https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Lentojen, hotellien yms hakukoneista

JiiJii71

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Kertokaapa enemmän reissanneet mikä olisi hyvä hakukone lentojen tarkasteluun? Arvostaisin käytön helppoutta ja selkeyttä. Lennot olisi hyvä saada sortattua yksinkertaisesti nopean ajan mukaan. Supersaver, Momondo, halvat lennot kokeiltu ja koen ne tahmeaksi käyttää.
 
Scyscannerilla tulee lennot minullakin etsittyä.

Hotellit tulee varattua erikseen booking.com:ista, eli ei tule otettua lento+hotelli paketteja yleensä.
Sieltä löytyy aina hotelleja jotka voi varata etukäteen mutta maksaa vasta paikan päällä. Ihan vaan siltä varalta että jos matka jostain pakottavasta syystä peruuntuu niin ei mene kuin lentolippujen hinta hukkaan.
 
Nämä lentojen hakukoneet tarjoavat innokkaasti Useita lentoyhtiöitä -tyyppisiä ratkaisuja. En ole koskaan ottanut selvää, miten nämä lentoketjut toimivat esimerkiksi, kun edellinen lento myöhästyy. Onko kokemuksia?

Työmatkoilla olen kyllä saanut lippuja, joissa on ketjutettu eri alliansseihin kuuluvia yhtiöitä tiukallakin vaihtoajalla. Esim. nyt USA:han mennessä SAS:n perään Virgin ja Delta, paluumatkalla aloitus American Airlinesillä ja sen perään taas SAS. Koko ketju samalla lipulla. Ongelmitta siirtyi laukkukin AA:lta SAS:lle. Itse pääsin ilman tarkempaa kyselyä AA:n loungeen, mutta perässä tullut pomo ei sinne Finnairin kortilla päässyt, vaan kehotettiin menemään matkan päävastuullisen SAS:n kumppanin eli Unitedin loungeen, mutta sinnekään ei huolittu, kun ko. osuus lennettiin kilpailevan allianssin lennolla.
 
Onkohan kellään tullut tällaista ongelmaa vastaan ja kenties osannut vielä ratkaistakin sen. Olin varaamassa perheelle lentolippuja Lontooseen, mutta en onnistu saamaan 12 vuotta täyttäneelle pojalle lasten lippua. Finskillä lapsen ikäraja ainakin Euroopan lennoilla on 15 vuotta, mutta ainaskaan Supersaverilla, Travellinkillä ja jollakin kolmannella ei voinut lapsen iäksi laittaa yli 12:aa vuotta. Pitääkö tässä nyt ostaa kaverille aikuisten lippu vai ostaa liput suoraan Finskiltä? Molemmat vaihtoehdot on jonkin verran kalliimpia kuin noiden välittäjien kautta.