https://yliteippaus.fi/

Airbnb-kokemuksia

JiiJii71

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Eipä ollut häävi ensi kosketus airbnb:n palveluun. :mad:

Varaaminen oli helppoa, rahat (puolet varauksesta lähti sutjakkaasti luottokortilta.

Myöhemmin vain selvisikin, että tuplabuukkauksen tms takia vuokraaja ei vuokraakaan mökkiään. Minäkun olen aina luullut, että se on sopimusta tehdessä hiukan kuin sökössä - vai yhdet puheet.

Jos vuokranantaja voi tällein peruilla varauksiaan, niin hän voi tehdä ”varman diilin” airbnb:n kautta ja lähteä kalastamaan muulta parempaa hintaa kohteelleen jonkin muun portaalin kautta. Sitten jos saakin vuokrattua jostain muuta kautta parempaan hintaan, niin ilmoittaa vain airbnb:n kautta, että tässä tuli nyt joku häslinki - perutaanpa varaus.

Ei tällä kokemuksella kovin vakuuttava kokemus.


https://www.autostadium.fi/index.php?topic=2795.msg575130#msg575130
 
Tässä pitäisi juuri ensi kesälle varata majoitus viikonlopuksi hieman isommalle porukalle muualta kuin hotellista ja olen tässä katsonut vaihtoehtoja. Yllättävän moni majoituspaikka löytyy useammasta vuokra/välityspaikasta ja vähän samaa miettinyt, että millähän sen varauksen voisi saada varmistettua VARMAKSI, ettei tulisi juuri näitä, että "sainkin paremman diilin, tuttu tuleekin viikoksi sinne jne." selityksiä?
 
Mitä nyt itse olen noita airbnb kämppiä joskus katsellut hotellin vaihtoehdoksi niin kalliitahan ne näyttää olevan, varsinkin kaupunkien keskustoissa. Ihan samaa hintaluokkaa hotellien kanssa useimmiten.
Jos on isompi porukka ja vuokraa isomman asunnon niin silloin on kannattavaa. Yksin/kaksin matkustaessa ei oikein näytä olevan.
 
Minulla on tälle keväälle parille eri reissulle kolmeen eri huoneistoon varaus Airbnb:stä. Otin tarkoituksella ns. supermajoittajalta, joilla on kymmeniä arvosteluja eivätkä niiden perusteella ole tehneet samanlaista kusetusta kuten Jiijiiille. Tähän mennessä kokemus ok, tuli merkittävästi halvemmaksi kuin hotelli olisi tullut. Meitä on neljä molemmilla reissuilla.
 
-P- sanoi:
Mitä nyt itse olen noita airbnb kämppiä joskus katsellut hotellin vaihtoehdoksi niin kalliitahan ne näyttää olevan, varsinkin kaupunkien keskustoissa. Ihan samaa hintaluokkaa hotellien kanssa useimmiten.

Näinhän tuo helposti tuppaa olemaan, mutta itse en ainakaan ole mieltänyt Airbnb'n pihviksi halpaa hintaa, vaan nimenomaan hotellista poikkeavaa majoitusta.

Muutamia kertoja käyttänyt ja tälläkin hetkellä kolme tulevaa varausta odottamassa. Olen itsekin suosinut noita "supermajoittajia" tai vähintäänkin runsaasti hyviä arviota saaneita. Mutta silti tuo peruutusriski on aina olemassa, se on Airbnb'n riski. Tosin en usko, että vuokraaja itse maksutta voi vekoilla vahvistetusta varauksesta Airbnb'lle päin, eli en oikein usko "parempien diilien kalasteluun", mutta silti riski on olemassa.

Omat kokemukset tähän asti ovat olleet loistavia -- kohteet ovat olleet kokonaisia taloja tai asuntoja, kaikki oleellisesti viihtyisämpiä kuin hotellit. Toki kaikki tähän mennessä ovat olleetkin perhereissuja, jolloin huoneita tarvitaan useampia.

Vaikkapa yksin reissaamiseen ja erityisesti lyhyillä reissuilla hotelli on kyllä taas ihan eri tavalla kilpailukykyinen.
 
Marko_K sanoi:
Tosin en usko, että vuokraaja itse maksutta voi vekoilla vahvistetusta varauksesta Airbnb'lle päin, eli en oikein usko "parempien diilien kalasteluun", mutta silti riski on olemassa.

