https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Peugeot e-Rifter

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Peugeot e-Rifter specs:

up to 280 km (174 miles) of WLTP range
50 kWh battery (216 cells and 18 modules)
two lengths (M: 4.40 m and XL: 4.75 m); both with either five or seven seats
boot space ranges from 775-litres for the five-seat Standard length variant up to 4,000-litres with the seats folded on Long variants
towing option of up to 750 kg
0-100 km/h (62 mph) in 11.2 seconds
top speed of 130 km/h (81 mph)
front-wheel drive
100 kW and 260 Nm electric motor
on-board charger: single-phase 7.4 kW (7h 30 min) or three-phase 11 kW (5h)
DC fast charging (by 80% SOC) in about 30 minutes using 100 kW charger
battery warranty (at least 70% of nominal capacity): eight-year/160,000 km (100,000 miles)
multi-energy EMP2 platform

peugeot-e-rifter-charging.webp


peugeot-e-rifter-charging.jpg



https://insideevs.com/news/488414/peugeot-erifter-passenger-compact-van/?fbclid=IwAR3Xy5-tRLAyJ8TjLtMm0Ovw80G1QcW8ET0SfgfNwiWlCyxUzWRaXWzmb5M
 
Waauuu
star-struck_1f929.png


Klassinen mutti tietty täyssähkönä range ainoaksi autoksi, mutta myös varsin vaatimaton vetokapa. Vaan noin arkiajoihin melko perfect keksintö :)
 
Tuo olisi vastaus meidän tarpeisiin, jos vaan range riittää. Nyt vähän hintsusti, mutta katsotaan nyt hinnat ensin.

Tietysti koko kattaus myös Stellantiksen merkkejä ja Tojota päälle. Tunteella valitsisin Citikan tai ehkä Pösön, mutta järjellä Toyotan.

Mutta ne hinnat tiskiin pian, kiitos!
 
Urlaub sanoi:
Mutta ne hinnat tiskiin pian, kiitos!

Antaisiko suuntaa:

Like its Combo-e Life sibling, the e-Rifter is likely to command a price premium over the regular car on which it's based, meaning a starting price of close to £26,000 is likely, before the Government's £3000 grant for electric cars costing less than £50,000 is taken into account.

https://www.whatcar.com/news/2021-peugeot-e-rifter-electric-car-revealed-price-specs-and-release-date/n22683

Kotomaan linkkiä:

Peugeotin henkilöautomallisto kasvaa kesällä sähköisellä e-Rifter-mallilla

https://autotoday.fi/peugeotin-henkiloautomallisto-kasvaa-kesalla-sahkoisella-e-rifter-mallilla/


Noihin 10 000 lisää?
https://media.peugeot.fi/file/69/8/20210101-peugeot-rifter-hinnat-tekniset-tiedot-ja-varusteet-pa-ivitetty-11.2.2021.770698.pdf?lcdv16=1PK9AFQNNKC0A020
 
Urlaub sanoi:
Tietysti koko kattaus myös Stellantiksen merkkejä ja Tojota päälle. Tunteella valitsisin Citikan tai ehkä Pösön, mutta järjellä Toyotan.
Listastasi (Peugeot Rifter, Citroën Berlingo, Toyota Proace City) unohtui vielä Opel Combo :rolleyes:

Vuosi sitten itse olin tuon valinnan edessä, vaikka tosin polttiksesta olikin vielä kyse ja Citroën tarjosi mielestäni eniten autoa edullisimmalla hinnalla => miksi tämä patteri-versiokaan olisi erilainen ??? Toki tyylikkyydessä Pökö vetää ylivoimaisesti sen pisimmän korren, tuossa sähköautossakin i-Cockpit 3D
star-struck_1f929.png
 
HiTec sanoi:
Listastasi (Peugeot Rifter, Citroën Berlingo, Toyota Proace City) unohtui vielä Opel Combo :rolleyes:

En unhoittanut. Stellantis kattaa myös Ooppelin. Se vaan on niin niin mitään sanomaton, ettei jaksanut edes kirjoittaa. Niin on kyllä Toyotakin, mutta se on kuitenkin Toyota..

Tuo Fiatina tulo oli minulle uusi tieto. Vielä kun tulisi Alfa Romeona niin sellaisen ostaisin! I-kopan Ducatoa myytiin myös Alfana eli ei niin älytön visio kuin ensikuulemalta tuntuu.

