_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=2PKPm0GJW1oAX_MTsw9&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&oh=11bd18e5645b0994482238a68b508f9e&oe=5F230232)

(https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/81478406_10158565050454238_3298404526614134798_o.jpg?_nc_cat=100&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=FEGb_HaHFkUAX8LOG93&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&oh=f129570647c5a9cd01f81b572fe80ab6&oe=5F24139A)

(https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/104209249_10106117919631995_2474740447637324853_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=y6AnTAzV8T4AX-jJ075&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&oh=84cde9c6858baa85ef675e559320f0bc&oe=5F20A033)

Tosin linkkiä tuotteeseen en löytänyt.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ConD - 01.07.2020 21:26
Niin... Onko tuossa korvattu RNS550 vai RNS850? Britti/aussipeli kyseessä lie ku ruori oikealla...
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ePa - 02.07.2020 07:10
Niin... Onko tuossa korvattu RNS550 vai RNS850? Britti/aussipeli kyseessä lie ku ruori oikealla...
Eos.

Tais olla jostain muualta kirjoittelijat kuin briteistä.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 08.07.2020 15:18
Ajoin su-ma yönä Turusta Muonioon 1050km, neljä henkeä ja suksiboksi katolla. Kulutus oli tietokoneen mukaan 8,4. Ouluun asti rajoitusten mukaan ja sitten yön tunteina vähän reippaammin loppumatka. Ei paha kulutus, pelkäsin kovempaa kulutusta. Mukava auto ajaa, ohituksissa riittää voima vaikka onkin pienempitehoinen versio. Ehkä pitää joskus mennä turbotecille käymään niin menisi vielä paremmin.

Jarruttaessa jostain 80-100 vauhdista vähän reippaammin niin pikkasen ravistaa/nykii. En ole ihan selvillä tuleeko se jarruista vai laatikosta? Täytyy tutkia, jarrut pitää kuitenkin jossain vaiheessa uusia niin siitä voisi aloittaa.

Toistaiseksi tyytyväinen hankintaan, radio/naville en ole vielä mitään tehnyt.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Presidentti - 08.07.2020 16:01
Ajoin su-ma yönä Turusta Muonioon 1050km, neljä henkeä ja suksiboksi katolla.


 ::)

Melkein sama, mutta kylmälaukku(?) suksiboksin sijaan:
(https://i.dailymail.co.uk/i/newpix/2018/09/23/07/5090324D00000578-6198031-A_group_of_people_were_filmed_riding_on_a_car_s_roof_racks_as_it-a-21_1537684809076.jpg)
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 08.07.2020 16:29
Totta, tarkennetaan vähän eli neljä henkeä oli kabiinissa ja suksiboksi oli pelkästään katolla.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 26.08.2020 21:29
No niin, vähän päivityksiä autoon. Puolan pojat teki radiolle ja naville sen mikä vv-auton mukaan on mahdotonta. 199€ maksoi, piti ottaa autosta irti hanskalokerossa oleva soitin ja takaluukussa oleva vastaava kikkare. Ne piti lähettää Puolaan ja siellä päivän homma. Nyt toimii navi uusilla kartoilla ja radiossa kuuluu kaikki kanavat. Neljä viikkoa meni ilman soitinta autossa koska suomen posti. Kolme viikkoa kesti, että paketti meni suomesta puolaan ja maksoi 44€. Viikossa takasin upsilla ja maksoi kympin.

Radiota ja navia ei pysty pelkästään tietokoneella päivittämään eurooppa versioksi vaan vaatii hiukan jotain kolvailua. Mutta ilmeisen helppo homma niille ketä sen osaa. Mulle oli tarpeeksi vaikeaa repiä osat irti autosta, liittimet  siellä boksin takana varsinkin takaluukussa oli aika veemäiset.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ConD - 27.08.2020 06:26
Noniin... asiaa!

Tuon Puola vs. marmori isoin ero on se, että toiset tekee bulkkia ja toiset on erikoistuneet. Ei siellä marmorilla vaan ole ketään asiantuntijaa joka tuollaista voisi lähteä tekemään. Siksi tyrkyttävät vaan uusia kalikoita autoosi. :P

Selvittelitkö yhtään enemää tuota Androidmankka muuten mistä aiemmin oli puhetta?
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 27.08.2020 08:09
Androidimankan hylkäsin sun varotteluiden jälkeen. Rupesin googlailemaan tota alkuperäisen päivitystä ja niitä isoja firmoja löytyy helpolla Euroopasta mutta ne pyytää tonnin ko hommasta. Jostain touareg foorumilta löysin pari itä-eurooppalaista autotallipajaa jotka näitä tekee sillä kahdellasadalla. Tämä puolan poika laittoi tarkat ohjeet mitkä osat hän haluaa ja missä kohtaa ne autossa on. Vähän jännitti lähettää ne sinne, mutta kaikki toimi niin kuin hän lupasi.

