https://yliteippaus.fi/

Fiat 500 electric

Nettiautossa 39kpl myytävänä...näissä oli joku latausongelma huollon lisäksi.
Muuten ihan ok laite.
 
dingdongpingpong sanoi:
Nettiautossa 39kpl myytävänä...näissä oli joku latausongelma huollon lisäksi.
Muuten ihan ok laite.

Nyt kyseessä kokonaan uusi malli. Vanhoista puuttuu pikalataus.
 
Eikai tuo vanha ole edes Fiatin tekele (siis noi mitkä nettiautossa on myynnissä?)
 
Tämmöinen tuli hommattua. vm. 2017 ja ajettu 20tkm
Ollut aikanaan Jenkeissä leasingissä vajaan 3v, sitten uitettu Suomeen.

Muutaman päivän kokemuksen perusteella:

+ Näppärän kokoinen
+ Tehokas
+ Yllättävän hyvä ajaa myös maantiellä
+ Siisti ja muutenkin uudenveroinen, niinkuin kuuluukin.
+ On vakkaria, rattinappeja, bluetooth, penkinlämmittimet jne. riittävät varusteet
+ Lämpiää nopeasti. Käytännössä heti lämmin kun auton käynnistää, kun ei tarvi isoa hyttiä lämmittää

- Lyhyt toimintamatka (pikkupakkasella n.110km, kun 50% matkasta sammuttaa lämmityslaitteen...)
- Ei pikalatausta. Auto ottaa vastaan 6,6kW ja 32A. Auton omalla normitöpseliin tulevalla latausjohdolla 10A eli n. 2,3kW, tätä nopeutta saakin lirutella lähes 10h. Yön yli lataa siis just hyvin.
- Talvirenkaita vanteineen ei tahtonut käytettyinä löytyä. 4x98 jako. Laitoin 4x100 epäkeskopulteilla
- Maantienopeudessa range lyhenee silmissä
- Radion kanavahaussa vain parittomat numerot desimaaleissa  eli muutama suosikki esim. Radiorock ja Suomirock ei kuulu
 
Ihan söpö, mutta jos hinta lähestyy 40000€, niin käytännössä ilmeisesti kahden hengen autosta yli kymppi liikaa.
 
Onhan se joo. 500 Electric La Prima, jota valmistettiin 500 kpl maksoi Italiassa 37900 €. B.500 "MAI TROPPO" by Bvlgari, 500 Giorgio Armani ja 500 Kartell ovat toki myös kalliita versioita, MAI TROPPO taidettiin myydä vain huutokaupalla. Britanniassa se normitallaajan 500 Electric on jo hinnoiteltu alle 20 k£:n, joten eiköhän tästäkin kulimalli tänne Suomeenkin saada alle 25 k€:n.
 
Penguin sanoi:
Onhan se joo. 500 Electric La Prima, jota valmistettiin 500 kpl maksoi Italiassa 37900 €. B.500 "MAI TROPPO" by Bvlgari, 500 Giorgio Armani ja 500 Kartell ovat toki myös kalliita versioita, MAI TROPPO taidettiin myydä vain huutokaupalla. Britanniassa se normitallaajan 500 Electric on jo hinnoiteltu alle 20 k£:n, joten eiköhän tästäkin kulimalli tänne Suomeenkin saada alle 25 k€:n.

Juuri näin. Kyllähän 25k€:lla moni toivoisi vähintään B-segmentin autoa, mutta uskoisin tämän silti kiinnostavan tähän hintaan nykyisiä 500:n käyttäjiä.
 
ttppii sanoi:
Ihan söpö, mutta jos hinta lähestyy 40000€, niin käytännössä ilmeisesti kahden hengen autosta yli kymppi liikaa.


Fiat 500 -sähköauton hinnat Suomessa alkavat 24 990 eurosta – erikoisuutena kaappariovinen ”3+1-versio”

Fiat esitteli 500-mallinsa uuden sukupolven viime vuonna. Uutuutta tehdään vain sähkömoottorisena vanhan mallin jäädessä toistaiseksi sen rinnalle edustamaan polttomoottorista perinnettä. Nyt uusi 500 on vihdoin saapumassa Suomeen, ja sen myynti on käynnistynyt. Valikoima on varsin kattava hintahaitarin ulottuessa 24 990 eurosta 38 990 euroon.

