https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Hyundai Tucson

P

pyllerö

Vieras
Toisesta topicista bongattu uutuus. Aiemmat Tucsonit ei ole herättänyt kiinnostusta toisin kuin tämä. Ulkonäössä on jotain erittelemätöntä hienoutta mielestäni, ehkä hieman Ford Kugan ja jonkin risteytys.
1350593918318453169.png

1350593917653851313.png


Huihai kokemukset(rajalliset) minulla on nykyinen Santa Fe ja jo edesmennyt ix55. Näistä kahdesta ix55 oli oikein hyvän tuntuinen auto, tietty kalliskin joskus uutena. Santa Fe ei tuolle tasolle yllä missään suhteessa mutta on tietty eri luokan autokin vaikka uudempi.

http://www.hyundai.fi/taysin-uusi-hyundai-tucson-muotoilun-ja-tekniikan-vahva-yhdistelma/

Jääneekö hinta suomessa kuinka paljon alle Santa Fe:n kiinnostaa. Ja ehkäpä kompaktimman korin myötä olisi hieman jäykemmän tuntuinen korin elämisen suhteen. Santa Fe tuntuu nimittäin todella veltolta nykymittapuulla.
 
Hieno on ulkonäkö. Minulle tulee mieleen matukan cx-5 vaikka keulassa on todellakin foordimaisia piirteitä..
 
Tucson on varsin kova uutuus. AutoZeitungin vertailussa voitti Tiguanin, CR-V:n ja CX-5:n. Hyundaissa oli parhaat ajo-ominaisuudet ja alhaisin melutaso. VW:ssä mukavin jousitus ja parhaat istuimet. Hondassa suurin tavaratila. Hondan uusi 1,6-litrainen diesel ei tässä testissä vakuuttanut: suurin kulutus ja heikoin suorituskyky.
 
Ulkonäkö ei ainakaan kuvissa näytä ollenkaan hullummalta. Pitänee varmaan tuokin käydä koekeilemassa.
 
Mulla mielikuva Huihain nelivedoista, että eivät oo mitenkään halpoja vaikka vastaavaan Kiaan verraten.
 
Ei noita Korean vehkeitä voi tosiaan halpoina pitää. Jos vaikka ajattelee Kia Sorentoa parhaimmalla varustetasolla, niin alkaen hinta on päälle 63 000 euroa. Ja siihen vielä pakolliset lisukkeet päälle. No kaikkein kulein olisi 43 000 euroa, mutta eihän sellainen kelpaa.  ???
 
vakio sanoi:
Ei noita Korean vehkeitä voi tosiaan halpoina pitää. Jos vaikka ajattelee Kia Sorentoa parhaimmalla varustetasolla, niin alkaen hinta on päälle 63 000 euroa. Ja siihen vielä pakolliset lisukkeet päälle. No kaikkein kulein olisi 43 000 euroa, mutta eihän sellainen kelpaa.  ???
Eikös Sorento ole esim. BMW X5:n kilpailija? Bemariin verrattuna Kian hinta ei yhtäkkiä tunnukaan niin kovalta.
 
vakio sanoi:
Ei noita Korean vehkeitä voi tosiaan halpoina pitää.

Miksi sen pitäisi olla erityisen halpa jos auto on hyvä? Hinta/laatu-suhde ainakin pitäisi Sorenon kohdalla olla erinomainen ja ulkomailla auto on saanut erittäin hyvän vastaanoton. Suomessakin hehkutus olisi kovempaa jos keulalla olisi Volkkarin logo.

Uusi Tucson on mielenkiintoinen ja hyvännäköinen peli. Ensimmäinen Hyundai, josta en löydä suurempaa valittamista sisustan osalta. Ei mitään premiumia, mutta tyylikästä kuitenkin. Saas nähdä minkälaiset kulutuslukemat uudelle 1.6 turbolle ja DCT-vaihteistolle luvataan. Jos tämän luokan auto on harkinnassa, niin itse odottaisin vielä tulevan Kia Sportagen, joka sekin ilmestynee lähiaikoina.
 
Marty McFly sanoi:
Eikös Sorento ole esim. BMW X5:n kilpailija? Bemariin verrattuna Kian hinta ei yhtäkkiä tunnukaan niin kovalta.

On ehkä X5:n kilpailija ja hinta siihen verrattuna on pähkinöitä, mutta minua alkaa silti yskittämään jos speksaamani Kia maksaisi lähemmäksi 70 000 euroa. Eli tuohon 63,5 kiloon kun lisätään metallivärit, toiset renkaat, Webastot yms niin ollaan lehempänä 70 kuin 65 kiloeuron hintaa.

Antero sanoi:
Miksi sen pitäisi olla erityisen halpa jos auto on hyvä? Hinta/laatu-suhde ainakin pitäisi Sorenon kohdalla olla erinomainen ja ulkomailla auto on saanut erittäin hyvän vastaanoton. Suomessakin hehkutus olisi kovempaa jos keulalla olisi Volkkarin logo.

Viittaukseni halpuuteen oli lähinnä sitä, että tuo oli yksi argumentti jota tuotiin esiin kun aikanaan Suomeen rantautuivat.

Jotta nyt ei jää epäselväksi kantani Kia Sorentoa kohtaan, niin itsehän juuri viime talvena kirjoitin tännekin melko positiivissävytteisen koeajon uudesta Kia Sorennosta. Ja tuo Sorento on omalla listallani edelleen hyvin korkealla, kun punnitsen vaihtoehtoja nykyisen Skodan korvaajaksi.
 
Aika iso rako mopobensa ja nelikko-turbon välissä. Olisi kai tuo turbo voinut etuvetoisenakin jollekin kelvata.
 
Trollsten sanoi:
Aika iso rako mopobensa ja nelikko-turbon välissä. Olisi kai tuo turbo voinut etuvetoisenakin jollekin kelvata.
Vähän sama kun nainen ilman synnytyselimiä :D

Uusissa autoissa vaan trendinä että tehdään tehokas ja sitten taloudellinen malli.
Välimallia kun tuntuu olevan aika vähän saatavilla.
 
Jahas. Näiden Hyundain uusien mallien myötä alkaa pikku hiljaa näyttämään siltä, että Hyundain hintaetu kilpailijoihin verrattuna on kadonnut. Ellen väärin muista niin Tucsonin edeltäjän ix35:n huippumallin hinta samalla voimalinjalla oli about 10k€ vähemmän.
 
Hienolta näyttää ja nykyaikaisia varusteitakin on tarjolla reilusti. Premium -mallin hinta vaan kipuaa jo yllättävän lähelle vaikkapa tätä minun XC60:a.
 
Hinnat alkaen -hinta ei tosiaan paljon kerro. Bensa-neliveto-automaatti-premiumin hinta 49 990 €, tämä premium se kai pitäisi valita kun sininen perusvarusteltu auto tuolla sivuilla näyttää aika mopolta. Style varusteinenkin 43 990€, neliveto tällaisessa pitää olla ja diesel ei kiinnosta.
 
^No ei kerro, ei. Huippuvarusteltu dieseltomaatti 55k€ plus toimituskulut, metalliväri, talvikumit ja lämppärit.

Nuo CO2 lukemat ovat kyllä melko korkeat nykypäivänä, joka näkyy verojen määrässä.
 
No niin, eipä tarvitse tätä enää miettiä, eikä myöskään tulevaa Kia Sportagea. Täytyy pysytellä näissä pienemmissä kokoluokissa, samalla lailla niilläkin eteenpäin pääsee. :)
 
Tuli jossain vaiheessa alkusyksyä otettua tästäkin kylmätyypit. Jostain syystä kuskin penkiltä laatuvaikutelma tuntui kehnommalta kuin i30:ssä. Kaikkihan nuo ovat muovisia, mutta Tucsonissa sitä ei ole minusta designilla onnistuttu ollenkaan peittämään, vaan nuo laakeat ämpärimuovipinnat melkein korostuvat. Ulkoisesti toki ihan näppärän näköinen, mutta tuntuisi hiukan oudolta maksaa tuosta ~50 000 e. Kulimalli vastaa enemmän sisätilojen fiilistä. Lisäksi 50 000 eurolla saa jo Santa Fen, joka on omasta mielestäni komeampi sisältä ja ulkoa. Kaupan päälle saisi tehokkaan dieselin ja lisää tilaa...
 
Aika hyvältä näyttää. Keskikonsoli uudistunut ajanmukaiseksi, vaikkei tuo tabletinomainen näyttö säätimineen ole sitä parasta. Ulkona led-valot parantavat ja terävöittävät jo ennestään tyylikästä ilmettä.

Moottorivalikoima jatkaa kuitenkin tarjoten 1.6 litraista ahtamatonta bensaa. Missä on i30:n 1.4 turbo?
 
Juhani sanoi:
Moottorivalikoima jatkaa kuitenkin tarjoten 1.6 litraista ahtamatonta bensaa. Missä on i30:n 1.4 turbo?

Tuota ihmettelin itsekin. 1.0 bensaturbo on korvannut tuon vaparin jo pienemmissäkin malleissa, mutta tähän tuota edelleenkin jostain käsittämättömästä syystä tarjotaan.
 
Onhan siellä tarjolla 1.6 T-GDI 7DCT-aut. Hintalisä tuollaiset 10k€ 1.6 vapariin verrattuna.
 
Kuvien perusteella sisätilat eivät ole muuttuneet merkittävästi parempaan suuntaan laatuvaikutelman osalta. Vaikuttaisi siltä, että tähän päivitykseen ei ole hirveästi laitettu paukkuja, mistä kertoo moottorivalikoiman muuttumattomuuskin. Tuohon 1,6-litraisten väliin sopisi hinnaston puolesta hyvin tuo 1,4-litrainen turbo ja uskoisin sen olevan parempi arkimoottori kuin kumpikaan noista tarjolla olevista bensakoneista - ainakin automaatin kanssa.