https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volvo S60 / V60 (2010-)

Marty McFly

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.12.2013
Keskustelun avaus ko. automallista. Mielestäni tyylikäs, laadukas ja hyvinvarusteltu auto, mutta kokoonsa nähden olemattomat taka- ja tavaratilat. Mutta eipä hätiä, sillä kiinalaisille - jotka ovat siis ilmeisen pitkäjalkaista kansaa - tehdään aavistuksen pidennetty versio aiheesta:

"Pitkät versiot Nissanilta ja Volvolta

Kiinalaisostajat rakastavat kunnollisia takajalkatiloja, minkä takia heille tehdään venytettyjä erikoismalleja....

....Volvon tarjous samoille markkinoille on S60L, jossa akseliväliä on venytetty vaatimattomasti 80 mm ja se on nyt 2,856 metriä. Vaikka lisäpituus ei ole suuri, muuttaa se takaistuintilat aivan uudelle tasolle. Volvo on pitänyt jatkon kohtuullisena, sillä se ei ole halunnut vaikuttaa liikaa auton muotoihin."


1222%20Nissan%20Teana%20VIP%20sisä.jpg


Mielestäni tämä parannus pitäisi tuoda kaikille markkina-alueille, ts. nykyisen version voisi helposti korvata tällä. Alkup. artikkeli: http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/pitkat-versiot-nissanilta-ja-volvolta


muokattu otsikkoa  -juupeli  :)
 
Mitä nähnyt kuvia noista eri valmistajien Kiinan markkinoiden L-malleista niin näyttävät tosi urpoilta. Niin ja mitä 60-sarjan tiloihin tulee niin ei ole yhdessäkään vertailussa ole moitittu sisätilojen kokoa kilpailijoihin nähden.

Ja tuossa kuvassa on Datsunin sisusta, ei Volvo :)
 
Ribbe sanoi:
...Ja tuossa kuvassa on Datsunin sisusta, ei Volvo :)

No voe ristus, sorry! :D Modet voisi varmaan poistaa virheellisen kuvan...? Tuossa ilmeisesti oikeampaa kuvaa pitkästä S60:stä, joka ei mielestäni näytä oikeastaan yhtään urpolta:

7207271264_5ea6c7844e_o.jpg
 
Marty McFly sanoi:
No voe ristus, sorry! :D Modet voisi varmaan poistaa virheellisen kuvan...? Tuossa ilmeisesti oikeampaa kuvaa pitkästä S60:stä, joka ei mielestäni näytä oikeastaan yhtään urpolta:

7207271264_5ea6c7844e_o.jpg
Ei ole niin vakavaa :).

Tuo takaovi on vain omaan silmään liian pitkä.
U6394P33DT20131129172705.png
 
Huomenna haen "yön yli" koeajoon V60 D4 aut. menopelin. Sellainen olisi todennäköisesti tulossa seuraavaksi autoksi business varustelulla. Lähiviikkojen aikana täytyy laittaa tilaus sisään ja seuraavia heebeleitä olen ajatellut:

  • High Tech
  • Driver Support
  • Lisälämmitin ajastimella
  • Lämmitettävä tuulilasi
  • Lämmitettävät pesunestesuuttimet
  • Automaattisesti himmenevä taustapeili ja sivupeilit
  • Avaimeton ajo
  • Vetokoukku

Odotukset ovat aika korkealla tuon auton suhteen. Aiempia Volvoja perheessä on ollut V40 2.0T 2001, V40 T4 aut. 2003, V50 T5 2004, V50 2.0D aut., V50 1.6D 2009, V50 1.6D 2011, V40 D2 2013 (emännän nykyinen).

Tiloiltaan tuo uusi V60 on meidän perheeseen (2+koira) varmasti aivan riittävä. Vuosi sitten kävin koeajamassa V60 D3 ja tehoihin nähden se liikkui yllättävän pirteästi, joten tuo uusi D4 on varmasti menohaluiltaan riittävä.

Olen kahlannut netistä kaikki mahdolliset koeajot tuosta uudesta D4 aut:sta ja pääosin kehuja tuo uusi yhdistelmä on testaajilta saanut.

Yritin udella myyjältä, milloin uusi D5 olisi tulossa, mutta eipä ollut hänellä tietoa asiasta. Varovainen arvio oli, että aikaisintaan ensi syksynä saattaisi tulla...?

Huomenna sitten lisää raporttia luvassa...
 
^ Makea setti tulossa. Jos budjetti kärsii niin ottaisin vielä nahkaiset sporttipenkit. Ihan älyttömän mukavat istua. Ja hienot.
 
Marty McFly sanoi:
^ Makea setti tulossa. Jos budjetti kärsii niin ottaisin vielä nahkaiset sporttipenkit. Ihan älyttömän mukavat istua. Ja hienot.

Mielessä kävi kyllä Summum varustelu, johon olisi voinut sitten ruksia vielä sporttijakkarat, mutta johonkin täytyy raja vetää. Jo nyt tuon auton hinta saa tällaisen tavallisen duunarin haukkomaan henkeä vaikka kerranhan täällä vain ollaan...
 
Marty McFly sanoi:
Eikö ne saa Momentumiinkin? Hinta tosin veroineen lienee puolentoistatonnin pohjoispuolella.

Saisihan ne toki ja palkkavaikutus olisi noin parikymppiä kuussa (liisari). Siihen vielä Summum varustelu päälle tekisi taas kympin lisää kuussa...

Vaikkei nämä "kympit" kuulostakaan pahalta, niin äkkiä nekin tuota kuukausivuokraa hilaavat ylöspäin. Pakko tässä on laittaa jäitä hattuun sillä muuten syödään kynsiä seuraavat kolme vuotta  :p.  Voi olla, että tulen vielä pudottamaan tuon avaimettoman ajonkin pois listalta...?
 
aquarius sanoi:
Saisihan ne toki ja palkkavaikutus olisi noin parikymppiä kuussa (liisari). Siihen vielä Summum varustelu päälle tekisi taas kympin lisää kuussa...

Vaikkei nämä "kympit" kuulostakaan pahalta, niin äkkiä nekin tuota kuukausivuokraa hilaavat ylöspäin. Pakko tässä on laittaa jäitä hattuun sillä muuten syödään kynsiä seuraavat kolme vuotta  :p.  Voi olla, että tulen vielä pudottamaan tuon avaimettoman ajonkin pois listalta...?
Ymmärsinkö oikein, että olet raksinut eriksen tuon avaimettoman käynnistyksen?
Paljonko tuo maksaa erikseen?
Mulla tuohon Xc60 varustetason nosto maksoi Mometumista Summumiin reilut 2000€(169g päästöillä)
Eroa tuli tuo avaimetonkäynnistys, joitain ulkopuolisia somisteita,sähkötoiminenkuljettajanistuin muistilla, nahkaverhoilu, isommat vanteet, himmenevät peilit.
Noi Sporttijakkarat oli pakko kyllä raksia, kun ne on niiin pirun hyvät ja hinaa se teki tässä konkursissa muistaakseni alle 400€veroineen :D
 
völvöxc60 sanoi:
Ymmärsinkö oikein, että olet raksinut eriksen tuon avaimettoman käynnistyksen?
Paljonko tuo maksaa erikseen?
Mulla tuohon Xc60 varustetason nosto maksoi Mometumista Summumiin reilut 2000€(169g päästöillä)
Eroa tuli tuo avaimetonkäynnistys, joitain ulkopuolisia somisteita,sähkötoiminenkuljettajanistuin muistilla, nahkaverhoilu, isommat vanteet, himmenevät peilit.
Noi Sporttijakkarat oli pakko kyllä raksia, kun ne on niiin pirun hyvät ja hinaa se teki tässä konkursissa muistaakseni alle 400€veroineen :D

Jep, tuo avaimeton ajo maksaa 475€ ja liisariin se tekee noin kympin kuussa. Summumissa tuo avaimeton ajo kuuluu varustelutasoon.

