https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Toyotan laatu nykyään?

D

deequ

Vieras
Toyotaa on perinteisesti pidetty hyvin varmana perusautona, joka toimii kuin se kuuluisa junan vessa. Mutta onko tälle mielikuvalle vielä perusteita? Paljon on julkisuudessa jauhettu takaisinkutsuista, joille muiden merkkien fanit jaksavat irvailla. Mutta sinänsä se ei välttämättä kerro huonosta laadusta, vaan ennemmin siitä, että myöhemmin havaituista virheistä halutaan kantaa vastuu, jotta asiakkaalla olisi mahdollisimman toimiva tuote.

Jonkin verran korviini on kantautunut huhuja esim. D4D-moottorin ongelmista, mutta hakemallakaan ei tahdo kunnon tietoa löytyä. Kaikilla merkeillä ei ole kunnon keskustelupalstoja, joissa vioista puhuttaisi yhtä avoimesti kuin vaikkapa VW-konsernin kuuluisista tyyppivioista.

Sen vuoksi erityisesti nuo dieselmoottorin viat kiinnostaa, kun vaimolle pitäisi löytää taloudellinen ja luotettava työmatka-auto, jonka kanssa ei tarvitsisi kovin usein miettiä miten ja koska ehtii viemään korjaamolle. Paria uutena ostettua autoa on nyt joutunut viemään takuukorjauksiin...
 
Googlaappa vaikka hakusanoilla site:nettiauto.com Toyota "moottori vaihdettu" "uusi moottori"

Alkaa olla listaa varsin pienillä kilometreillä olevia d4d-koneisia Toyotia. Myös appivanhempien Avensis kävi koneen vaihdossa. Tojo kuitenkin huolehtii melkoisen hyvin omasta vastuustaan eikä selvissä tapauksissa kustannuksista tarvitse vääntää.
 
deequ sanoi:
Sen vuoksi erityisesti nuo dieselmoottorin viat kiinnostaa, kun vaimolle pitäisi löytää taloudellinen ja luotettava työmatka-auto, jonka kanssa ei tarvitsisi kovin usein miettiä miten ja koska ehtii viemään korjaamolle. Paria uutena ostettua autoa on nyt joutunut viemään takuukorjauksiin...
Älä siis koske Toyotan autoista kuin hybrideihin. Ne ovat ainoat joiden laatuun ja toimivuuteen panostetaan "Toyotan malliin". Dieselit ovat yleisesti vain Euroopan markkinoille tehtyjä ja niihin on panostettu euromalliin eli niillä ei tee mitään. Itse en halua edes Eurooppaan suunniteltuja malleja. Jostain syystä merkin kanssa työskentelevät arvostavat vain aitoja Japseja. Mistä sitten johtunee?
 
Komppaan JF:ää. Osta aito japsi jonka runkonumero alkaa J...... taikka sitten hybrid. Hybridillä pääsee samoihin kulutuksiin dieselin kanssa ja eikä tarvitse maksaa veroja.

Europpalainen ei ole tähän päivään mennessä osannut rakentaa luotettavaa ja toimivaa autoa. Lähinnä alihankkoijoiden osat pilaa nuo euroautot. Niin kauan ollaan varmoilla kun yhdessäkään konehuoneen osassa ei lue bosch,lucas,valeo jne. Japsimaleissa ja hybrideissä noita ei ole onneksi ole. Kyllähän nuokin mene sen takuuajan mutta sen ulkopuolella en suosittele omalla rahalla kokeilemaan.

Itsellä kokemusta nyt  n.40 toyotasta (uusia/käytettyjä) ja linja mennyt juuri tuossa lisäksi varaosa myynnin tilastot tukee tätä (sisko varaosa myynnissä). Itse tuli aikanaan tehtyä kallita kokeiluja vag-yhtymän tuotteilla ja muutamalla volvolla, mersulla ja fordilla kaikissa vikoja juuri noiden mainittujen alihankkijoiden osissa.
 
Vittumaisia autoja nuo bensa Corollat kun ei tarvi käyttää kuin määräaikaishuolloissa. Pl. Tehtaan takaisinkutsut. Ei sähkövikoja, lukot toimii, ovipellit ei kerää jäätä eikä taivu. Ikkunat ei tipu ovipahvin väliin. Moottori toimii yli 100tkm, samoin vaihteisto. Senkus ajaa ja tankkaa. Tylsää.
 