Mites tohon mittareiden välissä olevaan näyttöön mahtaa saada vaihteen numeron näkyviin? Mulla lukee siinä vain D. Kun laittaa manuaalipuolen niin sitten näkyy numerokin.


Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Erkka - 19.10.2020 16:39
VW Touareg R eHybrid.

Enpä ole tiennyt Toyareg mallistosta löytyvän eHybrid auto. Kyllä lähtee...

https://www.youtube.com/watch?v=4P-69MOo1ms&ab_channel=Autogef%C3%BChl (https://www.youtube.com/watch?v=4P-69MOo1ms&ab_channel=Autogef%C3%BChl)
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ePa - 19.10.2020 17:14
Edellisestäkin korimallista löytyy hybridi, joten sehän oli vain ajankysymys milloin uudemmastakin tulee.

https://youtu.be/zlutSBOrkR0 (https://youtu.be/zlutSBOrkR0)
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ConD - 19.10.2020 20:59
R:n lisäksi myös miedompi GTE on tulossa. Tarinan mukaan siellä on vastaava voimalinja kuin Audin TFSIe 55 autoissa. Eli parilitrainen bensa ja toistasata sähkökaakkia.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Vesil - 19.10.2020 22:21
Moottorit ovat samat kuin Audi Q7 TFSIe versioissa eli myös 55 on kolmelitrainen bensa. Onneksi   ;D

Tekniikanmaailma oli myös ehtinyt jo koeajolle ja juttu on netissä tilaajille:
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/19b-2020/tm-ajettua-volkswagen-touareg-r-hiljainen-arra/ (https://tekniikanmaailma.fi/lehti/19b-2020/tm-ajettua-volkswagen-touareg-r-hiljainen-arra/)
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Erkka - 20.10.2020 07:02
Näitä Tekniikan mailman testejä ei näköjään pääse lukemaan kuin maksua vastaan.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Apaju - 20.10.2020 09:02
^
Kokeileppa tällä linkillä:
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/19b-2020/tm-ajettua-volkswagen-touareg-r-hiljainen-arra/?shared=1102064-63287b1a-4 (https://tekniikanmaailma.fi/lehti/19b-2020/tm-ajettua-volkswagen-touareg-r-hiljainen-arra/?shared=1102064-63287b1a-4)
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Erkka - 20.10.2020 09:24
Avautui. Kiitän.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: jarmo - 01.11.2020 14:31
Sopisikohan tähän keskusteluun tuoda noviisin tiedusteluja alkupään kulkineiden ongelmista?

Touareg 2003 r2.5
Etänä vajavaisin lähtötiedoin selvittelen miten auton saisi liikkeelle.
Auto on seissyt kuukausikaupalla joten akku lienee tyhjä.
Lisävirtaa antamalla saa avaimen pois mutta muutoin ei herää.

Uutta akkua voisi ajatella heti alkuunsa. Tai sitten tolkusti apuvirtaa jotta saa järjestelmän jännitteet yli 12 voltin.

Virran saannin jälkeen sitten tarvisi saada avain toimimaan.
Hakuja tekemällä eteen osui ilmaisu 'all keys lost', mitä tämä perimmältään tarkoittaa?

www.youtube.com/watch?v=Iz7GSSu3bnw (http://www.youtube.com/watch?v=Iz7GSSu3bnw)
jossa kohdassa 1:08 etsitään sulaketta jonne virtaa antamalla herätellään sähköpuolta.

Käytössä on alkuperäinen Ross-Tech Hex+Can kaapeli joten jatkoin etsintää.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Touareg_(7L)_Access/Start_Authorization (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Touareg_(7L)_Access/Start_Authorization)

Sulakkeiden kautta herättelyn sijaan Ross-Tech ohjeessa mainitaan jotta heräilisi 20 sekunnin jarrupolkimen painallukseen.

Jostakin käsitin että tarvittava PIN löytyisi tavaratilan 'pohjan seinällä' olevasta tarrasta.

