https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

DS 7 Crossback

Jarde

Uudenkarhea
Liittynyt
4.11.2016
Kurkatkaapa tämä uusi DS 7 Croback vaikkapa netcarshow.comista. Kyllä on kauniit linjat ja auto täynnä hienoja yksityiskohtia! Wau!

Edit: otsikon typo korjattu by tomppa
 
Badge engineering on kova juttu. Sehän on Peugeot 3008, jolla on DS:n vaatteet. Myyntiin tämä tulee vasta vuoden kuluttua ja hybridiversio vasta syksyllä 2019.

Voimalinjavaihtoehtot ovat

Bensiini:
- 1,2 l, 3-syl, Puretech 130, Stop-Start, etuveto, 6-vaihteinen manuaali (130 hv)
- 1,6 l, 4-syl, THP 180, Stop-Start, etuveto, 8-vaihteinen automaatti (180 hv)
- 1,6 l, 4-syl, THP 225, Stop-Start, etuveto, 8-vaihteinen automaatti (225 hv)

Diesel:
- 1,6 l, 4-syl, BlueHDI 130, Stop-Start, etuveto, 6-vaihteinen manuaali (130 hv)
- 1,6 l, 4-syl, BlueHDI 130, Stop-Start, etuveto, 8-vaihteinen automaatti (130 hv)
- 2,0 l, 4-syl, BlueHDI 180, Stop-Start, etuveto, 8-vaihteinen automaatti (180 hv)

E-Tense plugin-hybridi:
- 1,6 l, 4-syl, THP 200 + 2 x 108 hv sähkömoottorit, neliveto, 8-vaihteinen automaatti (300 hv)

Hybridin kahdesta 80 kW (108 hv) sähkömoottorista otetaan yhteensä enintään 90 kW (122 hv) ja yhdessä 200 hv bensiinimoottorin kanssa enintään 300 hv tehoa. Sähkömoottoreista toinen on sijoitettu etuakselille yhdessä bensiinimoottorin kanssa ja toinen taka-akselille. Koko voimalinjan yhteenlaskettu vääntömomentti on 450 Nm. Toisen penkkirivin alle on sijoitettu 13 kWh litium-ioni-akusto, jolla autolla pääsee 60 km täyssähkötilassa. Lataus standarditilassa 16 A sähköliitännästä kestää 4,5 h ja pikalataus 32 A liitännästä 2,5 h.

Auton muista herkuista voisi mainita Night Vision -pimeänäköjärjestelmän ja DS Active Scan Suspension -iskunvaimennuksen, joka skannaa tietä 5 m auton edellä ja säätää automaattisesti iskunvaimennusta tehtyjen havaintojen mukaan.

PS. Otsikossa voisi korjata auton nimen oikein.
 

Liitteet

  • CL 17.021.010.jpg
    CL 17.021.010.jpg
    219,1 KB · Katsottu: 425
Onhan se hieno mutta hyvin varusteltuna arvokkaahko, ainakin tällaiselle joka ei ole niin kovin tottunut käsittelemään isoja summia.
 

Liitteet

  • IMG_20190110_175553.jpg
    IMG_20190110_175553.jpg
    24,9 KB · Katsottu: 480
TeroPee sanoi:
Onhan se hieno mutta hyvin varusteltuna arvokkaahko, ainakin tällaiselle joka ei ole niin kovin tottunut käsittelemään isoja summia.
Rankalaisista kaikilla mausteilla sellainen hinta että katukuvassa ei tule näkymään.
 
Juuri kuulin että hybrid on saanut hinnat. Vähän päälle 60k alkaen hinta ja kaikilla varusteilla reilu 80k. Maksaa saman mitä hyvin varusteltu Volvo XC60 T8.
 
Tuossa Ranskiksessa on kuitenkin paremmin tehty voimalinja kuin Volvossa. Ranskis on mitä ilmeisemmin nelivetoinen myös pelkästään sähköllä.

