JakeS
Legenda
- Liittynyt
- 22.12.2013
- 11.3.2019 klo 19:45 / Lada Vesta
Tulipa sitten käytyä hieromassa kauppoja todellisesta premiumista
Kyseessä siis Lada Vesta sedan 1.6 m5 ja varustelutasona comfort + joka sisältää oikeastaan kaiken tarpeellisen. Hintaa moiselle euroissa tuli 8900 kun perusmalli maksaa 8300€. Farmarista saisi maksaa sen 500€ enemmän. Farmariin saa isolohkon 1.8 litraa ja automaatin mutta sitten hinta kipuaa jo reiluun kymppitonniin.
Koeajolenkkikin tuli tehtyä mutta auto on cross versio jossa rav hybrid lokarit ja 17" vanteet.. Myyjä hyppäsi apparin jakkaralle joten mitään vatasmaista testiä en päässyt tekemään. Normaali kaupunkipyöritys.....
Ensimmäinen havainto oli asiallinen yleisfiilis. Istuin oli mukava ja koetaulun olemus ihan laadukas erityisesti hintaluokka huomioon ottaen. Paljon hienompi kuin liisarirellussani.
Ajoasennon löysi nopeasti. Rattia sai siirrettyä joka suuntaan ja katkaisimet olivat kaikki hyvin käsillä ja tarpeelliset toiminnot löytyi ratista.
Ajoon lähdettyäni kiinnitin heti huomiota aika jäykkään vaihteistoon (1000 km ajettu). Vaihteet piti kytkeä aika rauhallisesti. Voisi kuvitella, että kilometrien myötä notkistuisi ?
Voimansiirrosta kuului myös ääntä erityisesti ykkösellä kiihdyttäessä. Semmoinen mekaaninen ääni. Uskoisin olevan auton ominaisuus.
Lada oli muuten yllättävän hiljainen. Rengasäänet eivät vaivanneet 80 kmh mennessä. Lisäksi alusta tehty oletettavasti venäläisille teille, joten oli todella mukavan tuntuinen ja äänetön.
Ohjauksestakaan ei pääse valittamaan. Sähköisellä tehostimella varustettu ohjaus ei häpeä lainkaan länsimaisia versioita vastaan.
Moottorin 106 venäläistä konia ei aiheuttanut riemunkiljahduksia mutta eteenpäin pääsee ja valmistaja lupaa reilun 11 sekunnin aikaa sataseen. Ei tullut kokeiltua mutta hieman epäileväinen olen
Auto on aika kapea mutta pituussuuntaan tilava. Neljä henkeä mahtuu autoon ihan kivasti ja alustakin sen verran jämäkkä, että uskoisin senkin riittävän.
Comfort + varustukseen tulee seuraavia varusteita:
-sähk.ohjaustehostin
-säädettävä ratti
-turvavöiden korkeussäätö
-ohjaamon ilmansuodatin (?)
-sävylasit
-taittoavain ja kaukosäätöinen keskuslukitus
-sähköikkunat
-lämmitetyt istuimet
-lämmitetyt peilit
-taakse pysäköintianturit
-ilmastointi
-jäähdytetty säilytyslaatikko
-äänentoistojärjestelmä (fm/am rds,usb,sd-kortti, aux, bluetooth hf ja 4 kaiutinta
-vakionopeussäädin ja nopeudenrajoitin.
-vilkut ulkopeileissä
-peilit + kahvat korin väriset
-15" vanteet + koristekapselit ja täyskokoinen varapyörä
-kaatuvat 60/40 takapenkit
-käsinoja
-12 v pistorasia
-ajotietokone
Turvallisuus:
-turvatyynyt etumatkustajille
-niskatuet myös taakse 3 kpl
-isofix
-lapsilukot
-automaattinen lukitus ajoon lähtiessä
-hälytin
-päivävalot
-hätävaroitusjärjestelmä era-glonass
-abs+bas+esc+tcs
-start-up assistance system hsa(?)
