https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Ford Fiesta ST (2013-)

Skula

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
LINKKI

Tuotantomääriä kasvatetaan entisestään.. Kohta valmistuu 1850 autoa per päivä! LOL!

Enpä olis uskonu että tämä on se maailman suosituin pikkuauto, ei haittaa, hyvä juttu, Fordille!


- Otsikkoa täydennetty. - Quality -
 
Juu, ja toimitusajatkin venyneet skodamaisiksi. 1.11 tilattu Fiestani saapuu toukokuussa.
 
JakeS sanoi:
Juu, ja toimitusajatkin venyneet skodamaisiksi. 1.11 tilattu Fiestani saapuu toukokuussa.
Minäkin yritin viime vuonna Fiesta ST:stä hieroa kauppaa mutta toimitusaika oli skodamaisen epämääräinen vailla lupauksia joten jäi väliin. Onneksi kuitenkin tuli koeajettua - makea pikkuauto jos sisustan muovisuus ei häiritse.
 
-V- sanoi:
Minäkin yritin viime vuonna Fiesta ST:stä hieroa kauppaa mutta toimitusaika oli skodamaisen epämääräinen vailla lupauksia joten jäi väliin. Onneksi kuitenkin tuli koeajettua - makea pikkuauto jos sisustan muovisuus ei häiritse.
Nyt on ST mountune tuusulassa joten ei muuta kuin kauppoja hieromaan ;)
 
JakeS sanoi:
Nyt on ST mountune tuusulassa joten ei muuta kuin kauppoja hieromaan ;)
Tarve on toistaiseksi taas mennyt ohi  :)
Se moottori on kyllä oikeasti miellyttävä.
 
Aikalailla samaa mieltä tällä kokemuksella mitä on uutukaisesta ehtinyt saada. Auton halpuus näkyy parhaiten juuri materiaalivalinnoissa sisäpuolella. Kovaa ja kiiltävää muovia löytyy, mutta jos siihen tyytyy niin kerrassaan maukas peli.
Toinen mikä aina häiritsee on turvavyöt. Kovin on kaukana b-pilarissa ja tiukasti recarossa istuen on ärsyttävää kaivaa vyötä lyhyttä matkaa varten. No, turvavyön valitysvalon/äänen saa onneksi fordissa poistettua helposti ilman insinöörin tutkintoa.
 
Kiinnostava auto tuo Fiesta ST kyllä, jos pärjäisi noilla tiloilla niin löisi heti kuumeen päälle. Eihän tämmöisissä autoissa mitään ohjaamon muoveja tuijotella, ihan muut jutut  tulee ensin mieleen  ;D. 
 
Minuakin tuo Fiesta ST kiehtoo. Suunnitelmissa on käydä kokeilemassa vielä kesärengaskeleillä.

Nykyisissä asuin- ja työkuvioissa ei tuollaista oikein mitenkään voisi hankkia, vaikka koeajolla kuume iskisi. Mutta jos tulevaisuudessa säännöllinen matka-ajo jää pois, voisi perheauto olla vaimon arkiajossa (esim. Elegance-Ocu 1.2 TSI riittäisi) ja omaan ajoon hankkia esim. tuollaisen.  8)
 
Ei kai maksa vaivaa. Minä toistaiseksi palstan ainoa ST-läinen. Nämä minun vähät höpinät mahtuu tähän ja tuunaustopikkiin  :)
Jos intoa löytyy niin tota mun rakkinetta saa tyypätä ens torstaina. Näillä näkymin sillä tulossa penquinin leijonakoeajotilaisuuteen.
 
Paljonhan tuosta kannattaisi maksaa? Uusi varusteineen lienee about 29000e(+toim kulut)??

http://www.nettiauto.com/ford/fiesta/6622566

Sain pienen kimmokkeen JakeS:in autoa livenä katsellessa.. Mutta onko liian pieni kimmoke, se selvinnee huomenna koeajolla, jos vain ehtisin tuolla käymään...

Toki kaikki vielä tavallaan hypoteettista, sillä, kyllä toi pitäis saada "halvalla", jos meinais kauppoihin päästä... Koska nyt ei olis ihan optimi vaihtotilanne päällänsä... Mutta hei, jos halvalla saa niin  ;D
 
Luulen ettei tuosta paljon hinta tipu edes suoralla kaupalla. Auto on paremmin varusteltu kuin minun. Minulla ei ole vakionopeussäädintä eikä edes maalipintaa autossa.
Tuohon Eibachin jouset niin avot  ;)
 
Fiesta ST:n varustepaketit ovat hinnastossa vähentyneet vuoden takaisesta jolloin itse sellaista koitin ostaa. Tuo on hyvillä varusteilla kuitenkin, uutena nähdäkseni n. 30500€ varusteineen ja toimituskuluineen + toiset renkaat + Mountune.
 
Voi olla. Tuossa on myös väärä väri, siis minulle kelpaisi, mutta jos vaimolle tuosta autoa hommais, niin melkein punainen pitäisi olla.. Mutta tuntuu edulliselta tuo auto, toki on 2013 mallinen ja 14tkm ajettu..

Pitää kuitenkin käydä katsomassa.. Jos tarjois possua vaihdossa  ;D
 
-V- sanoi:
Fiesta ST:n varustepaketit ovat hinnastossa vähentyneet vuoden takaisesta jolloin itse sellaista koitin ostaa. Tuo on hyvillä varusteilla kuitenkin, uutena nähdäkseni n. 30500€ varusteineen ja toimituskuluineen + toiset renkaat + Mountune.

Toisia renkaita tuossa ei kai ole? Tai sit en osaa lukea..
 
Kai nyt yli vuoden ajetussa autossa kahdet renkaat on, luki ilmoituksessa tai ei... ainakin oletuksena. Tämähän voi olla poikkeus tietysti.

Edit: lukee ilmoituksessa kahdet renkaat.
 
-V- sanoi:
Kai nyt yli vuoden ajetussa autossa kahdet renkaat on, luki ilmoituksessa tai ei... ainakin oletuksena. Tämähän voi olla poikkeus tietysti.

Jospa se selviää huomenna..

Hitto, kun olis punainen niin vaimo olis helppo saalis, sais sit vähän pehmitystä tuohon omaan MP hommaan  ;D
 
Kahdet renkaat
Tehdastakuu voimassa 20.8.2016 asti, Suomi-auto, Huoltokirja, Urheiluistuimet, Ilmastointi, automaattinen, Ajovakauden hallintajärjestelmä, Urheiluohjauspyörä, Monitoimiohjauspyörä, Aluvanteet kesä-ja talvirenkaissa, Kahdet renkaat, Sadetunnistin, Vakionopeudensäädin, Metalliväri, Navigointi, Bluetooth

Ja paras värihän tuossa on ;)
 
Montunen viripaketit vissiin oli sen vajaa 1500e asennettuna suomessa.
Eli vertaa vakio ST:hen ja tuohon onko hinnassa miten eroja.

edit: katos olikin halvin ST
 
Hups.. Olihan siinä tosiaan toiset kumit.. Alkaa vaikuttaa ihan jo kohtuu hintaiselta laitteelta kilkkeillä...
 
Toki samalla 182hv EcoBoostilla varustetussa Focuksessa saa samaan rahaan "enemmän autoa" mutta jää paitsi pikkusportin pörinäfiiliksestä... on niissä kuitenkin sitä jotain joka silloin tällöin kiinnostaa.
 
Tuo ST:n punainen ei ole kaikkein hienompia. Race red oli väri kai viralliselta nimeltään. Tosta rouvalle fiesta (niin kuin minäkin tein  :) ). Niin, ja se kaxpyöränen löytyy edukkaasti meiltä myös.
 
Jos vaimosi on myös "autofriikki", niin kannattaa ostaa. Muuten voi kyllästyä normaali ajossa.
 
Odotan innolla Skulan koeajoraporttia ja tietenkin myös Jake S:n käyttökokemuksia. :)

Tuo Skulan linkittämä yksilö on kyllä varsin kohtuuhintainen. Kiinnitin siihen huomiota heti, kun tuli tuohon hintaan listoille. Väri ei olisi omaan makuun se mieleisin. Ajatuksissa pyörivä Fiesta ST olisi valkoinen tai punainen. Varustelukin on tuossa kohdallaan. Parkkitutkia tehtaalta ST:hen ei taida edes saada.

Edelleen olen sitä mieltä, että tämä kiehtova malli on oman ketjunsa arvoinen. En kuitenkaan luonut sellaista, kun tämä ketju jo on sellainen. Tässä ei käytänössä ole keskusteltu mistään muusta kuin ST:stä. Muuttaisiko ylläpito otsikon kuvaavammaksi eli Fiesta ST -13 -->...