https://tummennuskalvot.fi/

BMW 640 DA F13

TON-III

Legenda
Liittynyt
22.12.2013
Ajamani yksilö omasi ajomääräksi peräti + 190 tkm. Mutta tuntui silti kuin pakasta vedetyltä. Jos vaikka auto pitkä onkin niin sisätilat ovat melkoisen kompaktit, oikeastaan ihmettelin että sain ajoasennon tyydyttävän ’pieneksi’. Ja liikkeelle, painava ’kiulu’ lähtee paikaltaan arvokkaan verkkaisesti mutta kyllä se toinenkin etenemisen olomuoto tuntui onnistuvan sillä kiihdytys tuntui spekseiltään kuin Apriliani kiihdytys sillä kelatessasi 4000 rpm:ään asti olet nähnyt ja kokenut sen kaiken mitä laitteelta (kaupunkiolosuhteissa)  odotitkin. Vahvan dieselkutosen ja tosiaan hienon automaattilaatikon yhteistyö tuntui pelaavan kuin rasvattu, jos vaikka en ennen ole tälläisen yhdisteelmään kumartanutkaan niin nyt oli sen aika. Renkaistuksena oli ’keskijyrkkä’ etu 245/40/ 19 ja taka 275/35/19 ja en löytänyt noista mitään pahaa sanottavaa, auto kääntyi ja kukkui kuten pitääkin eikä tuntunut mitenkään kovalta ( etupään 245/40 profiili on aika ’lempeä’). En kuunnellut auton B&O stereoita sen koommin …… kun auton eleettömyys ja hiljaisuus ajoivat edelle.

Hieno konstruktio, en voi sanoa muuta. Ajaminen sillä tuntui päällikkötason hommilta, miltä tämä tuntuisi omalla värimaailmalla ja rekkarin siirrolla ?

Olen tehnyt ehkäpä liian pitkän sarjan järkeviä tekoja, nyt tuntuu siltä että olisi kiva olla kerrankin vähän repäisevä.
 

Liitteet

  • BMW 640 D Black.jpeg
    BMW 640 D Black.jpeg
    29,9 KB · Katsottu: 515
  • BMW 640 D Black 2.jpeg
    BMW 640 D Black 2.jpeg
    34,8 KB · Katsottu: 482
  • BMW 640 D Black 3.jpeg
    BMW 640 D Black 3.jpeg
    29,4 KB · Katsottu: 413
Hieno peli, myös moottori. Dieselvero vaan on kova mutta mikä se sellainen harrastus on johon ei kaikki rahat mene...

Selvästi Tonilla on bemari-kuume...:)
 
TON-III sanoi:
Onko tuo sitten ainoa käyttömaksu joka dieselille tulee ? Vai tuleeko tuon päälle viellä se vuotuinen autovero ?  :rolleyes:
Kattoo Trafilta vastaavan tiedot niin ei tarvitse arpoa.

Esim. https://www.nettiauto.com/bmw/640/9917715

Käyttövoima
Dieselöljy
Veron peruste
Päästöt (g/km)
145
Veron määrä / päivä
Perusvero €/päivä
0,596
Käyttövoimavero €/päivä
1,265
Vero yhteensä, €/päivä
1,861
Vero yhteensä, €/vuosi
679,265


50-60k Bemarin kanssa yks hailee onko tuo 500 vai 700€ vuodessa.


650i:stäkin saa maksaa useamman satkun. https://www.nettiauto.com/bmw/650/9616802

Käyttövoima
Bensiini
Veron peruste
Päästöt (g/km)
263
Veron määrä / päivä
Perusvero €/päivä
1,243
Vero yhteensä, €/päivä
1,243
Vero yhteensä, €/vuosi
453,695


Diesel kannattanee aika vähillä ajoilla, jos vain sitä laskee.
 
TON-III sanoi:
Onko tuo sitten ainoa käyttömaksu joka dieselille tulee ? Vai tuleeko tuon päälle viellä se vuotuinen autovero ?  :rolleyes:

Perusvero ynnä kayttövoimavero.

