https://tummennuskalvot.fi/

Mikä puhelin seuraavaksi?

P

pokkus

Vieras
Itsellä on puhelimen vaihto varmaan kohta ajankohtainen, koska vaimo tarvitsee uuden luurin (ottaa mun nykyisen) kun hänen kännykkänsä on nykyisin melkein kokonaan vanhemman poitsun leikkikaluna.

Tällä hetkellä käytössä on Nexus 4 johon olen ollut äärimmäisen tyytyväinen. Siksipä looginen seuraaja olisi Nexus 5. Onko kellään kokemuksia tästä luurista tai saako samalla rahalla jotain selkeästi parempaa? Nexus 5 irtoaa täällä 350 dollarin hintaan.
 
pokkus sanoi:
Itsellä on puhelimen vaihto varmaan kohta ajankohtainen, koska vaimo tarvitsee uuden luurin (ottaa mun nykyisen) kun hänen kännykkänsä on nykyisin melkein kokonaan vanhemman poitsun leikkikaluna.

Tällä hetkellä käytössä on Nexus 4 johon olen ollut äärimmäisen tyytyväinen. Siksipä looginen seuraaja olisi Nexus 5. Onko kellään kokemuksia tästä luurista tai saako samalla rahalla jotain selkeästi parempaa? Nexus 5 irtoaa täällä 350 dollarin hintaan.

Kyllähän tuo Nexus 5 taitaa on lyömätön peli tuohon hintaan, Note 3 olisi myös loistopeli mutta sen hinta taitaa sielläkin lähennellä 700$?
 
Pähkäilin kauan vanhan nokialaisen E71 seuraajan valinassa. Vaihtoehtoina pyöri Lumia 925, Sony xperia Z1, Samsung ja lopussa iPhone 5S. Yksi vahva kriteeri oli yhden käden puhelin, joten iPhone 5S tuli kotiin. Tyytyväinen olen ollut.
 
Karvis sanoi:
Kyllähän tuo Nexus 5 taitaa on lyömätön peli tuohon hintaan, Note 3 olisi myös loistopeli mutta sen hinta taitaa sielläkin lähennellä 700$?
Kaveri kans eilen höpötellessä totes tilanneensa tuon N5 ja harmitteli et ois pitänyt ottaa LG G2. Ilmeisesti nuo on aika samaluuri, mutta G2 akun kesto jotain posketonta N5 verrattuna.

EDIT:
Melko julma ero akuissa 700mAh.
N5: Li-Ion (2300 mAh)
G2: Li-Po 3000 mAh
 
Uusimmassa TM:ssä (1/2014) oli vertailtu muutakin kuin farmariautoja. Siellä on testiin laitettu iPöne 5S (700 – 900 €) Galaxy Note3 (650 €), Lumia 1020 (600 €) ja Nexus 5 (500 €). Itsellä ei ole kokemuksia yhdestäkään näistä, ehkä lähinnä on Lumia 1020 (itsellä 920), jossa on tuo kuuluisa superkamera.

TM on asettanut nämä järjestykseen iPöne ja Note 3 (9,1 pistettä), sitten Lumia (8,8) ja Nexus 5 (8,4) . Kaikki älypuhelimat ovat koko lailla samalla viivalla, Nexus 5 otti hiukan takkiin muuhun joukkoon verrattuna toiminta-ajassa, kamerassa sekä kuuluvuudessa (yhdessä Galaxyn kanssa). Mutta onhan se hinnaltaankin huokein. Lisäksi sen hd näyttötarkkuus on tietysti superia.

Kun itse painotan puhelinominaisuuksien, nettiselaimen ja mailin lisäksi erityisesti kameraominaisuuksia, olisi oma valintani Lumia 1020. Vaikka siinä on ei-niin-kauhesti-diggaamani-tiili-W8, on tuo W8 kieltämättä 920:ssä toiminut ihan näppärästi. Olenkin ollut 90 % tyytyväinen 920:een ja erityisesti sen kameraan. Ainoa, mitä toivoisin siihen lisää olisi pikseleitä, jotka mahdollistaisivat kunnollisen elektronisen zoomauksen. Lumia 1020:n 38 megapixelin kennossa niitä olisi jo riittävästi.
 
Kysymys ei ole itselle ajankohtainen. Onneksi, koska en pidä puhelimen vaihtelusta.

E61 oli 9/06 - 11/09 ja E72 11/09 -11/13 ja nyt 1020 11/13 --->

Mitähän on tarjolla loppuvuonna 2017? Toivottavasti tuolla pärjää sinne asti. Mutta tuskin...  :( Tyytyväinen olen ollut tähän asti. :)
 
Kolhuja saaneen Nokia 800 tilalle tulee 925 tai 1020 hinnan laskettua sopivasti.800 mennään toistaiseksi,toimiessa.
 
pantero sanoi:
Uusimmassa TM:ssä (1/2014) oli vertailtu muutakin kuin farmariautoja. Siellä on testiin laitettu iPöne 5S (700 – 900 €) Galaxy Note3 (650 €), Lumia 1020 (600 €) ja Nexus 5 (500 €). Itsellä ei ole kokemuksia yhdestäkään näistä, ehkä lähinnä on Lumia 1020 (itsellä 920), jossa on tuo kuuluisa superkamera.

TM on asettanut nämä järjestykseen iPöne ja Note 3 (9,1 pistettä), sitten Lumia (8,8) ja Nexus 5 (8,4) . Kaikki älypuhelimat ovat koko lailla samalla viivalla, Nexus 5 otti hiukan takkiin muuhun joukkoon verrattuna toiminta-ajassa, kamerassa sekä kuuluvuudessa (yhdessä Galaxyn kanssa). Mutta onhan se hinnaltaankin huokein. Lisäksi sen hd näyttötarkkuus on tietysti superia.

Kun itse painotan puhelinominaisuuksien, nettiselaimen ja mailin lisäksi erityisesti kameraominaisuuksia, olisi oma valintani Lumia 1020. Vaikka siinä on ei-niin-kauhesti-diggaamani-tiili-W8, on tuo W8 kieltämättä 920:ssä toiminut ihan näppärästi. Olenkin ollut 90 % tyytyväinen 920:een ja erityisesti sen kameraan. Ainoa, mitä toivoisin siihen lisää olisi pikseleitä, jotka mahdollistaisivat kunnollisen elektronisen zoomauksen. Lumia 1020:n 38 megapixelin kennossa niitä olisi jo riittävästi.

Tässä olikin paljon hyvää infoa, kiitos. Itsellä tosiaan 400 dollaria olisi aikalailla maksimi mitä puhelin saisi maksaa, joten samanhintainen pitäisi olla tuon Nexuksen kanssa, jotta voisin harkita. Samoin näytön koko ei saa kasvaa liian suureksi, koska en halua kantaa puhelintani repussa ;) Nykyinen Nexus 4 alkaa olla jo siinä kipurajoilla, etten juuri isompaa puhelinta halua.
 
Itse mietin, pitäisikö hankkia seuraavaksi joku Sonyn Xperia-puhelin, jos/kun tuo Samsung tuosta hajoaa. Ovat ihan tyylikkään näköisiä, esimerkiksi tuo Xperia Z1, ja lisäksi jotkut ovat IP58-suojattuja. Hinta vain on korkeahko...
 
Nuuka sanoi:
Itse mietin, pitäisikö hankkia seuraavaksi joku Sonyn Xperia-puhelin, jos/kun tuo Samsung tuosta hajoaa. Ovat ihan tyylikkään näköisiä, esimerkiksi tuo Xperia Z1, ja lisäksi IP58-suojattuja. Hinta vain on korkeahko...

Meillä saattaisi tässä lähiaikoina olla vähän käytetty Z1 vapautumassa uudelle omistajalle ;)
 
Karvis sanoi:
Meillä saattaisi tässä lähiaikoina olla vähän käytetty Z1 vapautumassa uudelle omistajalle ;)

Saa nähdä, viitsinkö vielä Samsungia vaihtaa, kun se toimii kuitenkin :)
 
Zaasa sanoi:
Tänään katselin Sonyn Xperian essaria,kovin herkkä on näyttö naarmuuntumaan.

Siinä on muovikalvo tehtaan toimesta joka on aika pehmoista laatua, se kannattaa joko suojata erillisellä kalvolla tai sitten nykäistä pois kun on naarmuilla. Samanlainen kalvo on myös takakuoren lasissa.
 
Karvis sanoi:
Siinä on muovikalvo tehtaan toimesta joka on aika pehmoista laatua, se kannattaa joko suojata erillisellä kalvolla tai sitten nykäistä pois kun on naarmuilla. Samanlainen kalvo on myös takakuoren lasissa.
En kyllä ensi lukemalla uskonut tuota todeksi, joten tarvitsi katsoa omasta Xperiasta, ja kyllähän tuo totta on. Itselläni aikoinaan naarmuuntui tuo näyttö aika pahoin. Eli nythän voin repiä tuon "tehdaskalvon" pois, ja minulla on jälleen lähes uudennäköinen puhelin. Mutta mahtaakohan noita kalvoja saada vielä kaupasta ostettua. En ainakaan muista niitä nähneeni Verkkokaupassa.
 
Sen orkkiskalvon mukana lähtee sitten myös se Sonyn logo siitä yläreunasta.
Aika nopeasti ne saa kalvot myyntiin noihin uutuusmalleihinkin,  mikä malli sinulla on käytössä?
 
Karvis sanoi:
Sen orkkiskalvon mukana lähtee sitten myös se Sonyn logo siitä yläreunasta.
Aika nopeasti ne saa kalvot myyntiin noihin uutuusmalleihinkin,  mikä malli sinulla on käytössä?
Mulla on tällainen vähän vanhempi malli Xperia Arc, ikää tällä on varmaankin sellainen 3 vuotta. Mutta hyvin on kyllä toiminut.
Tässä mallissa ei kyllä lähtenyt tuo logo näytöstä, vaikka nykäisin sen kalvon pois. Alta paljastui vain aivan neitseellinen näyttö, ei naarmun naarmua :) Kiitokset muuten vinkistä  ;)

Aluksi ajattelin turhamaisuuttani vaihtaa puhelimeni johonkin uuteen, lähinnä Samsungiin, ja siirtää tämän vanhan emännän käyttöön, mutta nyt taisi OntuvaEricssoni saada lisäaikaa omassa käytössäni.
 
Totenkopf sanoi:
Mulla on tällainen vähän vanhempi malli Xperia Arc, ikää tällä on varmaankin sellainen 3 vuotta. Mutta hyvin on kyllä toiminut.
Tässä mallissa ei kyllä lähtenyt tuo logo näytöstä, vaikka nykäisin sen kalvon pois. Alta paljastui vain aivan neitseellinen näyttö, ei naarmun naarmua :) Kiitokset muuten vinkistä  ;)

Aluksi ajattelin turhamaisuuttani vaihtaa puhelimeni johonkin uuteen, lähinnä Samsungiin, ja siirtää tämän vanhan emännän käyttöön, mutta nyt taisi OntuvaEricssoni saada lisäaikaa omassa käytössäni.

Joo noissa vanhemmissa malleissa logo on itse lasissa, uudemmissa se on siinä kalvossa kiinni.
 
Ajatuksissa on ollut ostaa Lumia 925, kunhan N8 sanoo itsensä irti.
Taas on ollut sellainen Nokia tämä N8 mitä ei ole tarvinut huolloissa/korjauksissa käyttää, täysin viattomat 2vuotta on takana.
Mutta nyt kun takuu loppuu, viat tietysti alkaa :rolleyes:
 
Itse sain töistä lokakuussa Lumia 925:n. Aiemmin minulla on ollut Lumiana käytössä 800 ja 920 mallit. 925 on muuten kaikin puolin ihan ok puhelin, mutta sitä vaivaa kiusallinen pikku ominaisuus. Siinä on todella surkea kuuluvuus. Tämä ominaisuus korostuu vähänkin heikommassa kentässä. Samoissa paikoissa joissa minulla ei ole ollut noilla aiemmilla Lumia-malleilla mitään ongelmia, 925 ontuu todella pahasti. Vikoina on ollut mm.: puhelut katkeilevat, vastapuoli ei saa puheestani selvää, vastapuolen ääni saattaa kadota pitkäksi aikaa. Lisäksi puhelin saattaa kadottaa kentän kokonaan välillä pitkiksikin ajoiksi ja ilmoittaa vaan että yhteyttä ei ole.

Toimitin tietenkin puhelimen huoltoon, jossa se viipyikin pari viikkoa. Puhelin kävi aina Tsekeissä keskushuollossa asti ja ainakin työselosteen mukaan puhelimeen oli vaihdettu rautaa. No, puhelimen saatuani huollosta innostus katosi nopeasti kun saatoin todeta, että puhelin on edelleen aivan yhtä p***a. Päätin toimittaa sen uudelleen huoltoon, mutta onneksi meillä oli duunissa politiikka muuttunut ja sain hyllystä heti uuden iskemättömän 925:sen vanhan tilalle. Mutta valitettavasti tämä uusi yksilö on aivan samaa kuraaa kuin edellinenkin.
 
N8:ssa, jossa myös on alumiinikuori, on ongelmia kuuluvuudessa meillä sisällä.
Emännällä on iäisyyden vanha näppäinpuhelin joka kuuluu saman operaattorin liittymällä todella hyvin.