Muotoilultaan uusi Fiat 500 on hyvin pitkälti vuonna 2007 esitellyn alkuperäisen mallin kaltainen. Tuolloin juhlittiin mallin 50-vuotista taivalta. Linjojen ei kuitenkaan pidä antaa hämätä, sillä kaikki on uutta niin korissa kuin ohjaamossa. Mielenkiintoista on, että kolmeovisen ja avokorisen lisäksi mallisarjassa on 3+1-ovinen versio, jossa on oikealla puolella kaappariovi helpottamassa takapenkille pääsyä. Uusi Fiat 500 on muuten markkinoiden ainoa nelipaikkainen sähköavoauto.

HINNAT ALKAEN -mallina on 24 990 euron hintainen Fiat 500 Action. Siinä on 70 kilowatin tehoinen sähkömoottori ja ajoakun energiasisältö on 23,8 kilowattituntia. Toimintamatkaksi luvataan 190 kilometriä. Perusmallista löytyvät mm. ilmastointilaite ja liikennemerkkien tunnistus.

Kaikissa muissa versioissa on 87 kilowatin tehoinen sähkömoottori, joka kiihdyttää auton nollasta sataan yhdeksässä sekunnissa. Ajoakun energiasisältö on 42 kilowattituntia, millä virallinen toimintamatka on 320 kilometriä. Kaupungissa voi päästä yhdellä latauksella nelisensataa kilometriä.

ISOMMAN AJOAKUN kanssa varustetasona on vähintään Icon, jolloin hinnat alkavat 31 990 eurosta eli 7 000 euroa Actionia ylempää. Kaappariovinen kori nostaa hintaa tuhannella ja avokori kahdellatuhannella eurolla. Iconissa on paljon enemmän varusteita, kuten automaatti-ilmastointi, älyavain, pysäköintitutkat edessä ja takana, 10,25-tuumaisella näytöllä varustettu tieto-viihdejärjestelmä, johon kuuluu myös navigointi ja peruutuskamera. Lisäksi varusteluun kuuluvat 16-tuumaiset kevytmetallivanteet.

Mallisarjan huipulla on 500 La Prima, jonka saa joko kolmiovisena tai 3+1-ovisena, ja hinnat ovat 37 990 sekä 38 990 euroa. Huippumallissa on tuumaa suuremmat pyörät, ledivalot, panoraama-lasikatto sekä mukavammat istuimet nahkaverhoilulla.[/b]

https://tekniikanmaailma.fi/fiat-500-sahkoauton-hinnat-suomessa-alkavat-24-990-eurosta-erikoisuutena-kaappariovinen-31-versio/?shared=1155430-654bd0fa-500
 
Action on ihan suhteessa eurooppalaisin hintoihin, siinä tonnin kieppeillä lisähintaa. Ehdin jo vahvasti harkita isompiakkuista kaupunkiautoksi kun ajattelin hinnan olevan samalla suhteella n 28000~29000 € (Saksa/Ranska hinnat 26500~27500€). Mutta ei, sikaa laitettiin. Forget it, edelleen Zoe ykkösenä.
 
^samat fiilikset. Katselin tämän julkistustiedotteita sillä asenteella, että tuo 42 kWh -versio olisi kiva ja persoonallinen auto vaikka Leafin seuraajaksi. Mutta +10 k eur hintapreemio kyllä karkottaa ajatukset tämän hankkimisesta.
 
Onkohan kellään tiedossa, onko näissä mitään etäohjausta tai ajastuksia lämmitykselle tai lataukseen?

edit. löysin Autoverkkokaupan listauksesta tiedon:
  • Latauksen sekä esilämmityksen- ja -viilennyksen ajastus kosketusnäytöltä ja Fiat-applikaatiolla
 
Viimeksi muokattu: