- 28.12.2019 klo 18:06 / Ruosteherkät merkit/mallit ?
Mitkähän merkit/mallit mahtaa olla erityisen ruosteherkkiä? Ajatuksena hommata uusi biili ja tarkoitus pitää sitä vähän pidempään, joten ruosteettomuus olisi etu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kauanko sen auton sitten pitää kestää? Oma on Korean alkuperää ja parin kuukauden päästä 8 vuotta vanha. Rinnalle saa tuoda ihan minkä tahansa vehkeen. Aiemmin oli mm. -04 mallin VW Touran, jossa takaikkunan alla oli 3-vuotiaana ruosteen alku. Siellä ikkunan ja takaluukun raossa, jonne ei mikään kivi tai vaurio voi tulla.Juuha sanoi:Itse veisin kaikki japanilaiset ja korealaiset ruosteenestokäsittelyyn jos ostaisin uutena. Tekniikka niissä luotettavaa mutta valitettavasti korin suojaukseen ei panosteta.
Vi Bilägare sivuilta löytyy jotain testejä, esimerkiksi:
2019 Golf 4/5 arvosana joten ei välttämättä tarvi erillistä suojausta
2019 Corolla 2/5 eli lähes varmuudella ruostuu ellei suojaa erillisellä käsittelyllä
2019 Impreza 2/5
2019 BMW X2 4/5
Joten vaikka esim japanilaiset voi olla tekniikaltaan vähävikaisempia, kori tuskin kestää yhtä hyvin kuin monessa eurooppalaisessa. Tuoltahan niitä voi etsiä:
https://www.vibilagare.se/test/rost
Jos arvosana 3/5 tai huonompi -> ruosteenestokäsittelyyn.
Auris sanoi:Mikä on vähän pidempään? Melkeinpä väitän, että mikä tahansa nykyauto menee ongelmitta sen 10v, jos siitä huolta pidetään.
Juuha sanoi:Vi Bilägare sivuilta löytyy jotain testejä, esimerkiksi:
Muutaman vuoden ikäisissä, mitä vuosimallia vai mennäänkö Felician aikakudelle?Peeveli 1 sanoi:Itse olen ihmetellyt muutaman vuoden ikäisten Skodien ja Volkkareiden korin ulkopuolisia ruostevaurioita. Lokasuojan reunat ja takaluukun tienoo lähinnä. Sellaisia pienehköjä kohtia, ikään kuin maali olisi puklannut pois ja antanut tilaa ruosteelle. Näitä näkee suht usein, ja esim. Tuulilasin käytettyjen autojen kuntovertailutesteissä on samaa ollut.
CorAveRav sanoi:Ainakin joskus arvostelivat siitä että oli jotain muovilärpäkkeitä autojen pohjissa, eli se oli heidän mielestä hyvä juttu.
No näin varmaan jos ajelee hiekkateillä, mutta onko muilla teillä ajavilla muovin ja pohjan väliin jäävä aina kostea suolakura sitten hyvä juttu, minusta ei...
mvt sanoi:Saksalaisista sama käsitys Audista Bemarista kuin ddpp:llä, MB vähän eri asia.
///M sanoi:Ruostuu ne Bemaritkin jos mennään E6x -sarjaa aiempiin malleihin.
Saman laittanut merkille. 2010-luku riittää.Zasa sanoi:Muutaman vuoden ikäisissä, mitä vuosimallia vai mennäänkö Felician aikakudelle?
Vähän vanhemmat Vitot.nemos sanoi:Ainakaan Vitot eivät mene viittäkään vuotta ilman näkyvää ruostetta, vaikka huoltakin pidettäisiin. Ehkä henkilöautoissa ei näin heikkoja nykyään ole.
Kyllähän auton kun auton tulisi kestää ilman näkyvää ruostetta se 10 vuotta.Auris sanoi:Mikä on vähän pidempään? Melkeinpä väitän, että mikä tahansa nykyauto menee ongelmitta sen 10v, jos siitä huolta pidetään.
Vahvistan osaltani, että ruosteet ovat siirtyneet fordeista ja mersuista Volkkariin ja Skodaan viimeisen kymmenen vuoden aikana henkilökohtaisen parkkipaikka-analyysin perusteella.Zasa sanoi:Muutaman vuoden ikäisissä, mitä vuosimallia vai mennäänkö Felician aikakudelle?
yason sanoi:Muistan, kun joskus vuosituhannen vaihteessa ekaa kertaa totesin, että "hei, katos, ruosteinen mersu!", mutta pianhan sellaisia oli joka marketin pihalla...
Olen myös tehnyt vastaavia analyyseja kaikkien merkkien osalta viimeisen kymmenen vuoden osalta. Eli vuosimallit?yason sanoi:Vahvistan osaltani, että ruosteet ovat siirtyneet fordeista ja mersuista Volkkariin ja Skodaan viimeisen kymmenen vuoden aikana henkilökohtaisen parkkipaikka-analyysin perusteella.
Muistan, kun joskus vuosituhannen vaihteessa ekaa kertaa totesin, että "hei, katos, ruosteinen mersu!", mutta pianhan sellaisia oli joka marketin pihalla...