https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Toyotan konseptit

P

P.Alikka

Vieras
Aika puskista Toyota tämänkin mallin heitti ilmoille. En tiedä löytyykö tälle Japanista vastinetta mutta mielenkiintoinen uutuus Toyotalta.

Pariisin uutuuksiin kuuluu Toyotan C-HR-konseptiauto, joka paljastaan ensi vuonna esiteltävän alemman keskiluokan crossoverin.

Maailmalla on nähty vakoilukuvia Toyota Auriksesta, jossa on ollut tavallista kookkaammat pyörät ja korkeampi maavara. Hätäisimmät ehtivät veikata sen merkitsevän jonkinlaista Auris-katumaasturia, mutta autolla on testattu tulevan täysin uuden mallin alustaa. Lokakuun alussa Toyota paljastaa autosta enemmän, kun se esittelee C-HR-konseptiauton.

Toyota ei kerro konseptiauton tekniikasta muuta kuin että se on hybridi. Kooltaan C-HR on vähän RAV4-katumaasturia pienempi ja se lähtee kilpailemaan Honda HR-V:n, Nissan Qashqain, Opel Mokkan, Peugeot 2008:n ja kumppanien kanssa.

Lähde: Tekniikanmaailman verkkosivut

 

Liitteet

  • C-HR.JPG
    C-HR.JPG
    13,9 KB · Katsottu: 220
Tämän tyyppnen auto olisi seuraavaksi hakusessa, mutta Toyotan ollessa kyseessä auto on todennäköisesti susiruma ulkoa ja umpitylsä sisältä. Odotellaan nyt kumminkin.
 
P.Alikka sanoi:
Aika puskista Toyota tämänkin mallin heitti ilmoille. En tiedä löytyykö tälle Japanista vastinetta mutta mielenkiintoinen uutuus Toyotalta.

Lähde: Tekniikanmaailman verkkosivut

Liekö kuitenkin Urban Cruiseria suurempi?

Samoilla saatesanoillahan lanseerattiin UB Eurooppaan (I-koppaa myytiin vain Japanissa), mutta lento Euroopassa jäi lyhyeen ja Qashqai jäi lyömättä.
 
Antero sanoi:
Tämän tyyppnen auto olisi seuraavaksi hakusessa, mutta Toyotan ollessa kyseessä auto on todennäköisesti susiruma ulkoa ja umpitylsä sisältä. Odotellaan nyt kumminkin.
Jos veikata saa, niin pienennetty RAV4 keula, Auriksen/Corollan sisusta ja nahkeat 1,33 ja 1,6 bensavaparit, bemarin laina 1,6 diesel ja 1,8 hybridi...

Toivottavasti olen väärässä ja tulis jotain uutta tekniikkaan...
 
Laatulehti TM osasi taas luetella automallit, jotka eivät kilpaile kaikki keskenään ainakaan samassa kokoluokassa. Onko tuo nyt sitten Qashqain kokoinen vai 2008:n kokoinen. Ensimmäinen kun on C-segmentin crossover ja toinen B-segmentin ja kokoero on silmin havaittava.
 
Penguin sanoi:
Laatulehti TM osasi taas luetella automallit, jotka eivät kilpaile kaikki keskenään ainakaan samassa kokoluokassa. Onko tuo nyt sitten Qashqain kokoinen vai 2008:n kokoinen. Ensimmäinen kun on C-segmentin crossover ja toinen B-segmentin ja kokoero on silmin havaittava.

Jep, Mokka ja 2008 ovat samaa kokoluokkaa, ja Nissanilta siihen osuu Juke, ei QQ.
 
P.Alikka sanoi:
Aika puskista Toyota tämänkin mallin heitti ilmoille. En tiedä löytyykö tälle Japanista vastinetta mutta mielenkiintoinen uutuus Toyotalta.
Muuten hyvä, mutta kai tästä tulee globaali malli eikä eurotrash. Rupesi siinä vaiheessa hiertämään, kun  tekstissä mainittiin auris...
 
http://www.iltalehti.fi/autot/2015081320174232_au.shtml

Jos tuosta konseptista edes puolet muotoilusta päätyy tuotanoversioon asti, niin olen ensimmäistä kertaa vakavasti kiinnostunut Toyotan ostamisesta. Sisustan täytyy kyllä myös huomattavasti tyylikkäämpi ja laadukkaampi kuin mitä esim. nykyisessä Auriksessa. Jokohan Toyotan seuraavan sukupolven hybriditekniikka ehtisi tähän malliin? Ei tosin mitään järin suuria harppauksia tuo tuleva hybridi ota eteenpäin, mikäli ennakkotiedot pitävät paikkansa.
 
Tässä tulee ensimmäinen viesti tälle foorumille. VAG-areena tuntuu jo hieman ahdasmieliseltä paikalta paikalta puhella muista kuin VAG-konsernin kulkkineista, joten ajattelin siirtyä tänne suuremmissa määrin.