Olenkohan jäljillä jos näillä lähdetään herättelemään?

p.s.
Briteissä suositeltuja akkuja: http://whatbattery.co.uk/vw-touareg-i-2002-2010-batteries/ (http://whatbattery.co.uk/vw-touareg-i-2002-2010-batteries/)
R5:een riittänee täkäläisiin oloihin 100 Ah akku.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/909523/Exide-EA1000-100Ah900A-akku-P353xL175xK190 (https://www.motonet.fi/fi/tuote/909523/Exide-EA1000-100Ah900A-akku-P353xL175xK190)
149 eur, takuu 2 vuotta

Toki tuolta saisi hieman reilulla satasella:
https://www.autobatterienbilliger.de/Autobatterien::Exide__353-x-175-x-190-mm#versandkosten---innerhalb-restlicher-eu-bcdb (https://www.autobatterienbilliger.de/Autobatterien::Exide__353-x-175-x-190-mm#versandkosten---innerhalb-restlicher-eu-bcdb)
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ConD - 01.11.2020 16:41
Kyllä sulla tuohon avaimen mätsäykseen homma tökkää jos sieltä tosiaan on avaimien tiedot täysin hukassa.

Ei autossa ole koodia ajoneston koodaukseen ollut käytännössä koskaan volkkareissa, saati 2005 vuotisissa. Tuolta kontista sitä on siis turha hakea ja sitäkautta lukita ajonestoa. Tuo IMMO-ID pitää kaivaa erikseen ja sitten sopeutus tehdä tuon SKC-koodin kanssa. VCDS ei niihin oikea työkalu ole ellei koodi ole muuta kautta tiedossa.

Mutta lähtisin tuoreen akun kanssa liikkeelle yrittämään. Jos sitä kautta ei auto lähde heräämään yhtään paremmin henkiin, niin sitten mietittävä uudemman kerran missä vika.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 09.11.2020 21:31
Kävin tänään 2011 mallisen touaregin katsastamassa. Läpi meni ja katsuri kehui, että on hyvässä kunnossa. Mittaristossa palaa vaihda jarrupalat -valo, mutta ei se haittaa kuulemma.

Kävin k-caarassa samalla kyselemässä huoltohintoja (120tkm) ja mitä pitäisi tehdä. Perushuolto 400€ ja siihen lisäksi raittari 90€, naftasuodatin 150€. Lisäksi olisi jarrunesteen vaihto 40€. Jarruneste oli ainoa järkevä hintainen.

Tilasin autodocista sen seurauksena uudet levyt ja palat johtoineen joka nurkkaan ja öljynsuodattimen, raitisilmasuodattimen ja ilmansuodattimen. Öljyt hain tokmannista.

Kyselin samalla merkkihuollossa vaihteiston ja perien öljynvaihdosta. Ei mukamas tarvitse vaihtaa ikinä ja he eivät niitä vaihda. Täytyy mietiskellä mitä niillä tekisi. Eipä ne pahat olisi itse vaihtaa.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ConD - 09.11.2020 21:41
Ompa vähän etelässä hinnat...

Docilta suodattimet tulee kotiin murto-osalla orkkisosien hinnasta. Economy-huoltoja kannattaa toisaalta käydä myös kyselemässä, sillä siellä saa ihan samat leimat vihkoon - ainakin täällä mokomia tarjoavat.

Tuosta laatikon ja perien ja itseasiassa jakolaatikonkin öljynvaihdosta on täällä sekä areenalla ollut jo juttua. Varsin "doable" jos on talli. Laatikko melkeen on helpoin jos on öljypumppu a'la motonet sinne.

Itselle olisi ehkä jäänyt fiilis etteivät halua sinua ja autoasi sinne heille huoltoon.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 09.11.2020 21:48
Niinpä siltä se tuntui. Ja toi oli siis economyhuolto.

Joo sulla on tallissa aika hyvät ohjeet ja mulla on työpaikalla autonosturi niin sinänsä ei se ole kuin omasta motivaatiosta enää kiinni.

Äsken vaihdoin tiguaniin takapalat ja tunnin mietin mistä vcds valikosta ne saa auki. Google sanoo parking brake valikko, mutta se valikko ei aukea ollenkaan. Sitten kun älysi katsoa passat b8 palojen vaihto niin käski mennä abs valikkoon. Sieltä löytyi autuus.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Kennedy - 09.11.2020 21:54
Kyselin samalla merkkihuollossa vaihteiston ja perien öljynvaihdosta. Ei mukamas tarvitse vaihtaa ikinä ja he eivät niitä vaihda. Täytyy mietiskellä mitä niillä tekisi. Eipä ne pahat olisi itse vaihtaa.

