https://tummennuskalvot.fi/

Polestar 1

Tänään annettiin suuntia hintalapusta ja 2- ja 3-versioista "Redan 2019 kommer vi att lansera vår nästa bil, Polestar 2 – en renodlad elbil i mellanklassen som är väl utvecklad i sin konstruktionsfas. Vi kommer att följa upp den med Polestar 3, en fantastisk elektrisk SUV med en vacker aerodynamisk silhuett som redan befinner sig långt fram i konstruktionsfasen," berättar Thomas Ingenlath. http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20180425/volvo-prestandahybriden-polestar-1-far-svenskt-pris-och-mer-info-om-polestar-2-och-polestar-3/
 
Mielenkiintoinen video mutta....
Polestarin pitäisi nyt itsenäisenä päästä eroon enemmän Volvosta. Minun silmissäni polestar 1 on vain ylihintainen virivolvo johon on vaihdettu uudet logot ja vanhaa olemassa olevaa tekniikkaa viritetty kuten moni muukin paja tekee.
 
^^Tuota kestohymyä ei vaan jaksa katsella eikä kuunnella. Menee muutaman videon verran, mutta jossain kohtaa alkoi tökkiä.
 
JakeS sanoi:
Mielenkiintoinen video mutta....
Polestarin pitäisi nyt itsenäisenä päästä eroon enemmän Volvosta. Minun silmissäni polestar 1 on vain ylihintainen virivolvo johon on vaihdettu uudet logot ja vanhaa olemassa olevaa tekniikkaa viritetty kuten moni muukin paja tekee.

Miksi? Sehän on nimenomaa profiloitu Volvon brändiksi jonka autot perustuvat läheisesti Volvoihin. Eihän sitä ole tarkoitus ollut koskaan "irrottaa" emomerkistä.
 
Bawuka sanoi:
Miksi? Sehän on nimenomaa profiloitu Volvon brändiksi jonka autot perustuvat läheisesti Volvoihin. Eihän sitä ole tarkoitus ollut koskaan "irrottaa" emomerkistä.
Näin Volvo Cars kertoo tästä brändistään "Polestar is Volvo Car Group’s performance road car brand. On 17 October 2017, Polestar became a new separately-branded electric performance car company, offering a portfolio of bespoke Polestar cars. Polestar will enjoy specific technological and engineering synergies with Volvo Cars and benefit from significant economies of scale as a result of its connection to Volvo. These synergies will allow it to design, develop and build world beating electrified high performance cars far faster than other new entrants into the market."
 
Bawuka sanoi:
Miksi? Sehän on nimenomaa profiloitu Volvon brändiksi jonka autot perustuvat läheisesti Volvoihin. Eihän sitä ole tarkoitus ollut koskaan "irrottaa" emomerkistä.
Mielestäni siksi, että polestar 1 on hiilikuituvolvo johon on liimattu polestarin lätkät ja viritetyllä voimalinjalla varustettu. Hintaa pöyristyttävän paljon 155 k$ kun t8 maksaa kalleimmillaan 68k$. Samalla rahalla saa vaikkapa possulta Panamera turbon tai 911 mallistakin turbon 6 k$ lisäsijoituksella.
Saa olla aikamoinen volvofani jos kyseisen hinnan on valmis maksamaan.
 
JakeS sanoi:
Mielestäni siksi, että polestar 1 on hiilikuituvolvo johon on liimattu polestarin lätkät ja viritetyllä voimalinjalla varustettu. Hintaa pöyristyttävän paljon 155 k$ kun t8 maksaa kalleimmillaan 68k$. Samalla rahalla saa vaikkapa possulta Panamera turbon tai 911 mallistakin turbon 6 k$ lisäsijoituksella.
Saa olla aikamoinen volvofani jos kyseisen hinnan on valmis maksamaan.
Silti kaikille ei riitä autoja. Oliko nyt monen vuoden tuotanto myyty jo loppuun. Ulkopuolelta kuvattu ajamista. https://www.instagram.com/p/BlI6ItIHa7q/?utm_source=ig_web_copy_link

Tuollahan pääsi sähköllä jo hieman pidemmälle mitä normi T8:lla niin monella varmasti todella halpa arkiautona työmatkoilla kun sähköllä pääsee. Ottaa sitten bensakoneen käyntiin kun halutaan mennä isoa kovaa. Tulisi vain Suomeenkin jokunen kappale!
 
Leo sanoi:
Silti kaikille ei riitä autoja. Oliko nyt monen vuoden tuotanto myyty jo loppuun. Ulkopuolelta kuvattu ajamista. https://www.instagram.com/p/BlI6ItIHa7q/?utm_source=ig_web_copy_link

Tuollahan pääsi sähköllä jo hieman pidemmälle mitä normi T8:lla niin monella varmasti todella halpa arkiautona työmatkoilla kun sähköllä pääsee.

Eikä joudu kuin noin miljardi kilometriä ajamaan, että tulee korkeampi hankintahinta katettua alhaisemmalla polttoainekustannuksella.  ???
 