Tämä Toyotan C-HR konseptiauto on ruvennut kiinnostamaan itseänikin omalla persoonallisella ulkonäöllään hyväksi ja pomminkestäväksi koetulla hybridi -voimalinjalla. Alla hieman mainosvideota kyseistä kehitelmästä:


Alla myös hieman kuvia:

toyota-c-hr-concept-wallpaper-hd-32866.jpg

toyota-c-hr-concept-wallpaper-hd-32867.jpg

toyota-c-hr-concept-wallpaper-hd-32869.jpg

toyota-c-hr-concept-wallpaper-hd-32870.jpg


Tovotaan nyt että auto tulisi myyntiin mahdollisimman samankaltaisena kuin tämä konseptiversio jotta parhaimmat särmät ja huomion herättäjät säilyisivät. Sisätilojen ulkoisesta olemuksesta en ole löytänyt vielä kuvia, mutta eiköhän tuo tule olemaan samaa selkeätä linjaa uuden Avensiksen, Auriksen ja Priuksen kanssa. Pistäkäähän lisää tietoa mitä tiedätte vielä tästä luomuksesta. Se on tiedossa että tuotantoon tämä pitäisi tulla ja myyntiin arviolta ensi vuonna.
 
Minunkin silmääni tämä konsepti näyttää varsin hyvälle ja tuolla uusimmalla hybridi-voimalinjalla, hintalapulla 25-35 k€ tuossa voisi olla ihan menestymisen eväitä. Ulkonäöllisesti ei tietenkään "vag-kansaan" uppoa, koska näyttää selkeästi erilaiselta kuin se perusvarma Golfin keula, mutta tylsäähän se olisi jos kaikki autot samalta näyttäisi. Uskoisin, että osa Auris hybridin valitsijoista siirtyisi mielellään istumaan vähän "korkeammalle". Varsin potentiaalista auto aineista aikanaan myös meidän talouteen, jahka lopetamme tämän kroonisen köyhtymisen.  :)
 
C-HR:n tuleva nimi pitäisi mielestäni olla jotain aivan muuta kuin Auris -johdannainen, koska sen verran paljon tuo Auriksesta muotoilullisesti poikkeaa. Sitä paitsi Auris Cross kuulostaisi jotenkin kornilta muutenkin... Mielenkiintoisen tuosta mallista tekee myös se että auton korkeus on alhaisempi (1,5 m) kuin ensimmäisen korimallin Auriksessa (1,516 mm), joka itsellänikin on. Autossa on siis isommat pyörät, jonka myötä istutaan ylempänä muiden katumaastureiden tapaan ja maavaraa tulee kivasti lisää. Mittasuhteiltaan tämä näyttää silmääni mukavan jämäkältä tasapainoisesti neljällä pyörällä istuvalta vehkeeltä. Aika tietty näyttää miltä tämä tulee tuotantoversiona näyttämään.

En tiedä mihin nuo aikaisemmin linkittämäni kuvat ovat aikaisemmasta viestistäni kadonneet mutta liitetään tähän nyt edes yksi kuva mielestäni hienoimmasta kuvakulmasta. Lisää kuvia punaisesta C-HR:stä löytyy seuraavasta osoitteesta: http://www.caricos.com/cars/s/scion/2015_scion_c-hr_concept/ ja harmaasta täältä: http://www.caricos.com/cars/t/toyota/2015_toyota_c-hr_concept/
 

Liitteet

  • 2015_toyota_c-hr_chr_2_concept_01.jpg
    2015_toyota_c-hr_chr_2_concept_01.jpg
    106,6 KB · Katsottu: 1 748
Foxit sanoi:
Tässä tulee ensimmäinen viesti tälle foorumille. VAG-areena tuntuu jo hieman ahdasmieliseltä paikalta paikalta puhella muista kuin VAG-konsernin kulkkineista, joten ajattelin siirtyä tänne suuremmissa määrin.

OT: Tervetuloa, täällä saa ihan luvallisesti kirjoittaa muustakin kuin 2.0 TDI (BKD) EGR-venttiilin puhdistamisesta ;)
 
Kiitos Vempula. Toivottavasti tukkeutuneet EGR -venttiilit ovat nyt taaksejäänyttä elämää  :D.

"A New, More Efficient Hybrid System

C-HR Concept doesn’t only stand out through its unique design. It also introduces hybrid technology to the segment. In this case, a new and more compact full-hybrid powertrain with lighter componentry. It reflects significant advances in battery, electric motor and petrol engine technologies, offering further reductions in fuel consumption and CO2 emissions.

Operating in synergy with a petrol engine boasting world-beating thermal efficiency of over 40%, the C-HR Concept’s next-generation full-hybrid powertrain combines state-of-the-art battery technology with new, highly-compact electric motors offering a marked increase in power density.

More compact, lighter in weight and more efficient than Toyota’s current hybrid systems, the new full-hybrid powertrain developed under the TNGA programme will also be notably more refined, and even easier and more intuitive to drive, with a natural, smooth and immediate response to driver inputs."

Lähde: http://www.caricos.com/cars/t/toyota/2015_toyota_c-hr_concept/

Edellä olevan uutisen mukaan vaikuttaisi siis siltä, että uusimpaan Priukseen kehitelty versio voimalinjasta tulisi myös tähän C-HR :ään. Ei kuulostaisi hassumalta. Vielä kun auton hinta pysyisi maltillisena P.Alikan mainitsemalla tasolla.
 
Foxit sanoi:
Edellä olevan uutisen mukaan vaikuttaisi siis siltä, että uusimpaan Priukseen kehitelty versio voimalinjasta tulisi myös tähän C-HR :ään. Ei kuulostaisi hassumalta. Vielä kun auton hinta pysyisi maltillisena P.Alikan mainitsemalla tasolla.

Tottakai uudenkin Priuksen tekniikka monistetaan muihin Tojotiin. Aivan kuten 1,8-litrainen gen III:n tekniikkakin on siirretty Aurikseen, CT-H:n ja ties mihinkä japanin tai ameriikan malleihin.