HiTec sanoi:
Vuosi sitten itse olin tuon valinnan edessä, vaikka tosin polttiksesta olikin vielä kyse ja Citroën tarjosi mielestäni eniten autoa edullisimmalla hinnalla => miksi tämä patteri-versiokaan olisi erilainen ??? Toki tyylikkyydessä Pökö vetää ylivoimaisesti sen pisimmän korren, tuossa sähköautossakin i-Cockpit 3D

En ole tuollaista i-Cockpit 3D:tä livenä nähnyt, mutta yleisesti ottaen valitsisin mieluummin perinteisen ohjaamon. Kasarilla ritariässä-ohjaamo olisi ollut kova sana.
 
Varo vaan, kun kerran saat siitä i-Cockpitin ideasta kiinni ja pääset kokeilemaan, niin ei muu kelpaakaan. Vaimon kanssa kävi juuri niin.
 
Penguin sanoi:
Varo vaan, kun kerran saat siitä i-Cockpitin ideasta kiinni ja pääset kokeilemaan, niin ei muu kelpaakaan.

Tämä. Itsellenikin tuo sopii niin mielettömän hyvin että perinteisen toteutuksen ergonomia tuntuu järkiään umpisurkealta eikä kykene keksimään miksi joskus joku on ylipäänsä mennyt saamaan niin huonon idean kuin ratin läpi katsottavan mittariston. Isosta ratista puhumattakaan. Tuosta on muodostumassa raivostuttava autojen valintaa rajoittava tekijä.

Tänään ajelin uudella Focuksella, kiva ja toimiva auto — mutta voi luoja että se iso ruori on outo ja hankala! [emoji1787]
 
Penguin sanoi:
Varo vaan, kun kerran saat siitä i-Cockpitin ideasta kiinni ja pääset kokeilemaan, niin ei muu kelpaakaan. Vaimon kanssa kävi juuri niin.

Täytyy pitää varansa, jos tautiin ei ole muuta parannusta kuin Pösön ostaminen.
 
Urlaub sanoi:
5 kW lämmitysvastukswt, mutta ei ILP:a? Ei hyvä.

Ei välttämättä haittaa, jos suunnilleen samanlaisesta ajosuoritteesta pitää selviytyä, olipa lämpötila -20 tai +20. -20:ssä taidetaan mennä kuitenkin vastuksilla vaikka ilppi olisikin. Muutenkaan tuo ei ole 50kWh:n akulla sellainen vehje, jolla lähtökohtaisesti ajettaisiin Helsingistä Leville hiihtoloman viettoon. Kesämatkailuunkin harrastuneisuutta vaativa auto. Tykkään silti :)
 
Tipi sanoi:
Ei välttämättä haittaa, jos suunnilleen samanlaisesta ajosuoritteesta pitää selviytyä, olipa lämpötila -20 tai +20. -20:ssä taidetaan mennä kuitenkin vastuksilla vaikka ilppi olisikin.

Ei varmaan -20 asteessa, mutta meillä on ehkä 9 kk vuodesta sellaista, että ILP:n lämmitys toimii hyvällä hyötysuhteella. Ainakaan etelässä tällaisia pakkasia ei ole edes joka vuosi, ja vaikka olisikin niin kyse on muutamasta päivästä.
 
Penguin sanoi:
Meillä on 6 kk vuodessa, kun autoa ei tarvitse lämmittää ja noista 3-4 kk sellaisia, että on viilennettävä.

Sama meilläkin. Toki rifter on aika iso ja lasipintaa on kohtalaisen paljon eli ilpistä olisi ehkä enemmän hyötyä kuin omassa autossani, jossa lämmitys ei touko-syyskuussa vie juuri koskaan yli 2kW. Toki riippuu myös siitä, miten lämpimänä hytin tykkää pitää.
 
Urlaub sanoi:
En ole tuollaista i-Cockpit 3D:tä livenä nähnyt, mutta yleisesti ottaen valitsisin mieluummin perinteisen ohjaamon. Kasarilla ritariässä-ohjaamo olisi ollut kova sana.
No siitä uusi Tesla Model S ;D

EsySWXyXAAYeu3u


Taky sanoi:
Tulossa oikeasti 4x4? Mikä akun koko?
No ihan samalla tavalla dangel tekee näihin pienempiin noita 4WD alustoja mitä numeroa suurempiinkin pakuihin, mutta kyseessä on toki vain mekaaninen osien lisäys, ei sähkömoottorin ja hilppeiden lisäys - ainakaan vielä. Tietty onhan PSA:lla itselläänkin ollut jo vuosia tuo oma HYbrid4, jossa vaan polttikseen lisätään ne sähköosat taka-akselille. Miksi tuota samaa ei voisi myös täyssähkössäkin hyödyntää ja varsinkin kun Rifterin kontin lattian alla tuo tyhjää tilaa on vaikka muille jakaa, jos jättää varapyörän pois ja korvaa sen paikkasarjalla 8)