Kun hintaero toisen palvelun kautta myytyyn varaukseen on rittävän suuri, niin kyllä ne mahdolliset pienet kulut kannattaa Airbnb:lle maksaa. Erityisen houkuttelevaa tästä tekee tuo Airbnb:n munattomuus jo tehdyn ja maksetun varauksen peruutuksen käsittelyssä, kaikki vastuu on kuulijalla ja voivoi.

Meillä oli viime syksynä Vaasasta OKT vuokralla Airbnb:n kautta, 3 yötä maksoi reilu 200€ neljälle hengelle. Menomatkalla vuokrattiin Kalajoelta pieni huoneisto myöskin Airbnb:n kautta hintaan 47€. Kummassakin tapauksessa majoitus oli tarkoitukseensa parempi kuin hotelli ja kaupanpäälle myös selvästi halvempi.
 
Saiko JiiJii tuosta varauksesta myös vahvistuksen vuokraajalta vai oliko kohde vasta "varattu" Airbnb:ssä.
 
Karvis sanoi:
Kun hintaero toisen palvelun kautta myytyyn varaukseen on rittävän suuri, niin kyllä ne mahdolliset pienet kulut kannattaa Airbnb:lle maksaa.

Toki, mutta vaikka rahallinen sanktio on pieni, niin onhan tuolla aika paljon muutakin. Mutta ainahan vuokraajan oma etiikka ratkaisee.

https://www.airbnb.fi/help/article/990/i-m-a-host--what-penalties-apply-if-i-need-to-cancel-a-reservation

Aiemmin peruutuskeisseissä ei voinut antaa julkista palautetta, nykyään sinne sentään tulee automaattipalaute, eli "herkästi peruuttajat" erottuvat.
 
Italialaisten kanssa huonoja kokemuksia Airbnb:stä. Ekana varattiin huvila ja maksettiin tonni etumaksua. Parin päivän kuluttua myyjä perui jostain syystä. Varattiin sitten toinen mökki ja parin viikon päästä Airbnb ilmoitti että myyjä oli poistettu palveusta. Nyt etsitään sitten jotain muuta kautta, ei tuon kanssa onnistu millään.
 
Uskon tuohon Jiijiin tapaukseen liittyen, että kyseessä oli kaksoisvaraus. Näitä itse vuokrattavia kohteita käsittelevät tavalliset ihmiset luultavasti usein ihan vain paperilla, jolloin virheitä sattuu. Kannattaa laittaa palautetta palveluun, niin tulee sentään virhepisteitä.
 
partasuti sanoi:
Uskon tuohon Jiijiin tapaukseen liittyen, että kyseessä oli kaksoisvaraus. Näitä itse vuokrattavia kohteita käsittelevät tavalliset ihmiset luultavasti usein ihan vain paperilla, jolloin virheitä sattuu. Kannattaa laittaa palautetta palveluun, niin tulee sentään virhepisteitä.

Varmasti oli kaksoisvaraus, sai toisen palvelun kautta varauksen parempaan hintaan niin kaksoisvaraushan siitä tulee.
 
TTO sanoi:
Saiko JiiJii tuosta varauksesta myös vahvistuksen vuokraajalta vai oliko kohde vasta "varattu" Airbnb:ssä.

Kyllä sieltä vahvistus koodeinen ja tervetulotoivotuksineen tuli. Sekä vuokraajalta, että airbnb:ltä.
 

Liitteet

  • F5C67BFB-473B-4421-BBDB-3507E3C9EB50.png
    F5C67BFB-473B-4421-BBDB-3507E3C9EB50.png
    27,3 KB · Katsottu: 93
Itselläni kokemusta Airbnbstä ainoastaan Espanjasta.
2017 ja 2018 n10 päivän yöpymiset.
Ei ongelmia. Ja kumpaankin asuntoon hankittiin pyynnöstäni vuokraajan toimesta wifi yhteys ennen majoittumista.
Oikeastaan 2017 kun majoituin lähellä San Sebastiania hajoitin hieman kaatuessani cyproc seinää ja pelkäsin vuokra isännän karsivan päälle. Eikä mitä..ei ollut moksiskaan vaan toivotteli hyvää kotimatkaa ;)
Kaikki oli mitä luvattiin molemmissa kohteissa.
Ehkä sitten hyvää tuuria mutta positiivinen tunne jäi kuitenkin.