https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Range Rover Evoque

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Katselinpa naapuri ruudussa olleen Evoquen oven sovituksia....

Ei vastaa mielestäni sen tason auton laatuimagoa - apparin ovi etureunasta alhaalla ja takareunalta ylhäällä että edes jotenkin oven saumat oli saman levyiset.
 

Liitteet

  • range-rover-evoque.jpg
    range-rover-evoque.jpg
    18,3 KB · Katsottu: 589
Alle tuuman erot menee englantilaisilla hyväksytyn toleranssin sisään. Eipä noiden alkaen mallien laadunvalvonta ole kummoista ja voihan tuo olla vaikka kolaroitu ja kyse onkin korjaamon laadunvalvonnasta.
 
Taky sanoi:
Katselinpa naapuri ruudussa olleen Evoquen oven sovituksia....

Ei vastaa mielestäni sen tason auton laatuimagoa - apparin ovi etureunasta alhaalla ja takareunalta ylhäällä että edes jotenkin oven saumat oli saman levyiset.

Laatu imagoa?
 
Toisilla katkeilee turvavyöt ja toisilla on vähän oven linja pielessä rekisteröimättömässä autossa, jonka voi helposti korjata kuntoon kun luovutushuolto tehdään. Se on sitä laatua.
 
Tuo saumaheitto oli silmiinpistävää myös ex-3008:ssa joten vissiin britit ja psa-vehkeet arvottaa samaa filosofiaa? Mulla ei 3008:ssa selvittykään millään säädöillä vaan etuovi- ja etulokasuojapellit piti vaihtaa. Vaati kovaa asennetta ja yhteyttä Pösön toimitusjohtajaan että alkoi tapahtua. Maahantuoja maksoi lystin kun tehtaan baskeripäiset känniset punkun latkijat ilmoitti että muotovirhe mahtuu tehtaan toleranssiin mainiosti. Heittoa autossani jäi silti mm. konepellin etureunan linjaan ja polttoaineluukkuun (niitä koetettiin säätää mutta ei pystytty tarpeeksi). Tämä on sitä "tunneautoilua" eli sain tunteeni kuumenemaan punaiselle alueelle. Samantyyppistä tunneautoilua oli aikoinaan Alfa Giuliettan kanssa. Olen varmaan vanhemmiten tylsä tyyppi kun en enää tunneautoilusta tykkää...
 
^
Aika teoreettinen korjaustapa, aukoa ruuveja jälkikäteen.
Aika monessa vehkeessä ruuvin kannat ym. on maalattu asennuksen jälkeen ja avainten käyttö rikkoo maalipinnan joka sitten ruostuu hetkessä.
Mulla näkyy saranoiden ruuvien maalivauriot noin 20 metrin päästä, siis selvin käytön merkki autossa.
 
Omaa autoani en nähnyt ennen luovutusta, huoltoa (n vuosi sitten) odottaessani vilkuilin pihalla olevia uusia autoja ja säätöä kaipasivat molemmat etuovet ja takaluukku.

Omaa autoa hakiessani kysäisin asiasta ja tiivisteiden asettuminen kuljetuksen aikana aiheuttaa säädön tarvetta. Säätöjen jälkeen ruuvit maalataan.
 
DiscoKai sanoi:
Omaa autoani en nähnyt ennen luovutusta, huoltoa (n vuosi sitten) odottaessani vilkuilin pihalla olevia uusia autoja ja säätöä kaipasivat molemmat etuovet ja takaluukku.

Omaa autoa hakiessani kysäisin asiasta ja tiivisteiden asettuminen kuljetuksen aikana aiheuttaa säädön tarvetta. Säätöjen jälkeen ruuvit maalataan.

Maalataan paukkupullolla jotta auto on ok luovutuksen aikana, sen jälkeen...
 
Jonkun hinnat alkaen 9.999€ auton kanssa voi näin olla. Ymmärrykseni mukaan lähes kaikkiin autoihin joudutaan tekemään vastaavia säätöjä. Edellisessä autossani takaluukun kanssa.  Oli muuten ruuvit säädön jälkeen maalattu todella hienosti.

Taitaa tuo kilpailu olla sen verran kovaa, että mitään ruostumista aiheuttaavaa ongelmaa ei jätetä.
 