Penguin sanoi:
Eikä joudu kuin noin miljardi kilometriä ajamaan, että tulee korkeampi hankintahinta katettua alhaisemmalla polttoainekustannuksella.  ???
Verrattuna vaikka saman hintaluokan muihin GT autoihin. Pitää ajatella myös se että tuohan tulee kaikilla varusteilla niin siihen nähden ei edes kallis.
 
Ei niistäkään mikään ole "halpa arkiautona", eikä tuon hintaista autoa osteta, jotta säästäisi rahaa arkiajossa (tai yhtään missään ajossa).

On myös hyvä vertailussa huomioida, että kyse on etuvetoisesta autosta, johon on laitettu taka-akselille sähkömoottori ja vaikka kuinka olisi takavetoinen pelkällä sähköllä ajettaessa, niin polttomoottori vaikuttaa vain etuakselille ja maksimitehosta suurin osa on etuakselilla. Todella urheilullista.

Mutta jos tuo on jonkun mielestä edullinen, niin mielipiteensä saa pitää. Minusta se on hemmetin kallis Kiinassa tehty 40 tonnin Volvo, jonka hinnasta putoaa puolet eli varusteiden hinta pois, kun ajaa kaupasta ulos. Loput hinnasta on ilmaa.
 
Penguin sanoi:
Ei niistäkään mikään ole "halpa arkiautona", eikä tuon hintaista autoa osteta, jotta säästäisi rahaa arkiajossa (tai yhtään missään ajossa).

On myös hyvä vertailussa huomioida, että kyse on etuvetoisesta autosta, johon on laitettu taka-akselille sähkömoottori ja vaikka kuinka olisi takavetoinen pelkällä sähköllä ajettaessa, niin polttomoottori vaikuttaa vain etuakselille ja maksimitehosta suurin osa on etuakselilla. Todella urheilullista.

Mutta jos tuo on jonkun mielestä edullinen, niin mielipiteensä saa pitää. Minusta se on hemmetin kallis Kiinassa tehty 40 tonnin Volvo, jonka hinnasta putoaa puolet eli varusteiden hinta pois, kun ajaa kaupasta ulos. Loput hinnasta on ilmaa.
Mielipiteitä on monia, mutta tuollaista tekniikkaa ei vain alle sadan tonnin saa millään. Alkujaan odottelin hinnan olevan yli 200 tuhatta.

Odotellaan 2 ja 3 malleja myös niin saadaan ensimaistiaiset Volvon tulevista sähköautoista. Ensin tulee Polestarin sähköauto ja sitten vasta Volvolta. Lynk&Co saa varmaan Volvon kanssa samoihin aikoihin sähköauton kauppoihin.
 
Penguin sanoi:
Ei niistäkään mikään ole "halpa arkiautona", eikä tuon hintaista autoa osteta, jotta säästäisi rahaa arkiajossa (tai yhtään missään ajossa).

On myös hyvä vertailussa huomioida, että kyse on etuvetoisesta autosta, johon on laitettu taka-akselille sähkömoottori ja vaikka kuinka olisi takavetoinen pelkällä sähköllä ajettaessa, niin polttomoottori vaikuttaa vain etuakselille ja maksimitehosta suurin osa on etuakselilla. Todella urheilullista.

Mutta jos tuo on jonkun mielestä edullinen, niin mielipiteensä saa pitää. Minusta se on hemmetin kallis Kiinassa tehty 40 tonnin Volvo, jonka hinnasta putoaa puolet eli varusteiden hinta pois, kun ajaa kaupasta ulos. Loput hinnasta on ilmaa.

Aika moni etuvetoauto on urheilullinen ja hauska, kun valmistajat osaa rakentaa ne oikein. Esimerkkinä vaikka Fiesta ST.

Toki jos oma käsitys urheilullisuudesta on "ihan sama, kunhan on takaveto"-amishommat niin sitten asia on eri.
 
PaVelski sanoi:
Mikä on Suomeen tulon aikataulu? Tuleeko tätä Volvo myymiöön näytille ollenkaan?
Ei varmaan tule kuin korkeintaan joku kiertue joka käy liikkeissä päivän kaksi näytillä. Nämähän oli vissiin myyty jo loppuun useamman vuoden tuotannon verran. Ja taitaa Polestaritkin suurimmalta osin olla netistä tilattavia autoja kuten Lynk&Co. Ehkä tosiaan popup myymälöitä voi tulla ostoskeskuksiin tai kiertävä malli pyörähtää jossain näytillä. Tämä oma näkemys joku jolla sisäpiirin tietoa voi kertoa enempi.
 
Tosi paljon kehuttiin tuota Polestar ykköstä autobildin koeajossa vaikka vielä proto olikin. Erityisesti alustaa ylistettiin ettei vastaavaa mukavuutta ja urheilullisuutta samaan aikaan ole aiemmin kokenut  8) Ei siinä Öhlins taitaa olla sitä parasta mitä voi kuvitella.