https://tummennuskalvot.fi/

Mercedes-Benz, B-sarja, kokemuksia

T

Trally

Vieras
Millaisia kokemuksia B-sarjan mesestä on tullut (W245 ja w246).
Paljonko kertynyt kilometrejä, millaisia vikoja tullut vastaan ja muuta huomioita?
Kakkosauto tartteis päivittää ja B-mese (bensa) voisi olla mahdollinen vaihtoehto.

Otsikkoa taerkennettu. - Quality -
 
Trally sanoi:
Millaisia kokemuksia B-sarjan mesestä on tullut (W245 ja w246).

Vm 2014 w246 oli 1,5 CDI koneella - manuaali vaihteet, sata tonnia sillä tuli ajettua 2014-2015, peilivilkut muistaakseni vaihdettiin takuuseen kun kertyi kostetutta - siinä kaikki normi huoltojen lisäksi.

Tykkäsin autosta, tilava, hyvä ajaa, lämmin talvellakin, yllättäen tavaratilakin syö kamaa hyvin.
 
Onkos foorumilaisilla millaisia kokemuksia W245 mallista. Onko ruoste vaivannut mallin viimeisiä vuosimalleja vielä. Alkupään autoissa taisi ongelmaa olla.
 
Keskustelu käy kuumana...  :p
Ei taida olla kokemuksia ja eikä mainittavaa autosta...
 
Isäukko ajeli nelisen vuotta W246 B200:lla. Kilometrejä tänä aikana kertyi n. 50 tkm.

Minäkin tuolla muutaman tonnin ajelin, kaikin puolin toimiva auto kokoluokassansa - voittihan tuo tuoreeltaan TM:n talviautovertailun. Ongelmia oli sangen vähän. Tässä yksilössä oli sport -alusta, minkä johdosta maavara oli pienenpuoleinen. Pari kertaa kaupunki joutui korvaamaan uudet pohjamuovit kun tietyömailla tarttuivat milloin mihinkin.

Ylimääräisiä huoltotöitä / korjauksia ei tullut muutoin kuin kahden palaneen rekisterikilven led -polttimon verran. Moottorin erityispiirre oli se, että jos auton pysäköi siten että sen keula oli vähänkin ylämäkeen päin ja auto seisoi tunnin - pari tässä asennossa, kuului käynnistyksen yhteydessä aika paha korahdus. Tätä tutkittiin Veholla ja heidän mielestänsä auto on täysin kunnossa  :eek: Uskokoon ken tahtoo, mutta ei se terveen moottorin ääni ollut.

Ajettavuudeltaan ja polttoainetaloudeltaan auto oli miellyttävä kulkine. Maantiellä maltillisella kaasujalalla pääsi n. 5,5 l / 100 km keskikulutukseen.

Otsikkoa tarkennettu. - Quality -

Niin, eihän täällä keskustella esim. tästä B:stä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/B._Virtanen

:rolleyes:

E2 / Q:  ;D ;D
 
W245:sia 2 kpl ollut omaisilla. Molemmat 180CDI koneella ja automaatteja. Ekalla meni 250 tkm ja toisessa nyt 150 tkm lasissa. Molemmissa saanut iskarit ja jarrut uusia noin 120 tkm kohdalla. Myös etupyörän laakereita mennyt molemmista autoista. Jarrut tuppaa vanhemmiten myös jumiutumaan aika herkästi. Liekö sitten jarrusatulan rakenteesta johtuvaa. Automaattilaatikkoon kannattaa myös öljyjä vaihdella. Eipä noissa yksilöissä muuta ole ollut. Aika perusvarmoilta autoilta tuntuneet.
 
Kiitos kommenteista.
Mites tuo ruoste noissa w245 ja 246 malleissa. 246 malli ei ole kerennyt hirveesti vuosia nähdä joten siitä vähemmän varmaan tietoa. W245 mallista varmaan kokemuksia löytyy...
 
W246 autossa on etukamera, jossa on törmäyksen esto- ja vireystilan avustin.
Liikennemerkkiavustinta ei ole.
Onko kokemusta esim. liikennemerkkiavustimen lisäämisestä koodaamalla.

Saksalaiselta palstalta löysin tietoa, ja Mercedeksen tekemänä siellä hintaa 300€.
Hintava toimenpidehän tuo on Mersun tekemänä, tehnevätkö edes täällä.
Lisävarustepaketissa tuo ja muutakin olisi täällä maksanut n. 4500€.
 
Koetetaan herätellä henkiin tätäkin Mersun aluetta.