2003-mallisen pösön saranoiden ruuvit on ihan ruosteettomat, vaikka on ovetkin käyneet pariin kertaan irti ja kerran välillä kiinni ja tuo nyt nuo ruuvit on olleet kylmässä ulkovarastossa viimeiset kaksi vuotta. Näkyyhän niistä, että on avattu ja suljettu, mutta ruostetta ei ole.

En tiedä mistä materiaalista JLR:n tehtaalla laitetaan ovien ja luukkujen kiinnitysruuvut, mutta voi kuvitella, että ne sielläkin osataan ruostumiselta suojata.
 
Penguin sanoi:
2003-mallisen pösön saranoiden ruuvit on ihan ruosteettomat, vaikka on ovetkin käyneet pariin kertaan irti ja kerran välillä kiinni ja tuo nyt nuo ruuvit on olleet kylmässä ulkovarastossa viimeiset kaksi vuotta. Näkyyhän niistä, että on avattu ja suljettu, mutta ruostetta ei ole.

En tiedä mistä materiaalista JLR:n tehtaalla laitetaan ovien ja luukkujen kiinnitysruuvut, mutta voi kuvitella, että ne sielläkin osataan ruostumiselta suojata.

Ainakin T-tyyppiset ruuvit on alttiita ruostumaan, koska niissä on paljon teräviä nokkia joihin kaikki maalausmenetelmät toimii huonosti, maali myös lohkeilee kun avain isketään väkisin paikalleen.
Saksalaiset tuntuu ainakin käyttävän näitä kantoja ja ainakin minulla on kerrasta tullut sellaiset jäljet että huomaa aukaisun, tietysti valkoisessa värissä huomaa tuon kaikista selvimmin. Tuntuisi että ruuvit ei voi olla itsessään ruostumattomia, paitsi al-rakenteissa.

 
Jos Torxeja tarkoitat, niin juuri sellaiset nuo patongin ruuvitkin ovat. Onhan niissä tavallaan terävät kulmat, mutta eipä se ainoa "ruostesuojaus" ole mikään maali ja isossa kannassa torxin kulmatkin on aika pyöreät. En minä sitä kiistä ettei jossain merkissä voisi olla niin huonosti suojattu ruuvit, että ruostuvat, mutta hämmästelen kyllä tuollaista.
 
Evoquesta on ilmeisesti kyllä tulossa ihan oikeakin hybridi, ladattava. kaiketi tekninen ratkaisu hyvin sama kuin volvo  xc40, eli pieni 1,5l bensaturbo, joka hoitaa etuvedon, ja taka-akselille sähkömoottori. mutta milloin saadaan markkinoille, on vielä avoin.

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla

 
Isosta Range Roverista ja Range Rover Sportista tuli justiinsa tarjolle plugarit. Paikallinen myyjä kertoi, että vuoden sisällä pitäisi koko mallistossa olla plugarit. Disco Sport ja Evoque tosin viimeisenä
 
völvöxc60 sanoi:
Vastataan itselle. Tuli kutsu koeajolle uudesta hybridistä 8)
Tuossa speksejä katsonut, niin ihmetyttää että mikä on mennyt vikaan, kun kulutus on noinkin kova hybridille :rolleyes:
Vanha NEDC mukaan tuo 150 Aut diesel päästöt oli 134g, joten tuo alkaen 177g/km uudella hybridillä kuulostaa todella kovalta, vaikka onkin uudella tapaa mitattu.
Jos vertaa Ravin 117g, niin kaukana ollaan ja pahasti...

Kaikkien nelisylinteristen Ingenium-bensiini- ja dieselmoottoreiden yhteydessä Suomen markkinoilla on vakiona itselataava hybridijärjestelmä (MHEV kevythybridi), jatkuva älykäs neliveto ja automaattivaihteisto. CO2-päästöt ovat pienimmillään vain 177 g/km (WLTP) ja polttoainetaloudellisuus on 6,7 l / 100 km. Ensi vuonna valikoimaan tulee entistä tehokkaampi ladattava hybridimalli (PHEV) ja kolmisylinterinen Ingenium-bensiinimoottori.

http://www.autoparkki.uutisparkki.com/?p=4681
 
Tuo MHEV ei ole sama kuin ladattava hybridi. Samanlainen toteutus kuin esim. Audi A6. Järeämpi akkusysteemi, kone sammuu alamäissä yms. Aika kaukana "oikeasta hybridistä".