Tuo sama tekniikka tulee 3008 / Open Grandland X:ään. Itseä kiinnostaa tuo Opelin versio enemmän ergonomian vuoksi. Näissä Ranskalaisissa on yhteinen ergonomia Toyotan kanssa  8)
 
TeroPee sanoi:
Juuri kuulin että hybrid on saanut hinnat. Vähän päälle 60k alkaen hinta ja kaikilla varusteilla reilu 80k. Maksaa saman mitä hyvin varusteltu Volvo XC60 T8.
Saa myös makean GLC hybridin. 3v käytön jälkeen Mesestä ja volvosta saa 6 alkavan hyvityksen. Tuunatusta citkasta korkeintaan 4 alkavan hinnan. Näin tuo menee.
 
Kiva nähdä vaikuttaako tuo 5v ilman km rajaa oleva takuu hyvitys asetelmiin. Aijemmin ei tuon hintaluokan härveleissä ole takuilla juhlittu. Tietysti edellyttää, että jokunen menisi kaupaksikin.
 
VirtuaaliVille1999 sanoi:
Saa myös makean GLC hybridin. 3v käytön jälkeen Mesestä ja volvosta saa 6 alkavan hyvityksen. Tuunatusta citkasta korkeintaan 4 alkavan hinnan. Näin tuo menee.

Todennäköisesti juuri näin. Mutta tuotteena tuo DS7 on erilainen kuin mersu tai volvo. Pitää verrata muihin persoonallisiin nelivetohybrideihin, joita ovat muun muassa:

Niin. Eipä niitä ole. Jos joskus FCA saisi tehtyä Stelviosta lataushybridin niin se olisi kilpailija mutta muita en keksi (paitsi tietty muut PSA:t).
 
Tietäjä sanoi:
Tuo sama tekniikka tulee 3008 / Open Grandland X:ään. Itseä kiinnostaa tuo Opelin versio enemmän ergonomian vuoksi. Näissä Ranskalaisissa on yhteinen ergonomia Toyotan kanssa  8)

Todellinen tietäjä! Noilla yhdelläkään ei ole mitään tekemistä Toyotan kanssa. Miten sä kehität siihen samalla korilla olevaan Opeliin erilaisen ergonomian, kun kaikkiin on saatavilla sama jakkarakin ja ainoat oikeat erot on pintapelleillä ja muoveissa?
 
Penguin sanoi:
Todellinen tietäjä! Noilla yhdelläkään ei ole mitään tekemistä Toyotan kanssa. Miten sä kehität siihen samalla korilla olevaan Opeliin erilaisen ergonomian, kun kaikkiin on saatavilla sama jakkarakin ja ainoat oikeat erot on pintapelleillä ja muoveissa?

Pösön tapauksessa varmaan kyse on tästä ratin yli katsottavasta mittaristosta yms. Joka tosin on muuttunutkin ergonomialtaan oikein hyväksi lähes kaikilla, jotka ovat hiffaneet miten kannattaa jakkarat ja ruori säätää sen kanssa...
 
Perusrakenne, "platform", on sama Pösön 3008, 5008, Opel Grandland X, Citroen C5 ja DS7 Crossback.
 
völvöxc60 sanoi:
Lataushybridi on hinnaltaan 59k€, joten miksi verrataan 80k€ autoihin?

Jos tuo 59k€ on 300-heppaisen nelivetohybridin hinta, niin kuulostaa siedettävältä, jos taas sen oliko se nyt 225-heppaisen etuvetohybridin hinta, niin tuskin jonoa kertyy kauppojen eteen.

Vaikka itse tykkään tuon EMP2-platan ympärille rakennetuista autoista, mutta ei kokonaan uuden merkin lanseeraaminen mikään helppo juttu ole. Ei varsinkaan, jos haluaa kilpailla "premiummerkkien" kanssa. Vaikka tuote olisi hyvä, niin silti pelkästään se ei riitä, kun ihmisten mielikuva vaikuttaa paljon ostopäätökseen.
 
Marko_K sanoi:
Jos tuo 59k€ on 300-heppaisen nelivetohybridin hinta, niin kuulostaa siedettävältä, jos taas sen oliko se nyt 225-heppaisen etuvetohybridin hinta, niin tuskin jonoa kertyy kauppojen eteen.