Ei loppujen lopuksi yhtään hassumpi tuohon rahaan....
Kyseessä siis Lada Vesta sedan 1.6 m5 ja varustelutasona comfort + joka sisältää oikeastaan kaiken tarpeellisen. Hintaa moiselle euroissa tuli 8900 kun perusmalli maksaa 8300€. Farmarista saisi maksaa sen 500€ enemmän. Farmariin saa isolohkon 1.8 litraa ja automaatin mutta sitten hinta kipuaa jo reiluun kymppitonniin.
Koeajolenkkikin tuli tehtyä mutta auto on cross versio jossa rav hybrid lokarit ja 17" vanteet.. Myyjä hyppäsi apparin jakkaralle joten mitään vatasmaista testiä en päässyt tekemään. Normaali kaupunkipyöritys.....
Ensimmäinen havainto oli asiallinen yleisfiilis. Istuin oli mukava ja koetaulun olemus ihan laadukas erityisesti hintaluokka huomioon ottaen. Paljon hienompi kuin liisarirellussani.
Ajoasennon löysi nopeasti. Rattia sai siirrettyä joka suuntaan ja katkaisimet olivat kaikki hyvin käsillä ja tarpeelliset toiminnot löytyi ratista.
Ajoon lähdettyäni kiinnitin heti huomiota aika jäykkään vaihteistoon (1000 km ajettu). Vaihteet piti kytkeä aika rauhallisesti. Voisi kuvitella, että kilometrien myötä notkistuisi ?
Voimansiirrosta kuului myös ääntä erityisesti ykkösellä kiihdyttäessä. Semmoinen mekaaninen ääni. Uskoisin olevan auton ominaisuus.
Lada oli muuten yllättävän hiljainen. Rengasäänet eivät vaivanneet 80 kmh mennessä. Lisäksi alusta tehty oletettavasti venäläisille teille, joten oli todella mukavan tuntuinen ja äänetön.
Ohjauksestakaan ei pääse valittamaan. Sähköisellä tehostimella varustettu ohjaus ei häpeä lainkaan länsimaisia versioita vastaan.
Moottorin 106 venäläistä konia ei aiheuttanut riemunkiljahduksia mutta eteenpäin pääsee ja valmistaja lupaa reilun 11 sekunnin aikaa sataseen. Ei tullut kokeiltua mutta hieman epäileväinen olen
Auto on aika kapea mutta pituussuuntaan tilava. Neljä henkeä mahtuu autoon ihan kivasti ja alustakin sen verran jämäkkä, että uskoisin senkin riittävän.
Comfort + varustukseen tulee seuraavia varusteita:
-sähk.ohjaustehostin
-säädettävä ratti
-turvavöiden korkeussäätö
-ohjaamon ilmansuodatin (?)
-sävylasit
-taittoavain ja kaukosäätöinen keskuslukitus
-sähköikkunat
-lämmitetyt istuimet
-lämmitetyt peilit
-taakse pysäköintianturit
-ilmastointi
-jäähdytetty säilytyslaatikko
-äänentoistojärjestelmä (fm/am rds,usb,sd-kortti, aux, bluetooth hf ja 4 kaiutinta
-vakionopeussäädin ja nopeudenrajoitin.
-vilkut ulkopeileissä
-peilit + kahvat korin väriset
-15" vanteet + koristekapselit ja täyskokoinen varapyörä
-kaatuvat 60/40 takapenkit
-käsinoja
-12 v pistorasia
-ajotietokone
Turvallisuus:
-turvatyynyt etumatkustajille
-niskatuet myös taakse 3 kpl
-isofix
-lapsilukot
-automaattinen lukitus ajoon lähtiessä
-hälytin
-päivävalot
-hätävaroitusjärjestelmä era-glonass
-abs+bas+esc+tcs
-start-up assistance system hsa(?)
Ei loppujen lopuksi yhtään hassumpi tuohon rahaan....