https://tummennuskalvot.fi/

Toyota Avensis T27 2009-

P

P.Alikka

Vieras
Kaipa minun tällä hetkellä palstan ainoana Avenistinä on polkaista käyntiin tämä ompelukone yrityksen Avensis mallin höpinät.

Meillä siis perheen kuljettimena hiukan vajaat kaksi vuotta toiminut Avensis 1,6 Terra edition wagon. Tylsiä, uneliaita, mutta luotettavia ja kohtuu mukavia kilometrejä taitettu tällä hetkellä siis noin 53 tkm. Perhekäytössä Avensis on ollut oikein hyvä valinta. Kohtuu rahalla tilaa ja mukavuutta taloudellisessa paketissa. Puutteita mallissa kuitenkin on, tästä syystä autokuume vaivaa aika ajoin pahastikin, mutta toistaiseksi jatketaan näin.

Mutta tänne siis höpinät Avensiksen nykymallista T27, muille malleille voinee perustaa oman topicin.



Täydennetty otsikkoa - juupeli  :)
 
Minulla oli Avensis 1.8 2009 2v7kk ajan ja 49000km ajoin sillä, eikä ole mitään huonoa sanottavaa autosta, ei kuulunu minkäänlaisia natinoita/räminöitä koko omistus aikana.
 
Minulla taas oli vm. 2009 2.2 diesel 177hv Avensis-farkku jolla tuli ajeltua n. 120tkm ilman ongelmia, eli auto toimi maineensa mukaisesti. Ainoa ärsytys oli kojelaudan eri saumoista kuuluneet särinät. Keskikulutus taisi pyöriä jossain 6,8l/100km kieppeillä. Autossa oli Premium-varustetaso mikä toisaalta oli positiivinen seikka koska pidin kovasti tehdasnavigaattorista ja sähkösäätöisistä penkeistä mutta sikäli negatiivinen, että sitten piti seuraavaankin hankkia vähintään samat kilkkeet..
 
Jatketaan tänne näitä omia mietteitä tästä nykymallin Avensiksesta:

+Hyvät tilat, vaikka tavaratila onkin hiukan matalahko
+hiljainen (tosin kivenropinat häiritsee)
+1,6 bensakoneessa matalahko kulutus (6,7 l / 100 km tankkauksista laskettuna koko ajalta)
+parin sähköisen käsijarrun pienen häröilyn lisäksi ei mitään vikaa koko aikana
+ok valot halogeeneiksi
+ok ajettava (varauksin)
+pikkutavaroille mukavasti tilaa
+hyvät sivupeilit ja näkyvyys eteenpäin

-Jotkut sisustan materiaalit halvahkoja
-ergonomiassa petrattavaa, itsellä mittaa 184 cm ja ajoasenton on hiukan kompromissi.
-suksiluukku saisi olla isompi
-bensakoneet on tuhnuja
-ohjaus hiukan tunnoton ja liian kevyt
-tavaratilasta puuttuu kassikoukout ja suojaverho farkussa on huono
-takanäkyvyys huono
 
Vähän ot mut kysyn kuitenkin. Tiedättekö milloin uusi ave esitellään? Oisko ens vuonna jo? Ehkäpä vasta 2015? Ei ole salakuvia ainakaan näkynyt.
 
focceristi sanoi:
Vähän ot mut kysyn kuitenkin. Tiedättekö milloin uusi ave esitellään? Oisko ens vuonna jo? Ehkäpä vasta 2015? Ei ole salakuvia ainakaan näkynyt.
Oma veikkaus, että esitellään v. 2014 alkusyksystä ja kaupoissa sitten vuoden 2015 alkupuolella. Toipo on yleensä aika hyvin saanut pidettyä uudet mallit salassa. Eipä tämän T27 salakuviakaan montaa kuukautta ennen julkaisua. Toivotaan, että uusi malli tuo uudet moottorit tullessaan...
 
En taida jaksaa odottaa niin pitkälle kun en ole fanaattinen toyotamies vaikka niillä tojoilla on tullu ajettua abaut 15v aikanaan. Ei pahaa sanaa kuitenkaan! Saa nähdä millaiset moottorit lähinnä bensat näihin on tulossa? Varmaan kehitystä niihinkin. Tällä nykykorisella avella on tullut ajettua n. 10km parisen vuotta sitten(sukulaisen) ja ihan näpsäkkä kuitenkin ajella. Eikä pahan näkönenkään. Mutta meillä hallitus totesi muutama vuosi sitten "meille ei tojotaa tule" niin saas nähdä? ;D Hyvä arvon säilyvyyshän näissä aveissa on.
 
