https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Hyundai i20 N

Leo

Vakiokalustoa
Liittynyt
8.7.2016
Vihdoinkin ensimmäisiä vihjeitä tulevasta i20 N mallista. Kilpailijaksi Focus ST:lle ja Polo Gti:lle.
hyundai-i20-n-test-mule-spy-photo.jpg

Linkki juttuun: https://www.motor1.com/news/348469/hyundai-i20-n-spy-photos/
 
Tänään ensimmäiset videot tullut. Ei vielä koeajopätkiä.

Ei ainakaan vielä harmita Fiesta ST:n ostaminen
 
winorloose sanoi:
Oliko niin että i20N tulee tarjolle vaan manuaalilaatikolla ?
Ainakin toistaiseksi. Voihan olla, että myöhemmin tulee kaksoiskytkinloova. i30N tulee tarjolle myös kaksoiskytkinloovalla 8)
 
rosso sanoi:
Mielenkiintoinen tuote mutta vain manuaalivaihteilla. Ei jatkoon.
Arkiajoon kaksoiskytkinloova olis kyllä mukava, mutta manuaalilla tietysti perinteisempi Gti tunnelma. Yaris GR olisi vielä tykimpi ja siitä onkin aika makeita pätkiä jo youtubessa kun lumella vedetään.

Kuulostaa vain, että tehoa saisi ohjelmoida hieman lisää ja putkistoa avarammaksi:

Hyundaissa äänet paljon paremmalla tolalla.
 
Joku kirjoitti että GTI Polostakin on tulossa kohta facelift-versio, joten täytyy katsastaa vielä sekin. Mutta kyllä tuo i20N kiinnostaa myös.
 
Leo sanoi:
Arkiajoon kaksoiskytkinloova olis kyllä mukava, mutta manuaalilla tietysti perinteisempi Gti tunnelma. Yaris GR olisi vielä tykimpi ja siitä onkin aika makeita pätkiä jo youtubessa kun lumella vedetään.

Kuulostaa vain, että tehoa saisi ohjelmoida hieman lisää ja putkistoa avarammaksi:

Hyundaissa äänet paljon paremmalla tolalla.

Kaikki ei välttämättä halua mitään suurta nelosen pärinää kuunnella. Yarppaa ei voi edes verrata i20, Fiesta, Clio yms. Niin eri vehje jo hinnaltaakin. Pelkästään kunnon eli ihan oikean nelivedon ansoista aivan eri liigassa. Pitäähän se 50ke kokkare ollakin parempi kuin 30ke. Juutuupin mukaan 4.7s/100kmh ovat jarppaa paiskoneet kunnon ”kytkinpommeilla”.
 
Yarppa ois varmaan aika makia jollain yhden vaimentimen kisaputkistolla ja isommalla downpipellä. Turbon koko riittääkö mihin hevosiin vai pitääkö käyttää muokkauksessa. 350-400 heppaisena olisi myös kesällä hauska.

Mutta asiaan tuo i20 N pitänee käyä koeajamassa jos tulee mahdollisuus.
 
JiiJii71 sanoi:

En ihan nyt ymmärrä tätä kommenttia vai mikä meni minulta ohi? Pitäisikö alkaa listaamaan kaikki maailman maat ja niiden tuontiohjelmat ja kommentoida keneltä jää väliin ja keneltä ei, vai miten Norjan markkinat nyt vaikuttaa otsikon aiheeseen?

Leo sanoi:
Arkiajoon kaksoiskytkinloova olis kyllä mukava, mutta manuaalilla tietysti perinteisempi Gti tunnelma. Yaris GR olisi vielä tykimpi ja siitä onkin aika makeita pätkiä jo youtubessa kun lumella vedetään.

Kuulostaa vain, että tehoa saisi ohjelmoida hieman lisää ja putkistoa avarammaksi:

Hyundaissa äänet paljon paremmalla tolalla.

Tällaisessa pikkusportissa manuaali voi vielä oikeasti olla ihan hauska, jos se on tehty hyvin eikä välityksiä olla vedetty liian pitkäksi, kytkin tarpeeksi lyhyt ja vaihtoiston pitäisi muutenkin olla napakka. Paras tilanne on toki sellainen, että valittavissa on sekä manuaali, että automaatti ja jokainen voi valita itselleen sen parhaimman vaihtoehdon.
 
Itsellä on kovat odotuksen i20N mallia kohtaan, vaikka en ole autoa ostamassa. Alustavien koeajorapsojen perusteella N divisioona on taas onnistunut luomaan erittäin onnistuneen auton. Polo ei taida yltää Fiestan ja tämän tasolle ajettavuuden suhteen, mutta näiden kahden välinen kilpailu tulee olemaan tiukkaa. Uskoisin että i20N vie lopulta voiton matalamman hinnan ja paremman varustelun voimin mutta tiukka on kisa. Isoveli teki aika kovaa jälkeä isommassa luokassa ja myyntimäärät on sen mukaiset.

