https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Golf (peli)

A

Antton

Vieras
Löytyykös täältä muita kyseisen lajin harrastajia?

Itse aloitin viime elokuussa, joten olen vielä täysin aloittelija, mutta kiinnostusta löytyy hyvinkin paljon. :) Ensi vuonna olisi tarkoitus käydä green card suorittamassa, josta ensimmäinen kysymyksenikin kumpuaa. Eli onko minun pakko käydä kurssilla vai olisiko mahdollista vain opetella säännöt ja käydä teoria- sekä lyöntikokeessa?

Viime kesänä tuli tosiaan opeteltua lyömään ja vähän vajaa 10 kierrosta käytyä pelaamassa ihan oikeilla kentillä. Tasoitus olisi jossain 30 nurkilla jos siis olisin tulokseni korttiin kirjannut.

Kaverit ovat opettaneet lyömään sekä perehdyttäneet minut sääntöihin, joten uskoisin selviäväni green cardin vaatimuksista. Näillä näkymin tulee varmaan pelioikeus vuokrattua Nurmijärveltä ensi kesänä.  :)

Lisäsin otsikkoon (peli), ettei sekaannu automalliin ;). - Quality -
 
Täällä myös golf palloa tulee lyötyä ( ja välillä hakattua). Green card kokeen voi suorittaa ilman kurssia. Tuolla "tasoituksella" en kyllä usko, että lyöntiosiossa tulisi ongelmia. Eriasia on sitten osuma tarkkuus kun on paineita :)

Golfissa kannattaa muista, että kyse ei ole pelkästään lyömisestä vaan myös pelin etiketistä. Enkä tarkoita tällä sitä, että kentällä pitäisi olla ruutu housut ja slipoveri, vaan että kaikkien kentällä pelaavien pelaajien pelaaminen sujuisi mahdollisimman jouhevasti ja ilman vaaratilanteita.
 
Tuohon etikettiin olenkin kiinnittänyt huomiota kaverien kanssa pelatessa, koska onhan se vähän noloa jos pelaa vieraan kanssa ja tietämättään "möhlii" kaverilta pelifiilikset.

Tässä lähipäivinä olisi tarkoitus mennä korkkaamaan talvikausi, mielenkiinnolla odotan osuuko parin kk tauon jälkeen enään edes palloon. :D
 
Etelä-Suomen golfkausi olisi nyt käynnissä, Vihti Golf avasi kenttänsä ke 26.2 kesäviheriöillä.
HUOM!
Nyt on kuitenkin helmikuu, eli kenttä on jäässä, eikä tule sulamaan muutamaan viikkoon. Suosittelemme mukaan omaa vasaraa tai pientä akkuporaa, jotta saa teet pystyyn lyöntipaikoille.

Huumorimiehiä?  ;D
 
Nostellaanpas tätä sata vuotta vanhaa aihetta. Olen tuossa taas lueskellut golfpiste.com:in foorumia ja aina se jaksaa nostattaa ihmettelynsekaisen hymyn huulille. Toisaalta ihmetellään, että miksei laji vedä uusia harrastajia puoleensa ja toisaalta kiihkoillaan jonkun random-säännön merkityksestä / soveltamista johonkin random -tapahtumaan.

Itse suoritin Green Cardin 6 kesää sitten. Se kesä ja seuraavakin tuli pelailtua aika ahkerasti, mutta mitään tasoituksia en edes yrittänyt pudottaa. Mulla kuitenkin oli kyse liikunnasta, ei urheilusta. Sitten pikkuhiljaa koko homma alkoi jäämään, kun elämässä voi tehdä muutakin. Onneksi ei tullut aikanaan ostettua mitään osaketta, vaikka sekin kuumimman kiihkon aikana kävi mielessä. Nythän niistä ei tahdo päästä eroon millään. Olisiko Suomessa 3-5 kenttää, joiden osakkeella on joku reaaliarvo. Muut on pelkkiä pakkopaitoja.

Pelihän on sinänsä varsin mukava, mutta muuten yleiseen habitukseen liittyvä jäykkyys ja pönötys ei vaan oikein jaksa minua viehättää. Onhan ne mailat vielä olemassa, jos sitä joskus, mutta en tiedä tuleeko sittenkään lähdettyä.
 
Olen kuullut että Vääksyssä Kanava-Golfissa olisi rennompi meininki- tosin hiukan omaa kehuakin oli sanojalla !? Saattaa tietenkin viheriöllä olla vanhanliiton väkeäkin.
 
Meininki on parin viime vuoden aikana mennyt vahvasti rennompaan suuntaan monilla kentillä, joten ei enää turhaa pönötystä.

Muuten nyt olisi hyvät kelit pelata, mutta onnistuin kipeyttämään (tulehdus) akillesjänteen vasemmasta jalasta ja nyt sitä välillä jääpussilla helliessä ei ole päässyt kuin puolikaskenttiä pelaamaan.

Kellään muulla kokemuksia toipumisesta vastaavasta vaivasta?
 
Minullakin on herännyt orastava kiinnostus kokeilla, missä golfissa on kysymys. Mietin, jos ostaisi vanhan mailan ja menisi rangelle kokeilemaan. Jos vielä kiinnostaa, niin jonkun alkeiskurssinkin voisi ehkä käydä, jos sillä voisi välttää huonojen lyöntitapojen oppimista ja saada kokemusta siitä, että minkälaista pelaaminen on. Jotkut kuitenkin hurahtavat golfiin, joten siinä saattaa olla jotain. Onko minulle, sitä ei voi kokeilematta tietää. Mutta olen tavattoman huono suhtautumaan mihinkään sisäänlämpiävään touhuun, ja golf-foorumien keskusteluja lukiessa tulee väistämättä sellainen käsitys, että jonkinlaista eksklusiivista ilmapiiriä monikin golfmesta haluaisi pitää yllä ihan tieten tahtoen. Pitäisi siis sietää sellaista tai koittaa etsiä aikoja, jolloin saa pelata ihan yksin. En ole ikinä halunnut harrastanut mitään sosiaalista lajia, joten siinä mielessä golf saattaisi olla hankala valinta.
 
yason sanoi:
Minullakin on herännyt orastava kiinnostus kokeilla, missä golfissa on kysymys. Mietin, jos ostaisi vanhan mailan ja menisi rangelle kokeilemaan. Jos vielä kiinnostaa, niin jonkun alkeiskurssinkin voisi ehkä käydä, jos sillä voisi välttää huonojen lyöntitapojen oppimista ja saada kokemusta siitä, että minkälaista pelaaminen on. Jotkut kuitenkin hurahtavat golfiin, joten siinä saattaa olla jotain. Onko minulle, sitä ei voi kokeilematta tietää. Mutta olen tavattoman huono suhtautumaan mihinkään sisäänlämpiävään touhuun, ja golf-foorumien keskusteluja lukiessa tulee väistämättä sellainen käsitys, että jonkinlaista eksklusiivista ilmapiiriä monikin golfmesta haluaisi pitää yllä ihan tieten tahtoen. Pitäisi siis sietää sellaista tai koittaa etsiä aikoja, jolloin saa pelata ihan yksin. En ole ikinä halunnut harrastanut mitään sosiaalista lajia, joten siinä mielessä golf saattaisi olla hankala valinta.
Yritä innostaa keväällä joku kaveri mukaan kurssille, niin pääset pelaamaan tutussa seurassa.
 
Mahtavaa Matilda Castren !!

Upotti juuri ratkaisuputin omassa matsissaan viimeisellä reiällä ja ratkaisi Solheim Cupin voiton Euroopalle.

Tämä putti jäänee suomalaisen golfin historiaan.
 
Nyt kaikki golfarit ja golfista kiinnostuneet huippukunnossa oleville kentille pelaamaan kun kausi on juuri parhaimmillaan!

Kentillä on taas hyvin tilaa, kun pahin lomakausi takana. Green Cardia vielä tarvitsevat mahtuvat hyvin seurojen kursseille ja pelikausi jatkuu pitkälle syksyyn, joten uuteen harrastukseen pääsee mukavasti sisälle vielä tällä kaudella!
 
C5NSeppo sanoi:
Nyt kaikki golfarit ja golfista kiinnostuneet huippukunnossa oleville kentille pelaamaan kun kausi on juuri parhaimmillaan!
Monet PK-seudun kentät ovat haastavan talven jäljiltä edelleen kamalassa kunnossa.
 
AnttiH sanoi:
Monet PK-seudun kentät ovat haastavan talven jäljiltä edelleen kamalassa kunnossa.

Sisä-Suomen kentät voivat pääosin hyvin, mutta viime talven vaihtelevien säiden aiheuttaman jääpoltteen jäljet näkyvät vaihtelevasti rannikkoseudulla. Talvisääntö on näillä kentillä yleensä vielä käytössä, joten pelaamaan pystyy hyvin.