https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Perävaunumassat sähköautoilla?

A

Ascon

Vieras
Sähköautojen omistajat voisivat tähän ketjuun raportoida, että kuinka painavaa jarrutonta ja jarrullista kärryä saat sähköautollasi vetää?

Entäs hybridit, saakohan niillä vetää yhtä paljon kuin vastaavalla bensa-/dieselkoneella?
 
Ascon sanoi:
Entäs hybridit, saakohan niillä vetää yhtä paljon kuin vastaavalla bensa-/dieselkoneella?

Joillakin saa, joillakin ei ja niitäkin on useita, joilla ei saa vetää minkäänlaista kärryä.
 
Valitettavan monella niin hybridillä kuin täyssähkärilläkin vetomassat on tasan nolla, mutta onneksi esim. Tesla Model X on piristävä poikkeus 2250kg vetokyvyllään :) Kovin valitettavaa vain että auton itsensä hinta ... no sanotaan nyt että on mikä on, out of my budget :-\
 
Audin Q7 e-tronille luvataan jarruttoman kärrin vetomassaksi normaali 750kg ja jarrulliselle 3500kg. Massat on samat kuin saman korimallin 200kW dieselillä.

Edit: en kyllä ole omistaja mutta raportoin silti. :)
 
Olen antanut itseni ymmärtää että V60 T8:n jarrullinen vetoamassa on 1800kg. Parasta olisi tai menee Volvon tilaus peruutukseen.
 
MMV sanoi:
Olen antanut itseni ymmärtää että V60 T8:n jarrullinen vetoamassa on 1800kg. Parasta olisi tai menee Volvon tilaus peruutukseen.
Peruutukseen meni! Kaveri meni tuollaisen kiinankipon hommaan dieseli koneella niin siinä vetopaino on 1600kg! Hobby vielä menee mutta Kaben vaunua ei sitten vedetä virallisesti.
 
Phermanni sanoi:
Peruutukseen meni! Kaveri meni tuollaisen kiinankipon hommaan dieseli koneella niin siinä vetopaino on 1600kg! Hobby vielä menee mutta Kaben vaunua ei sitten vedetä virallisesti.


1600kg riittää vielä ja raja on minulla 1500 kilossa. Tuo on kisa-auton kuskaukseen käytetyn trailerin kokonaispaino.
 
Volvon nettisivut kertoo että T8:lla saa vetää 2100kg jarrullista, vajaavetoisilla bensa- ja dieselmalleilla saa vetää 1800kg ja nelikoilla 2200kg.
 
Ja jokainenhan sitten muistaa että auton vetomassaa tarkasteltuna ratkaisee se perässä oikeasti oleva kuorma, ei se mitä sen kärrin rek.otteessa lukee kok.massaksi. Näin esim. kärryä jonka oma/kok.massa on 1500/2000kg saa täysin laillisesti vetää autolla jonka vetomassa on esim. 1800kg, mutta tällöin tuon kärryn kyytiin ei enää saa laittaa kuin 300kg lastia kärryn kantavuuden rajoittaman 500kg sijaan 8)

Ajokorttia tarkasteltuna taasen se on tuon taivaallisen sama mitä lastia sulla on kärryn kyydissä tai saako autolla edes vetää niin suuren kok.massan kärryä täyteen lastattuna, mutta kun rek.otteiden kok.massojen summa ylittää 3500kg, aletaan sitä BE jo kaipaamaan joka tapauksessa 8)

Esim. itsellä on tuo Detskun as.vaunu, jonka otteessa lukee 1130/1700kg, joten niiden laillisten vetureiden valikoimakin on jo aika laaja, vaikkakaan sitä retkirompetta ei sitten vaunun täyteen kantavuuteen saakka kyytiin saisikaan aina laittaa 8)
 
Karvis sanoi:
Volvon nettisivut kertoo että T8:lla saa vetää 2100kg jarrullista, vajaavetoisilla bensa- ja dieselmalleilla saa vetää 1800kg ja nelikoilla 2200kg.
Nyt puhutaan V60!
 
MMV sanoi:
1600kg riittää vielä ja raja on minulla 1500 kilossa. Tuo on kisa-auton kuskaukseen käytetyn trailerin kokonaispaino.

https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnasto/hinnasto_V60.pdf
HINNASTO / PRISLISTA MY19 21.6.2018

V60

TEKNISET TIEDOT/Tekniska Data
T8 Twin Engine

SUURIN SALLITTU PERÄVAUNUMASSA / STÖRSTA TILLÅTNA SLÄPVAGNSMASSA
Jarruin / Med bromsar 1800
Jarruitta / Utan bromsar 750
 
Omamassa (kg)
2042
Kattokuorma (kg)
100
Tekninen suurin sallittu kokonaismassa (kg)
2620
Yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa (kg)
4720
Perävaunumassa jarruin (kg)
2100
Perävaunumassa jarruitta (kg)
750