Tänään (2.5.2019) ilmestyneessä TM:ssa on B180 automaattivaihteisen koeajo.

Moitetta automaatista.
Kovin ärhäkkälähtöinen oli, kun hiljattain koeajoin.
 
MjhXB sanoi:
Tänään (2.5.2019) ilmestyneessä TM:ssa on B180 automaattivaihteisen koeajo.

Moitetta automaatista.
Kovin ärhäkkälähtöinen oli, kun hiljattain koeajoin.

Pitipä kurkata mitä sanotaan, no tässäpä tämä vaihteiston osuus. Ei kuulosta mersulta.

Koko paketin sekoittaa surkea automaattivaihteisto. Normaalissa ajossa liikkeellelähdöt ovat rykiviä, koska tunnotonta kaasua painettaessa auto ei aluksi lähde, mutta kun kaasua painaa enemmän niin sitten suditaan liikkeelle.

Kiihtyvyysmittauksissamme tulokset vaihtelivat täysin vaihteiston armoilla. Valittavana on eri ajo-ohjelmia, ja niistä urheilullisin toimi parhaiten. Lähtöjärjestelmää ei autossa ole. Kun kaasun painaa jarrun kanssa samaan aikaan pohjaan, nousevat kierrokset milloin mihinkin. Tämä vaikeuttaa mittauslähtöjen toistoa.

Täyskiihdytyksessä vaihteisto vaihtaa hyvin. Ohituskiihtyvyysmittauksissa kaasu painetaan pohjaan tasanopeudesta, jolloin vaihteiston toimintaan tulee vaihtelua ja ajat heittelevät sekunnin verran sinne tänne. Toisinaan vaihdetaan pienemmälle, toisinaan ei.

Getragin vaihteisto on auton huonoin ominaisuus. Se toimii luotettavan sujuvasti vain täyskaasulla, mikä taas on normaalissa liikenteessä harvinainen tilanne.
 
lnaukkar sanoi:
Pitipä kurkata mitä sanotaan, no tässäpä tämä vaihteiston osuus. Ei kuulosta mersulta.

Ei kuullosta kyllä yhtään siltä vaihteistolta joka omasta Aasta löytyy. Eipä tuosta aikaisemmin ole pahaa sanaa kuulunut muilta testaajilta. Omasta mielestä varsin mallikelpoinen laatikko, yksi parhaista jonka olen omistanut.

EDIT: Tulipa luettua koko juttu TM:stä. En voi yhtyä mihinkään TM:n kirjoittamaan asiaan koskien voimansiirtoa. Kone tosin itsellä eri tai sama....miten sen nyt ottaa.
 
Kertoilin A-sarjalaisen sivulla jo saksalaisesta hintataulukosta (29.4.2019), jossa ei ole valittavissa automaattia
160, 180. ja 200 malleihin ollenkaan. Lisäksi 180D on siltä poissa kokonaan.

Lie aloittaneet jo Mersulla vaihdelaatikon kanssa jotain.


 
MjhXB sanoi:
Onko kokemusta esim. liikennemerkkiavustimen lisäämisestä koodaamalla.

Saksalaiselta palstalta löysin tietoa, ja Mercedeksen tekemänä siellä hintaa 300€.
Hintava toimenpidehän tuo on Mersun tekemänä, tehnevätkö edes täällä.
Lisävarustepaketissa tuo ja muutakin olisi täällä maksanut n. 4500€.

Itseä kiinnostaisi tuo liikennemerkkiavustin myös. W246 siis itsellä. Löytyikö kohtuuhintaista tekijää? Tosin jäin pohtimaan mitä koodaajalle tekeminen tarkoittaa? Olisiko tosiaan niin, että mitään rautaa ei tarvita lisää?
 
Kyllä tämän hoitaminen on minulla jäänyt tekemättä.

Kysyin asiaa motortalkin (motortalk.de) mercedes w246 forumilta viime lokakuussa.

Verkehrszeichen-Assistent nachrüsten

Vastausketjusta löydät allaolevaa ja siinä on saksalaisia osoitteita, niitä en onnistu tähän siirtämään.
Am einfachsten Fahrgestellnummer per Nachricht mitteilen, dann kann man das nochmals genau prüfen, damit das auch klappt.
Mercedes kann das natürlich ebenso machen, wird dort etwa um 300 Euro liegen.

Alternativ zu jemandem von uns gehen, oder in der "wer codiert wo" Liste suchen.
(tässä ne osoitteet kuuluisi olla)

Eli lienee softalla tehtävää, sitä kai tuo "codieren" pitää tarkoittaa.

En tiedä miten paljon saksaa ymmärrät, mutta "googlen kääntäjä" kohtalaisen ymmärrettävästi toimii.
Valmistusnumerolla tarkistetaan ensin asiaa. Se em. mainitaan.

Kaukana ovat Saksan paikat.
Vien autoa tänään huoltoon ja koetan kysyä asiasta.
 
... lisäys.
Ei ollut huollossa toimenpiteestä tietoa.
Sen verran, että aika hintava varmaan olisi.
 
Kiitos vastauksestasi MjhXB. Kiinnostava juttu silti, harmi että ei tullut selkoa. Taisi jossain erillisessä navigaattorissa joskus olla tuo liikennemerkkitunnistus. Periaatteessa siis se voisi olla halvalla tehtävä juttu.
 
Eipä ollut minulla enempi neuvoa antaa.

Tämä meidän auto on aika perusvarusteinen, mukana ne mitä maahantuoja on hyväksi nähnyt.
Tuleehan niilläkin toki toimeen mukautuen.
Tässä on peruutuskamera, mutta ei esim. etupäässä etäisyyssensoreita, joihin on jo toisessa tottunut.
Niidenkin asennuttaminen tuntuisi käyvän turhan kalliiksi.
Kadun reunakiveyksiä saa kovasti varoa, kun etupää on niin alhaalla.
 
Alla oleva varoitus tuli, mutta laitan tämän siitä huolimatta.
Ei ole myöskään tarvetta rustata uutta alkua, kun tämä auto ei täällä kiinnosta.
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Paljon jo aikapäiviä sitten kyselin ja sain hyvin vastauksia.
Kiitos niistä.
Hain autoa, johon kaikki mahtuisimme eikä pää kellään kolahtaisi kattoon.
Verrokkeja oli mm: Subaru Outback, Skoda Superb, Toyota Camry...
Ajan myötä tuli jo yksi vaihdettuakin.

Eilen Opel Insignia luovutti tallipilttuunsa B-sarjalaiselle.
Sillä on seuranaan vanhemman mallinen B-sarjalainen.
Onhan tuo hyvä, että molemmat turisevat samaa kieltä.
Pitänee joskus yösyvännenä käydä salaa kuuntelemassa. :)
 
Onnittelut uutukaisen johdosta. Eilen aloin miettimään sitä omaa koeajoa uudella bllä. Jälkeen päin jäi muisti kuva, näytöistä ja muusta laadusta. Et on selvästi e ja c sarjan jäljessä. Lähinnä mietin Keski näyttöä. Et miten se voi toimia 10 vuotta ???  :p
 
Oisko niin, että B-Mesen käyttäjät ei autofoorumeissa notku? En tiedä itsekin notkun huonosti ja ajan sillä edellisen korimallin B-mallilla. Mahtavat tilat siinä ja mukava vähänkorkeampi auto. Pidän kovasti. Uuttakin on tullut katseltua. Ehkä se laatuvaikutelma on vähän C ja E-mallia jäljessä, mutta niin on hintakin, joten annan sen anteeksi.

On se vähän niin ja näin sen näytön kanssa tietty. Kyllä se tabletti tai taulu-tv aika harvalla 10 vuotta menee. Tiedä sitten näistä hienoista kojelaudoista.

Mutta pääkysymykseni onkin missä uusi B on vanhaa parempi?
 
Jarde sanoi:
Mutta pääkysymykseni onkin missä uusi B on vanhaa parempi?


Enemmän tykkäsin vanhasta b sarjasta. Ite en muutenkaan kaipaa digi näyttöjä. Tilava ja käytännöllinen b sarja on. Siksi suosittu takseissa
 
En ole B sarjan taksissa koskaan ollut.
Mutta varmaankin näin.
 
focceristi sanoi:
En ole B sarjan taksissa koskaan ollut.
Mutta varmaankin näin.

On näitä täällä etelässä ja Jyväskylässä yhdellä autoilijalla kymmenkunta
 
No, sitten täytyy B kokemuksia lähteä hakemaan etelämmästä. ;)
Nykyään voi taksistakin yllättää mitä erikoisempia pelejä.
 
focceristi sanoi:
No, sitten täytyy B kokemuksia lähteä hakemaan etelämmästä. ;)
Nykyään voi taksistakin yllättää mitä erikoisempia pelejä.


Kuten sprintrerin  :eek: viime viikolla yks avustaja tuumasi ettei oo moista taksia ennen nähny  ;D