https://tummennuskalvot.fi/

Musavisa

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Edit: lisätty säännöt - tuRboman -

Musavisan säännöt lyhykäisesti: Hakukoneiden käyttö on kiellettyä. Myöskin esim youtubesta kysyttyjen kappaleiden kuuntelu/katselu koska siellä usein on biisistä olennaiset tiedot. Koetetaan hakea jutut omasta päästä tai levyhyllystä. Eli fyysisten levyjen ja kirjojen yms tutkiskelu on vallan sallittua ja myös suotavaa.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Mistä biisistä tämä kitarasoolon outro-pätkä on? Ei pidä kiinnittää huomiota tallenteen laatuun tahi mihinkään toisarvoiseen. Toki esittäjän tietäminen on plussaa. Äänite on vuodelta 1998.

Mutta mikä biisi on kyseessä?

Ja klippi löytyy Dropbox kansiosta, josta sen voi kuunnella:
https://www.dropbox.com/s/uqr1cki8ogyr96d/Clippendeeli1.mp3?dl=0

tick - tock - tick - tock...  :rolleyes:
 
tuRboman sanoi:
No niin. Tämä ei nyt mennyt yhtään niinkuin olin ajatellut. Vaan kun ei millään ole aikaa niinkuin itse haluais, niin joutuu tähän hätään aloittamaan tälleen. Toivotaan, että saan jossainvaiheessa tehtyä kuten suunnittelin ja juupelinkin kanssa oil puhetta.

Tämähän vastaa aivan täysin sitä mitä tosiaan vähän pyörittelimme. Erinomainen aloitus ja muitakin mukaan kenen tekniset taidot antavat myöten näille klipeille.

Pikainen kuuntelu osoittaa kuitenkin heti minulle paikkani foorumin musajengin wannabe jäsenenä. Siis niin tuttu, creammainen veto, mutta ihan turhaa haaveilua että saisin purettua tuota sen kummemmaksi. Vetäydyn hiljaa takaviistoon ja jätän puheet sikseen  ;D

Jaa Kettu ehtikin jo kommentoimaan.
 
juupeli sanoi:
...muitakin mukaan kenen tekniset taidot antavat myöten näille klipeille.

Samaa mieltä, erinomainen aloitus. Omat taidot eivät vaan riitä noihin editointihommiin.
En ole yrittänytkään, mutta pieni pää, mitä sinne enää mahtuu. Alkaa pian sahajauhot turpoamaan.
 
No tämähän meni nopsaan?!

Kettu sanoi:

Oikein!

Kettu sanoi:
Jaa, esittäjä, oisko ollut tuRboman and the four puppies?

Ja vielä tämäkin nappiin. Papukaijamerkki!! Tuttu bändi vai?  :eek:

Kettu sanoi:
Samaa mieltä, erinomainen aloitus. Omat taidot eivät vaan riitä noihin editointihommiin.
En ole yrittänytkään, mutta pieni pää, mitä sinne enää mahtuu. Alkaa pian sahajauhot turpoamaan.

Älkääs nyt. Netistä löytyy ilmainen Audacity ohjelma, jolla voi nopsaan editoida ja värkätä. Mutta aikaa se toki hieman vaatii. Ja siihen minunkin ylevät suunnitelmat hieman tökkäsi. Kun tarkoitus oli vetäistä jotain pelkällä kitaralla ja siitä ois koetettu tunnistaa. Perään sama pätkä aidon biisin päälle. Mutta kun aloin tuota kokeilla, niin eihän tässä sellaista oikein ehdi äänitellä  :-[

Mutta keksitään jotain lisää. Kun oli vielä tarkoitus tälleen "lämmitellä" ja sitten joku hieman haastavampi, johon ois ollut tarjolla pieni etäisesti autoaiheinen palkinto. Nooh.. ans kattoo ny..

Mielellään vois samalla idealla jatkaa topiccia, jos löytyy klippiä ja ideaa.
 
tuRboman sanoi:
Mielellään vois samalla idealla jatkaa topiccia, jos löytyy klippiä ja ideaa.

Tuota noin. Mites, haluatko pitää tämän juuri tällaisena topikkina vai voitaisiinko laajentaa mahdollisuuksia erimuotoisiin musa aiheisiin visailuihin? Esim vaikka kirjallisina kysymyksinä biiseistä, soittajista tai mitä vaan kukakin keksii arvuutella.
 
tuRboman siis itse oli tuossa pätkässä skittan varressa [emoji15]
Olet näköjään soittanut ennenkin ... [emoji106]🏻
 
juupeli sanoi:
Tuota noin. Mites, haluatko pitää tämän juuri tällaisena topikkina vai voitaisiinko laajentaa mahdollisuuksia erimuotoisiin musa aiheisiin visailuihin? Esim vaikka kirjallisina kysymyksinä biiseistä, soittajista tai mitä vaan kukakin keksii arvuutella.
Minun puolestani tässä vois kyllä jatkaa myös kysymyksillä. Ja jos näin mennään niin täytyy tehdä sääntö, että viimeinen joka osui oikeaan laittaa seuraavan tjms. Muuten pakka hajoaa ja tulee pian kyselytulva vailla vastauksia...
 
