https://tummennuskalvot.fi/

Tesla Model Y

Ei toi ole SUV, vaan crossover. Muutenhan tuo on sitä mitä odotettiin. Saattaisi olla seuraava autoni, vaikka kaksi vuotta on pitkä aika sähköautorintamalla.
 
Hatchback versio 3:sta tai pienempi X tulee ensimmäisenä mieleen. Jos hinta on kolmosen kaliiberissa, niin voisin kuvitella myyvän vielä paremmin.
 
^^Pienempi X, mutta on muuten yhtä korkealla katto kuin äxässä, että ei tuo todellakaan pieni ole.

Voi myös sanoa, että Model 3 tila-auto -- enemmän tilaa takana.
 
Lupaillut USA-hinnat / range / 0-60 mph / saatavuus

Standard $39k, 230 mailia, 5,9s (kevät 2021)
Long range $47k, 300 mailia, 5,5s (syksy 2020)
Dual motor AWD $51k, 280 mailia, 4,8s (syksy 2020)
Performance $60k, 280 mailia, 3,5s  (syksy 2020)
 
Täytyy kyllä sanoa, että tämä Model Y on kyllä luokattoman ruma, ei sillä, että muutkaan Teslat olisivat mitään muotovalioita minun silmään.

Kokonsa ja ominaisuuksien puolelta näyttäisi kyllä olevan loistava fitti amerikan markkinaan. Kommentti joltain random analystilta kuvaa tätä melko hyvin: “If Tesla truly wants to be a mainstream brand, it’s going to have to figure out how to sell cars to people besides young men in California,”
 
Minä tykkään tästä. Josko myös valmistus olis kehittyneempää niin voisi olla seuraava auto.
 
Itse hieman karsastan muotoilussa tuota umpinaista keulaa. Perinteinen keula jätetty, mutta siloitettu umpeen, kun sen olisi voinut (ehkä) vaikka pyöristää tai koristella jollain. Nyt se näyttää siltä kuin vanhan mallisen auton maski olisi pakkeloitu vain umpeen. Tähän varmasti voi vaikuttaa törmäystestit tms..
 
Kyllä tuo houkuttaa, ihan siistin oloinen laite ja isolla takaluukulla.
Koukun jos vielä saa niin passeli laite.
 

Liitteet

  • 5B238E6E-7541-42AD-80F3-227DFC8461F1.jpeg
    5B238E6E-7541-42AD-80F3-227DFC8461F1.jpeg
    32,4 KB · Katsottu: 500
  • 51EC304D-D18A-4443-A6F8-EBEE217E28CA.jpeg
    51EC304D-D18A-4443-A6F8-EBEE217E28CA.jpeg
    55,8 KB · Katsottu: 578
  • 89D2EFD4-195B-4505-B030-601DCDD66058.jpeg
    89D2EFD4-195B-4505-B030-601DCDD66058.jpeg
    28,4 KB · Katsottu: 398
  • CC176DEA-D7BE-4CCA-A407-586AEDADBBB6.png
    CC176DEA-D7BE-4CCA-A407-586AEDADBBB6.png
    33 KB · Katsottu: 464
JuhaSS sanoi:
Tuossa sinisenä kuvassa ihan VW kuplan näköinen.

Ihan sama tuli mullekin mieleen.

dosetti sanoi:
Itse hieman karsastan muotoilussa tuota umpinaista keulaa. Perinteinen keula jätetty, mutta siloitettu umpeen, kun sen olisi voinut (ehkä) vaikka pyöristää tai koristella jollain. Nyt se näyttää siltä kuin vanhan mallisen auton maski olisi pakkeloitu vain umpeen. Tähän varmasti voi vaikuttaa törmäystestit tms..
Voisikohan sitä keulaa jälkikäteen jollain teippauksella koristella, vaikka ritilää imitoiden.
 
Reiät keulassa lisäävät ilmanvastusta. Turha niitä on "vanhasta muistista" sähköautoon väkästää kun ilmankin pärjätään.
 
compositor


61 000€, Takavetoisena reilulla rangella.
Harmi vaan kun joskus 2021 auto tulee markkinoille. Hyvännäköinen auto!

