https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Suzukille sisarmallit Toyota Corolla ja Rav4 -hybrideistä

Urlaub

Grand Legend
Liittynyt
6.1.2014
Suzuki tuo pian tarjolle Suzukiksi muutetut hybridi-Toyotat.

Hinnoittelu tulee olemaan mielenkiintoinen rasti, koska Suomessa Toyotien hinnat ovat reilusti yläkantissa naapureihin verrattuna. Nyt on Suitsalla 1000 taalan paikka iskeä markkinoille oikein tosissaan. Suzuki-kauppiaiden on löydettävä autoille uusi ostajakunta koska vanhaa asiakaskuntaa näille malleille ei ole.
 
Urlaub sanoi:
Suzuki tuo pian tarjolle Suzukiksi muutetut hybridi-Toyotat.

Hinnoittelu tulee olemaan mielenkiintoinen rasti, koska Suomessa Toyotien hinnat ovat reilusti yläkantissa naapureihin verrattuna. Nyt on Suitsalla 1000 taalan paikka iskeä markkinoille oikein tosissaan. Suzuki-kauppiaiden on löydettävä autoille uusi ostajakunta koska vanhaa asiakaskuntaa näille malleille ei ole.

Luuletko, että Suzuki voi hinnoitella nuo itsenäisesti?
 
Saa olla kyllä selvä hintaero Toyotaan, että kauppa alkaa käymään.

Toyotan myynti- ja huoltoverkosto on niin paljon Suzukia vahvempi brändistä puhumattakaan, että millään tonnin parin hintaerolla ei kauppaa tehdä.
 
Villi veikkaus, että ohjaamossa tullaan näkemään halvempia ratkaisuja ja muussa tekniikassa, kuten esimerkiksi kameran tilalla pelkät tutkat jne.
 
Urlaub sanoi:
Suzuki tuo pian tarjolle Suzukiksi muutetut hybridi-Toyotat.

Hinnoittelu tulee olemaan mielenkiintoinen rasti, koska Suomessa Toyotien hinnat ovat reilusti yläkantissa naapureihin verrattuna. Nyt on Suitsalla 1000 taalan paikka iskeä markkinoille oikein tosissaan. Suzuki-kauppiaiden on löydettävä autoille uusi ostajakunta koska vanhaa asiakaskuntaa näille malleille ei ole.

Erittäin kiinnostavaa nähdä miten autot hinnoitellaan, jos on Toyoa 1-2k€:a halvempi niin kauppa EI käy mutta jos Suzukin maahantuoja haluaa myydä näitä ja repäisee jonkun Toyotan hinta - 5k€:a niin sitten näiden myyminen on helppoa kuin ilmaisien ämpäreiden, makkaroiden ja kahvin jako 😂
Mielenkiintoinen asetelma ja Suzukin kuitenkin osaa tehdä autoja.. vain vahva Brändi puuttuu..
 
arska sanoi:
Luuletko, että Suzuki voi hinnoitella nuo itsenäisesti?

En tiedä. Mielenkiintoinen kysymys se tulee olemaan.

Jos Toyota ja Suzuki hinnoittelevat ne Eurooppaan niin silloin ei suomi-lisä ole mitenkään varma. Jos taas vääntävät maakohtaiset tehdashinnat niin sitten asia on eri.

Eikö Suzukin Suomen maahantuoja Bassadone ole myös Baltian maahantuoja?
 
Auris sanoi:
Saa olla kyllä selvä hintaero Toyotaan, että kauppa alkaa käymään.

Toyotan myynti- ja huoltoverkosto on niin paljon Suzukia vahvempi brändistä puhumattakaan, että millään tonnin parin hintaerolla ei kauppaa tehdä.

Suzukin on pakko saada myynti vetämään, jotta säästyy CO2-rangaistukselta. Uudet mallit on hinnoiteltava sen mukaisesti, että kauppa käy. Sehän koko operaation tarkoitus on.
 
Nämä saattaisi asettua siihen ”Life” luokan tasoon ja sitä kautta kunnolla karsittuun luokkaan, niin siinä on kyllä reikä olemassa. Itse en esim Toyotalta ole koskaan vilkaissutkaan ”Life” malleja. Oli sitten kyse Land cruisereista, tai muista.
 
kylpykuula sanoi:
Villi veikkaus, että ohjaamossa tullaan näkemään halvempia ratkaisuja ja muussa tekniikassa, kuten esimerkiksi kameran tilalla pelkät tutkat jne.

... tiedetään, että merkittäviä ulkonäköeroja Toyotan ja Suzukin versioissa ei ole.
 
Tuleekohan näihin vähän vanhempaa hybriditekniikkaa ja siten säästetään kuluissa? Vaikka kolmannen sukupolven priuksen sisuskaluja.. edit. Eipä varmaan, jos autot ovat koreiltaankin klooneja. Vähän vaikea nähdä mitä järkeä tässä on.
 
nackerton sanoi:
Tuleekohan näihin vähän vanhempaa hybriditekniikkaa ja siten säästetään kuluissa? Vaikka kolmannen sukupolven priuksen sisuskaluja.. edit. Eipä varmaan, jos autot ovat koreiltaankin klooneja. Vähän vaikea nähdä mitä järkeä tässä on.

