https://tummennuskalvot.fi/

Teknikens Värld: Testissä Plugin-hybridit

Jamo

Uudenkarhea
Liittynyt
7.7.2015
Teknikens Världin testasi Plugin-hybridit.

https://teknikensvarld.se/test-laddhybrider-2020/
https://tveassetsprod.blob.core.windows.net/editorial/2020/05/2011-laddhybrid-12-olika-modeller.pdf

Vertailun autot:

•  BMW X3 xDrive30e
•  Ford Kuga 2,5 Plug-in Hybrid
•  Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
•  Kia Ceed SW Plug-in Hybrid
•  Mercedes A 250 e
•  Mercedes C 300 de Kombi
•  Peugeot 3008 Plug-in Hybrid
•  Peugeot 508 SW Plug-in Hybrid
•  Skoda Superb Combi iV
•  Volkswagen Passat Sportscombi GTE
•  Volvo XC60 T8 Twin Engine
•  Volvo V60 T6 Twin Engine


 
Lämmitysratkaisut taisivat jäädä käsittelemättä? 508:n menestys oli itselle pieni yllätys.
 
Tipi sanoi:
Lämmitysratkaisut taisivat jäädä käsittelemättä? 508:n menestys oli itselle pieni yllätys.

508 ja Kuga ovat saaneet eri maiden lehdissä hyvin erilaisia arvioita. Kumpikin on joidenkin testien mukaan kovin keskeneräinen toteutus. BMW on tietysti pärjännyt saksalaistesteissä, mutta tuossa ruotsalaisessa se jäi viimeiseksi.
 
Mielenkiintoista muuten että bemaria haukuttiin laiskaksi "tyhjällä akulla". TM:n plugarivertailussa ei ainakaan moitittu 330e:tä moisesta.
 
Tipi sanoi:
Mielenkiintoista muuten että bemaria haukuttiin laiskaksi "tyhjällä akulla". TM:n plugarivertailussa ei ainakaan moitittu 330e:tä moisesta.

Itse asiassa TM kirjoitti tästä asiasta hiukan ristiriitaisesti. Ensin todetaan näin:

Volvon ja BMW:n suoritusarvot kulkevat lähes käsi kädessä. Niihin ei juuri vaikuta akkujen varaustaso, sillä suoritukset ovat lähes identtisiä tyhjillä ja täysillä akuilla. Näinhän sen kuuluisikin olla, sillä pidemmilläkin matkoilla suorituskykyyn olisi mukava voida luottaa.

Mutta sitten seuraavaksi todetaan kuitenkin näin:

BMW:llä rivakan lähdön tekeminen ei ole helppoa, vaan se päästää herkästi taka-akselin hakemaan pitoa epäsiististi pätkittäin sutien. Vasta usean vedon jälkeen akun saa niin tyhjäksi, että se vaikuttaa suorituksiin.

Ja lopuksi näin:

Toisaalta jo pienikin energian talteenotto paikkaa tilannetta.

Eli jos akun onnistuu ajamaan täysin tyhjäksi, niin se vaikuttaa suorituskykyyn, mutta ilmeisesti Bemun akku on varsin vaikeaa ajaa arkiajossa täysin tyhjäksi.