Trollsten on jäljillä, mutta hänen esimerkkiyksilönsä on kaksiovinen coupé, jolla on varmaankin pienempi kokonaismassa -> alhaisempi vero. Koeajamasi yksilö lienee tämä.  :-X  :)
 
Paha71 sanoi:
Perusvero ynnä kayttövoimavero.

Trollsten on jäljillä, mutta hänen esimerkkiyksilönsä on kaksiovinen coupé, jolla on varmaankin pienempi kokonaismassa -> alhaisempi vero. Koeajamasi yksilö lienee tämä.  :-X  :)
Minä kun ymmärsin toisaalta, että TON-III:llä olisi kiikarissa nimenomaan kaksiovinen, vaikka koeajettu olikin Gran Coupe. Siksi otin esimerkiksi kaksiovisen.
 
Markku J sanoi:
Nyt on huippuhieno ja persoonallinen auto tarjolla - kaupantekoon vaan.

Ehdottomasti samaa mieltä. Mutta kumpi korimalli vai käykö molemmat sopivassa värissä? Minäkin kuvittelin, että haussa on klassinen 2-ovinen coupé.
 
E63 ja 30i koneella oli ainakin todella mukava auto. Yllättävän "sporttinen" ollakseen mikä on. Tuollaisella tuli ajettua muutama päivä, mukana pidempää siivua ja kaupunkikärräystä.

F13/12 varmasti vielä kivempi.

Lapsetkin mahtuivat takapenkille, en tiedä mahtuuko enään tänään, muutama vuosi on vierähtänyt.

Helposti jättäisin kuitenkin D koneet itse valikoimasta, ihan vain omista, monen mielestä turhista periaatteista.
 
Trollsten sanoi:
Minä kun ymmärsin toisaalta, että TON-III:llä olisi kiikarissa nimenomaan kaksiovinen, vaikka koeajettu olikin Gran Coupe. Siksi otin esimerkiksi kaksiovisen.

TON-III sanoi:
Tämä oli ns. konstruktiokokeilu, jos ihka oikeasti autoa alle niin 2-ovinen tietenkin .....  8)

Ahaa.. No siinä tapauksessa.  :)
 
190 tonnia ajettu ja vaaleat nahat aivan hyvässä hapessa. Tämänhän pitäisi olla foorumitietämyksen valossa täysi mahdottomuus :) Eli kyseessä lienee mittariruuvattu Saksan tuonti, oikeasti siinä 19 000km mittarissa!
 
^ Hieman noitten käyttökulujen perään kun olen niin en ehkä laittaisi noin 'erikoista' biiliä, parempi olisi joku hieman erikoinen mutta enempi 'vakio'tekniikkaa omaava.

Laitetaan nyt tuo yksi saksan linkki tähänkin, jos tuolla kaupassa olisi ollut tämä ja 4-alkuisella hinnalla niin olisin kyllä ollut pinteessä  8)
 
Etsi 6Coupesta 50i johon on tyyppiviat korjattu, nehän ei ole kalliita mutta työläitä.

Siinä on sitten moottoria sulle eikä tartte nokivasaran kalinoita kuunnella ja voimaa on aina riittävästi.
 
dingdongpingpong sanoi:
Etsi 6Coupesta 50i johon on tyyppiviat korjattu, nehän ei ole kalliita mutta työläitä.

Siinä on sitten moottoria sulle eikä tartte nokivasaran kalinoita kuunnella ja voimaa on aina riittävästi.

Niissä bensoissa tahtoo se vero karata liian korkealle  :rolleyes:  ja kokonaishinta läheneen 60 donaa.
 
TON-III sanoi:
Niissä bensoissa tahtoo se vero karata liian korkealle  :rolleyes:  ja kokonaishinta läheneen 60 donaa.

Toissalta kun sinä et ole sarjamu...vaihtaja joka on jatkuvasti notkumassa konfikuraattoreissa niin kun kerralla ostaa menopelin johon on tyytyväinen vuosia ja jakaa sen ostohinnan vaikka 10v ajalle ei se nyt niin kauheaa ole. Itse en ottaisi enää dieselinä oikeastaan mitään autoa, varsinkin coupessa bensa on varsin paljon sivistyneempi.