Tylsää autoilua, jännitys puuttuu kokonaan pääseekö perille ja rempat jää tekemättä kun ei tarvi. ;D

Hybridi vehkeet ois ok, mutta prius on omaan silmään niin ruma, ettei edes ilmaseks ottas.
 
Volkkarimiesten tutuilla ja tutun tutuillahan näitä hajoilee ihan jatkuvasti  :rolleyes:

Mitä omassa tuttavapiirissä näitä bensakoneellisia europaassakin valmistettuja ollut niin toimenpiteet on olleet aja, tankkaa ja käytä kerran vuodessa määräaikaishuollossa.
 
Eikös noita oo muitakin kun Prius? Is,Gs,Rx,Nx,Auris,Yaris nyt alkuun luulisi noista nyt edes jonkun olevan edes autoa muistuttava.
 
Mitä itellä näitä euroopan ihmeitä ollut, niin tankkaa, aja, korjaa, tankkaa, korjaa, aja välillä jne.

Tässä alkuun sellaisia omakohtaisia vitutuksen kohteita: Oli kahvat jäässä, suuttimet pimeinä, hehkut rikki, startti rikki, ilmamassa mittari rikki, esp:n anturi rikki, abs:n anturi rikki, alustan nivel rikki, vetonivel rasvat pihalla, puola pimenänä, ikkunat auki vesisateessa, pyykijän moottori rikki, ilmastoinnin kompura rikki, epc-valo päällä, airbagin valo päällä, webasto pimeänä, valojen autm.korkeussäätö rikki (kaikki joko uusia tai alle 100tkm ajettuja). Sitten meni selkäranka poikki noiden kanssa ja loppui se pelleily autoilla. Minkä ohjaustunnossa häviää niin sen ajossa voittaa, koska noilla uskaltaa ajaa kauskin kotoa/korjaamoa.
 
Trollsten sanoi:
Volkkarimiesten tutuilla ja tutun tutuillahan näitä hajoilee ihan jatkuvasti  :rolleyes:

Sama tilanne kun tojotamiesten tutuilla hajoilee volkkarit ihan jatkuvasti, jostain syystä vaan ei omassa tuttavapiirissä ole hajonnut yhtään ainutta volkkarin konetta... ???
 
Eskoop sanoi:
Tylsää autoilua, jännitys puuttuu kokonaan pääseekö perille ja rempat jää tekemättä kun ei tarvi. ;D

Hybridi vehkeet ois ok, mutta prius on omaan silmään niin ruma, ettei edes ilmaseks ottas.
Wekotin sanoi:
Vittumaisia autoja nuo bensa Corollat kun ei tarvi käyttää kuin määräaikaishuolloissa. Pl. Tehtaan takaisinkutsut. Ei sähkövikoja, lukot toimii, ovipellit ei kerää jäätä eikä taivu. Ikkunat ei tipu ovipahvin väliin. Moottori toimii yli 100tkm, samoin vaihteisto. Senkus ajaa ja tankkaa. Tylsää.
Näinhän se todellisuudessa on.
Toki kaikki saa rikki kun oikein yrittää mutta kyllä Toyota edelleen on aika luotettava auto.
Tekniikka murheita on joissain moottorimalleissa ollut mutta kummasti niihin on tehty korjaussarja tai sitten seuraavassa mallissa nämä korjattu jo tehtaanpuolesta. Ei kaikki voi olla täydellisiä eikä sellasta moottoria olekkaan mikä ei menisi joskus rikki :D
 
deequ sanoi:
Toyotaa on perinteisesti pidetty hyvin varmana perusautona, joka toimii kuin se kuuluisa junan vessa. Mutta onko tälle mielikuvalle vielä perusteita? Paljon on julkisuudessa jauhettu takaisinkutsuista, joille muiden merkkien fanit jaksavat irvailla. Mutta sinänsä se ei välttämättä kerro huonosta laadusta, vaan ennemmin siitä, että myöhemmin havaituista virheistä halutaan kantaa vastuu, jotta asiakkaalla olisi mahdollisimman toimiva tuote.

Tojota-kannassa on oltu pian kuusi vuotta eli ensimmäisen Priuksen jälkeen vaimo ei ole halunnut ajaa muilla kuin hybrideillä. Nyt on neljäs hybridi alla ja kaikki vuodet ovat olleet täysin virheettömiä. Kaksi kertaa on käyty takaisinkutsun perässä huollossa, mutta nekin hoidettu tyylikkäästi sijaisautoa tarjoten, vaikka kaikki Tojotamme on haettu ulkomailta.

Ensimmäistäkään vikaoiretta ei ole ilmaantunut, joka on eurooppalaisiin autoihin tottuneelle ollut suuri ihmetys!

Nykyisen Yariksen luulin jo temppuilevan, koska päiväajovalot tuntuivat startatessa syttyvän satunnaisesti. Tämäkin "vika" korjaantui ohjekirjaa lukemalla, josta ilmeni valojen jäävän pimeiksi, jos pistää virrat ON-asentoon käsijarrun ollessa päällä. Valot syttyvät sitten kun käsijarrun vapauttaa. Ei siis ollut vika tämäkään, enkä onnekseni lähtenyt takuutiskille kyselemään..


deequ sanoi:
Sen vuoksi erityisesti nuo dieselmoottorin viat kiinnostaa, kun vaimolle pitäisi löytää taloudellinen ja luotettava työmatka-auto, jonka kanssa ei tarvitsisi kovin usein miettiä miten ja koska ehtii viemään korjaamolle. Paria uutena ostettua autoa on nyt joutunut viemään takuukorjauksiin...

Miksi ihmeessä dieseliä? Ne ovat kaiketi jo luonnostaan vikaherkempiä laitteita (ruiskutussuuttimet, ahtimet, DPF:t, jne) ja muutoinkin ovat vähemän sivistyneitä laitoksia. Sitten vielä diesel-veroa, haisevia käsiä ja suurempi huoltotarve. Hybridin sähköjärjestelmä on täysin huoltovapaa ja valmistajakin lupaa sille 8 vuoden takuun. Koetapa saada samanlainen takuu dieselin komponenteille.  :rolleyes:

Esimerkiksi Auriksessa hybridi on saman hintainen kuin dieselit ja käyttökulut ovat samalla tasolla, ilman dieselin miinuksia. En näe mitään syytä haikailla dieseliä!

Jos jotain miinusta haluaa väenväkisin keksiä niin voimantunnetta diesel tarjoaa enemmän kuin hybridi. Jos tarpeena on kiihdyttää rampilta aina lämä tiskissä niin, että kyytiläisten päät heiluvat vaihteiden vaihtamisen tahdissa, niin silloin kapean vääntöalueen omaava diesel on tietysti paikallaan. Hybridi vetää samoihin suoritusarvoihin eleettömästi ja se tuntuu joitakin jurppivan.

Suosittelen lämpimästi ainakin koeajamaan hybridin oikein reilun pitkällä koeajolla.
 
Yleissivistyksen vuoksi tuollainen hybridi pitäisi kyllä joskus koeajaa. Kaverilla on sellainen edellisen korimallin Avensis 1.8 bensamanuaali ja hänellä oli joskus (takuu)korjauksen sijaisautona Prius, ei ainakaan Toytota miehenä antanut ylistäviä lausuntoja, päinvastoin. Lisäksi, pari kertaa vuoteen tuntuu Avekin käyvän "korjauksissa" ja esimerkiksi joku ohjainyksikkö (liekkö sitten Valeo, Bosch, Siemens, Continenlta vai mikä lie...) aiheuttaa jatkuvaa murhetta disabloimalla escin, luistineston ja absit. Nyttenkin vika päällä ja odottaa korjaamoaikaa.

Naapurilla oli myös aiemmin uutena hankittu Ave, 1.6 manuaali. Tuossa meni, joskin riitelemättä takuuna, uusiksi penkinlämmittimet, valoumpiot ja joitain tukivarsia.

Nuo D4D ongelmat tietääkseni kulminoituu siihen tehokkaampaan 177 hv versioon ja sen sijaan 150 hv versio ei ainakaan samasta ongelmasta kärsi. Eli siis ne sylinteriputket eivät "valu" lohkossa alaspäin.

Itselleni, tosin ei omaa kokemusta, on muodostunut mielikuva että vikansa näissä on siinä kuin muissakin. Takuukorjaukset sen sijaan hoidetaan pääosin mukisematta ilman vääntöä marmorilla. Noutaessa annetaan vielä lippis ja saadaan asiakkaalle hyvä mieli.