Katso onko lähistöllä Öljypiste firma. Ne varmaan vaihtaa jos merkkifirmat ei.
Perän saa helposti itsekin vaihdettu. Tosin niin laatikonkin, mutta jos haluaa huuhtelun niin se on firman kautta.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 09.11.2020 21:59
Mä sitä huuhtelua kanssa mietin. Työpaikan autopuolen kaverit meinas, että se kannattais tehdä. Sanoivat toki, että sen pystyy sielläkin tekemään. Mutta täällä porukat eivät sitä ole tehneet ja aika monessa ohjeessa mitä Netistä löytyy niin sitä ei tehdä. Ja joo turustakin löytyy useampi korjaamo mitkä niitä tekevät. En ole vielä hintoja kysellyt.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ConD - 19.11.2020 22:30
Touareg vuosimallia 2021 on saanut nyt hinnat. Käytännössä tuossa ei ole aiempaan muuta radikaalisti eroavaa kuin muuttunut voimalinja.

Nyt Touaregia saapi kahtena tehoversiona, joista molemmat on eHybrid-nimen alla kulkevia kolmelitraisen V6 bensan ja sähkömoottorin yhdistelmiä. Perusmalli tarjoaa 280kW yhteistehon ja R-malli 340kW. Sähköä on mukana tasan 100kW ja 400Nm. Vetokyky Touaregille ominainen 3500kg, neliveto jatkuvaa sorttia...

Hinnat vastaavasti 79 300€ (arvio 280kW) ja 85 220€ (R 340kW)

Päästöt on 61-62g/km, sähkörangea tarjoillaan 44km, akusto 14,3/19,9kW. Sisäinen laturi on 7,2kW tehoinen.

Varustepolitiikka on varsin sopiva, joskin eiköhän näihin jokainen omat lisänsä keksi. Vakiona mm:
-iQ.light led-matriisivalot
-Panoraamakatto
-Nahkaverhoilu
-Digimittaristo + navi 15" näytöllä
-Sähköluukku
-ACC
-Mobiilikytkennät (Carplay, AA, Mirrorlink)

Lisukelistalta löytyy sitten kaikkea kivaa ilmajousista laminoituihin laseihin, Dynaudioon, vetokoukkuun, imuoviin yms. Mutta mielenkiintoisin on ehkä "Pysäköintiavustin park assist & area view, kauko-ohjaus yhteensopivalla älypuhelimella". Tuo tekis mieli kokeilla joskus :)

Joo, nettikuvat on kivoja. Mut Touareg tää on edelleen:
(https://cdn.motor1.com/images/mgl/2WJ6p/s1/volkswagen-touareg-ehybrid-2020.jpg)

(https://cdn.motor1.com/images/mgl/OVbGM/s1/volkswagen-touareg-ehybrid-2020.jpg)

(https://cdn.motor1.com/images/mgl/G6oOb/s1/volkswagen-touareg-r-ehybrid-phev.jpg)

(https://cdn.motor1.com/images/mgl/MGxAm/s1/volkswagen-touareg-r-ehybrid-phev.jpg)
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 23.11.2020 15:12
Kömmin eilen auton alle kurkkaamaan miltä siellä näyttää niin kovin oli samannäköistä kuin ConD:n autossa joskus kuvien perusteella. Täytyy tutkiskella mistä tiputtaa. Ei sitä paljoa tule. Vaihdoin samalla taakse levyt ja palat, eteen en vielä kerennyt vaihtaa.

Mikäs ConD:n auton korjaus aikoinaan olisi maksanut jos olisi pitänyt itse maksaa? Ja mikä siellä falskasi?
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ConD - 23.11.2020 16:08
Kömmin eilen auton alle kurkkaamaan miltä siellä näyttää niin kovin oli samannäköistä kuin ConD:n autossa joskus kuvien perusteella. Täytyy tutkiskella mistä tiputtaa. Ei sitä paljoa tule. Vaihdoin samalla taakse levyt ja palat, eteen en vielä kerennyt vaihtaa.

Mikäs ConD:n auton korjaus aikoinaan olisi maksanut jos olisi pitänyt itse maksaa? Ja mikä siellä falskasi?
Lopulta vaihdettuja osia on 3-4 sivua työmääräyksillä. Viimeisin vaihto on ketjukotelon laippa, mutta tuota tihkumista mikä tuolla näkyy voi tulla useammasta paikasta ja "helpoin" niistä on kampiakselin takastefa.

JOS vuoto on tuonnäköistä ja riski sille että joutuu maksumieheksi itse on suuri, niin antaisin olla. Kaikki kutosdieselit tuon verran meinaa tihkua, joten ajaisin vielä jos ei pohjamuovin päälle enempää vala liukastetta eikä sitä häviä "mittatikusta" vaihtovälillä.

Tuo takastefan vaihto on tekijästä riippuen 600-900€ paukku (mielikuva kustannusarviosta alkuun) kun laatikkoa joutuu raottamaan paikaltaan. Jos joutuu ylemmäs menemään tuonne ketjukoteloon ym niin koko lootan joutuu ottamaan edestä pois niin ainakin marmorilla alkaa tonnit paukkua. Minulla tosiaan ketjukotelon suojuslaippa ei ollut kuuleman mukaan suora, niin se lopulta uusittiin. En ole nyt viimeisimmän fiksauksen jälkeen käynyt auton alla nuissa merkeissä niin en tiedä onko siellä mimmoiset jäljet.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 23.11.2020 16:46
Joo ihan samat ajatukset mulla, että kohta kymmenen vuotias auto niin tuollainen määrä öljyvuotoa ei pelota yhtään. Nyt vaan katson miten aina kehuttu autoliike meinaa asiasta. Kovin ostovaiheessa lupasivat vuoden / 20tkm takuun moottorille ja vaihteistolle. Vielä ainakin sähköpostissa olivat sitä mieltä, että menee heidän piikkiin. Marmorille ei saa viedä mutta johonkin ihan ok paikkaan saa. Kävin jo siellä kääntymässä ja lupasivat huomenna laittaa jonkun hinta-arvion. Jostain ylempää toikin vuoto oli, ei sieltä missä öljyä näkyy. Mutta siis hyvin pientä on vuoto. Katsellaan...
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: jarmo - 20.12.2020 18:36
Touareg 2004 r2.5 sähkönkytkeytymisongelma

Olisikohan tämä sopiva paikka kysyä ja keskustella sähkönkytkeytymisongelmasta.
Akussa on riittävä jännite. Oven avatessa mittaritauluun syttyy jotain eli ihan pimeänä ei ole.
Vikakoodeja ei saa luettua kun nähtävästi sähköjä ei kytkeydy ohjainlaitteille tai sitten
mahdollisesti jokin ohjainyksikkö jumittamassa CAN-väylää.
Virtalukkoon laitettu avain ei irtoa muutoin kuin sitä mekaanista avaimenirroitusnippeliä käyttäen.
Takaluukku ei aukea.

Toki virtoja voisi kokeilla syöttää sulaketaulun kautta.
Voisiko virtalukonpohja keljuilla? Miten näissä alkupään Touaregissa virrat kytkeytyvät,
kytkeekö virtalukko ohjainvirran jollekin releelle joka sitten kytkee linjaan 15 virrat, vai kytkeekö virtalukon pohja suoraan virrat linjaan 15?

Jos virtalukko kannattaa kokeilla vaihtaa niin silloin mukaan tarvii purkuosa-auton avaimet.
Purkuosa-auton avainten sirut eivät tietty toimi toisessa autossa.
Tietty varaosa-avain ja alkuperäisen avaimen siru toimivat yhdessä?
Nähtävästi VW-merkkihuolto kuten SAH pystyy sopeuttamaan vaihtoauton avaimet vai onnistuisiko moinen Hartikaisella Oulussa?
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: jarmo - 20.12.2020 19:28
Touareg 2004 r2.5 sähkönkytkeytymisongelma

Olisikohan tämä sopiva paikka kysyä ja keskustella sähkönkytkeytymisongelmasta.
Akussa on riittävä jännite. Oven avatessa mittaritauluun syttyy jotain eli ihan pimeänä ei ole.
Vikakoodeja ei saa luettua kun nähtävästi sähköjä ei kytkeydy ohjainlaitteille tai sitten
mahdollisesti jokin ohjainyksikkö jumittamassa CAN-väylää.
Virtalukkoon laitettu avain ei irtoa muutoin kuin sitä mekaanista avaimenirroitusnippeliä käyttäen.
Takaluukku ei aukea.

Toki virtoja voisi kokeilla syöttää sulaketaulun kautta.
Voisiko virtalukonpohja keljuilla? Miten näissä alkupään Touaregissa virrat kytkeytyvät,
kytkeekö virtalukko ohjainvirran jollekin releelle joka sitten kytkee linjaan 15 virrat, vai kytkeekö virtalukon pohja suoraan virrat linjaan 15?

Jos virtalukko kannattaa kokeilla vaihtaa niin silloin mukaan tarvii purkuosa-auton avaimet.
Purkuosa-auton avainten sirut eivät tietty toimi toisessa autossa.
Tietty varaosa-avain ja alkuperäisen avaimen siru toimivat yhdessä?
Nähtävästi VW-merkkihuolto kuten SAH pystyy sopeuttamaan vaihtoauton avaimet vai onnistuisiko moinen Hartikaisella Oulussa?

Tämähän on tietty jatkoa hataramuistisen edelliselle:

Kyllä sulla tuohon avaimen mätsäykseen homma tökkää jos sieltä tosiaan on avaimien tiedot täysin hukassa.

Ei autossa ole koodia ajoneston koodaukseen ollut käytännössä koskaan volkkareissa, saati 2005 vuotisissa. Tuolta kontista sitä on siis turha hakea ja sitäkautta lukita ajonestoa. Tuo IMMO-ID pitää kaivaa erikseen ja sitten sopeutus tehdä tuon SKC-koodin kanssa. VCDS ei niihin oikea työkalu ole ellei koodi ole muuta kautta tiedossa.

Mutta lähtisin tuoreen akun kanssa liikkeelle yrittämään. Jos sitä kautta ei auto lähde heräämään yhtään paremmin henkiin, niin sitten mietittävä uudemman kerran missä vika.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ConD - 21.12.2020 07:52
Jos patterissa on virtaa nyt ja auto on omassa tallissa niin minä jatkaisin kaikkien sulakkeiden tsekkauksella ja sitten lähtisin penkomaan releet läpi. Seistessä saattaa hyvinkin relekin  jumia, mutta sen toki voisi tuolla sulakerasian päästä OIKEIN hyppyjohtimella kokeilemalla selvittää. Miten se oikein sitten on, no sulakkeen kautta tietty, mutta mistä pinnistä ja mihin - en tiedä.

Sulakkeita on heti neljässä paikassa missä tutkia, tulipellissä kuskin edessä (konetilassa), molemmissa kojetaulun päissä ja sitten vielä kuskin penkin alla. Releitä on sitten kojetaulussa mittariston alla sekä sitten tuolla konetilassa tulipellin boksissa.

En lähtisi osaa uusimaan ennenkuin on ihan varma että nuo sulakkeet ja releet on kunnossa.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ihaa - 28.12.2020 22:04
Touareg. Saa keski- ja takalukolla, ilmajousin jopa 30cm maavaraa, huoltoverkostoa löytyy läpi maan, suht varmat koneet ja tuossa ikäluokassa kun mullakin niin pomminvarma laatikko.


Tämän mukaan kannattaa pysyä erossa noista V8 koneista ja erikoismaininta siitä että vaikka on VW, huoltohinnat ja varaosat kaikkea muuta kuin mihin kansanautoon tottuneet ollaan totutettu. 

https://www.apu.fi/videot/kaytetty-volkswagen-touareg-4-2-v8-tdi-4motion-23-900eur-korssia-ja-wunderbaumia (https://www.apu.fi/videot/kaytetty-volkswagen-touareg-4-2-v8-tdi-4motion-23-900eur-korssia-ja-wunderbaumia)
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ConD - 28.12.2020 22:10
Tämän mukaan kannattaa pysyä erossa noista V8 koneista ja erikoismaininta siitä että vaikka on VW, huoltohinnat ja varaosat kaikkea muuta kuin mihin kansanautoon tottuneet ollaan totutettu. 

[url]https://www.apu.fi/videot/kaytetty-volkswagen-touareg-4-2-v8-tdi-4motion-23-900eur-korssia-ja-wunderbaumia[/url] ([url]https://www.apu.fi/videot/kaytetty-volkswagen-touareg-4-2-v8-tdi-4motion-23-900eur-korssia-ja-wunderbaumia[/url])

Jootottakai huonosti pidetyt ja tupakoidut kannattaa kiertää kaukaa. Kuten apu-lehden laadukkaan autojournalisminkin :D

Itse jättäisin omista lähtökohdista katsoen V8 koneet kauppaan, on siinä huoltokohteitakin osin tuplat siihen mitä vastaavassa kutoskoneessa on. Mutta hyvät kyydit ja kunnon puntin saa tulemaan perässä kasikoneella vähän helpommin.