Toivotaan, että tuossa huomenna koeajoon tulevassa autossa EI ole noita sporttijakkaroita sillä tietäähän sen, miten siinä sitten käy..  :p
 
Marty McFly sanoi:
^Kero sitten ylihuomenna minkä värisinä ne sporttijakkarat tilasit. ;D

Olen aistivinani pientä sarkasmia ylläolevassa...  :rolleyes: Tilaus lähtee sisään, kunhan työpaikan liisariosastolta tulee tilauslupa arviolta muutaman viikon sisään. Tässä ehtii vielä muutamaan kertaan konfiguraattoria naputtelemaan ja pähkäilemään lopullista kokoonpanoa.
 
No niin, nyt on parisataa kilometriä koeajoa takana. Autona on siis V60 D4 Business aut. Ja hyvältähän se tuntui. Autossa on nastarenkaat alla ja niiden ulvonta hieman latisti muuten hyvää fiilistä. Ensimmäinen huomio kiinnittyi aika ärhäkkään kaasupolkimen vasteeseen. Siinä, missä nykyisen autoni kaasupolkimen joutuu survaisemaan ainakin puoliväliin, ennenkuin mitään tapahtuu, riittää Volvossa pieni hipaisu. Muussa tapauksessa nastarenkaat edessä ovat pian nastattomat renkaat.

Tuo uusi D4 moottori yhdistettynä uuteen 8-vaihteiseen automaattiin on kyllä erittäin onnistunut paketti. Vääntöä on tarjolla mukavasti jo alhaisilla kierroksilla, eikä meno hyydy korkeillakaan kierrosluvuilla. Moottorin äänikään ei nouse mitenkään häiritsevästi esille korkeammilla kierroksilla. Toki nastarenkaiden ääni peittää alleen jonkin verran muita ääniä, mutta silti tuo moottorin äänimaailma on hyvin sivistynyt. Niille, jotka tykkäsivät vitosdieselin murinasta, on kyllä luvassa pettymys äänien osalta. Mutta uskoisin moottorin muiden ominaisuuksien nostavan hymyn jälleen huulille.

Laatikko pitää ajossa aika isoja vaihteita ja kierrokset ovat usein aivan 1000rpm:n tuntumassa. Silti havaittavissa ei ole juurikaan tärinää tai empimistä kaasua painettaessa tai ylämäkeä noustessa. Rattiläpysköitä tuskin tulen autooni ottamaan sillä laatikko toimii hienosti ja moottorissa riittää puhtia ohituksiin ilman vaihteiden käsin räpeltelyä. Ja voihan tuolla toki aina kepistä vaihdella vaihdetta, jos siltä tuntuu...

Ohjaustuntuma voisi ehkä olla hieman parempi, mutta nämä uudet sähköiset tehostimet tuppaavat viedä ajamisesta tietyn "analogisuuden" pois ja siihen nyt on vaan totuttava. Eipä tuo ohjaus mitenkään huono ole. Kyllä se on omasta mielestä parhaasta päästä näistä nykyisistä sähkömekaanisista versioista.

Xenonvalot olivat riittävän hyvät. Autossa olevan Driver Support paketin yhteydessä valot toimivat niin, että pimeällä ajetaan koko ajan pitkät päällä. Järjestelmä tunnistaa edellä ajavan sekä vastaantulevan auton ja osaa varjostaa valokeilasta tarvittavan osan, ettei muut tielläliikkujat häikäisty. Aika hauska fiilis oli ajaa toisen auton takana, kun omat valot näyttivät edellä ajavan sivuilta pitkälle ohi, mutta keskikohdalla oli varjostettu alue, joka liikkui koko ajan tarpeen mukaan.

Tilaa tuossa autossa on meidän 2+koira -perheelle aivan riittävästi, joten sen asian kanssa tuskin tulee ongelmia. Isoja perheitä varten on sitten tarjolla muita vaihtoehtoja.