Vaikka itse tykkään tuon EMP2-platan ympärille rakennetuista autoista, mutta ei kokonaan uuden merkin lanseeraaminen mikään helppo juttu ole. Ei varsinkaan, jos haluaa kilpailla "premiummerkkien" kanssa. Vaikka tuote olisi hyvä, niin silti pelkästään se ei riitä, kun ihmisten mielikuva vaikuttaa paljon ostopäätökseen.

Multa on mennyt ohi että sieltä olisi tulossa myös etuvetohybrid DS-merkille. Olen luullut että se tulee vain muille PSA-merkeille. Saa nähdä jääkö tuplasähkömoottoriversio vain DS:n erikoisuudeksi vai tuleeko se samanlaisena (tai miedompana) voimalinjana myös muihin PSA-merkkeihin. Osa premium-statusta on se, että voimalinjavaihtoehtoja on suurempiin teholuokkiin mitä ns. perusmerkeillä on saatavissa.

Kokonaan uuden merkin lanseeraaminen on todella kunnianhimoista. Tässä varmaan katseet on paljon Kiinassa. Siellä enemmän tai vähemmän kaikki automerkit ovat "uusia" ja jos sinne saadaan riittävä määrä autoja kaupaksi, niin merkillä on elinmahdollisuuksia myös Euroopassa vaikka myynti ei itsessään olisikaan kannattavaa. Osa uuden merkin hohtoa Kiinassa kun on kuitenkin se, että se on "europremium".

Mutta hienoa että markkinoille on tullut auto, jossa on jotain poikkeavaa ja "särmää" vaikka onkin konsernipalikoista rakennettu. Jotenkin tässä DS-merkissä on enemmän poikkeavuutta toisiin konsernimerkkeihin kuin VAG-konsernissa. Siellä kaikki haisee ja maistuu enemmän tai vähemmän samalta (ehkä nyt Bentleytä ja Lamborghinia laskematta), etenkin jos katsoo vain ns. perusmerkkejä Volkswagen/Seat/Skoda.

Meidän talouden seuraava auton pitäisi täyttää seuraavat kriteerit:

- Tilaa meidän nelihenkiselle perheelle seuraavaksi 3-5 vuodeksi.

Lisäksi kun on tottunut tiettyihin varusteisiin niin tässä varusteet, joista ei luovuta
- Avaimeton kulku
- Mukautuvat ajovalot (pelkkä kaukovaloavustin ei riitä)
- Täysnahkasisusta
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin
- Kuolleen kulman varoitin
- Peruutuskamera
- Sähköinen peräkoukku
- vetomassa 2200kg tai enemmän (nykyisessä 2200kg)

Nice-to-have
- Mukautuva jousitus / ilmajouset
- Panoramakatto

DS7 Crossback hybrid on hyvin kiinnostava tuote. Mutta niin on esiomistettu Q7 e-tron, XC60 T8 tai vaikkapa Alfa Romeo Stelviokin.
 
TeroPee sanoi:
Multa on mennyt ohi että sieltä olisi tulossa myös etuvetohybrid DS-merkille. Olen luullut että se tulee vain muille PSA-merkeille.

Siis en tiedä ollenkaan onko tulossa, mutuilin. Sivuilla puhutaan vain nelikosta.

TeroPee sanoi:
Saa nähdä jääkö tuplasähkömoottoriversio vain DS:n erikoisuudeksi vai tuleeko se samanlaisena (tai miedompana) voimalinjana myös muihin PSA-merkkeihin.

Ihan samoilla spekseillä se on julkistettu esim. 3008:iin.

TeroPee sanoi:
Mutta hienoa että markkinoille on tullut auto, jossa on jotain poikkeavaa ja "särmää" vaikka onkin konsernipalikoista rakennettu.

Heinoa että ylipäänsä on tullut. Täytyy käydä livenä tsekkaamassa joskus. Mutta pakko myöntää, että kun jonkun review-viedon on tuosta katsonut, niin niiden perusteella todella moni asia näyttää lopulta perin samalta kuin omassa 3008:ssa. Siinä mielssä VAG-vertaus on osuva; saman niissäkin tiedostaa, "samaa tavaraa erilailla paketoituna". Vaikkapa MB tai BMW ei samasta kärsi, kun niillä ei ole "halpisbrändejä" rasitteena.
 
Marko_K sanoi:
Heinoa että ylipäänsä on tullut. Täytyy käydä livenä tsekkaamassa joskus. Mutta pakko myöntää, että kun jonkun review-viedon on tuosta katsonut, niin niiden perusteella todella moni asia näyttää lopulta perin samalta kuin omassa 3008:ssa. Siinä mielssä VAG-vertaus on osuva; saman niissäkin tiedostaa, "samaa tavaraa erilailla paketoituna". Vaikkapa MB tai BMW ei samasta kärsi, kun niillä ei ole "halpisbrändejä" rasitteena.

Itse näin DS7:n marraskuun messuilla ja eilen katselin tarkemmin DS Storen VIP-avajaisissa sitä. Ensin sivuutin auton ihan kokonaan sillä ulkoinen habitus ei ole oikein mistään kotoisin. Sitten taas sisäpuolelta, erityisesti ruskealla nappanahkaverhoilulla, auto oli jotain päräyttävää. Kun käytännöllisyyskin on kohtalaisessa kuosissa niin ainakin toistaiseksi DS7 Crossback on meidän listalla, kun koitetaan löytää nykyiselle VAG-perhelossille korvaajaa. Itseasiassa tarjouspyyntö lähtikin jo. :)
 
TeroPee sanoi:
Perusrakenne, "platform", on sama Pösön 3008, 5008, Opel Grandland X, Citroen C5 ja DS7 Crossback.

Citroen C5:ssä ei ole mitään samaa perusrakenteessa, mutta yksittäisissä osissa kyllä. Täysin eri aikakauden auto kuitenkin, eikä edes SUV. Sen sijaan C5 Aircross on sama auto edellisten kanssa ja sillä taas ei ole merkin ja mallinimen C5-osan lisäksi mitään tekemistä C5:n kanssa.
 
Kiinnostava malli tuo hybridi. Mielenkiintoista olisi päästä testaamaan vastaako laatu hintaa. Minulla oli aikaisemmin C6 sitikka, siinä harmituksen aiheutti se että auton toiminnot eivät vastanneet sitä laatuvaikutelmaa mitä autolta odotti. Esim. vakkarin nopeuden palautus oli tehty niin kuin se yksinkertaisesti tehtäisiin ajattelematta todellista käyttötapausta, eli nopeudenpalautus toimi tyyliin kaasu pohjaan ja automaatti vaihtoi pari vaihdetta pienemmälle.
 
  • Tykkää
Reaktiot: mvt
Yksi asia mua on jäänyt mietityttämään -- tämä siis ennen kuin olen ajanut DS7:lla metriäkään. Ajatuksena olisi ollut kiehtovaa, että Citroën olisi kaasunestejousituksen tappamisen sijaan ottanut sen käyttöön tässä "premiumbrändissä". Ymmärtääkseni kustannussäästöt olivat suuri syy siitä luopumiseen, mutta kuvittelisi että tällaisessa brändissä, jossa autoilla on enemmän hintaa, olisi riittänyt myös pelivaraa sitä ajatellen.

En ole perehtynyt miten paljon kaasunestejousitus eroaa mitoitusmielessä teräsjousimalleista, joten voi toki olla että EMP2-platta ei vain tuohon taipuisi.

Mutta ajatuksena; sanonpa vain, että olisi äärettömän kiinnostavaa päästä ajamaan modernilla autolla, jossa olisi esimerkiksi Xantia Activan superajettava kaasunestejousitus päivitettynä 2010-luvulle.
 
Ilmajousitus on myös hyvä vaihtoehto kun halutaan mukavuutta yhdistettynä hyvään ajettavuuteen. C4 Grand Picassossa  (2006 - 2013 Exclusive) sellainen oli takajousituksena ja mielestäni se toimi mainiosti.