Nooh... jotkut haluaa kasin, useimmille riittää kutonen. Tarina kertoo että softalla nuo kutoskoneetkin puhaltaa 300/650 lukemat joilla pärjää Suomessa varsin mainiosti.  ;)
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 11.01.2021 21:07
Ylläri ettei sakan lisäturva korvannut öljyvuotoa! Se ei ole kuulemma vika jos auto vuotaa öljyä. Jotenkin ei yllättänyt heidän vastaus. Mutta sen annan olla, ei tollanen pikku tihkuminen haittaa.

Touaregissa on nyt pari kertaa syttynyt moottorin vikavalo ja koodina oli p20ee ja joku toinen mikä viittasi nox -anturiin. Sekään vika ei muuten yllättäen kuulu sakan lisäturvaan, ei ole moottorivika kuulemma. Täytyy katsoa jos vika tulee uudestaan niin pitänee tilata uusi anturi. Nyt se ei ole muutamaan päivään taas tullut.

Lisäksi se aika usein, kun auton käynnistää, vilkuttaa park valoa ja sitä lediä mikä on siinä käppärin namikassa. Käsijarru kuitenkin toimii ihan normaalisti ja lähtee pois päältä kun lähtee ajamaan. Vcds näyttää jotain mekaanista vikaa käsijarrussa. Käytän käsijarrua aina kun pysäköin. Avasinkin jarrut ja ne näytti ihan normaaleilta.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: eGe - 11.01.2021 21:23
Ylläri ettei sakan lisäturva korvannut öljyvuotoa! Se ei ole kuulemma vika jos auto vuotaa öljyä. Jotenkin ei yllättänyt heidän vastaus. Mutta sen annan olla, ei tollanen pikku tihkuminen haittaa.
Kyllä siitä öljyvuodosta nipotetaan leimalla tarkan katsurin osuessa kohdalle, joten hieman kannattaa vielä asettaa vaatimuksia Sakan suuntaan.

Touaregissa on nyt pari kertaa syttynyt moottorin vikavalo ja koodina oli p20ee ja joku toinen mikä viittasi nox -anturiin. Sekään vika ei muuten yllättäen kuulu sakan lisäturvaan, ei ole moottorivika kuulemma. Täytyy katsoa jos vika tulee uudestaan niin pitänee tilata uusi anturi. Nyt se ei ole muutamaan päivään taas tullut.
...pitikö tuosta "turvasta" ihan maksaakin jotain? ???
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ConD - 11.01.2021 21:27
Kyllähän nuo molemmat moottorin vikakoodit tuonne Adblue / NOx-puhdistuksen suuntaan viittaa. Melkeen sanoisin että tällää koodit kokonaisuutena johonkin ihmeteltäväksi niin voidaan yhdessä viisastua. Sama myös käsijarrusta...

Käppärissä on siellä rummun sisällä se hienosäätö. Se on aika tarkka perussäädön osalta ja se saattaa olla että kitisee sieltä. Sitä vaan mietin mikä on "normaali" sinulla, koska ainakin tuossa omassa suomiautossa siellä jarrulevyn sisällä, käsijarrumekanismissa oli aika paljon jotain ruskeaa korroosiotuotetta näkyvillä. :)
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 11.01.2021 21:29
Jep, en muista mitä maksoi mutta muutaman satkun. En ole koskaan ennen ottanut sellaista ja nyt se myyjä sai ylipuhuttua. Alko just kesäloma ja olin
hyvällä tuulella! Myyjä niin kehui, että ei koskaan tiedä mitä ylläreitä tällaseen vehkeeseen tulee niin kannattaa ottaa. Jepjep.
 Annoin kyllä hiukan palautetta hänelle aiheesta.