Paketti alkaa siis kutakuinkin olla kasassa. Harkinnassa on oikeastaan enää se, että tilaisiko auton Summum varustetasolla, jonka mukana tulisi sitten mm. nahkapenkit ja 17 tuumaiset vanteet...
 
V60 tuolla uudella tekniikalla olisi varmasti hieno kumppani. minulla jäi kaipuu volvoon, kun S60:llä ajelin vajaan vuoden. kun seuraava vaihto on ajankohtainen, niin volvo V60 on kärkisijoilla. kuitenkin käytettynä ja varmaan vielä vanhalla 5-pyttyisellä ja automaatilla, koska noiden uusien hinta tuskin putoaa minulle tarpeeksi nopeasti.
 
Nyt näyttää olevan aika hyviä hintoja noissa AWD malleissa. Myyvät halvalla vanhoja koneita ja laatikoita pois alta :). Ei sillä että kukkaro antaisi myöten ostaa. Huvikseni hinnastosta laskin S60 D5 awd Summumin hinnan "pakollisilla varusteilla. 56t€ tuli hintaa. Lähtöhinta summumille olisi ollut reilusti alle alle 50 tuhatta.
 
aquarius sanoi:
No niin, nyt on parisataa kilometriä koeajoa takana. Autona on siis V60 D4 Business aut. Ja hyvältähän se tuntui. Autossa on nastarenkaat alla ja niiden ulvonta hieman latisti muuten hyvää fiilistä. Ensimmäinen huomio kiinnittyi aika ärhäkkään kaasupolkimen vasteeseen. Siinä, missä nykyisen autoni kaasupolkimen joutuu survaisemaan ainakin puoliväliin, ennenkuin mitään tapahtuu, riittää Volvossa pieni hipaisu. Muussa tapauksessa nastarenkaat edessä ovat pian nastattomat renkaat.

Tuo uusi D4 moottori yhdistettynä uuteen 8-vaihteiseen automaattiin on kyllä erittäin onnistunut paketti. Vääntöä on tarjolla mukavasti jo alhaisilla kierroksilla, eikä meno hyydy korkeillakaan kierrosluvuilla. Moottorin äänikään ei nouse mitenkään häiritsevästi esille korkeammilla kierroksilla. Toki nastarenkaiden ääni peittää alleen jonkin verran muita ääniä, mutta silti tuo moottorin äänimaailma on hyvin sivistynyt. Niille, jotka tykkäsivät vitosdieselin murinasta, on kyllä luvassa pettymys äänien osalta. Mutta uskoisin moottorin muiden ominaisuuksien nostavan hymyn jälleen huulille.

Laatikko pitää ajossa aika isoja vaihteita ja kierrokset ovat usein aivan 1000rpm:n tuntumassa. Silti havaittavissa ei ole juurikaan tärinää tai empimistä kaasua painettaessa tai ylämäkeä noustessa. Rattiläpysköitä tuskin tulen autooni ottamaan sillä laatikko toimii hienosti ja moottorissa riittää puhtia ohituksiin ilman vaihteiden käsin räpeltelyä. Ja voihan tuolla toki aina kepistä vaihdella vaihdetta, jos siltä tuntuu...

Ohjaustuntuma voisi ehkä olla hieman parempi, mutta nämä uudet sähköiset tehostimet tuppaavat viedä ajamisesta tietyn "analogisuuden" pois ja siihen nyt on vaan totuttava. Eipä tuo ohjaus mitenkään huono ole. Kyllä se on omasta mielestä parhaasta päästä näistä nykyisistä sähkömekaanisista versioista.

Xenonvalot olivat riittävän hyvät. Autossa olevan Driver Support paketin yhteydessä valot toimivat niin, että pimeällä ajetaan koko ajan pitkät päällä. Järjestelmä tunnistaa edellä ajavan sekä vastaantulevan auton ja osaa varjostaa valokeilasta tarvittavan osan, ettei muut tielläliikkujat häikäisty. Aika hauska fiilis oli ajaa toisen auton takana, kun omat valot näyttivät edellä ajavan sivuilta pitkälle ohi, mutta keskikohdalla oli varjostettu alue, joka liikkui koko ajan tarpeen mukaan.

