https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Peugeot 2008 SUV (2020 ->)

Marko_K

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Omaan silmään onnistunutta designia jatkaa uusi 2008:kin. Ehkä sukunäkö 3008:iin on turhankin vahva, mutta ihan kivannäköinen pikku-SUV. Sähköllä tai ilman.


 

Liitteet

  • 2019-peugeot-2008.jpg
    2019-peugeot-2008.jpg
    33,1 KB · Katsottu: 658
  • peugeot-2008-2019.jpg
    peugeot-2008-2019.jpg
    30,4 KB · Katsottu: 430
  • peugeot-2008-2019 (1).jpg
    peugeot-2008-2019 (1).jpg
    36,9 KB · Katsottu: 452
Pösöltä tulee kyllä tosi hyvännäköisiä autoja nykyään. Tämmöinen kelpaisi kyllä itsellenikin.
 
Olisi ollut tiukka valinta 3008 ja tämän välillä jos olisi ollut saatavilla vuosi sitten.  Toivottavasti ajettavuus on samalla tasolla  "isoveljien" kanssa.  Jotenki mutu tuntuma että uudet 2008 ja 208 tekevät kovan tuloksen pösölle vielä  :)
 
Hyvän näköistä Designeriä pukkaa taas Pösöltä 8)
Laitetaan tämäkin saman ketjun alle, kun 2008 puhutaan. Muistelin että sähköinen versio olisi ollut 208 :rolleyes:
Ei taida olla alle 30k€ enää. ..
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5fcc712d-0a1b-44e5-a1ca-abb53b7c1dbb
Uusi 2008 on 4,3 metriä pitkä eli se on noin 15 senttiä edeltäjäänsä pidempi. Akseliväli on 2,6 metriä. Näihin mittoihin on saatu mahtumaan 434 litrainen tavaratila.
 
Hienon näköinen peli. Tämäntyyppinen auto voisi hyvinkin olla seuraava kulkupeli joskus muutaman vuoden kuluttua kun tilaa ei niin paljon tarvitse. Sähkön toimintamatka saisi kyllä olla pidempi, mutta eiköhän tuo tulevaisuudessa sitä olekkin.
 
völvöxc60 sanoi:
Hyvän näköistä Designeriä pukkaa taas Pösöltä 8)

Kyllä!

Akku on 50 kWh:n suuruinen ja siitä riittää virtaa 310 kilometrin ajoon.

Akku latautuu täyteen mukaan tulevalla kaapelilla 16 tunnissa, kolmivaihevirralla 8 tunnissa ja pikalaturilla (100 kW) 30 minuutissa 80 prosenttisesti täyteen.


Toivottavasti tuosta 50kWh akusta ei tule uusi normi - monella jukaisulla se tuntuu olevan juurikin sitä luokkaa - vaan kasvaa 10-20% siitä jotta olisi seuraavassa vaihdossa mistä valita, henk koht. 300km on liian kinttaalla talvikeleillä.

Tuo 3-vaihelataus sitä vastoin on erittän hyvä juttu - sopisi laventua kaikkiin.
 
Voisi jopa sanoa, että pienen napsun mennyt ulkonäkö eteenpäin vs vanha malli.
 
Hyvin lähellä on tämä uusi 2008 muotoilultaan suosittua 3008:a. Jos viimeistely ja materiaalivalinnat ovat samalla tasolla, niin hinnoittelusta tulee hankalaa. Jos äänieristyskin on kunnossa, niin Peugeotin " voittokulku" jatkuu.
Kukaan ei ole maukunut nelivedosta, vielä.
 
Monta tuoretta mallia on nyt tarjolla tässä luokassa, mutta 2008 vaikuttaa tilojen ja viimeistelyn osalta pätevämmältä kuin esim. Captur. Itse asiassa positiivinen yllätys 208:n jälkeen. 208:ssa (ja Corsassa) on panostettu kovin vähän takaistuintiloihin, takaovien väljyyteen ja tavaratilaan. 2008:ssa nämä asiat ovat kunnossa ja myös ulkomuodossa on muutakin tyylikästä kuin keula toisin kuin 208:ssa. Mutta kynnykset ovat korkeat ja leveät. Kulkua haittaa osaltaan myös se, että mittariston näkymisen takia ratin joutuu pudottamaan niin alas kuin mahdollista.
 
Pökötin suunnittelijoilla pikku moka. Jos 181 cm roteva ja pitkäretinen kuski nostaa penkin yläasentoon saadakseen maasturimaisen asennon ja autoon astumisen/poistumisen, niin reiden ja ratin väli käy ahtaaksi ratin ylimmässäkin asennossa. Ja penkki ala-asennossa kokemus on sitten kaukana SUV:stä. Esimerkiksi T-cross on ihan erilainen istua.
 
Nyt niitä saa, siis koeajaa, Autoverkkokauppa.fi  Vantaalla.

Suomen eka Peugeot e-2008 lehdistöauto saapui juuri tänään ja sitä voi käydä kokeilemassa viikonlopun koeajotapahtumassa, kuten myös kuvan e-208.
 
Trilisser sanoi:
Pökötin suunnittelijoilla pikku moka. Jos 181 cm roteva ja pitkäretinen kuski nostaa penkin yläasentoon saadakseen maasturimaisen asennon ja autoon astumisen/poistumisen, niin reiden ja ratin väli käy ahtaaksi ratin ylimmässäkin asennossa. Ja penkki ala-asennossa kokemus on sitten kaukana SUV:stä. Esimerkiksi T-cross on ihan erilainen istua.

Kyllä moka on siinä, että yli 180 senttinen, roteva ja pitkäreitinen kuski edes istuu tuon kokoluokan autoon.

Onneksi kaikki autot eivät tule samasta muotista, niin autoja on myynnissä niillekin, joille VW:n ergonomia ei kertakaikkiaan sovi. Voisin toki tähän väliin esittää pienen valituksen 2008:sta. Siinä ei saa ohjauspyörää tarpeeksi alas ja penkin korkeussäädöstä loppuu myös säätövara ala-asennossa. Sillä joutuu pakosti ajamaan sellaisessa sub-SUV-wanna-be-asennossa, kun penkin joutuu säätämään luonnottoman ylös.
 
Onkos muuten jossain mittailtu tämän polttomoottorisen 2008 melua? Ainakin Bjørn Nylandin mittausten mukaan e-2008 olisikin erittäin hiljainen auto jättäen huomattavasti arvokkaampia autoja taakseen hiljaisuudellaan.
https://www.youtube.com/watch?v=m6cpi3h9qP0&t=255s
Tilaakin tuossa pitäisi olla paljon enemmän takapenkkien takana ja kontissa kuin 208:ssa
Rangekin melkein samaa luokkaa kuin e-208:ssa.
 
Penguin sanoi:
Kyllä moka on siinä, että yli 180 senttinen, roteva ja pitkäreitinen kuski edes istuu tuon kokoluokan autoon.

Onneksi kaikki autot eivät tule samasta muotista, niin autoja on myynnissä niillekin, joille VW:n ergonomia ei kertakaikkiaan sovi. Voisin toki tähän väliin esittää pienen valituksen 2008:sta. Siinä ei saa ohjauspyörää tarpeeksi alas ja penkin korkeussäädöstä loppuu myös säätövara ala-asennossa. Sillä joutuu pakosti ajamaan sellaisessa sub-SUV-wanna-be-asennossa, kun penkin joutuu säätämään luonnottoman ylös.

Pingviini puhuu pääsiäispashaa. Ensinnäkin mihin perustuu ajatus, että rotevamman pitäisi ajaa jollain mastodontilla? Toiseksi, kävin koeajolla 2008:lla. Käytännössä haitta ei ollut kovin suuri. Siihen tottuisi. Ja muuten oli mukava ajella. Pikku ratti kävi käteen tosi hyvin.
 
Noin viikko takana e-2008 kanssa (Allure, punainen, driver assist ja avaimeton käynnistys extroina). Pistetääs vähän kokemuksia kun näistä vielä aika vähän käyttäjäjuttuja tuntuu löytyvän suomifoorumeilta:
+Hiljaisuus. Rengasmelu kitkoilla vielä vähäisempää kuin 3-vuotta vanhassa 5008:ssa, ja kun moottorinääntä tai tuule suhinoitakan ei kuulu, on kokonaisuus todella miellyttävä.
+Focalen stereoita ei sähköversioon saanut, mutta perussetti ihan ok. Vähän yläbassojumputusta tulee vs Focalen tasapainoisempi sointi, mutta ihan siedettävä ei hifiorientoituneelle musiikkiharrastajalle kuitenkin.
+Driver assist kiva lisä, eikä maks sähköversion veroilla paljon. Suosittelen. Etenkin mukaiuva vakkari oikein jouhevatoiminen. Kaistavahti sulalla ok, lumikelillä parempi ottaa pois.
+Lämpenee nopeasti ilman esilämmitystäkin.
-Sisävalaistus 5008 verrattuna vaatimattomampi, nätit ledikorostukset jätetty pienemmästä pois.
-MyPeugeot apissa joku käsittämätön bugiongelma viimeisimmissä päivityksissä. Onnesi myyjä tästä varoitteli enkä odottanut liikoja. Lopulta ulkomaisilta foorumeilta löyty tieto, että vanhempi 1.25.2 versio toimii. Ja toimihan se. Todella outoa että virallisilla reiteillä jaossa toimimaton versio. Asialla talvella siinä mielessä merkitystä, että mahdollistaa esilämmityksen.

Rangesta en sano mitään. Pientaloasujalla sukopistorasiastakin joka aamu akut täynnä. Eli riittävä mun käyttöön.
 
DMG sanoi:
Rangesta en sano mitään. Pientaloasujalla sukopistorasiastakin joka aamu akut täynnä. Eli riittävä mun käyttöön.

Range kuitenkin monelle se tärkeä tieto joten jos sen kuitenkin kertoisi niin helpottaisi monia.

Onko miten lähellä tuo range mitä TM ilmoittaa..?


AJETTUA: PEUGEOT E-2008 GT LINE
Ilmoitettu lukema on 307 kilometriä eli 29 lyhyempi kuin 208:lla. Aiempien mittaustemme perusteella lukema on hyvällä säällä varsin realistinen.
 
Ajot olleet ekan viikon aikana 10-20 km siivuja, useita/päivä, kuitenkin niin että lähes joka kerta auton sisätilat olleet kylmät lähtiessä. Eli lämmitykseen energiaa varmasti jonkin verran mennyt. Enkä ole kertaakaan akkuja ajanut tyhjäksi asti. Vaikutelma on, että ei tolla 300 km tällaisessa ajossa pääsisi, joku reilut 200 varmaan realistisempi. Mutta tosiaan pidemmät siivut tai kesäisempi keli olisi todennäköisesti aivan erilainen tilanne.
 
Kuva e-2008sta vielä liitteenä. Tässä vielä puhtaana luovutushallissa.
 

Liitteet

  • 2008.jpg
    2008.jpg
    42,2 KB · Katsottu: 369
Toi Focalien jättäminen pois varustelistalta on vähän hölmö juttu. Subbari ei mahdu sille paikalle, missä se on polttismallissa, niin ei ole viitsitty laittaa subbaria muualle, eikä myöskään myydä tuota paremmilla kaiuttimilla ilman subbaria.