Öljyvuoto on aika radikaali ilmaisu, tihkuminen ehkä parempi. Kävin katsastamassa syksyllä ja silloin sen huomasinkin. Katsuri ei huomannut tai ei ainakaan mitään sanonut.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: jrinnes - 11.01.2021 21:29
Kuulostaa kyllä todella erikoiselta.  ??? Meidän Passattia tutkittiin käynnistysongelman takia kahteen kertaan merkkiliikkeessä Sakan piikkiin. Vaihdettiin ensi nokka-akselin asentoanturi ja lopulta vajaan viikon tutkimisen ja hutkimisen jälkeen vaihdettiin nokka-akselin säädin, joka säätää venttiilien ajoitusta. Ilman mitään mutinoita ja sijaisautokin järjestyi kun vain pyysi.
Myöhemmin kitisevän äänen takia vaihdettiin koko jakopää. Tästä remontista piti maksaa sadan euron omavastuu, mutta muuten tämäkin ilman mitään vastaväitteitä. Eli kannattaa varmaan vielä kysyä uudestaan että mitenkä tehdään.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 11.01.2021 21:31
Mun normaali voi olla vähän väljempi käsite kuin sulla! Joo mä laitan koodit kunhan se vikavalo uudestaan syttyy. Nyt odotellaan huomista jos tänne saariston laidallekin tulis ihan kunnon talvi ni pääsis testailemaan! Piti äsken käydä laittamassa valmettiin oikein takalana paikoilleen kun niin pelottelevat. Ei ole muutamaan vuoteen tarvinnut sitäkään.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 11.01.2021 21:41
Tosta lisäturvasta vielä niin kun tämä on lähes museoauto niin sitä turvaa on karsittu aika paljon ja siis kun lukee ehdot niin kyllähän he oikeassa ovat. Ne eivät vaan sitä myyntitilanteessa paljon mainosta, että ei se oikeasti mitään korvaa. Oma moka kun sellaisesta maksoin. Onneks ei siitä nyt konkurssiin joutunut, lähinnä periaatteessa vtuttaa.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 05.03.2021 22:12
Päivitetään vaihteeksi. Adblue homma ei koskaan uusiutunut ja hyvä niin.

Tänään askartelin vetokoukun paikalleen. Löysin "käytetyn" koukun westfalia merkkisen halvalla ja ostin pois. Koukussa on 2018 valmistusleima ja se on ollut jossain cayennessa paikoillaan. Ikinä sillä ei mitään ole vedetty kun se kuula on ihan iskemätön. Nyt on koukku paikoillaan, sähköt odottavat vielä inspiraatiota ja aikaa. Joku fiksumpi olis ehkä pessyt auton ennen asennusta...
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Automaattori - 05.03.2021 22:17
Joku fiksumpi olis ehkä pessyt auton ennen asennusta...

Sullahan on pesukone tuossa ihan vieressä 😂
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 05.03.2021 22:19
Saakeli ku en hokannut!
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Erkka - 06.03.2021 07:25
On sulla räväkänpunainen vararenkaanvanne  ;) Peukku koukun asennuksesta. Joskus käy tuuri käytettyä hakiessa (kuin pakasta vedetty).
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: Taky - 06.03.2021 09:33
Joku fiksumpi olis ehkä pessyt auton ennen asennusta...

Tuo on mitä ihmettelen noissa TV:kin autoremonttiohjelmissa WD jne, kun en muista että juurikaan pesisivät autoja ennen remonttia.

Itse ainakin teen sen, on monta kertaa kivempi duunata kun ei kokoajan ole skeidat niskassa. Nytkin Nissan projekti odottaa juurikin keliä pestä auto - sisällä ei mahdu - kunnolla yltä ja päältä ennen nostuille vientiä.
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 31.05.2021 22:19
Päivitystä, sain sähköt asennettua vetokoukkuun. Olipahan projekti. Aiheutti vähän harmaita hiuksia kun tässä on ne Ameriikan takavalot eli yksi polttimo mikä toimii takavalona, jarruvalona ja vilkkuna. Mutta parin päivän ähellyksen jälkeen kaikki toimii.

Kysymys, laitoin eilen autoon käytettynä ostamani vanteet, joissa oli tpms anturit. Vanteet vuoden vanhat ja olleet cayennessa ennen. Auto ei tunnista niitä. Onkohan ne oikeanlaiset ja onko jotain kikkaa millä ne saisi toimimaan? Saako rengasliike koodattua ne. Nettiä kun tutkii niin niiden pitäisi itsestään herätä henkiin. No jos ei onnistu niin ilmeisesti koko systeemin saa kyllä koodattua pois päältä?
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: ePa - 31.05.2021 22:27
Mulla lähti ilman mitään kikkailuja tarvikeanturit toimimaan. Renkaat alle ja ajoa.

Onko sulla toisissa renkaissa toiminut anturit?
Otsikko: Vs: Touareg
Kirjoitti: tcar - 31.05.2021 22:30
On juu