Tilaa tuossa autossa on meidän 2+koira -perheelle aivan riittävästi, joten sen asian kanssa tuskin tulee ongelmia. Isoja perheitä varten on sitten tarjolla muita vaihtoehtoja.

Paketti alkaa siis kutakuinkin olla kasassa. Harkinnassa on oikeastaan enää se, että tilaisiko auton Summum varustetasolla, jonka mukana tulisi sitten mm. nahkapenkit ja 17 tuumaiset vanteet...
Jos otat Summumin, niin saathan sä sen 475€ halvemmalla;)
Etkös sä sen avaimettoman käynistyksen ottanut tuohon Momentumiin, joka maksaa 475€ mikä Summumissa on vakiona!
 
völvöxc60 sanoi:
Jos otat Summumin, niin saathan sä sen 475€ halvemmalla;)
Etkös sä sen avaimettoman käynistyksen ottanut tuohon Momentumiin, joka maksaa 475€ mikä Summumissa on vakiona!

Summum tulisi noin 10€/kk kalliimmaksi. Todennäköisesti en tuota Summumia tule valitsemaan, mutta en ole vielä asiata täysin varma...

Kulutus 300km koeajon aikana oli muuten 5.4l/100km. Jäi se mainitsemassa tuossa aiemmin.

Tuo tuleva auto on siis Business, eikä Momentum varusteasolla. Erona lähinnä Busineksen mukana tuleva takatutka ja nettohinnoittelu..
 
aquarius sanoi:
Summum tulisi noin 10€/kk kalliimmaksi. Todennäköisesti en tuota Summumia tule valitsemaan, mutta en ole vielä asiata täysin varma...

Kulutus 300km koeajon aikana oli muuten 5.4l/100km. Jäi se mainitsemassa tuossa aiemmin.

Tuo tuleva auto on siis Business, eikä Momentum varusteasolla. Erona lähinnä Busineksen mukana tuleva takatutka ja nettohinnoittelu..
Niin mäkin otin tuon omani tuolla business varustetasolla, kun sain juurikin tuon takatutkan kaupan päälle tuohon normivarusteisiin lähde.
Itse tosin ostin auton yksityishenkilönä, mutta myyjä antoi tosiaan hyvän vinkin, kun käski valita tuon bisinespaketin:)
 
Kisa elää ja hieman on paketti taas muuttanut muotoaan ja tällä hetkellä se näyttäisi seuraavalta:

Volvo V60 D4 Summum Business aut.

  • High Tech
  • Driver Support
  • Sport nahka
  • Lämmitettävä ohjauspyörä
  • Lämmitetyt pesunestesuuttimet
  • Himmenevä taustapeili sekä ulkopeilit
  • Kiinteä vetokoukku

Nuo sporttijakkarat täytyy vielä käydä koeistumassa ennen lopullista päätöstä. Tuo lämitettävä ratti tuntui aluksi turhakkeelta, mutta sepä tuntuikin miellyttävältä koeajolla. Lämmitettävä tuulilasi tulisi muuten, mutta lasissa olevat langat häiritsivät liikaa. Vastaantulevien autojen valot heijastuivat langoista ikävästi ja muutenkin katse hakeutui liikaa lankoihin. Ehkä niihin tottuisi ajan kanssa, mutta jääköön nyt pois...
 
aquarius sanoi:
Kisa elää ja hieman on paketti taas muuttanut muotoaan ja tällä hetkellä se näyttäisi seuraavalta:

Volvo V60 D4 Summum Business aut.

  • High Tech
  • Driver Support
  • Sport nahka
  • Lämmitettävä ohjauspyörä
  • Lämmitetyt pesunestesuuttimet
  • Himmenevä taustapeili sekä ulkopeilit
  • Kiinteä vetokoukku

Nuo sporttijakkarat täytyy vielä käydä koeistumassa ennen lopullista päätöstä. Tuo lämitettävä ratti tuntui aluksi turhakkeelta, mutta sepä tuntuikin miellyttävältä koeajolla. Lämmitettävä tuulilasi tulisi muuten, mutta lasissa olevat langat häiritsivät liikaa. Vastaantulevien autojen valot heijastuivat langoista ikävästi ja muutenkin katse hakeutui liikaa lankoihin. Ehkä niihin tottuisi ajan kanssa, mutta jääköön nyt pois...
No, nyt alkaa olemaan varusteet kohillaan:)
Tuossa omassa on tuo lämmitettävä tuulilasi, ja ite en kanssa siitä pidä :'(
Hyvin harvoin on sellaisia kelejä, että tuota tarvitsee.
Rattilämmitin on kyllä aivan ehdoton, jos sormet on yhtään jäätyvää sorttia, ja ei tuu hanskoja käytettyä.
 
völvöxc60 sanoi:
No, nyt alkaa olemaan varusteet kohillaan:)
Tuossa omassa on tuo lämmitettävä tuulilasi, ja ite en kanssa siitä pidä :'(
Hyvin harvoin on sellaisia kelejä, että tuota tarvitsee.
Rattilämmitin on kyllä aivan ehdoton, jos sormet on yhtään jäätyvää sorttia, ja ei tuu hanskoja käytettyä.

Sormet on tosiaan jäätyvää sorttia ja sen takia tuo lämpöruori tuntuikin mukavalta. Sormet lämpenivät yllättävän kivasti tuossa ratin lämmössä, paljon paremmin, kuin hanskat kädessä ajaessa.

Tuosta lämmitettävästä tuulilasista sanoi autokauppiaskin, että ei ottaisi sitä omaan autoonsa. Lueskelin eri foorumeilta kokemuksia ja kaikkia nuo langat ei tunnu häiritsevän. On tokia tilanteita, joissa tuosta lämmityksestä on eittämättä hyötyä, mutta lukemani perusteella nämä tilanteet ovat suht harvassa. Webastohan tuota tuulilasin skrapaamista vähentää joka tapauksessa.
 
Ei ole langat vielä viidessä vuodessa ehtineet häiritsemään, aivan kuningasvaruste joka tulee aivan ehdottomasti seuraavaan autoon jos vain pääsen siihen itse varusteet ruksimaan.
Tälle talvelle on ollut jo ainakin kolme kertaa sellainen keli että lämpölasi on todella tarpeen, nimittäin alijäähtynyt vesi on tavaraa johon ei webastot paljon auta. Toinen tilanne on lumituisku ja lyhyet pätkät ajoa, lasi on jatkuvasti ryyteessä mutta lämpölasi pehmittää ryyhkät hetkessä ja lasi puhdistuu pyyhkijöillä, ja näitä kelejähän meidän talvessa riittää.
 
aquarius sanoi:
Sormet on tosiaan jäätyvää sorttia ja sen takia tuo lämpöruori tuntuikin mukavalta. Sormet lämpenivät yllättävän kivasti tuossa ratin lämmössä, paljon paremmin, kuin hanskat kädessä ajaessa.

Tuosta lämmitettävästä tuulilasista sanoi autokauppiaskin, että ei ottaisi sitä omaan autoonsa. Lueskelin eri foorumeilta kokemuksia ja kaikkia nuo langat ei tunnu häiritsevän. On tokia tilanteita, joissa tuosta lämmityksestä on eittämättä hyötyä, mutta lukemani perusteella nämä tilanteet ovat suht harvassa. Webastohan tuota tuulilasin skrapaamista vähentää joka tapauksessa.
Silloin, kun tulee jäätävää tihkua, niin varmaan on noista vastuksista hyötyä!
Tosin ei taida löytyä montaa päivää vuodesta, jolloin tuota lämmitettävää lasia tarvii :rolleyes:
Nyt en tuollaista ottaisi, kun uutta autoa tilaisin!
Tosin toi tuli mulle tuossa Winter-paketissa, missä, oli tuo lämmitettävä ratti ja pesusuuttimet.