P.Alikka sanoi:
. Toivotaan, että uusi malli tuo uudet moottorit tullessaan...

Bensa turbot kun tulisi uuteen Avensikseen niin voisin vaihtaa sellaiseen lähiaikoina
 
Jaahas, Avensis kuskikin sai "jännitystä" elämäänsä. Avensiksen viaton aika keskit hiukan vajaat 2 vuotta ja noin 58 tkm. Viikonloppuna huomasin tyhjäkäynnissä ylimääräisen äänen joka silloin tällöin kuului. Tänään käytin auton 60 tkm huollossa ja samalla katsoivat äänen aiheuttajan ja takuukorjauslistaan voidaan kirjoittaa ensimmäiset viat:
-Laturi menossa rikki, uusitaan.
-etujarruista liukutapit uusittu.

Ei ihan tullut tästä elämäni ensimmäisetä ns. viatonta autoa, tainnut ottaa nokkiinsa kun tietää lähtevänsä kiertoon toukokuussa.  :D
 
Millaisia kokemuksia Avensiksen/Auriksen Multidrive "automaatista"?
 
Itsellä ei muita kokemuksia kuin koeajoista Avensiksessa 1,8 Multidrive ja Auriksessa 1,6 Multidrivesta. Koeajoilla tykkäsin kyllä laatikosta, toimii taajamapyörittelyssä oikein mukavasti. Pirteämpää bensakoneeseen naitettuna olisi omaan makuun mukava vaihteisto.
 
"Uusi" (myyjän mukaan vain facelift?) Avensis pitäisi tuleman kesän korvalla. Tästä huolimatta tulin tilanneeksi Active Edition -varustellun 1.8 -litraisen farkkuanjoviksen Multidrive -laatikolla. Päällimmäisenä ajatuksena yritys siirtyä "järkiautoiluun". Edes tilapäisesti ;D
 
Kyllä on myyjä höpissyt omiaan. Eikös nykyinen tullut 2008 (vai oliko 2009? ) myyntiin. Joten kyllä sieltä tulee kokonaan uusi ja täysin erinäköinen auto. Jännä taas nähdä mitä Toyota tekee muotoilulle. Tekniikka lienee kuitenkin samaa tuttua.
 
Onnittelut Loungeliner tulevasta kaarasta. Appiukolla on vastaava voimalinja, ja kovasti tykkää. Taloudellinen ja riittävän menokykyinen. Ja mukavahan tuo oli ajaa kun kokeilin. Laatikon softaus on hyvin paljon Subarun CVT:n tapainen, joten tuntui "kotoisalta".
 
tuRboman sanoi:
Kyllä on myyjä höpissyt omiaan. Eikös nykyinen tullut 2008 (vai oliko 2009? ) myyntiin. Joten kyllä sieltä tulee kokonaan uusi ja täysin erinäköinen auto. Jännä taas nähdä mitä Toyota tekee muotoilulle. Tekniikka lienee kuitenkin samaa tuttua.

Jossakin vaiheessa kirjoitettiin, ettei Avensis tule saamaan seuraajaa. Nyt saksalaisten uutuuslistassa oli nimenomaan facelift tänä kesänä.
 
nemos sanoi:
Jossakin vaiheessa kirjoitettiin, ettei Avensis tule saamaan seuraajaa. Nyt saksalaisten uutuuslistassa oli nimenomaan facelift tänä kesänä.

Näin sitä tosiaan uutisoitiin joten aivan hyvin mahdollista että sieltä tulee toinen naamakorjaus Avensikseen, jotain varmasti on tapahtumassa kun nykyisen myyntiä vauhditetaan ulosheittopaketeilla.

Loungeliner sanoi:
Päällimmäisenä ajatuksena yritys siirtyä "järkiautoiluun".