Kun mennään vanhempiin Toyotiin, tuonne 2000-lukua ennen olevaan aikaan, niin silloin Toyotakin oli erittäin vähävikainen auto. Huoltovälit toki tiuhemmat.

pitkät huoltovälit ja sähköosien runsas kasvaminen ja ituhippiajattelu ovat minusta niitä teesejä jotka ovat teknistä epävarmuutta tuoneet autoiluun. Raaka rautahan yleensä kestää (paitsi esimerkiksi tuo 177 hv D4D, DSG jne.) ja kilometrejä itse raaka rauta kyllä kestää. Korroosiotakin nykyautot vastustaa todella hyvin. Pitää muistaa, että ei ole pitkä aika (noin 25 vuotta) kun oma autoilu-urani alkoi ja silloin 100000 km ajettu auto oli "loppu" ja joka kylällä oli koneistamoja jotka teki moottoriremppoja. Samoin, jo viiden vuoden ikäiset autot saattoivat olla läpimätiä.
 
Makkis sanoi:
Yleissivistyksen vuoksi tuollainen hybridi pitäisi kyllä joskus koeajaa. Kaverilla on sellainen edellisen korimallin Avensis 1.8 bensamanuaali ja hänellä oli joskus (takuu)korjauksen sijaisautona Prius, ei ainakaan Toytota miehenä antanut ylistäviä lausuntoja, päinvastoin.

Prius on melkolailla maailmanautoksi ja amerikkalaiseen makuun viritetyt ajo-ominaisuudet. Käsijarrukin on polkimella varustettu.. En minäkään Priusta maasta taivaaseen kehu, mutta ne miinukset liittyvät muuhun kuin hybriditekniikkaan. Se hybriditekniikka on yksinkertaisesti kympin arvoinen suoritus. Varsinkin tuoreempi 1,8-litraiseen koneeseen perustuva on erittäin hyvä.

Auriksen hybriditekniikkahan on yksi yhteen Priuksen kanssa, mutta auto on muutoin eurooppalaisempaan makuun viritetty.
 
Toyotan hybridit kyllä kiinnostaisi, mutta valitettavasti muotoilu niin ulkoa kuin sisältäkin on omaan makuuni karseaa. Täytyy varmaan odotella uutta pikku-Lexusta jos se korjaisi tilanteen.
 
Joo prius on pikkaisen liian jenkki makuun viritetty laite. Ekakoppaien Auris myös ohjaukseltaan liian tunnoton euroihin tottuneelle, joten nykykoppaista tai lexusta joutusi katselemaan.
 
2,2-litraisen kansiongelmista olen jotain kuullut. Millaisia nuo pienemmät 1,4-litraiset ovat kestävyydeltään? Hybrideihin panostaminen näkyy kyllä toyota.fi -sivustollakin, kun dieseleitä todella nihkeästi listoilla vaikka Euroopassa niitä on enemmänkin saatavilla.

Sen vähän mitä Priusta on päässyt töissä näpelöimään, niin vaikuttaa ihan kivalta "lelulta" energiavirtanäyttöineen ja hiljaisine sähköajoineen. Auris ja Yaris tavallisempia sekä hyvässä että pahassa... Nuo uudemmat särmikkäämmät Priukset minun mielestäni ihan ok näköisiäkin.
Hybridiä olen kuitenkin pitänyt enempi kaupunkipainotteiseen ajoon sopivana. Vaimolla työmatka 80 km/suunta enimmäkseen moottoritietä ja osa ruuhkaa vastaan raskaalla kaasujalalla. Vuodessa kertyy vähintään 35 tkm.

Ongelmana on vielä budjetti. 20-25 t€ on aika maksimi ja uuden makuun päästyään ei enää käytetyt kelpaa. Lisäksi pitää olla huoltosopimus, jotta kulut ennakoitavissa... Yritä siinä sitten sanoa, että uudenkarhea luotettavaksi todettu ja merkkiin erikoistunut pikkupaja voisi olla edullisempi ja huolettomampi kuin halvin uusi. Kokokaan ei saisi olla ihan pienimmästä päästä, vaan alemman keskiluokan hatchback tai vastaava. Mukaan kun pitää välillä mahtua melko iso koira takakonttiin tai aikuinen takapenkille vaikka enimmäkseen ajelee yksin.

Aidot japsit taitaa olla nykyään aika harvassa. Lähinnä Subaru ja Mazda tulee mieleen...
 
Osta se vähän käytetty hybridi titaanina. Saat ajaa kaksi vuotta ilman murheita. Meillä Prius menee vaimon "reippaassa" työmatka-ajossa reilulla vitosella. Meillä tuo reipas tarkoittaa sitten sellaista päiväsakko rajalla ja vähän yli. Motaria plus maantietä suuntaansa 175km. Autoon tulee tänä vuonna 50-60tkm...

Tuosta esimerkiksi: http://www.nettiauto.com/toyota/prius/6841482
Titaani-takuu maksaa Priukseen ~350€ ja mikäli sitä ei haluta/ pystytä tekemään autoon, unohda ko. auto joka tapauksessa...
 
Urlaub sanoi:
Hybridi vetää samoihin suoritusarvoihin eleettömästi ja se tuntuu joitakin jurppivan.

Suosittelen lämpimästi ainakin koeajamaan hybridin oikein reilun pitkällä koeajolla.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan nykyaikaista automaattivaihteista dieseliä. Voi aivan hyvin laittaa lapun lattiaan ja kiihdytys jatkuu vaihteelta toiselle katkeamattomalla vedolla.
 
Edellinen oma Avensis pelasi laturinvaihtoa lukuunottamatta kuin "junan vessa". Kilometrejä ei tosin kertynyt kuin reilut 60 tkm pariin vuoteen, mutta kuitenkin. Isäukko on noita diesel Toyotia sitten "koeajanut" aika montaa. Ensin 2,0 d4d:ta (vm. 00, 02 ja 03) kolme kappaletta, kaikilla ajoi 0-~120 tkm --> ei ongelmia, sitten vm. 05 2,2 150 hp malli jolla ajoi 0-~120 tkm kunnes meni kansi "solmuun" ja takuuseen. Sen jälkeen vm. 07 2,2 d4d (136 hp) 0-120 tkm, ei ongelmia ja nyt vm. 2011 2,2 d4d (150 hp) ajettuna ~70 tkm, ei ongelmia. Kaksi viimeisintä Jaappanissa kasattuja Toyotia.
 
Naapurilla on vm06 Toyotan Verso reilut 160tkm ajettu. Viime kesänä ABS anturi ja sitten vaihtoivat vielä tuon ABS-kehän.
Viimekuussa haki laturia lainaan, kun ei lähtenyt käyntiin. On muuten laturi vieläkin lainassa naapurissa ;D
Haki Toyotalta uuden akun, mutta tyhjäksi sekin meni! Oli laturi paskana.
Itsellä oli saman ikäinen peli, niin toimi täysin moitteitta! Toki omani oli vain reilun 1v vanha pikkasen alle 30tkm ajettu :rolleyes:
Muistaakseni Airbagin ohjausyksikön vaihtoivat huollon yhteydessä jossain kampanjassa varmuudeksi.
 
Jones sanoi:
Osta aito japsi jonka runkonumero alkaa J......

Oliskin noin helppoa, mutta poikkeuksiakin löytyy. Eikös Aygot tule kaikki samalta linjalta Ranskasta kuin PSA-sisarensakin. Silti noissa VIN alkaa kirjaimilla JTD kuten aidoissa japanilaisissa. Yariksen kohdalla tuo vielä toimi: japanilainen J:llä ja ranskalainen V:llä.
 
Olenko sokea ja en löydä vai onko muokkausaika rajoitettu todella lyhyeksi?

Piti tuohon edelliseen lisätä, että Aygo on kyllä meidän tarpeeseen aivan liian pieni. Oli vaan hyvä esimerkki tuohon valmistusmaa-asiaan.
 
Yksi tuttava osti viime keväänä muistaakseni '10 vuosimallin Avensiksen. Kuitenkin sitä "uutta mallia" Autossa on hienot varusteet, esim täysnahka sisustus ja sähköiset ratinsäädöt yms. Kone 2.2 diiseli ja ajettu alle 100tkm. Kesällä alkoi menemään satunnaisesti vikatilaan käsittääkseni ahto-ongelmien takia. Sitten alkoi hävittämään myös jäähdytinnesteitä. Useamman merkkiliikkeen huoltoreissun jälkeen tuomiona on moottorin uusinta kokonaisuutena hinta-arviolla 15 t€.

Auto on siistin näköinen ja itse en kilometrejä epäilisi. Tällä hetkellä vääntö on käsittääkseni auton myyneen liikkeen kamssa tavoitteena kaupan purku. Maahantuojan kanssa ei kai gw:stä ole sen paremmin keskusteltu.

En tiedä onko näissä samat koneet kuin '05 - '06 ikäisissä mutta itse olen ajatellut että näissä olisi jo korjattu noi ropleemat mitä niissä oli.