En tiedä tuleeko automaattia tähän malliin, tuskin. Pienissä hot hatcheissa niiden kysyntä on niin pientä ettei välttämättä kannata sitä tarjota. Itsekkään en automaattia ostaisi. Tuo rev match toiminto on hyvä ja se helpottaa kaupungissa ajamista todella paljon. Joten kannattaa kuitenkin koeajolla käydä, se saattaa koukuttaa koska ajaminen on halutessaan niin helppoa.

Yaris ei kuulu tähän keskusteluun. Se on eriluokan genren edustaja. Samalla on sanottava että se on merkittävin urheilullinen auto pitkään aikaan. Iso juttu harrastajille enkä muista että mikään auto olisi saanut niin paljon kiitosta. i30N pääsi aika lähelle. Yariksessa on tehoa ja pitoa ihan sikana ja siitä on kiinnostunut lähestulkoon kaikki -löytyi autotallista sitten fiiatti tai ferrari.
 
Ihan mukava seurata kun i20N tulee myyntiin, mutta kiinnostuksen taso hieman tipahti kun Fiesta ST on itselleni jo tulossa.
 
Top Gearilla jo testiä https://www.topgear.com/car-reviews/hyundai/i20n

''It comes as little surprise to us that Hyundai has nailed the i20N. The company has very directly copied the firm-riding, direct-handling template of the i30N. If anything it’s even better this time round, the car feels very together, complete and well-rounded in a way we’re not sure even the Fiesta ST can match.''
 
Tämä ei olekaan mikään turha laite. Voitti yhteispohjoismaisessa ratavertailussa GR Yariksen ainakin Teknikens Världin näkemyksen mukaan.
 
Paikallisen pihassa oli jo moinen parkissa, oli kyllä sähäkän näköinen peli valkoisena mustalla katolla ja punaisilla tehosteilla.
 
Vähän miettinyt jos Fiestan vaihtais i20n jossain vaiheessa. Täytyy käydä katsomassa ensin. Ainakin penkeistä downgrade jos i20n vaihtaa.
 
Kivan näköinen pikkusportti. Piti mennä Hyundain nettisivuille katsomaan tekniikkaspeksit. Varmaan tuolla 204 hv teholla on kiva auto, jos tarve ja ominaisuudet kohtaavat.

Mutta mainoshenkilöiden yksi pääotsikko ei oikein uponnut: "Valmistaudu äärimmäiseen ajomukavuuteen"

 
Markku J sanoi:
Mutta mainoshenkilöiden yksi pääotsikko ei oikein uponnut: "Valmistaudu äärimmäiseen ajomukavuuteen"

Saksan Hyundain sivuilla samassa kohdassa lukee "Einsteigen und puren Fahrspaß erleben!". Tässä on nyt ajamisen ilo kääntynyt ajomukavuudeksi (olettaisin, että Saksassa näitä laativat, kun siellä on Euroopan pääkonttori).
 
bgis sanoi:
Vähän miettinyt jos Fiestan vaihtais i20n jossain vaiheessa. Täytyy käydä katsomassa ensin. Ainakin penkeistä downgrade jos i20n vaihtaa.
Tuli vähän liian monta testiä katottua YouTubesta ja tälläinen lähti sitten tilaukseen performance blue värillä. Toimitusaika 6kk että saa sitä hieman odotella. Onneksi ei mikään kiire.
 
bgis sanoi:
Tuli vähän liian monta testiä katottua YouTubesta ja tälläinen lähti sitten tilaukseen performance blue värillä. Toimitusaika 6kk että saa sitä hieman odotella. Onneksi ei mikään kiire.

Eilen kysyin tiukkaa hintaa samaiselle autolle. Lisävarusteina ainoastaan sama väri kuin sulla ja nokianin 215/45X17 kitkat Hyundain vanteilla. Sanoi, että auton sais heinäkuussa. Uskalsit ostaa ST.n jälkeen Korean kilpurin koeajamatta. :D Paljonko muuten sun ST:llä on nyt ajettu? Jos menis ennemmin ostamaan sun auton kesällä. Kyllä polttelee tuo n malli, mutta ei uskalla ostaa tyypittämättä. Onkohan niitä myyty monta.
 
mikkojaati sanoi:
Eilen kysyin tiukkaa hintaa samaiselle autolle. Lisävarusteina ainoastaan sama väri kuin sulla ja nokianin 215/45X17 kitkat Hyundain vanteilla. Sanoi, että auton sais heinäkuussa. Uskalsit ostaa ST.n jälkeen Korean kilpurin koeajamatta. :D Paljonko muuten sun ST:llä on nyt ajettu? Jos menis ennemmin ostamaan sun auton kesällä. Kyllä polttelee tuo n malli, mutta ei uskalla ostaa tyypittämättä. Onkohan niitä myyty monta.
Useita tunteja videoita i20N katellut niin uskalsin tilata. Kaverin i30N ajanut muutamaan kertaan niin ehkä sekin auttoi vaikka eri peli kyseessä. Fiestassa vähän tylsä kun ei eroa ulkoisesti juurikaan st-line versiosta niin noita näkee päivittäin useita. i20N ainakin designin puolesta enemmän ''hot hatch''. Fiesta rekisteröity 12/2020 ja 8000km ajettu vasta kun ei korona-aikaan ole tarvinnut hirveästi työmatkaa ajella.