Mistähän sitä itselle löytäisi näitä samoja lääkkeitä... :p
 
Vahvastihan tuo faceliftiltä näyttää...

http://www.carscoops.com/2015/01/2016-toyota-avensis-spied-in-wagon-form.html

Oma ehdotuslista parannuksista tuohon nykyiseen malliin:
-Lisää säätövaraa rattiin ja penkkiin
-soranrapinoiden vaimentaminen alustasta
-takakontin varusteluun oppia nyt alkuun vaikka Auriksesta, mieluummin VAGgilaisista

Tuossa nuo akuutit, kun uusia bensakoneita on vissiin turha toivoa tässä vaiheessa.  :(

Kaiken kaikkiaan "järki" paketin on Loungeliner valinnut, onnittelut uutukaisesta!
 
tuRboman sanoi:
Kyllä on myyjä höpissyt omiaan. Eikös nykyinen tullut 2008 (vai oliko 2009? ) myyntiin. Joten kyllä sieltä tulee kokonaan uusi ja täysin erinäköinen auto. Jännä taas nähdä mitä Toyota tekee muotoilulle. Tekniikka lienee kuitenkin samaa tuttua.
Tämähän kait se olisi ollut jämyjenkin toiveissa, mutta turhaan. Taitaa "uutuudet" rajoittua corollan keulan liimaamiseen aven keulaan. Tietysti +500 "uudistusta" eli parit suunnittelu mokat on koitettu peittää inan paremmin, mutta korjaamaan ei ole vaivauduttu. Parannusten ansiosta hinnoittelu vedetään taas aivan päin helvettiä ja ihmetellään kun kukaan ei osta disu-tomaatti-avea joka maksaa saman kuin Audin A6 tai Bemarin 520d eikä kuluta kuin puolet enemmän kuin nuo...  :rolleyes:
 
Mihinkähän se 1,6-litrainen bensaturbokin jäi, jonka piti tuolloin 2008 olla tulossa "seuraavana vuonna". Jotakin iloa on tietysti saada BMW:n edellisen sukupolven dieseleitä vanhentuneiden omien tilalle. Jotenkin nyt Toyotalla ei ole kovin vahva panostus Euroopan markkinoiden tarpeiden täyttämiseen.
 
Loungeliner sanoi:
"Uusi" (myyjän mukaan vain facelift?) Avensis pitäisi tuleman kesän korvalla. Tästä huolimatta tulin tilanneeksi Active Edition -varustellun 1.8 -litraisen farkkuanjoviksen Multidrive -laatikolla. Päällimmäisenä ajatuksena yritys siirtyä "järkiautoiluun". Edes tilapäisesti ;D

Meneekö Seat vaihdossa ja jos menee niin minkä takia vaihdat,tilantarve esim.? Kokemuksesta voin puhua ettei se "järkiautoilu" kauaa kestä  ;D
 
Uppe sanoi:
Meneekö Seat vaihdossa ja jos menee niin minkä takia vaihdat,tilantarve esim.? Kokemuksesta voin puhua ettei se "järkiautoilu" kauaa kestä  ;D
Seat menee vaihdossa ehkä - jos ei mene kaupaksi suoralla myynnillä ennen Toipotan luovutusajankohtaa, joka on arviolta maaliskuun puolivälissä... Kaikkia muita värejä olisi ollut Suomessa tai Malmön varastossa, mutta valitsemaani ei. Tästä syystä noinkin pitkä toimitusaika, joka toki vaikkapa Octavioiden 6-10kk toimitusaikoihin peilaten tuntuu suorastaan naurettavan lyhyeltä.

Suurin syy vaihtoon on se, että Leonista saa vielä kohtuulisen hyvän rahan vaihdossakin. Toiseksi suurin syy on tämä yritys/pyrkimys koettaa vaihteeksi "järkiautoilua" (jos sitä nyt sanan varsinaisessa merkityksessä on olemassakaan?)

Leonin mittarissa on nyt reilu 16000 km, joten siitä joku saa taas käytännössä uutta vastaavan ja keskimääräistä kattavammin varustellun ajopelin alleen.
 
Mikäs tuota Avesta tekee niin paljon enemmän järkiauton kuin Leon? Isompi takakontti? Kulutuksessakaan ei taida suurta eroa olla.
 
Antero sanoi:
Mikäs tuota Avesta tekee niin paljon enemmän järkiauton kuin Leon? Isompi takakontti? Kulutuksessakaan ei taida suurta eroa olla.
Muutamalla sanalla: oletettu jälleenmyyntiarvo 4-5 vuoden iässä minun ajokilometrimäärillä  ;D
 
Ja on varmaan hauskaa kärsiä riisikiposta seuraavat viisi vuotta vain, jotta saisi pari kiloeuroa enemmän sitten joskus... Aina ei voi ymmärtää :eek: