https://yliteippaus.fi/

Kuvia liian isoista tavaratiloista

Vempula

Grand Legend
Liittynyt
22.12.2013
Nettikeskusteluissa putkahtaa pinnalle aina välillä keskustelut liian isoista tavaratiloista, tai siitä mihin ihmeeseen joku tarvitsee xxx litraista tavaratilaa. Tänään autoa pakatessa tuli taas nämä kommentit mieleen ja ajattelin, että pitäähän meidän tomppelien lootista ottaa kuviakin, jotta muut näkevät miten ne liian isot tavaratilat saadaan turhilla tavaroilla täyteen.

Jos joku muu on yhtä tomppeli kuin minä, niin tänne voi toki laittaa kuvia omasta liian isosta tavaratilasta. Sitten kun joku joskus nostaa tämän aiheen pinnalle keskusteluissa, niin täältä voi näyttää esimerkkejä tomppelien lootista.

Meidän loota on tämän näköinen noin 1-3 kertaa kuukaudessa. Kamat vaihtuvat vuodenajan mukaan, mutta määrä pysyy suunnilleen samana.

ljootassatavaraa.jpg


Lootassa ja suksipussissa on mm. viidet laskettelusukset, kolmet murtsikat, neljät laskettelumonot, kolmet murtsikkamonot, seitsemän paria erilaisia sauvoja, neljä kypärää, ulkoiluvaatteet ja sivistysvaatteet neljälle. Plus kotitoimiston perustarpeet. Kattoboksia tai kattotelineitä ei ole, koska molemmat ovat susirumia. Ja tilaa tarvitaan ympäri vuoden, joten boksi pitäisi olla katolla 24/7 ja se ei todellakaan ole edes teoreettinen optio.
 
Tässä kuva viime vuoden lomareissulta (etualalla oleva Eurosamara).

1235188_10151671416894926_130096315_n.jpg


Auto on lastattu miltei kattoon asti retkeilytarvikkeilla. Tuossa oli mukana vain yksi taittuvarunkoinen pyörä ja kajakkikin jäi tilanpuutteen vuoksi kotio. Jahka leirintäaluekausi alkaa, saatte Roomsterista kuvia lastattuna...
 
Penguin sanoi:
Toisten pitää pakata koko omaisuutensa mukaan, toiset ottavat vain luottokortin.

Olisi todella hienoa ja mahtavaa, jos tähän aiheeseen liittyvä "keskustelu" voitaisiin hoitaa jossain muualla. Tiedän, että se on todella paljon pyydetty, että tämä aihe pidettäisiin vain liian isojen tavaratilojen kuvakavalkadina. Mutta jos nyt kuitenkin kokeiltaisiin?

Itse keskustelu on kyllä erittäin tervetullutta, mutta eikös sille voisi avata oman aiheensa, jookos, pliis?
 
IMG_0463.JPG


Olihan tuo ex-Touran aika tilaihme. Tuossakin kuljetetaan kokonaista kirjahyllykompleksia autossa :D Muurame:n MUP-kaappipalikoita siis kontti täynnä. Muutakin käyttöä tuolle sillointällöin tuli keksittyä (mm. eurolava), mutta muuten auto oli 95% tyhjä kontiltaan,
 
Tilaahan olisi;


Mutta yleensä ajellaan "tyhjää täynnä"



Luottokorttitaskuun ei aina kaikki tarpeellinen mahdu eikä luottokortilla vain saa kaikkea mitä tarvitsee...
 
Ei siinä Touranissakaan liikaa tilaa ollut, jotkut palstapoliisit olivat sitäkin mieltä, että turvattomia kuljetuksia, mutta kuitenkin;
 
Yllättävän usein tarvitaan koko XC60n perätilakapasiteettia. Oheinen kuva viime kesältä, jolloin kyydissä tikkaat, kottikärryt, moottorisaha bensa- ja öljykanistereineen, laatikollinen klapeja, useita vaatenyssyköitä, jatkojohtoja ... eikä ollut vielä edes täyttä.
 

Liitteet

  • XC60 kontti, lastattu.jpg
    XC60 kontti, lastattu.jpg
    189,8 KB · Katsottu: 460
Meillä XC60:n isosta tavaratilasta haukkaa aina puolet tuo beagle. Toinen puolikas tayttyy siten aina milloin milläkin, mutta aina täyttyy. Takapenkit ovat meillä myös tavaroita varten ainakin mökkireissuilla.
 

Liitteet

  • Kontti_2.jpg
    Kontti_2.jpg
    246,8 KB · Katsottu: 517
Tässä Superbin tavaratila kesälomareissun päätteeksi, tuolla kaiken tavaran alla majailee lisäksi pojalle uusi 16" polkupyörä ;D

2013-06-23%2016.50.46.jpg


Tässä sitten keveämpi latinki eiliseltä ulkoilureissulta, tavaraa ei ole kovinkaan paljon mutta kylläpä oli mukava nakata Stigat kyytiin ilman tetriksen peluuta :)

20140105_153756.jpg
 
jni sanoi:
Jep. Tyytyväinen olen ollut.
Toimivaksihan kaikki tuota kehuu jotka ovat käyttäneet. Muutaman kerran olen nähnyt ohjelman kokeiluversion S4 Active:n näytöllä, selkeää karttaa yksityiskohdiltaan. Mutta tämä tästä.
 
Kyllähän tuonne jotain mahtuu kun penkit kaataa. Tuossa kuvassa ei ole vielä edes täynnä. Eniten tilaa tarvitsee jos itse on lähdössä lentäen jonnekin tai vieraita tulee kylään isojen laukkujen kanssa.

2013-08-31%252015.06.30.jpg.
 
Mielessä on jo ennen tämän ketjun lukemista ollut ottaa kuva yhdistelmävaunujen lastaamisesta Golf VII:aan. Mutta olen ollut liian ärtynyt...  :eek:

Minusta tuo kontti on yllättävänkin ahdas. Jos olisi yksi vaunuvaiheen ohittanut lapsi, nuo tilat voisivat riittää, mutta vauvaperheille en suosittele.

Farmaria odotellessa. Onneksi ei tarvitse odotella kauaa. :)
 
Tuossapa foto viime kesältä. Kuvaa todella hyvin tilannetta miksi meillä on farmarimallin auto.  :D Tuommoinen lasti on autossa usein, suurin piirtein kerran kuussa jopa useammin. Lisäksi autolla säännöllisesti kuljetaan lätkäkassin kokoista nyyttiä joka ei kuitenkaan ole lätkäkassi.  ;) Onpa tuolla tullut kuskattua myös 8x21 väliovi, kaksi 3 metriä pitkää muovimattorullaa, lukemattomia pätkiä listoja (2,7...3,3 metriä pitkiä) yms. Ei kovin äkkiä paljon pienempään autoon siirrytä meillä...
 

Liitteet

  • Kontti.jpg
    Kontti.jpg
    237,4 KB · Katsottu: 432
Tässä kuva viimekesältä kun autokatoksen siivouksen yhteydessä piti alkaa palautella palautuspulloja/-tölkkejä. Juuh - en ede yrittänyt työntää näitä 1-sarjan bemuun vaan suosiolla vaimon Mondeoon.

Hiukan reilut 100 € panttiarvoa...


 

Liitteet

  • mondeon_loosteri_palautuspullot.jpg
    mondeon_loosteri_palautuspullot.jpg
    131,3 KB · Katsottu: 427
kiinnitin huomiota turvalliksuus näkökohtaan, kun noita jättikuormia ei ole kiinnitetty. onnettomuus tilanteessa auton sisällä lentävät tavarat ovat vaarallisia. itselle tapana farkuissa laittaa tavarat kiinni, vaikka on väliverho matkustamoon.
 
Topias sanoi:
kiinnitin huomiota turvalliksuus näkökohtaan, kun noita jättikuormia ei ole kiinnitetty. onnettomuus tilanteessa auton sisällä lentävät tavarat ovat vaarallisia. itselle tapana farkuissa laittaa tavarat kiinni, vaikka on väliverho matkustamoon.