Eiköhän tuo ole 1:1 samaa tekniikkaa kuin Ravistinkin (tai Corilla). Kalliiksi tulisi monia erilaisia tekniikkapaketteja ylläpitää. Tehdäänköhön nuo samoilla tuotantolinjoilla?
 
Juu, kuten edellä.
Autot on suurien sarjojen tuotteita joten veikkaan että hyvin samanlaisia ovat, varusteet vain paketoitu erilailla- siis kuten muutkin eri logolla myytävät samat tuotteet.
 
Suzuki Corolla hybrid TS valmistetaan Burnastonin tehtaalla Englannissa. Toyota ja Suzuki kilpailevat edelleen keskenään. Erot logossa nokalla ja varusteissa. Loppuvuodesta ensimmäiset autot myyntiin. Toyota on investoinut hankkeeseen 2,7 mrd £ Englantiin. Tehtaan väkimäärä säilyy 3200 henkilönä. Missä Suzuki Rav valmistetaan, ei tietoa. Näin kertoo internetin ihmeellinen maailma.
Uti
 
Ilmeisesti stereotyyppinen eurooppalainen autonostaja on varsin yksinkertainen tapaus, joihin tällainen badge-tuunaus uppoaa. Ymmärtäisin jotenkin, jos sisarmerkki olisi oikeasti halpis, kuten Dacia on Renaultille. Mutta onko japanilaismerkin korvaaminen japanilaismerkillä sitä?

Tulee mieleen pahasta identiteettikriisistä kärsinyt Seat Exeo.

Toisaalta, myös Toyota Proace menee ihan samaan kategoriaan.
 
JiiJii71 sanoi:
Mikäs taho on Suomessa Suzuki henkilöautojen maahantuoja?
Suzuki Motor Finland, jonka omistaa Bassadone.

Autoverkkokauppaan "Uusi Suzuki Corolla vuodeksi" kamppista odotellessa.
 
Mechanic sanoi:
Ilmeisesti stereotyyppinen eurooppalainen autonostaja on varsin yksinkertainen tapaus, joihin tällainen badge-tuunaus uppoaa. Ymmärtäisin jotenkin, jos sisarmerkki olisi oikeasti halpis, kuten Dacia on Renaultille. Mutta onko japanilaismerkin korvaaminen japanilaismerkillä sitä?

Tulee mieleen pahasta identiteettikriisistä kärsinyt Seat Exeo.

Toisaalta, myös Toyota Proace menee ihan samaan kategoriaan.

Eikös Subaru BRZ ja Toyota GT ollut samanlainen badgetuning tapaus? Toyotaa ostettiin paljon enemmä ja paljon kallimmalla. Autohan taitaa kuitenkin olla Subaru?
 
-sami- sanoi:
Eikös Subaru BRZ ja Toyota GT ollut samanlainen badgetuning tapaus? Toyotaa ostettiin paljon enemmä ja paljon kallimmalla. Autohan taitaa kuitenkin olla Subaru?
Eipä kyllä siinä mielessä, että Toyota ja Subaru kehittivät auton yhteistyössä. Subaruksihan sitä usein luullaan, kun keulalla on bokseri, mutta eipä tuo sinänsä ole enempää Subaru tai Toyota.
 
Otsikon voisi päivittää: Suzukille sisarmallit Toyota Corolla hybrid ja Toyota RAV4 Plugin-hybrid malleista
 
Taky sanoi:
Kukas ne heidän puolestaan hinnoittelee?

Koskakohan hinnat selvinneen?

Jos ne Toyotan kanssa yhteistyössä niitä tekee, voisi kuvitella että hinnoistakin yhteistyössä keskustellaan.
 
arska sanoi:
Jos ne Toyotan kanssa yhteistyössä niitä tekee, voisi kuvitella että hinnoistakin yhteistyössä keskustellaan.

En kyllä jaksa uskoa että Suomen Toyota voi millään tavalla sanella Bassadonen autojen hintoja. Uskon kyllä siihen että Suzukin maahantuoja tekee kaikkensa saadakseen autot kilpailukykyisesti hinnoiteltua ja sitä kautta myyntiä aikaiseksi. Toyota Finland ikään kuin asettaa mittatikun hinnalle (eli kuten aiemmin totesin jos Suzuki vaan tonnin kaksi halvempi, kauppa ei tule käymään..)
 
Mechanic sanoi:
Ilmeisesti stereotyyppinen eurooppalainen autonostaja on varsin yksinkertainen tapaus, joihin tällainen badge-tuunaus uppoaa. Ymmärtäisin jotenkin, jos sisarmerkki olisi oikeasti halpis, kuten Dacia on Renaultille. Mutta onko japanilaismerkin korvaaminen japanilaismerkillä sitä?

Tulee mieleen pahasta identiteettikriisistä kärsinyt Seat Exeo.

Toisaalta, myös Toyota Proace menee ihan samaan kategoriaan.

Ei kai siihen mitenkään yksikertainen tarvitse olla jos ostaa badgetuunatun auton? Tojollahan on tästä ennestään kokemusta juurikin Proacen kohdalla, sekä myös Aygo/C1/107 kolmikon osalta jotka oli yksi ja sama auto erilaisella logolla keulassa.