-P- sanoi:
tuRboman siis itse oli tuossa pätkässä skittan varressa [emoji15]
Olet näköjään soittanut ennenkin ... [emoji106]🏻
Joo, varsinkin ennen! Tuosta kun on yli 17 vuotta. Taltiointi sinällään oli aika karu. Meillä oli velkasaatavia ja studionpitäjä kuittasi velan studioaikana. Kaveri soitti yks ilta, että nyt studiolle ja sassiin. Meillä oli joku 3h aikaa käytössä. Oudot kamat, mulla oli tosin oma kitara. Mutta kumma vahvari. Pieni transistorimarsu joka mun korvaan kuulosti suorastaan pxskxlta. Rumpalillakin täysin outo setti. Eikä kellään kokemusta studiolta. Ei muuta kuin Rec päälle ja alettiin soittaa. Sopivasti alla oli parin kuukauden tauko ja sen kuulee itse kun tietää mitä se oli. Siitä syystä tuolta ei voi kokonaisia biisejä julkaista kun ei kukaan meistä sitä halunnut ja näin sovittiin.
Mutta näin jälkikäteen ihan mukavia juttuja tällaiset.

Sori tämä offi.
 
^eli aika nuori sälli olet ollut kun olet tuon vetänyt. Sitä isommat respectit.

Noihin kysymyksiin liittyen. Noissa tietenkin on se että öbaut kaikki löytyy googlella suht helposti nykyään.
 
-P- sanoi:
Noihin kysymyksiin liittyen. Noissa tietenkin on se että öbaut kaikki löytyy googlella suht helposti nykyään.

Tuota pohdin, kun päähäni pälähti tämä musavisa-idea jossa olisin itse soittanut arvattavat/tunnistettavat biisit. Kun pohdin kuva-arvoitusta Jäsen osiossa ja sieltä aasinsiltoja pitkin musapuoleen. Kappaleen tunnistuskin voi onnistua koneellisesti, jos kyseessä on yleinen ja julkinen julkaisu. Siitä syystä omat versioinnit ois olleen ainakin varmasti haasteellisempia.
Ja kuten juupeli minulle ehdotti, siinä on aina se tyylisuunnilla pelailu mahdollista. Eli soittaa vaikkapa jotain rock biisiä blues poljennolla, niin sepä muuttuukin huomattavan paljon.
 
Hei aivan loistava topikki ilmestynyt tänne! Pitääpä selvittää, miten mun vehkeillä ja ohjelmilla saisi "soittoa" nauhalle. Olisi kiva laittaa jotain vastaavia arvoituksia tänne joskus. Mun ei tarvitsisi edes vaihtaa biisin alkuperäistä tyylilajia, tunnistaminen olisi tarpeeksi haastavaa muutenkin ;D Joo ja minustakin mielellään kaikenlaiset musiikkiaiheiset visat sallitaan, mutta yksi kerrallaan. Onkos se nyt Ketun vuoro?
 
-P- sanoi:
tuRboman siis itse oli tuossa pätkässä skittan varressa [emoji15]
Olet näköjään soittanut ennenkin ... [emoji106]🏻

Minä heitin tuon ihan huumormielessä. En ihan Creamiä saanu tästä kiinni, mutta onhan tätä varioitu.
Hieno veto koko bändiltä.
 
Samaa mieltä, että yksi kysymys käsitellään loppuun ja sitten vasta on seuraavan aika.
Hienoa ketjua soisi jatkettavan, mutta tällä hetkellä omat eväät ovat vielä kaupassa, tekemättöminä.
Kanakin on teurastamatta.
Siirrän vuoron jollekin halukkaalle.
 
Tää on niin tyypillistä mulle. Huokaus. Heti kun kuulen oikean vastauksen, täälläkin välähtää ja kirkkaasti. Niinpäs onkin  :rolleyes:
 
Kokeillaan tällaista kysymystä : kuka artisti otti henkilökohtaisena loukkauksena albuminsa ensimmäisen painoksen virheen, jossa levyn kannessa oli laitettu sana "iso" lainausmerkkeihin vahingossa ja miksi se loukkasi [emoji6] 
 
Eihän tämä voi muualle viitata kuin Dave Lindholmiin?
Mutta en muista tuota levyä, enkä muista tapausta.
Kiva kuulla tämäkin tarina.
 
Hyväksytään ketun vastaus. Dave veti herneen nenään koska luuli sillä tarkoitettavan hänellä olevan iso "sellainen"  [emoji1]
Levy oli siis Daven eka soolo.