- 24.11.2019 klo 15:26 / Skoda Superb iV (PHEV)
Keskustelua Superb iV (PHEV) ladattavasta plug-in hybridistä.
http://www.skoda.fi/mallisto/superb/superb-iv
http://www.skoda.fi/mallisto/superb/superb-iv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
slarpa sanoi:Aika vähän tuntuu olevan vielä kenelläkään detalji-tietoja ko. kulkineesta, kun on yrittänyt selvittää auton latauksenhallintamahdollisuuksia...no ehkäpä maahantuojakin saa kohta enemmän tietoa, ja vaikka käyttöohjekirja nettiin.
Varmaan aika lailla yksiin menee VW GTE:n kanssa.slarpa sanoi:Aika vähän tuntuu olevan vielä kenelläkään detalji-tietoja ko. kulkineesta, kun on yrittänyt selvittää auton latauksenhallintamahdollisuuksia...no ehkäpä maahantuojakin saa kohta enemmän tietoa, ja vaikka käyttöohjekirja nettiin.
Patteri sanoi:Tarkoitatko jotain äppiä vaiko kenties latauskattoa (esim max 90% lataustaso), latausvirtaa tms?
Ymmärsin myyjältä, että 2 piuhaa tulee mukaan. Myyjä ei saanut ottaa kopiota mulle jostain infosta missä kerrottiin autosta enemmän. Siinä näin , että 2 piuhaa tulee mukana. En siinä vaiheessa ymmärtänyt niistä piuhoista juuri mitään. En ihan vieläkään.slarpa sanoi:Eniten kiiinnostaa tuo latausvirran hallinta, koska se vaikuttaa asennettavaan latausrasiaan. Ilmeisesti mukana tulevalla kaapelilla (tilapäislatauskaapeli) ei ole mahdollista hallita tuota, mikä on outoa mielestäni. Joutuu vissiin ostamaan kokonaan erillisen piuhan...
Harza sanoi:Ymmärsin myyjältä, että 2 piuhaa tulee mukaan. Myyjä ei saanut ottaa kopiota mulle jostain infosta missä kerrottiin autosta enemmän. Siinä näin , että 2 piuhaa tulee mukana. En siinä vaiheessa ymmärtänyt niistä piuhoista juuri mitään. En ihan vieläkään.
slarpa sanoi:Tietääkseni tulee se "normaali" kaapeli jossa molemmissa päissä on type 2- liittimet millä saa täydet 16A yhdellä vaiheella ladattua (3.6kWh), ja toinen kaapeli olisi tilapäislatauskaapeli missä toinen pää olisi schukoon sopiva ja se olisi kiinteästi 10A virralle rajoitettu. Tuo 10A kiinteä rajaus saattaa olla ongelmallinen siinä mielessä että schukosta ladattaessa pitäisi virtaa rajata 8A/6A monessa tapauksessa (työpaikat ja taloyhtiöt esim). Eli joillekin voi olla edessä ylimääräisen kaapelin hankinta.
Patteri sanoi:Aika monessa autossa latausvirran pystyy rajoittamaan infortainmentin kautta, myös e-golfissa minun tietääkseni. 90% varmasti uskaltaa sanoa, että onnistuu tässäkin.
nokonzok sanoi:Plugareissa ei ole kyllä mitään mieltä rajoittaa latausta alle 100%, täyssähköissäkin se on aikamoista hätävarjelun liioittelua. Nykyisin mukana tulevat latausjohdot ovat direktiivin vaatimusten takia rajoitettu 8A virralla, jolloin sitä voi aikalailla huoletta käyttää mistä tahansa pistorasiasta.
slarpa sanoi:Paitsi että tässä tulee mukana 10A rajattu piuha.
Timppe sanoi:Monissa taloyhtiöissä voi olla pakko rajoittaa latausvirtaa esim. max 8-10 A:iin, joten auton valikosta voi säätää virran sopivaksi. Kun kottero on yön piuhan päässä on ihan sama, kestääkö lataus esim. 4 vai 6 tuntia.
Urlaub sanoi:Mutta eikö se rajaaminen 8 A:iin suko-piuhoissa ollut direktiiviin perustuva?
Urlaub sanoi:^ Sopii siis epäillä, että Superbinkin mukana tulee 8 A latauspiuha.
Kyllä sieltä löytyy suomeksi ja englanniksi jo manuaalit.slarpa sanoi:Tsekki manuaali ilmestynyt skodan sivuille:
https://manual.skoda-auto.com/443/fi-fi/Model/Superb_IV_3V
google-kääntäjän perusteella jonkinlainen latausvirran rajoittaminen on olemassa, mutta mitään lukuja ei kerrota.
Harza sanoi:Kyllä sieltä löytyy suomeksi ja englanniksi jo manuaalit.
Olet oikeassa.Vielä eilen illalla lueskelin manuaalit suomeksi ja englanniksi.??slarpa sanoi:Jaa, ihan sama minkä kielen valitsee niin latautuu tsekki- versio. Ainakin minulla näin.