540km
Toimintasäde
(WLTP-arvio)
209km/h
Huippunopeus
5,8s
0 - 100 km/h
 
Cuore Sportivo sanoi:
Näyttää tietokoneen hiireltä.
Tämä ilmiö tuntuu vaivaavan esim Prius, Hondan hybridi, Hyundain hybridi jne. Ilmanvastusko se on syynä, että pitää tehdä näitä rikkaimurin muotoisia autoja?

Mutta Y-mallin speksit vaikuttaa hyvältä kyllä.
 
No siis ilmanvastus tietenkin ja kun ei tarvi tilaa jemmata sitä w16 moottoria varten pellin alle niin tilaa käytetään mieluummin matkustamoon. Harvemmin nää isommat möhköt mitään muotovalioita on.

Joku Audi vetää niin vihkoon etron muotoilussa kuin vain voi. Pelkästään miellyttääkseen vanhoja fanejaan jortka puskevat muutenkin koiranputkea 10v. päästä. GTllä on vielä toivoa, mutta eiköhän siinäkin lopulta typerä dinokeula nähdä.
 
tuRboman sanoi:
Tämä ilmiö tuntuu vaivaavan esim Prius, Hondan hybridi, Hyundain hybridi jne. Ilmanvastusko se on syynä, että pitää tehdä näitä rikkaimurin muotoisia autoja?
Juu, tuollainen pisaramuoto on tehokas ilmanvastuksen vähentäjä.
 
lortti sanoi:
Joku Audi vetää niin vihkoon etron muotoilussa kuin vain voi. Pelkästään miellyttääkseen vanhoja fanejaan jortka puskevat muutenkin koiranputkea 10v. päästä. GTllä on vielä toivoa, mutta eiköhän siinäkin lopulta typerä dinokeula nähdä.

Mikä siinä menee vihkoon jos auto näyttää autolta eikä miltään avaruusalukselta? Tässä meidän kylillä taitaa olla yksi etron ja omistaja on ~nelikymppinen mies joten ei tuo nyt pelkästään pappamobiili taida olla :rolleyes:
 
Karvis sanoi:
Mikä siinä menee vihkoon jos auto näyttää autolta eikä miltään avaruusalukselta? Tässä meidän kylillä taitaa olla yksi etron ja omistaja on ~nelikymppinen mies joten ei tuo nyt pelkästään pappamobiili taida olla :rolleyes:

Jos auto (etron) on ruma kuin pökäle niin vihkoonhan siinä on menty. Tai tarkemmin pökäle jolla on ylisuuret hammasraudat.

Hienojakin avaruusaluksia löytyy kuten Incom T-65B.
 
Tuossa kuvassa, jossa Tesla on sinisenä, niin näyttää mielestäni ehdottomasti parhaalta Teslalta. Tykkään kyllä Model 3 sivu- ja perälinjastakin, mutta muuten kokonaisuus ei miellytä ulkonäöllisesti, niin paljoa kuin tämä.

Se mitä tulee näihin dinojuttuihin, niin tuon termin käyttäminen muistuttaa kovasti aikuisten ihmisten lällättelyä toisten puhelimista 2000 luvulla. En päässyt koskaan ymmärrykseen mihin sillä pyrittiin.
 
Dino on nopeampi kirjoittaa kuin polttomoottori tai polttis. Ja bonuksena sisältää juuri sopivan määrän lällättelyä kusematta lappiin, latauspiuha kurassa ja sähkövatkain väestölle.
 
lortti sanoi:
Dino on nopeampi kirjoittaa kuin polttomoottori tai polttis. Ja bonuksena sisältää juuri sopivan määrän lällättelyä kusematta lappiin, latauspiuha kurassa ja sähkövatkain väestölle.

En nähnyt tässä keskustelussa yhtään kyseistä viittausta. Ei varmaan tarvitse tieten tahtoen vääntää keskustelua solmuun.
 
lortti sanoi:
Dino on nopeampi kirjoittaa kuin polttomoottori tai polttis. Ja bonuksena sisältää juuri sopivan määrän lällättelyä kusematta lappiin, latauspiuha kurassa ja sähkövatkain väestölle.

Ihanan lapsellista - "kusematta lappiin" on vain sähköautoilijoiden itse viljelemä lapsus...