Hyvä huomio.

Itse kun pakkailen lomareissulle tavaroita niin niitä pusseja ja nyyttejä on miljoona. Olenkin miettinyt että mikähän siinä on ettei voi ostaa kahta isoa matkalaukkua ja pakata tavaroita niihin. Olisi helpompi pakata ja purkaa.
 
Topias sanoi:
kiinnitin huomiota turvalliksuus näkökohtaan, kun noita jättikuormia ei ole kiinnitetty. onnettomuus tilanteessa auton sisällä lentävät tavarat ovat vaarallisia. itselle tapana farkuissa laittaa tavarat kiinni, vaikka on väliverho matkustamoon.

Itse pakkaan aina tavarat selkänojan tasaan, toki sedanissa ei paljon muita vaihtoehtoja olekaan mutta näin toimin myös farkun kanssa. Jos farkun kuormaa kattoon saakka, niin ehdottomasti pitää olla verkko välissä.
 
kt sanoi:
Kokemuksesta viestitän, ettei auton ostossa kannata lastenrattaisiin juuri painoa laittaa. Muutaman kuukauden kuluttua käy yleensä niin, ettei jälkikasvu halua "tuollaisiin" enää sijoittua, vaan uudet kulkutavat tulevat käyttöön "väkisin".

Siinä sitten ihmetellään turhan isoa konttia, kun se on aina tiellä. Se vaihe elämää on toki ohimenevää.

Älä nyt sohaise vaan tuota muurahaispesää. Minä erehdyin joskus tätä kritisoimaan ja tuli ämpärikaupalla p***aa niskaan. Iso kontti pitää olla, kaikki perustelut vastaan on vääriä! ;D
 
Kyllähän jokaisen pitää kuljettaa mukanaan useita kuutioita lämmitettyä/viilennettyä ilmaa kokoajan vaikka tarve on oikeasti hyvin minimaalista tai lyhyt aikaista.

Muualla maailmassa kynnys hankkia joka tarpeeseen oma auto on matalampi kuin täällä Suomessa, jossa yhdellä autolla pitää hoitaa kaikki mahdollinen.
 
Tuolla muuttoautokeskustelussa kun oli puhetta liian isoista tavaratiloista, niin laitetaan tänne nyt taas tänään otettu kuva meidän "liian isosta" tavaratilasta:

WP_20140214_001.jpg


Nyssäköiden alla on mm. yhteensä kuusi paria sauvoja, murtsikoita ja laskettelusuksia suksipussissa. Ja nuo pikkuskimbat niiden päälle toki. Tällä kertaa loppui tila sikäli kesken, että pulkka piti jättää valitettavasti kotiin.
 
kt sanoi:
Siinä sitten ihmetellään turhan isoa konttia, kun se on aina tiellä. Se vaihe elämää on toki ohimenevää.

Tuntuu olevan jollekin osalle foorumilaisista hirmu vaikeata käsittää, että osa lapsiperheistä harrastaa sellaista ulkoilua vuoden ympäri, että kontissa ei ole liikaa tilaa. Otin tänään taas tämä asia mielessä kuvan meidän liian isosta lootasta, kun sain sen pakattua. Ja tämä on siis aivan normisettiä meille koko talven ympäri:

http://www.autostadium.fi/index.php?topic=377.msg15971#msg15971

Helpommalla toki pääsisi, kun antaisi muksujen hakata pleikkaa 24/7. Mutta jotenkin mulla on lapsenuskoa siihen, että raitis ulkoilma on pleikkaa parempi kasvuympäristö pikkumuksuille.
 
Minulla sinkkunakin oli V70:n kontti monesti täynnä ja minun puolestani sen kokoinen ruuma voisi ihan hyvin olla vaikka jokaisessa autossa. Harvoin reilusta tavaratilasta haittaa on  mutta monesti paljon hyötyä kun pikkuautoista en kiinnostu ja vaikutus muotoiluunkin on yhdentekevä kun katselen autoja sisältä enemmän kuin ulkoa.
hups. väärään ketjuun meni tämä :rolleyes: